abonnement Unibet Coolblue
pi_171174495
Nu.nl maakt er vandaag een ( anti alcohol ) potje van : kopt met grote letters : wijn en bier geeft bij vrouwen kans op borstkanker, en dan lees je verder en dan staat er : 5% meer kans op die ziekte, wat best een aardig klein cijfer is.... tov van de overige 95% die drinkt en geen ziektes krijgt, en dan zijn er vast en zeker nog wel 100 andere factoren die ook schadelijk zijn voor de weerstand van een vrouwenlichaam tegen ziektes.

Ps heb trouwens nix tegen vrouwen die juist niet drinken, integendeel, zijn vaak ook heeeeeel aardig.

Copie :

'Een glas wijn of bier kan kans op borstkanker bij vrouwen al vergroten'

Foto: ANP
Gepubliceerd: 23 mei 2017 14:51
Laatste update: 23 mei 2017 14:51

Door één glas alcohol per dag te drinken, kunnen vrouwen al een verhoogde kans krijgen op borstkanker. Dat blijkt uit de nieuwste bevindingen van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds.
Volgens de onderzoekers zou twee op de vijf gevallen van borstkanker al voorkomen kunnen worden door geen alcohol te drinken, meer te bewegen en op een gezond gewicht te blijven.

Uit de studie, waarvoor de onderzoekers bevindingen uit 119 studies uit de hele wereld bij elkaar hebben gebracht en geanalyseerd, blijkt ook sterk wetenschappelijk bewijs dat zelf één glas alcohol per dag het risico op borstkanker zowel voor als na de menopauze kan verhogen. Bij vrouwen voor de menopauze is dit 5 procent, bij post-menopauzale vrouwen 9 procent. Borstkanker bij mannen werd niet meegenomen in dit onderzoek.

Ook blijkt dat lichaamsbeweging de kans op borstkanker kan verkleinen. Overgewicht vergroot de kans op de ziekte, hoewel de onderzoekers concludeerden dat dit alleen voor vrouwen na de overgang geldt. Vrouwen die op jongere leeftijd overgewicht hebben, zouden volgens de onderzoekers juist een verkleinde kans hebben. Zij waarschuwen wel dat dit geen reden is om aan te komen, aangezien overgewicht de kans op onder meer hartziekten en diabetes vergroot.

12 miljoen
In het onderzoek ging het om gegevens van in totaal 12 miljoen vrouwen, waarvan 260.000 vrouwen bij wie borstkanker werd vastgesteld. Het is de grootste analyse van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds over borstkanker sinds 2010.

Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen in Nederland. In 2016 werd er volgens de Nederlandse Kankerregistratie, beheerd door IKNL, bij meer dan 14.000 vrouwen borstkanker vastgesteld. Elk jaar overlijden meer dan 3.000 vrouwen aan borstkanker.

http://www.nu.nl/gezondhe(...)ampaign=Headliner.nl



[ Bericht 2% gewijzigd door possetje op 24-05-2017 17:48:34 ]
pi_171174667
Islamieten weer he.
pi_171174694
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Islamieten weer he.
Grote kans
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:58:18 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171174919
Snel m'n vriendin zat voeren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_171176289
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DKS op 24-05-2017 20:55:15 ]
misunderstood
pi_171176301
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DKS op 24-05-2017 20:55:48 ]
misunderstood
pi_171176516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:27 schreef possetje het volgende:
Nu.nl maakt er vandaag een ( anti alcohol ) potje van : kopt met grote letters : wijn en bier geeft bij vrouwen kans op borstkanker, en dan lees je verder en dan staat er : 5% meer kans op die ziekte, wat best een aardig klein cijfer is.... tov van de overige 95% die drinkt en geen ziektes krijgt, en dan zijn er vast en zeker nog wel 100 andere factoren die ook schadelijk zijn voor de weerstand van een vrouwenlichaam tegen ziektes.

Ps heb trouwens nix tegen vrouwen die juist niet drinken, integendeel, zijn vaak ook heeeeeel aardig.
Van die conclusie klopt echt helemaal niks.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_171176813
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:11 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Van die conclusie klopt echt helemaal niks.
nou ja iig,

kijk drinken zorgt bij veel vrouwen ook voor fun, nadeel is dat het ook soms ongezond is, is altijd beetje afwegen hey,
pi_171178351
Dus: dik zijn vanaf 18 tot 30 jaar, maar in die periode ook heel veel lichaamsbeweging, en borstvoeding geven. Na je 30ste meteen afvallen. Geen alcohol drinken.

Natuurlijk, daar voorkom je misschien "een" borstkanker mee, maar je kans op ooit kanker wordt niet kleiner, integendeel. Al dat "minder kans op kanker" geldt steeds op een bepaalde leeftijd, in vergelijking met anderen van dezelfde leeftijd die dan nog leven. Als je 40 bent is je kans om dat jaar kanker te krijgen misschien 1 op 2000 ipv 1 op 700 voor de ongezond levende persoon, maar wanneer jij 85 bent is je kans 1 op 45 om tijdens dat jaar kanker te krijgen, en die ongezond levende persoon is dan al gestorven aan een hartaanval.

Uiteindelijk geldt: hoe gezonder je leeft, hoe groter de kans dat je kanker krijgt (en aan kanker sterft).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171179326
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:54 schreef crystal_meth het volgende:

Uiteindelijk geldt: hoe gezonder je leeft, hoe groter de kans dat je kanker krijgt (en aan kanker sterft).
Nee hoor, uiteindelijk sterft iedereen aan een hartstilstand...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_171179380
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:16 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee hoor, uiteindelijk sterft iedereen aan een hartstilstand...
Nee hoor, aan zuurstofgebrek in de cellen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171180988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee hoor, aan zuurstofgebrek in de cellen.
ja en ook het rare feit dat dierelijke lichamen ( en ook mensen ) soort van vooraf geprogrameerd zijn om na x aantal jaar dood te gaan,
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:33:09 #13
208890 June.
Seriously?
pi_171193079
Een onderzoek die door een journalist is omgetoverd tot een nu.nl artikel moet je sowieso met een korrel zout nemen. Meestal klopt er niets van de conclusies de de journalist trekt uit het oorspronkelijke artikel.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:47:24 #14
3542 Gia
User under construction
pi_171193343
Alcohol, dagelijks, vergroot sowieso de kans op kanker, PUNT.

Om hier nu een artikel over bk aan te hangen, is dus bs. Het geldt voor veel vormen van kanker.
Als het nu zo was dat vrouwen die nooit drinken, nooit bk krijgen.
Als het nu zo was dat vrouwen zonder overgewicht nooit bk krijgen.
Als het nu zo was dat mensen die niet roken nooit kanker krijgen.
Tja, dan heeft een dergelijk artikel wel zin.

Bij mij was het vooral het langdurige pilgebruik wat de oorzaak was.
Ik had de Dianepil, vanwege acne. Ik was al 47! Verschillende keren ook aan de huisarts gevraagd of ik niet moest stoppen met de pil, omdat ik zelf vermoedde dat ik in de overgang zat. Maar hij zei dat ik daar te jong voor was. Liet het niet eens onderzoeken.
De kans is groot dat ik, als ik eerder met de pil gestopt was, geen bk had gekregen.

Overigens, heb ik best wat overgewicht en houd ik wel van een glaasje wijn.
Dus tja, het is mijn eigen schuld. Right.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')