abonnement Unibet Coolblue
pi_171160962
quote:
Crystal Palace moet op zoek naar een nieuwe manager. De club uit Londen legde Sam Allardyce in december vast als opvolger van de ontslagen Alan Pardew, maar de 62-jarige Engelsman heeft besloten om zijn loopbaan per direct te beëindigen.


De Daily Mail maakte eerder op de dinsdag al melding van de breuk en Big Sam heeft via de officiële kanalen van de club bevestigd dat hij zijn arbeidsovereenkomst inlevert. "Enerzijds was dit een erg moeilijke beslissing, maar anderzijds een hele makkelijke. Ik zal Crystal Palace altijd dankbaar blijven voor de kans om mijn reputatie weer te herstellen na wat er is gebeurd met de Engelse nationale ploeg. Ik had het gevoel dat ik nog één keer in de Premier League moest laten zien wat ik kon, ik wilde nog één keer iets bereiken. Crystal Palace heeft mij de kans gegeven om te rehabiliteren en daarom is het nu ook zo moeilijk om weg te lopen. Ik denk echter wel dat de club op de goede weg is."


Allardyce voegt eraan toe dat het ‘een voorrecht’ is geweest om voor Crystal Palace te werken, maar dat hij nu stopt om van het leven te kunnen ‘genieten’: "Ik ben nu nog relatief jong en relatief gezond om de dingen te doen die ik wil doen, zoals reizen, meer tijd doorbrengen met mijn gezin en kleinkinderen en dat wil ik graag doen zonder de druk die erbij komt kijken wanneer je manager bent. Dit is het juiste moment. Ik heb geen ambities meer om een baan aan te nemen in de voetballerij. Ik wil gewoon van de dingen genieten die je mist als je 24 uur per dag met je club bezig bent", gaat de oud-verdediger verder.

"Voorzitter Steve Parish heeft zich tijdens de gesprekken van vandaag geweldig opgesteld. Ik weet dat het voor hem als een schok aankwam dat ik zou vertrekken, maar hij bleef heel rustig. Er is niemand beschuldigd en hij is ook niet tegen mij uitgevallen. Het ging niet om transferdoelwitten, financiën of meer van zulks. Het ging om een beslissing die ik neem voor mijn familie en voor mijzelf. Ik bedank iedereen voor de berichtjes en steun. Ik ga het trainersvak ongetwijfeld missen, maar ik heb zeker geen spijt van deze beslissing." Allardyce won acht van de 21 wedstrijden met Crystal Palace en behoedde de club zodoende voor degradatie. The Eagles eindigden op de veertiende plaats.

Allardyce ging na zijn spelerscarrière aan de slag bij Limerick en Preston North End, alvorens hij bij Blackpool voor het eerst op eigen benen kwam te staan. Daarna trainde hij Notts County, Bolton Wanderers, Newcastle United, Blackburn Rovers, West Ham United, Sunderland, de Engelse ploeg en dus Crystal Palace. Allardyce won kampioenschappen met Limerick en Notts en liet ook Bolton en West Ham promoveren. Hij werd zesmaal verkozen tot Trainer van de Maand in de Premier League.
Lees meer op www.voetbalzone.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 00:07:31 ]
pi_171162059
Big Sam _O_
  Trouwste user 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 09:52:56 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_171163730
Hij zal blijvend herinnerd worden door het schandaal.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 24 mei 2017 @ 11:12:48 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171165587

Wijn drinken uit pintglazen, wat een baas.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 24 mei 2017 @ 11:16:03 #5
67174 Dos37
Come on Twente
pi_171165669
Was wel een baas
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Trouwste user 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 11:29:19 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_171165990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:16 schreef Dos37 het volgende:
Was wel een baas
Waarom ? Lompe hork.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')