Hoe bedoel je turbo?quote:
Ook al trekt hij goed door? (Dus kracht in eerste drie versnellingen?)quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:46 schreef Stien_Struis het volgende:
Wanneer je toerental zakt in hogere versnelling kom je vermogen tekort.
Ook wanneer je flink doortrekt tot max toerental?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:48 schreef ToiletMond_ het volgende:
[..]
Ook al trekt hij goed door? (Dus kracht in eerste drie versnellingen?)
Niet aannemelijk. Dan heb je wel minder vermogen, maar nog steeds vermogen.quote:
Ja, in zijn 1 trekte ik door tot bijna rode toerental gebiedquote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:50 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ook wanneer je flink doortrekt tot max toerental?
Is hij dan kapot? Of begint hij kapot te gaan vraag ik mij af.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:50 schreef Jism het volgende:
Frequente oliebeurt verlengd de levensduur van de turbo wat meer. En ook die van de motor. Maar het is geen fix waarmee de turbo levenslang mee zal gaan.
Als je toerenteller omhoog schiet, je GEEN vermogen lijkt te hebben, dan kan je koppeling slippen. Die kan gewoon op geraakt zijn. Z'n 1 / 2 is een ander aangrijpingspunt dan 3 / 4 / 5.
Zit er een turbodrukmeter tussen je klokken ergens?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:52 schreef ToiletMond_ het volgende:
[..]
Is hij dan kapot? Of begint hij kapot te gaan vraag ik mij af.
Want 4/5e versnelling ging normaal, ik trok niet volop.
Nee, het is een VW uit 2003.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zit er een turbodrukmeter tussen je klokken ergens?
Het klinkt niet heel erg als een stukke turbo. Zeker niet als hij in 4 en 5 normaal optrekt. Je zou echt wel verschil in acceleratie voelen dan. Maar kan niet zo verzinnen wat het dan wel is.quote:
Drukgroep misschien? Mijn schoonzus had exact dezelfde problemen met een VW (wel een diesel btw).quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het klinkt niet heel erg als een stukke turbo. Zeker niet als hij in 4 en 5 normaal optrekt. Je zou echt wel verschil in acceleratie voelen dan. Maar kan niet zo verzinnen wat het dan wel is.
Nee, dat gaat echt goed. Als een koppeling stuk begint te gaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het klinkt niet heel erg als een stukke turbo. Zeker niet als hij in 4 en 5 normaal optrekt. Je zou echt wel verschil in acceleratie voelen dan. Maar kan niet zo verzinnen wat het dan wel is.
Wat doet een drukgroep? Nu je het zegt..quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Drukgroep misschien? Mijn schoonzus had exact dezelfde problemen met een VW (wel een diesel btw).
Neah. Een handrem is niet zo heel erg sterk, dus hij duwt hem er dan gewoon doorheen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:03 schreef ToiletMond_ het volgende:
[..]
Nee, dat gaat echt goed. Als een koppeling stuk begint te gaan.
Dan moet de toerenteller omhoogschieten bij gas geven.
Maar wat als je hem in zijn 1 of 2 zet, handrem omhoog en "optrekken/op laten komen".
En hij valt dat niet uit? Is dat een koppeling iets? Want kocht de auto zo al 4 jaar geleden, toen had hij dat al. Nu 90.000 verder. Denk niet dat dat wat uitmaakt.
Maar dit kan ik vooraf merken toch?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Neah. Een handrem is niet zo heel erg sterk, dus hij duwt hem er dan gewoon doorheen.
Als je koppeling stukt gaat, dan verandert je 'aangrijppunt' van je pedaal en wordt het schakelen moeilijker. Als hij eenmaal in de versnelling zit, heeft de koppeling geen invloed meer.
Ja, dat merk je al als je je koppelingspedaal intrapt. Dat voelt anders en bij het opkomen zal hij ook op een ander punt aangrijpen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:06 schreef ToiletMond_ het volgende:
Maar dit kan ik vooraf merken toch?
Hij grijpt elke versnelling goed.
Kun je dat ook op een andere manier omschrijven?quote:Vandaag tijdens optrekken van 100 naar 120, van zijn 3 naar 4 en dan naar 5, echter het leek alsof er geen bak in zat. Toerentel zakte helemaal onderin.
Ik reed snelweg op. Was beetje druk, daarna ik van 3e versnelling, trek ik door van 100 naar 110 naar zijn 4e versnelling en rond 120 schakelde ik naar 5e-versnelling.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat merk je al als je je koppelingspedaal intrapt. Dat voelt anders en bij het opkomen zal hij ook op een ander punt aangrijpen.
Ik kan niet zo goed plaatsen wat je in je eerste post zegt:
[..]
Kun je dat ook op een andere manier omschrijven?
Duidelijker. Dan vermoed ik eerder een electronisch dingetje....misschien een hickup in je onsteking. Ging je motor ook stotteren, of dat niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:16 schreef ToiletMond_ het volgende:
Ik reed snelweg op. Was beetje druk, daarna ik van 3e versnelling, trek ik door van 100 naar 110 naar zijn 4e versnelling en rond 120 schakelde ik naar 5e-versnelling.
Echter wanneer ik schakelde naar 5e-versnelling. Gebeurde er niks.
Hij stond in versnelling, maar bij gas geven gebeurde er niks. Daarna ik zijn vrij gezet.
Auto rolt verder ongeveer van 120 naar 115 km/h.
Daarna druk ik koppelinspedaal weer in en schakel naar 5.
En dat ging weer zoals normaal.
Zou dat het zijn?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Duidelijker. Dan vermoed ik eerder een electronisch dingetje....misschien een hickup in je onsteking. Ging je motor ook stotteren, of dat niet?
Heb proefritje gedaan met paps en alles normaal.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Duidelijker. Dan vermoed ik eerder een electronisch dingetje....misschien een hickup in je onsteking. Ging je motor ook stotteren, of dat niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |