abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:41:49 #1
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171156549
Hallo allen,

Vandaag tijdens optrekken van 100 naar 120, van zijn 3 naar 4 en dan naar 5, echter het leek alsof er geen bak in zat. Toerentel zakte helemaal onderin.

Maar na uitrollen, in zijn vrij (reed tot 110 ongv) en weer in zijn 5 doen pakte hij het weer op.
Gelijk snelweg af gegaan en tussendoor gaan rijden.

Test gedaan, in zijn 1 en 2 trekt hij goed op.
Ook als ik hem in zijn 3 zet en in rij 30 optrekken naar 50/60 dat gaat goed, zonder dat de toerenteller omhoog schiet.

Echter net thuis, reed in zijn 2 en leek alsof hij beetje stottert. Heel heel lichtjes.
Je ziet de toerenteller iets omlaag schommelen. Toen gestopt. In zijn 1 en optrekken naar 2 en het ging weer goed?

Wat kan dit zijn? Dank...
Auto is een 1.8 Turbo met bijna 197.xxx op de teller.
pi_171156579
Turbo naar de kloten.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:45:13 #3
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171156637
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:42 schreef Stien_Struis het volgende:
Turbo naar de kloten.
Hoe bedoel je turbo?
Die doet het hoor? Die trekt goed door.

Elke 12.000 KM komt er nieuwe 5W30 Edge Castrol Motorolie in.
En na stevige rit laat ik hem altijd 5 min afkoelen.

Turbo hoor ik niet blazen o.i.d.
pi_171156686
Wanneer je toerental zakt in hogere versnelling kom je vermogen tekort.
Koppeling is naar de klote met veel toeren en niet meer vooruit komen.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2017 21:48:00 ]
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:48:06 #5
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171156716
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:46 schreef Stien_Struis het volgende:
Wanneer je toerental zakt in hogere versnelling kom je vermogen tekort.
Ook al trekt hij goed door? (Dus kracht in eerste drie versnellingen?)
pi_171156782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:48 schreef ToiletMond_ het volgende:

[..]

Ook al trekt hij goed door? (Dus kracht in eerste drie versnellingen?)
Ook wanneer je flink doortrekt tot max toerental?
pi_171156800
Frequente oliebeurt verlengd de levensduur van de turbo wat meer. En ook die van de motor. Maar het is geen fix waarmee de turbo levenslang mee zal gaan.

Als je toerenteller omhoog schiet, je GEEN vermogen lijkt te hebben, dan kan je koppeling slippen. Die kan gewoon op geraakt zijn. Z'n 1 / 2 is een ander aangrijpingspunt dan 3 / 4 / 5.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:51:15 #8
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171156820
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:42 schreef Stien_Struis het volgende:
Turbo naar de kloten.
Niet aannemelijk. Dan heb je wel minder vermogen, maar nog steeds vermogen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:51:23 #9
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171156824
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:50 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Ook wanneer je flink doortrekt tot max toerental?
Ja, in zijn 1 trekte ik door tot bijna rode toerental gebied
En zijn 2 haalde ik 105 KM/h (dat is ook net bij de toerengebied).

Dat gaat als een speer. Ik zag geen rook uit uitlaat.
Stationair draait hij ook normaal.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:52:43 #10
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171156864
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:50 schreef Jism het volgende:
Frequente oliebeurt verlengd de levensduur van de turbo wat meer. En ook die van de motor. Maar het is geen fix waarmee de turbo levenslang mee zal gaan.

Als je toerenteller omhoog schiet, je GEEN vermogen lijkt te hebben, dan kan je koppeling slippen. Die kan gewoon op geraakt zijn. Z'n 1 / 2 is een ander aangrijpingspunt dan 3 / 4 / 5.
Is hij dan kapot? Of begint hij kapot te gaan vraag ik mij af.
Want 4/5e versnelling ging normaal, ik trok niet volop.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:55:22 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171156969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:52 schreef ToiletMond_ het volgende:

[..]

Is hij dan kapot? Of begint hij kapot te gaan vraag ik mij af.
Want 4/5e versnelling ging normaal, ik trok niet volop.
Zit er een turbodrukmeter tussen je klokken ergens?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:56:50 #12
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171157027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zit er een turbodrukmeter tussen je klokken ergens?
Nee, het is een VW uit 2003.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:59:44 #13
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171157109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:56 schreef ToiletMond_ het volgende:

Nee, het is een VW uit 2003.
Het klinkt niet heel erg als een stukke turbo. Zeker niet als hij in 4 en 5 normaal optrekt. Je zou echt wel verschil in acceleratie voelen dan. Maar kan niet zo verzinnen wat het dan wel is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:02:08 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_171157178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het klinkt niet heel erg als een stukke turbo. Zeker niet als hij in 4 en 5 normaal optrekt. Je zou echt wel verschil in acceleratie voelen dan. Maar kan niet zo verzinnen wat het dan wel is.
Drukgroep misschien? Mijn schoonzus had exact dezelfde problemen met een VW (wel een diesel btw).
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:03:00 #15
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171157198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het klinkt niet heel erg als een stukke turbo. Zeker niet als hij in 4 en 5 normaal optrekt. Je zou echt wel verschil in acceleratie voelen dan. Maar kan niet zo verzinnen wat het dan wel is.
Nee, dat gaat echt goed. Als een koppeling stuk begint te gaan.
Dan moet de toerenteller omhoogschieten bij gas geven.

