abonnement Unibet Coolblue
pi_171188115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:39 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Dat staat er inderdaad niet..
Je hebt die 20 uur toch gehad uiteindelijk?

Verstoorde werkrelatie is reden voor ontbinding van je contract. Zeg gewoon dat je het echt niet meer aankunt en je ziek meldt. Waarschijnlijk komt de arbo dan met je praten, vertel ze dat je door stress op je werk klachten hebt. Volgens mij is dit ook allemaal waar. Je gaat dan samen kijken of de spanning op te lossen is, is dat niet zo, dan zal uit dienst gaan de enige oplossing zijn.

Dit is echter niet in 2 weken geregeld.
pi_171189250
neem je pauzes en doe dan de winkel dicht
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_171190825
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Je weet dat je niet 'zomaar' 7 maanden ziek thuis kan gaan zitten?
Wat gaan ze er aan doen dan?

Het gaat trouwens om 6 maanden.
pi_171190932
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:49 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar heb een andere baan aangeboden gekregen waar ik mij substantieel kan verbeteren.
Ah daar komt het aapje uit de mouw.
pi_171190994
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ah daar komt het aapje uit de mouw.
Het niet op mijn plek zitten daar en niet met leidinggevende overweg kunnen, is ook de reden dat ik ander werk ben gaan zoeken...
pi_171191002
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:49 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar heb een andere baan aangeboden gekregen waar ik mij substantieel kan verbeteren.
Die baan aannemen en daar gaan werken. Het levert je ongetwijfeld gezeur op bij je oude baas, maar als je je kansen niet pakt als je toch al in een kutsituatie zit.... Dus gewoon je baas melden "vanaf dan en dan ben ik weg en begin ik bij mijn nieuwe baan" en niet luisteren naar zijn/haar gedreig.
pi_171191010
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:48 schreef VanAvesaat het volgende:

[..]

Die baan aannemen en daar gaan werken. Het levert je ongetwijfeld gezeur op bij je oude baas, maar als je je kansen niet pakt als je toch al in een kutsituatie zit.... Dus gewoon je baas melden "vanaf dan en dan ben ik weg en begin ik bij mijn nieuwe baan" en niet luisteren naar zijn/haar gedreig.
Wel loop ik dan gigantisch risico dat ik een dikke vette claim aan m'n broek krijg zodadelijk..
pi_171191038
Dat kan natuurlijk. Maar de ervaring leert dat dit voor de gemiddelde baas veels te veel moeite is om iemand met een tijdelijk contract hierop aan te spreken. Of je moet echt iets doen met bijzondere skills waardoor je niet gemist kan worden. Maar dan had je dat geprut met die uren en werktijden niet gehad.
De kans dat je gewoon kan weglopen is vrij groot. En als je op je nieuwe baan bijvoorbeeld op 1 juli kan beginnen heeft ie nog 5 weken om iemand anders te zoeken.
  donderdag 25 mei 2017 @ 09:56:20 #34
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171191660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:50 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Wel loop ik dan gigantisch risico dat ik een dikke vette claim aan m'n broek krijg zodadelijk..
Je kunt gedeeltelijk dit risico vermijden door exact te documenteren hoe en wat. Dus maak een overzichtje met de vage shit zoals de 20 uur voor de eerste maand, zijn gezeur over pauzes enzovoort, zorg ervoor dat je daarbij datum en tijd vermeld. Achteraf kun je dan zeggen: er was sprake van een zeer onprettige werksfeer, om deze en deze reden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:34:47 #35
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_171193096
Ik zou nogeens met hem rond de tafel gaan zitten, zeggen dat je verwacht dat die 20 uur volgende week op je rekening moeten staan, dat je vanaf nu je alle pauzes neemt zoals wettelijk en contractueel voorzien is en je ook voor 40 uren betaald wil worden, dat de winkel moet draaien of whatever is jouw probleem niet. Je kan ook een voorstel tot onmiddellijke ontbinding meenemen welk hij kan tekenen als hij ergens problemen in ziet,
pi_171194211
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:18 schreef Coritchando het volgende:

