abonnement Unibet Coolblue
pi_171179328
Hey allemaal,

Even misschien een domme vraag. Een vriendin van mij heeft het er al tijden over dat ze wil afvallen, niet blij is met d'r lichaam en geen nee kan zeggen als er lekkers op tafel staat, maar wel wil afvallen/op dieet wil. Eerst haalde ik altijd iets ongezonds in huis wanneer ze kwam, alleen ik wilde haar steunen. Dus ik ging vandaag voordat ze kwam naar de markt en had groentes gehaald en lekker zomerfruit. Humus voor bij de groente, meloen in ham gewikkeld etc. en zo een lekker dienblaadje gemaakt met zoetige en hartige gezonde snacks. Dit deed ik omdat ze het er altijd over heeft (en ik zelf nooit mee snack als er iets ongezonds staat).
Dit resulteerde in dat ik haar had beledigd omdat ze vond dat ik haar gevoelens over dik-zijn bevestigde. Heb ik dit nou helemaal verkeerd aangepakt (het kan me echt geen worst schelen wat ze weegt, maar ik ging in op haar klachten en wilde haar juist welkom laten voelen)?Natuurlijk hebben we het uitgesproken en is het oké. Alleen ik heb geen flauw idee wat ik een volgende keer op tafel moet zetten, want ik heb het idee dat niks goed is.

Wat zouden jullie aan snacks neerzetten (ook voor lekkere tips voor mezelf, want ik blijft meestal hangen bij wortels met humus)? Persoonlijk beviel me de gezonde snacks wel en wil dat op zich vaker doen bij visite, maar ik vraag me af of dit nu aan haar lag dat ze beledigd was, of dat je dit gewoon kan maken?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171179545
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit resulteerde in dat ik haar had beledigd omdat ze vond dat ik haar gevoelens over dik-zijn bevestigde. Heb ik dit nou helemaal verkeerd aangepakt
Ne, je hebt het top gedaan, en je als goede vriendin gedragen. ^O^

Jammer dat je vriendin het zo slecht oppakt, zeker met jouw motivatie. Klinkt haast als een verslaafde.
pi_171179668
Je vriendin moet gewoon discipline kweken of niet zo zeuren
Faka G
pi_171180117
Ligt niet aan jou.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:09:02 #5
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171181682
Ik zie maar 1 fout en dat is dat je geen appel met pindakaas hebt geserveerd. :P :Y)
pi_171184218
Dank jullie voor de lieve reacties :*

quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:09 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik zie maar 1 fout en dat is dat je geen appel met pindakaas hebt geserveerd. :P :Y)
Is dat lekker? Klinkt zowel goed als lekker
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 24 mei 2017 @ 22:19:07 #7
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_171184438
Je zou het met knackebrod tussendoortjes kunnen proberen. Zijn nog redelijk gezond en het ligt er niet al te dik op dat het om gezond voedsel gaat.
pi_171185779
Ik zou echt blij zijn met jou als vriendin hoor! Echt lief dat je die moeite doet en gezonde snacks haalt. Echt rot dat zij zich dan beledigd voelt, ik zou het echt super vinden als je zo meedenkt.
Zelf eet ik 's avonds nu ook snackgroenten als cherrytomaatjes, komkommer, paprika, wortel en zomerfruit als meloen, ananas, aardbeien, druiven etc. Ik vind het een goede keus hoor wat je gemaakt hebt! :*
Ik vind echt dat het aan haar ligt en ze niet zo moet zeuren.
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:14:02 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171186551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een vriendin van mij heeft het er al tijden over dat ze wil afvallen, niet blij is met d'r lichaam en geen nee kan zeggen als er lekkers op tafel staat, maar wel wil afvallen/op dieet wil.
dat is flauwekul lullen, gewoon om wat te zeggen omdat ze niks anders weet om op dat moment over te praten. ze zal wel 'n reden hebben dat ze graag snackt.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:41:35 #10
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_171187551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie voor de lieve reacties :*

[..]

