abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 24 mei 2017 @ 16:23:37 #226
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171172959
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel opmerkelijk idd, hoe zou dat komen?
Overigens hadden ze gewoon in elke foto een moslim/moslima moeten gebruiken, want volgens mij is het een beetje de bedoeling om moslimgemeenschap aan te spreken.
Enfin, Aboutaleb ziet zijn kinderen liever ook niet met een kuffar aankomen, zei hij zoiets niet in die docu van Frénk v.d Linde?
Die uitspraak wordt teveel van gemaakt. Elke ouder heeft een toekomstbeeld voor zijn/haar kinderen, een voorkeur, een idee over wat het beste zou zijn. Dat betekent niet gelijk dat een andere keuze problematisch is.
Zover ik het begreep van Aboutaleb werd hem gevraagd naar die voorkeur en zou er niets gebeuren als er anders werd gekozen.

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hier zullen ook niet voor ogen hebben dat hun kind met een moslim, of een zwarte kousen kerker thuis komt. Of met een of andere kaalgeschoren gappie met tatoeages in het gezicht en alles. Maar zullen die keuze wel accepteren en als dan blijkt dat dat persoon goed is voor je kind komt al snel het moment dat je hem/haar omarmt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 16:36:38 #227
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_171173330
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Maiwand de Thuisblijver daar ook een mening over:

Maiwand2016 twitterde op woensdag 24-05-2017 om 13:08:45 De media en bepaalde figuren hebben weer blijkbaar een reden gevonden om haat te zaaien tegen islam en moslims. #Manchester reageer retweet
Die gast is echt om van te kotsen ja.
pi_171173373
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Maiwand de Thuisblijver daar ook een mening over:

Maiwand2016 twitterde op woensdag 24-05-2017 om 13:08:45 De media en bepaalde figuren hebben weer blijkbaar een reden gevonden om haat te zaaien tegen islam en moslims. #Manchester reageer retweet
Hij staat wel met zijn maatje Rutte op de foto hè, en jij lekker niet. :D.



In Nederland voel je je vrij om je partner zelf te zoeken, zeg maar.
I´m back.
  woensdag 24 mei 2017 @ 16:39:23 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171173416
Beter houdt deze Twitteraar even zijn bek na de zoveelste aanslag uit naam van zijn prachtige religie.
pi_171173426
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die uitspraak wordt teveel van gemaakt. Elke ouder heeft een toekomstbeeld voor zijn/haar kinderen, een voorkeur, een idee over wat het beste zou zijn. Dat betekent niet gelijk dat een andere keuze problematisch is.
Zover ik het begreep van Aboutaleb werd hem gevraagd naar die voorkeur en zou er niets gebeuren als er anders werd gekozen.

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hier zullen ook niet voor ogen hebben dat hun kind met een moslim, of een zwarte kousen kerker thuis komt. Of met een of andere kaalgeschoren gappie met tatoeages in het gezicht en alles. Maar zullen die keuze wel accepteren en als dan blijkt dat dat persoon goed is voor je kind komt al snel het moment dat je hem/haar omarmt.
Liever niet nee, dat klopt, maar ik verstoot haar niet oid mocht ze thuiskomen met een refo, moslim, Andalusische stierenvechter, petjesfiguur etc.
I´m back.
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:19:39 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171174390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Liever niet nee, dat klopt, maar ik verstoot haar niet oid mocht ze thuiskomen met een refo, moslim, Andalusische stierenvechter, petjesfiguur etc.
Datzelfde geldt dus voor een redelijk grote groep moslims die zeggen liever hun kind met een moslim te zien.
Het probleem is vaak dat er gevraagd wordt naar voorkeuren en niet naar wat men doet als er anders gekozen wordt.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook zijn die wel gevolgen hebben als hun kind anders kiest. Ik heb bv familie die JG zijn, mijn neef was getrouwd en zijn vrouw wilde perse scheiden. Daar is heel veel gedoe over geweest. Het is dat mijn oom ouderling was en in de positie was te bemiddelen. Daardoor kon mijn neef opnieuw trouwen (niet zonder slag of stoot,zijn letterlijk jaren overheen gegaan!). Maar die vrouw is uit de gemeenschap verstoten. Wat niet makkelijk was aangezien dat dus ook betekende dat ze door haar ouders e.d. verstoten werd.
Dat terwijl het een ongelukkig huwelijk was, ze echt niet bij elkaar paste. Maar daar pas binnen het huwelijk achter kwamen. Daarvoor hadden ze maar beperkt contact, altijd 'onder begeleiding' en niet teveel, ging het zonder elkaar goed te kennen naar getrouwd, voor het leven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171174441
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Datzelfde geldt dus voor een redelijk grote groep moslims die zeggen liever hun kind met een moslim te zien.
Het probleem is vaak dat er gevraagd wordt naar voorkeuren en niet naar wat men doet als er anders gekozen wordt.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook zijn die wel gevolgen hebben als hun kind anders kiest. Ik heb bv familie die JG zijn, mijn neef was getrouwd en zijn vrouw wilde perse scheiden. Daar is heel veel gedoe over geweest. Het is dat mijn oom ouderling was en in de positie was te bemiddelen. Daardoor kon mijn neef opnieuw trouwen (niet zonder slag of stoot,zijn letterlijk jaren overheen gegaan!). Maar die vrouw is uit de gemeenschap verstoten. Wat niet makkelijk was aangezien dat dus ook betekende dat ze door haar ouders e.d. verstoten werd.
Dat terwijl het een ongelukkig huwelijk was, ze echt niet bij elkaar paste. Maar daar pas binnen het huwelijk achter kwamen. Daarvoor hadden ze maar beperkt contact, altijd 'onder begeleiding' en niet teveel, ging het zonder elkaar goed te kennen naar getrouwd, voor het leven.
Typische is, ik zie net een twitter van RTL langs komen, dat de posters dus woede opwekken in Rdam. Woede. Dus ja en dan dus om de moslima. Door moslims.