Wat gaan ze er aan doen dan?
Alsjeblieft :)

quote:
Het gaat trouwens om 6 maanden.
Ook zomaar 6 maanden thuiszitten is geen optie. Of eigenlijk: je kan ziek thuiszitten zo lang je wilt, als je maar niet verwacht dat je werkgever ondertussen je salaris doorbetaalt.
pi_171194290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:54 schreef VanAvesaat het volgende:
Dat kan natuurlijk. Maar de ervaring leert dat dit voor de gemiddelde baas veels te veel moeite is om iemand met een tijdelijk contract hierop aan te spreken. Of je moet echt iets doen met bijzondere skills waardoor je niet gemist kan worden. Maar dan had je dat geprut met die uren en werktijden niet gehad.
De kans dat je gewoon kan weglopen is vrij groot. En als je op je nieuwe baan bijvoorbeeld op 1 juli kan beginnen heeft ie nog 5 weken om iemand anders te zoeken.
Kijk uit wat je zegt. De werkgever heeft al aangegeven dat hij TS pas kan laten gaan als hij een vervanging heeft. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat de werkgever de kosten bij een plotseling vertrek niet bij TS neerlegt. Want zo heel ingewikkeld is dat niet en TS heeft geen poot om op te staan.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 09:56 schreef Hallmark het volgende:
Je kunt gedeeltelijk dit risico vermijden door exact te documenteren hoe en wat. Dus maak een overzichtje met de vage shit zoals de 20 uur voor de eerste maand, zijn gezeur over pauzes enzovoort, zorg ervoor dat je daarbij datum en tijd vermeld. Achteraf kun je dan zeggen: er was sprake van een zeer onprettige werksfeer, om deze en deze reden.
Dan is zomaar besluiten weg te blijven nog steeds een slechte optie. Als het zo slecht is, vraag je ontbinding bij de rechter.
pi_171194413
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Alsjeblieft :)

[..]

Ook zomaar 6 maanden thuiszitten is geen optie. Of eigenlijk: je kan ziek thuiszitten zo lang je wilt, als je maar niet verwacht dat je werkgever ondertussen je salaris doorbetaalt.
Mooie link.
Leg ook even uit wat je ermee bedoeld.
  donderdag 25 mei 2017 @ 12:55:37 #39
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171194734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:36 schreef Queller het volgende:
Dan is zomaar besluiten weg te blijven nog steeds een slechte optie. Als het zo slecht is, vraag je ontbinding bij de rechter.
Yep, ik vind het ook een slecht idee. Het is een gok voor TS, maar ik weet niet goed wat hij dan wel kan doen.

Mijns inziens is het probleem als volgt. Als je iets nakijkt, dan kijk je vaak naar wat er staat. Maar je denkt minder vaak "wat mist hier?". Bij het tijdelijke contract van TS staat dus GEEN opzegtermijn. En dat is gemakkelijk te missen.

Ikzelf heb ook nooit contracten getekend zonder opzegtermijn. Het zijn rare dingen.

Ik weet nog dat ik zo'n contract aangeboden kreeg, en toen een vaste met opzegtermijn onderhandelde. Later bleek m'n directe leidinggevende een pestkop en toen ik in zijn kantoor stond en opzegde, antwoordde hij: "ja maar dat kan niet zomaar, daar heb je mijn toestemming voor nodig". Nee dus eikel, want ik teken geen domme dingen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171195276
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:41 schreef Coritchando het volgende:
Mooie link.
Leg ook even uit wat je ermee bedoeldt.
Fixed that for you...

Verder:als je het interessant vindt, dan lees je maar ff ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 12:55 schreef Hallmark het volgende:
Yep, ik vind het ook een slecht idee. Het is een gok voor TS, maar ik weet niet goed wat hij dan wel kan doen.

Mijns inziens is het probleem als volgt. Als je iets nakijkt, dan kijk je vaak naar wat er staat. Maar je denkt minder vaak "wat mist hier?". Bij het tijdelijke contract van TS staat dus GEEN opzegtermijn. En dat is gemakkelijk te missen.

Ikzelf heb ook nooit contracten getekend zonder opzegtermijn. Het zijn rare dingen.

Ik weet nog dat ik zo'n contract aangeboden kreeg, en toen een vaste met opzegtermijn onderhandelde. Later bleek m'n directe leidinggevende een pestkop en toen ik in zijn kantoor stond en opzegde, antwoordde hij: "ja maar dat kan niet zomaar, daar heb je mijn toestemming voor nodig". Nee dus eikel, want ik teken geen domme dingen.
Een tussentijds opzegbeding is in een overeenkomst voor bepaalde tijd niet standaard. En inderdaad: dat is heel makkelijk over het hoofd te zien.

Wat TS volgens mij moet doen is schriftelijk:

- vorderen van betaling van de uren uit de eerste maand
- vorderen van betaling van de 2 uur p/week (mits de 2 uur ook worden gewerkt)
- vorderen van een oplossing voor naleving van wettelijke regels rond pauze

Dan zou ik in z'n algemeenheid afsluiten met de mededeling dat indien wg binnen x dagen niet aan zijn verplichtingen voldoet, ik andere maatregelen zal nemen om de wg te motiveren.