Is dat lekker? Klinkt zowel goed als lekker
Mn collega's bekijken het met afgrijzen, maar ik vind het heerlijk :Y)
pi_171190451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef Buurtzwaan het volgende:
Je zou het met knackebrod tussendoortjes kunnen proberen. Zijn nog redelijk gezond en het ligt er niet al te dik op dat het om gezond voedsel gaat.
Dat is inderdaad een optie. Al vond ik dat diëteriger overkomen. Ik kan sowieso het proberen en gewoon wat lekkere smeerseltjes erbij maken.
Bij bijna al mijn vrienden zet ik gewoon een grote bak druiven oid neer, zonder dat het een probleem is (tenminste dat hoop ik, niemand horen klagen).
De volgende keer dat ze komt vraag ik gewoon eerst wat d'r lekker lijkt ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:52 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik zou echt blij zijn met jou als vriendin hoor! Echt lief dat je die moeite doet en gezonde snacks haalt. Echt rot dat zij zich dan beledigd voelt, ik zou het echt super vinden als je zo meedenkt.
Zelf eet ik 's avonds nu ook snackgroenten als cherrytomaatjes, komkommer, paprika, wortel en zomerfruit als meloen, ananas, aardbeien, druiven etc. Ik vind het een goede keus hoor wat je gemaakt hebt! :*
Ik vind echt dat het aan haar ligt en ze niet zo moet zeuren.
Dat is lief :* Dank je wel.
Snackgroentes zijn inderdaad ook erg lekker. Dat vergeet ik altijd.
Ach, iedereen heeft zo zijn grenzen en ik weet dat wanneer ik een reep chocola had neergelegd het ook niet goed was ;) Verder is het een superlief en tof mens.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:14 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dat is flauwekul lullen, gewoon om wat te zeggen omdat ze niks anders weet om op dat moment over te praten. ze zal wel 'n reden hebben dat ze graag snackt.
:P We praten altijd over duizend dingen, maar dit is iets waar ze erg onzeker over is. Volgens mij is dit een gevalletje dat ze het zo vanuit huis meegekregen heeft
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:41 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Mn collega's bekijken het met afgrijzen, maar ik vind het heerlijk :Y)
Appels in huis, pindakaas in huis, vandaag ga ik het eens uitproberen!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171266484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hey allemaal,

Even misschien een domme vraag. Een vriendin van mij heeft het er al tijden over dat ze wil afvallen, niet blij is met d'r lichaam en geen nee kan zeggen als er lekkers op tafel staat, maar wel wil afvallen/op dieet wil. Eerst haalde ik altijd iets ongezonds in huis wanneer ze kwam, alleen ik wilde haar steunen. Dus ik ging vandaag voordat ze kwam naar de markt en had groentes gehaald en lekker zomerfruit. Humus voor bij de groente, meloen in ham gewikkeld etc. en zo een lekker dienblaadje gemaakt met zoetige en hartige gezonde snacks. Dit deed ik omdat ze het er altijd over heeft (en ik zelf nooit mee snack als er iets ongezonds staat).
Dit resulteerde in dat ik haar had beledigd omdat ze vond dat ik haar gevoelens over dik-zijn bevestigde. Heb ik dit nou helemaal verkeerd aangepakt (het kan me echt geen worst schelen wat ze weegt, maar ik ging in op haar klachten en wilde haar juist welkom laten voelen)?Natuurlijk hebben we het uitgesproken en is het oké. Alleen ik heb geen flauw idee wat ik een volgende keer op tafel moet zetten, want ik heb het idee dat niks goed is.
Je wilde helpen, maar deed dit niet op de goeie manier.
Wat je op tafel moet zetten? Exact dat wat je zelf wilt. Als je bezoek ander eten wil, dan moet ze dit zelf maar aangeven (vind ik).

Overigens vind ik het gedrag van beide kanten niet leuk.

Ik zou zoiets niet tof gevonden hebben, daar dit voor mij dan bepaald zou worden (zonder mij te vragen), maar zelf zou ik ook niet zo overdramatisch gereageerd hebben, daar ik ook wel weet dat je het goed bedoelde en je gewoon gelijk hebt dat dit gezonder was.
quote:
Wat zouden jullie aan snacks neerzetten (ook voor lekkere tips voor mezelf, want ik blijft meestal hangen bij wortels met humus)? Persoonlijk beviel me de gezonde snacks wel en wil dat op zich vaker doen bij visite, maar ik vraag me af of dit nu aan haar lag dat ze beledigd was, of dat je dit gewoon kan maken?
Ik heb hier al jaren een vuistregel voor (en niet iedereen vindt deze even leuk, maar het voorkomt wel problemen zoals de hier door jou aangegevene).

Iedereen neemt zelf eigen eten mee en delen/overleggen mag altijd.