RTLnieuws twitterde op woensdag 24-05-2017 om 17:18:04 Woede om poster met zoenende moslima's Rotterdam https://t.co/mQrmWLGP2d https://t.co/IhEFjbHPVu reageer retweet
Ergens benieuwd of de posters dan verdwijnen eigenlijk, half om half verwacht ik dat wel namelijk.
I´m back.
pi_171174599
https://www.rtlnieuws.nl/(...)met-zoenende-moslima

quote:
Op de posters zijn zoenende stelletjes te zien, onder wie moslima's. En dat is stigmatiserend, vinden de raadsleden Fatima Talbi (PvdA) en Nourdin el Oauli (Nida). "Ik strijd al jaren voor gelijke rechten voor vrouwen, maar dit doet meer kwaad dan goed", zegt Talbi in het AD.
'Belerende posters'

Talbi zegt tegen de krant dat ze veel boze reacties heeft gekregen vanuit haar achterban. Volgens haar werken de posters averechts en zijn ze belerend. "Het straalt uit, in Nederland doen we het zo."

Ouali vindt de campagne hypocriet. Volgens hem zijn er ook genoeg meisjes uit autochtone gezinnen die een probleem krijgen als ze thuiskomen met een Marokkaanse of Antiliaanse jongen.
quote:
Ook de Rotterdamse moslimorganisatie SPIOR is niet blij met de posters. "Wij ondersteunen het doel van de campagne, eigen partnerkeuze voor iedereen, volledig’’, zegt directeur Marianne Vorthoren in het AD. "De vorm is echter niet effectief en roept vooral weerstand op bij de doelgroep." Ze vindt de nadruk op moslims onterecht.

ZIE OOK: Twee culturen op een kussen? 'De omgeving vond het moeilijk'

Leefbaar Rotterdam, D66 en VVD zijn wel enthousiast over de posters. Volgens de partijen zijn de posters een steunbetuiging voor mannen en vrouwen die zich niet gesteund voelen in hun partnerkeuze.
pi_171174685
Die posters verdwijnen wel als ik dit zo eens lees:

quote:
Nida en de PvdA zijn uiterst kritisch op de posters van de zoenende stelletjes die reclame moeten maken voor een vrije keus van de partner. ,,Ik zie niet in hoe dit de situatie kan verbeteren’’, zegt PvdA-raadslid Fatima Talbi. ,,Ik zie dit vooral als een verkiezingsuitlating van leefbaar Rotterdam. Het is roeptoeteren en van de zotte om een serieus probleem zo neer te zetten.’’

Nourdin el Ouali, fractievoorzitter van Nida: ,,Ik vind het stereotyperend, etnocentrisch en provocerend. Hier is echt niemand bij gebaat.’’ Beide partijen benadrukken dat zij achter de boodschap staan die Schneider wil uitdragen; een vrije keus voor een partner. Zij hebben echter grote moeite met de vorm.
http://www.ad.nl/rotterda(...)gn=socialsharing_web

Ik zou zeggen hang alle steden er maar mee vol en dan nog een moslimhomo jongen met een kafirhomo jongen erbij. Doorzetten niet inbinden.
I´m back.
pi_171174773
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
Die posters verdwijnen wel als ik dit zo eens lees:

[..]

http://www.ad.nl/rotterda(...)gn=socialsharing_web

Ik zou zeggen hang alle steden er maar mee vol en dan nog een moslimhomo jongen met een kafirhomo jongen erbij. Doorzetten niet inbinden.
Ik begrijp niet hoe je zo'n groot probleem kan hebben met die posters.
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:50:24 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171174801
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe je zo'n groot probleem kan hebben met die posters.
Alleen mensen met lage eigenwaarde en laag iq hebben er problemen mee.
pi_171174805
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe je zo'n groot probleem kan hebben met die posters.
Ik ook niet idd.
I´m back.
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:57:51 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171174913
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ook niet idd.
Veel moslims zitten nu eenmaal, net als gereformeerden, zo ontzettend vastgeroest in hun achterhaalde opvattingen dat open staan voor iets anders er simpelweg niet bij is. Exact de reden waarom hele volksstammen binnen die religie geen stap vooruit komen in het leven.
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:59:55 #239
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171174944
En dan huilen dat moslims hierdoor "geprovoceerd" worden, maar er staat ook gewoon een joodse jongen op.

Die slachtofferrol zeg.
pi_171174987
Ze zien moslima's als hun eigendom. Het concept van individuele vrijheid en eigen lotsbestemming is totaal vreemd in de Islam. Alles is streng ingekaderd en de route uitgestippeld. Vandaag zag ik met dit warme weer ook weer 2 jonge meiden volledig in het zwart, je zag alleen hun kin, neus en ogen. "eigen keuze", yeah right.
  woensdag 24 mei 2017 @ 18:05:26 #241
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171175040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Typische is, ik zie net een twitter van RTL langs komen, dat de posters dus woede opwekken in Rdam. Woede. Dus ja en dan dus om de moslima. Door moslims.

RTLnieuws twitterde op woensdag 24-05-2017 om 17:18:04 Woede om poster met zoenende moslima's Rotterdam https://t.co/mQrmWLGP2d https://t.co/IhEFjbHPVu reageer retweet
Ergens benieuwd of de posters dan verdwijnen eigenlijk, half om half verwacht ik dat wel namelijk.
Niet verbazingwekkend dat 'daders' hier tegenin gaan. Met mijn familie viel hier ook niet echt over te praten, die vonden het allemaal zo logisch, zo goed en zo normaal (zelfs ondanks het feit dat ze intern dus wel voor de rechten van mijn neef opkwamen, het commentaar van buitenaf zorgde voor aversie). Voor de rest van de familie die niet in dat kringetje zaten was het pure afschuw.
Voor de slachtoffers is het een ander verhaal, voor hen is het van groot belang dat er een opvangnetwerk is en discussie is.

Zelfde bij huiselijk geweld, de daders lopen over van redenen waarom het logisch is waarom ze dat doen. Want he, die tv gids die verkeerd lag was echt wel heel erg, of de stress van het werk is echt wel een goede reden.
Hierin moet geen rekening met de daders gehouden worden, maar er moet gericht worden op de slachtofferkant.

Er is geen makkelijke oplossing, er is geen snelle fix. Er is alleen maar een tegen het zere been aanschoppen, slachtoffers een uitweg geven en tijd om dit langzaam te veranderen. Dan nog zal het niet waterdicht zijn, maar een beperken van ellende.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171175098
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
Die posters verdwijnen wel als ik dit zo eens lees:

[..]

http://www.ad.nl/rotterda(...)gn=socialsharing_web

Ik zou zeggen hang alle steden er maar mee vol en dan nog een moslimhomo jongen met een kafirhomo jongen erbij. Doorzetten niet inbinden.
Of een Marokkaans jongetje voorover gebukt en Geertje met twee duimen omhoog erachter. :P
pi_171175161
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Typische is, ik zie net een twitter van RTL langs komen, dat de posters dus woede opwekken in Rdam. Woede. Dus ja en dan dus om de moslima. Door moslims.