Verder zou ik in de brief nog noemen dat ik eerder om ontbinding heb verzocht en daar op korte termijn een afspraak over wil om hierover van gedachten te wisselen en de mogelijkheden te bespreken.

Met een beetje mazzel is de wg TS dan dermate zat, dat hij iets harder gaat zoeken naar een ander...
pi_171195488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:24 schreef Queller het volgende:
()
- vorderen van betaling van de 2 uur p/week (mits de 2 uur ook worden gewerkt)

Als ik het goed begrijp heeft TS een contract betekend voor 40u/wk met een afspraak over netto loon, en krijgt hij dat afgesproken loon ook uitbetaald (afgezien van wat gedoe over de 1e maand).
Dat op het loonstrookje ergens het getal 38 staat lijkt met dan geen sterk argument om meer loon of minder uren te eisen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:51 schreef Taks999 het volgende:

Maar ik ben echt enorm stom geweest om een contract met netto loon erin te ondertekenen. Dat bedrag betaalt ie ook netjes uit. Alleen volgens m'n loonstrook heb ik 38 uur gewerkt. Volgens contract 40u.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_171196205
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:35 schreef sigme het volgende:
Als ik het goed begrijp heeft TS een contract betekend voor 40u/wk met een afspraak over netto loon, en krijgt hij dat afgesproken loon ook uitbetaald (afgezien van wat gedoe over de 1e maand).
Dat op het loonstrookje ergens het getal 38 staat lijkt met dan geen sterk argument om meer loon of minder uren te eisen.
Het hangt er een beetje van af hoe het in de AOK en op de loonstrook staat. Als er een uurloon in de AOK staat, en TS werkt daadwerkelijk 40 uur, dan kun je eens een balletje opgooien. Als er een bruto maandbedrag voor 40 uur in de AOK staat, en TS krijgt dat bruto bedrag voor maar 38 uur, dan heeft het inderdaad niet veel zin.

Eigenlijk moet je nooit een netto-loon afspreken met een werknemer, maar goed. Ik zou nooit een netto-loon opnemen in een AOK. Ook al is dat wél afgesproken. Net zo goed als ik nooit het 'looon bij 20 uur p/week' zal opnemen, maar altijd het loon op basis van full time. Ik zou dus het brutobedrag (overeenkomend met het netto afgesproken bedrag) opnemen in de AOK.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 14:29:44 #43
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171196670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je nooit een netto-loon afspreken met een werknemer, maar goed. Ik zou nooit een netto-loon opnemen in een AOK.
Ik wil best een contract tekenen met een netto-loon, maar dan wel zonder toepassing van de loonheffingskorting ;)
pi_171197868
quote:
3s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:29 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Ik wil best een contract tekenen met een netto-loon, maar dan wel zonder toepassing van de loonheffingskorting ;)
Als werknemer wil ik dat ook wel :D
pi_171202184
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Als werknemer wil ik dat ook wel :D
Maar je loonheffing moet je dan achteraf alsnog betalen, dus jij hebt er minder aan..
dag
pi_171202387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 13:24 schreef Queller het volgende:

[..]

- vorderen van betaling van de uren uit de eerste maand
die uren zijn uiteindelijk toch betaald? :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 19:44:01 #47
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171203876
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar je loonheffing moet je dan achteraf alsnog betalen, dus jij hebt er minder aan..
Nee, je betaald juist meer loonheffing die je bij je aangifte kan terugkrijgen. De werkgever moet je dan dus een hoger bruto loon betalen om op het netto bedrag te komen.
pi_171204134
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

die uren zijn uiteindelijk toch betaald? :)
Het is uiteindelijk wel betaald inderdaad. Maar toch heeft ie geprobeerd mij voor de helft uit te betalen, terwijl dat in contract/schriftelijk nooit overeen gekomen is. Pas na herhaaldelijk aandringen en "zeuren", heb ik het gekregen.
pi_171204385
quote:
3s.gif Op donderdag 25 mei 2017 19:44 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Nee, je betaald juist meer loonheffing die je bij je aangifte kan terugkrijgen. De werkgever moet je dan dus een hoger bruto loon betalen om op het netto bedrag te komen.
Nu je het zo zegt, klinkt het logisch :P.

TS doen! geen loonheffingskorting toe laten passen :Y
dag
pi_171204524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 20:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Nu je het zo zegt, klinkt het logisch :P.

TS doen! geen loonheffingskorting toe laten passen :Y
Dan flipt de werkgever met netto loon in contract.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')