Ik vind het niet zo tof als mensen hier m'n koelkast leeg komen vreten en andersom neem ik meestal ook gewoon m'n eigen eten mee (al is 't maar een banaantje en vraag ik waar de supermarkt hier in de buurt zit ofzo).

Die methode van mij -lijkt- asociaal, maar het werkt opvallend beschavend. Omgekeerd levert altijd weer gedoe op (een andere vaker voorkomende reden voor "conflicten" is bijvoorbeeld de ongelijke verdeling van de kosten van het eten).

Geen idee of je hier wat mee kan, maar wie weet heeft een hele andere kijk wel iets waardoor je op nieuwe ideeën komt (aangezien je zelf ook reteslim bent :P ).

edit: Het gaat er ook om om niet voor een ander te gaan denken (dus niet voor een ander invullen en dan proberen met al die nep-sociale regeltjes rekening te houden), maar om gewoon duidelijk te communiceren. Vraag gewoon. Veel mensen hebben ook de neiging om voor een ander te gaan zitten denken, omdat ze het te eng vinden om iets te vragen wat misschien "een taboe" is of "onbeleefd" ofzo...maar ik vind 't toegeven aan deze angst en dit normaal gaan vinden juist de vreemde weg.

Gewoon vragen en met elkaar praten en communiceren. Je mag best weleens wat proberen, maar blijf communiceren.

Als de grondregels duidelijk zijn (zoals bij mij bijvoorbeeld het geval is), dan hoeft er wat 't eten betreft nieteens gecommuniceerd te worden (tenzij iemand iets in de boodschappentas van een ander ziet zitten wat ie weleens wilt proberen...en dan gewoon vragen).
pi_171266593
Bezoek krijgt hier gewoon wat we toevallig in huis hebben.
Ik snap wel dat ze dit geen leuke move van je vond.
misunderstood
pi_171266638
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:41 schreef DKS het volgende:
Bezoek krijgt hier gewoon wat we toevallig in huis hebben.
Ik snap wel dat ze dit geen leuke move van je vond.
Klopt, maar ze had ook niet zo overdreven hoeven reageren. Het is toch ook een beetje een gegeven paard in de bek kijken? Als die vriendin wil snaaien, dan is de enige wijze dit zeker te weten door zelf snaaisel mee te nemen. Zo zie ik 't althans :P
pi_171266737
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt, maar ze had ook niet zo overdreven hoeven reageren. Het is toch ook een beetje een gegeven paard in de bek kijken? Als die vriendin wil snaaien, dan is de enige wijze dit zeker te weten door zelf snaaisel mee te nemen. Zo zie ik 't althans :P
Feitelijk zegt ts tegen haar vriendin dat ze een vet varken is en dat ze gezonder moet eten door alleen gezonde snacks aan te bieden.
Als ze eerder gewoon altijd borrelnootjes en chips op tafel zetten snap ik dat het de vriendin opvalt. Meestal doen we hier een mix tussen gezond en ongezond.
misunderstood
pi_171266773
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:47 schreef DKS het volgende:

[..]

Feitelijk zegt ts tegen haar vriendin dat ze een vet varken is en dat ze gezonder moet eten door alleen gezonde snacks aan te bieden.
Als ze eerder gewoon altijd borrelnootjes en chips op tafel zetten snap ik dat het de vriendin opvalt. Meestal doen we hier een mix tussen gezond en ongezond.
Ik snap alles wat je hier zegt en ik snap ook alles wat het waarom betreft :).
pi_171266805
quote:
2s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je wilde helpen, maar deed dit niet op de goeie manier.
Wat je op tafel moet zetten? Exact dat wat je zelf wilt. Als je bezoek ander eten wil, dan moet ze dit zelf maar aangeven (vind ik).

Overigens vind ik het gedrag van beide kanten niet leuk.

Ik zou zoiets niet tof gevonden hebben, daar dit voor mij dan bepaald zou worden (zonder mij te vragen), maar zelf zou ik ook niet zo overdramatisch gereageerd hebben, daar ik ook wel weet dat je het goed bedoelde en je gewoon gelijk hebt dat dit gezonder was.

[..]

Ik heb hier al jaren een vuistregel voor (en niet iedereen vindt deze even leuk, maar het voorkomt wel problemen zoals de hier door jou aangegevene).

Iedereen neemt zelf eigen eten mee en delen/overleggen mag altijd.

Ik vind het niet zo tof als mensen hier m'n koelkast leeg komen vreten en andersom neem ik meestal ook gewoon m'n eigen eten mee (al is 't maar een banaantje en vraag ik waar de supermarkt hier in de buurt zit ofzo).