RTLnieuws twitterde op woensdag 24-05-2017 om 17:18:04 Woede om poster met zoenende moslima's Rotterdam https://t.co/mQrmWLGP2d https://t.co/IhEFjbHPVu reageer retweet
Ergens benieuwd of de posters dan verdwijnen eigenlijk, half om half verwacht ik dat wel namelijk.
Vooral blijven volhangen, in Nederland tolereren we, en dat betekend ook een moslima die een relatie wil aangaan met een jood. Mooi dat ze weer op hun teentjes getrapt zijn, tolerantie moet van twee kanten komen, maar het is weer duidelijk wie niet wil inbinden. Mogen van mij meer acties zoals dit doen, even inspelen op de vrijheid in Nederland hopelijk ziet de rest dan eindelijk eens in dat er een groep in de samenleving woont die deze vrijheden niet respecteert.
pi_171175175
Had Aboutaleb niet in Opzij gezegd dat hij grote problemen heeft met 'westerse feministen die allochtone vrouwen ideeën aanpraten waardoor ze thuis ernstige problemen krijgen, waardoor ze op straat komen te staan'?
En had hij in het programma De achterkant van het gelijk niet gezegd dat hij zijn dochter liever niet thuis ziet komen met een niet-moslim? Volgens de makers is er tegenwoordig ruzie in het gezin omdat de twee oudste dochters hebben gekozen voor een niet-moslim als partner. Twee onafhankelijke bronnen zouden het hebben bevestigd.

http://www.parool.nl/rece(...)en-slikken~a4215894/

Als zelfs de burgemeester van Rotterdam niet het goede voorbeeld kan geven.....
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_171175253
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
Die posters verdwijnen wel als ik dit zo eens lees:

[..]

http://www.ad.nl/rotterda(...)gn=socialsharing_web

Ik zou zeggen hang alle steden er maar mee vol en dan nog een moslimhomo jongen met een kafirhomo jongen erbij. Doorzetten niet inbinden.
Mooi ook weer dat sommige mensen het voor mekaar krijgen om heel deze campagnes ALLEEN over moslims te laten gaan. Mooi ook weer dat er gelijk gewezen wordt naar anderen, in plaats van te erkennen dat dit OOK een probleem is binnen de moslimgemeenschap.

Laten we een 8e poster toevoegen met een Nederlandse meid die zoent met een Antilliaan of Marokkaan. Al verwacht ik niet dat de discussie dan wél ineens over de inhoud zal gaan.
pi_171175266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:12 schreef Ali_boo het volgende:
Had Aboutaleb niet in Opzij gezegd dat hij grote problemen heeft met 'westerse feministen die allochtone vrouwen ideeën aanpraten waardoor ze thuis ernstige problemen krijgen, waardoor ze op straat komen te staan'?
En had hij in het programma De achterkant van het gelijk niet gezegd dat hij zijn dochter liever niet thuis ziet komen met een niet-moslim? Volgens de makers is er tegenwoordig ruzie in het gezin omdat de twee oudste dochters hebben gekozen voor een niet-moslim als partner. Twee onafhankelijke bronnen zouden het hebben bevestigd.

http://www.parool.nl/rece(...)en-slikken~a4215894/

Als zelfs de burgemeester van Rotterdam niet het goede voorbeeld kan geven.....
Op het, door belastinggeld, gesubsidieerde Marokko.nl zijn de "ingeburgerde" moslims ook niet zo blij dat de dochters van Aboutaleb met kafirs gaan.

Daar heb ik nog nooit een handtekeningen actie tegen gezien van het NRC/Volkskrant volk.

http://forums.marokko.nl/(...)-vandoor-gegaan.html
  woensdag 24 mei 2017 @ 18:21:41 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171175311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Op het, door belastinggeld, gesubsidieerde Marokko.nl zijn de "ingeburgerde" moslims ook niet zo blij dat de dochters van Aboutaleb met kafirs gaan.

Daar heb ik nog nooit een handtekeningen actie tegen gezien van het NRC/Volkskrant volk.

http://forums.marokko.nl/(...)-vandoor-gegaan.html
Op Marokko.nl zit vooral veel inteeltvolk
pi_171175431
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verafschuw in dit soort situaties de reactie van de PvdA :r
Ze hebben echt nog helemaal niks geleerd. Tijd voor een grote schoonmaak op de kandidatenlijsten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Haal er bij de PvdA nog maar een paar zetels vanaf!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 24 mei 2017 @ 18:28:24 #249
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171175471
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op Marokko.nl zit vooral veel inteeltvolk
Veel trollers vooral. Van mensen die zich voordoen als extreme moslim tot mensen die die haters opfokken met net doen alsof ze dat denken.
Vooral veel jeugd die nogal gevoelig is en dus tot dat soort zaken overgaat (meestal onder verschillende gebruikersnamen, waar 1 persoon achter meerdere 'users' schuil gaat). Verbazingwekkend genoeg ook nog een fiks deel die best wel redelijk zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171175527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
Die posters verdwijnen wel als ik dit zo eens lees:

[..]

http://www.ad.nl/rotterda(...)gn=socialsharing_web

Ik zou zeggen hang alle steden er maar mee vol en dan nog een moslimhomo jongen met een kafirhomo jongen erbij. Doorzetten niet inbinden.
dit dus!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')