Die methode van mij -lijkt- asociaal, maar het werkt opvallend beschavend. Omgekeerd levert altijd weer gedoe op (een andere vaker voorkomende reden voor "conflicten" is bijvoorbeeld de ongelijke verdeling van de kosten van het eten).

Geen idee of je hier wat mee kan, maar wie weet heeft een hele andere kijk wel iets waardoor je op nieuwe ideeën komt (aangezien je zelf ook reteslim bent :P ).

edit: Het gaat er ook om om niet voor een ander te gaan denken (dus niet voor een ander invullen en dan proberen met al die nep-sociale regeltjes rekening te houden), maar om gewoon duidelijk te communiceren. Vraag gewoon. Veel mensen hebben ook de neiging om voor een ander te gaan zitten denken, omdat ze het te eng vinden om iets te vragen wat misschien "een taboe" is of "onbeleefd" ofzo...maar ik vind 't toegeven aan deze angst en dit normaal gaan vinden juist de vreemde weg.

Gewoon vragen en met elkaar praten en communiceren. Je mag best weleens wat proberen, maar blijf communiceren.

Als de grondregels duidelijk zijn (zoals bij mij bijvoorbeeld het geval is), dan hoeft er wat 't eten betreft nieteens gecommuniceerd te worden (tenzij iemand iets in de boodschappentas van een ander ziet zitten wat ie weleens wilt proberen...en dan gewoon vragen).
Say whut? Je bezoek moet hun eigen snacks mee nemen???
misunderstood
pi_171266910
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:50 schreef DKS het volgende:

[..]

Say whut? Je bezoek moet hun eigen snacks mee nemen???
Blijkbaar is het begrip hier niet wederzijds.
pi_171266951
quote:
2s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Blijkbaar is het begrip hier niet wederzijds.
Jawel hoor, ik vind het alleen een beetje vreemd.
misunderstood
  zondag 28 mei 2017 @ 10:58:17 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171266959
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:50 schreef DKS het volgende:

[..]

Say whut? Je bezoek moet hun eigen snacks mee nemen???
Ook een manier om geen bezoek te krijgen.
And so is the past
pi_171266981
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:58 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ook een manier om geen bezoek te krijgen.
Inderdaad.
Hoe jaag ik bezoek weg, les 1.
misunderstood
  zondag 28 mei 2017 @ 11:00:47 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171267014
Allerlei fruit (denk aan druiven, blauwe bessen, frambozen e.d.), gevulde tomaatjes (beetje gepriegel met die kleine tomaatjes, maar wel lekker), wat groentedingen zoals wortel, selderij, komkommer, tomaat met wat verschillende zelfgemaakte yoghurt dips, gevulde komkommer. Groente/fruit chips, nootjes, olijven, augurken, crackers met advocado spread (zelfgemaakte is het lekkerste), pure chocolade.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171267041
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:57 schreef DKS het volgende:

[..]

Jawel hoor, ik vind het alleen een beetje vreemd.
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:59 schreef DKS het volgende:

[..]

Inderdaad.
Hoe jaag ik bezoek weg, les 1.
Je begrijpt er schijnbaar echt geen klap van. Heb je überhaupt wel gelezen wat ik schreef?
Ik schreef over mezelf en ja, ik krijg wel degelijk bezoek en ik ga ook weleens op bezoek.

Je reageert een beetje alsof je zo iemand bent die altijd naar die nep-sociale regeltjes leeft en iedereen dient naar die nep-sociale regeltjes te leven "want anders ben je raar of aso of eenzaam bladiebla".
  zondag 28 mei 2017 @ 11:04:06 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171267081
quote:
2s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]


[..]

Je begrijpt er schijnbaar echt geen klap van. Heb je überhaupt wel gelezen wat ik schreef?
Ik schreef over mezelf en ja, ik krijg wel degelijk bezoek en ik ga ook weleens op bezoek.

Je reageert een beetje alsof je zo iemand bent die altijd naar die nep-sociale regeltjes leeft en iedereen dient naar die nep-sociale regeltjes te leven "want anders ben je raar of aso of eenzaam bladiebla".
Het is dan ook raar te noemen om je bezoek hun eigen eten mee te laten nemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:05:56 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171267118
En meestal als mensen hier komen eten dan laten ze hun eigen inferieure brouwsels wel thuis. :X.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')