Maar wat als je hem in zijn 1 of 2 zet, handrem omhoog en "optrekken/op laten komen".
En hij valt dat niet uit? Is dat een koppeling iets? Want kocht de auto zo al 4 jaar geleden, toen had hij dat al. Nu 90.000 verder. Denk niet dat dat wat uitmaakt.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:04:07 #16
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171157233
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:02 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Drukgroep misschien? Mijn schoonzus had exact dezelfde problemen met een VW (wel een diesel btw).
Wat doet een drukgroep? Nu je het zegt..
Ongeveer 25.000 km terug, ging koppeling indrukken erg stroef.

Maar na motor uit en aan zetten, was het ok. Denk dus dat koppelingkrachtig even niet wakker was.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:05:18 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171157269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:03 schreef ToiletMond_ het volgende:

[..]

Nee, dat gaat echt goed. Als een koppeling stuk begint te gaan.
Dan moet de toerenteller omhoogschieten bij gas geven.

Maar wat als je hem in zijn 1 of 2 zet, handrem omhoog en "optrekken/op laten komen".
En hij valt dat niet uit? Is dat een koppeling iets? Want kocht de auto zo al 4 jaar geleden, toen had hij dat al. Nu 90.000 verder. Denk niet dat dat wat uitmaakt.
Neah. Een handrem is niet zo heel erg sterk, dus hij duwt hem er dan gewoon doorheen.

Als je koppeling stukt gaat, dan verandert je 'aangrijppunt' van je pedaal en wordt het schakelen moeilijker. Als hij eenmaal in de versnelling zit, heeft de koppeling geen invloed meer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:06:50 #18
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171157323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Neah. Een handrem is niet zo heel erg sterk, dus hij duwt hem er dan gewoon doorheen.

Als je koppeling stukt gaat, dan verandert je 'aangrijppunt' van je pedaal en wordt het schakelen moeilijker. Als hij eenmaal in de versnelling zit, heeft de koppeling geen invloed meer.
Maar dit kan ik vooraf merken toch?
Hij grijpt elke versnelling goed.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:09:37 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171157423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:06 schreef ToiletMond_ het volgende:

Maar dit kan ik vooraf merken toch?
Hij grijpt elke versnelling goed.
Ja, dat merk je al als je je koppelingspedaal intrapt. Dat voelt anders en bij het opkomen zal hij ook op een ander punt aangrijpen.

Ik kan niet zo goed plaatsen wat je in je eerste post zegt:
quote:
Vandaag tijdens optrekken van 100 naar 120, van zijn 3 naar 4 en dan naar 5, echter het leek alsof er geen bak in zat. Toerentel zakte helemaal onderin.
Kun je dat ook op een andere manier omschrijven?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:16:57 #20
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171157676
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, dat merk je al als je je koppelingspedaal intrapt. Dat voelt anders en bij het opkomen zal hij ook op een ander punt aangrijpen.

Ik kan niet zo goed plaatsen wat je in je eerste post zegt:

[..]

Kun je dat ook op een andere manier omschrijven?
Ik reed snelweg op. Was beetje druk, daarna ik van 3e versnelling, trek ik door van 100 naar 110 naar zijn 4e versnelling en rond 120 schakelde ik naar 5e-versnelling.

Echter wanneer ik schakelde naar 5e-versnelling. Gebeurde er niks.
Hij stond in versnelling, maar bij gas geven gebeurde er niks. Daarna ik zijn vrij gezet.

Auto rolt verder ongeveer van 120 naar 115 km/h.
Daarna druk ik koppelinspedaal weer in en schakel naar 5.

En dat ging weer zoals normaal.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:19:23 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171157748
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:16 schreef ToiletMond_ het volgende:

Ik reed snelweg op. Was beetje druk, daarna ik van 3e versnelling, trek ik door van 100 naar 110 naar zijn 4e versnelling en rond 120 schakelde ik naar 5e-versnelling.

Echter wanneer ik schakelde naar 5e-versnelling. Gebeurde er niks.
Hij stond in versnelling, maar bij gas geven gebeurde er niks. Daarna ik zijn vrij gezet.

Auto rolt verder ongeveer van 120 naar 115 km/h.
Daarna druk ik koppelinspedaal weer in en schakel naar 5.

En dat ging weer zoals normaal.
Duidelijker. Dan vermoed ik eerder een electronisch dingetje....misschien een hickup in je onsteking. Ging je motor ook stotteren, of dat niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:26:30 #22
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171157977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Duidelijker. Dan vermoed ik eerder een electronisch dingetje....misschien een hickup in je onsteking. Ging je motor ook stotteren, of dat niet?
Zou dat het zijn?
Ik had tank wel laag. (maar benzinelampje brande nog niet).

Wanneer dit het geval is, dus lampje brand, dan hikt hij wel even maar na 1 a 2 seconden pakt hij het weer op. Dit doet hij wanneer de boordcomputer tussen de 30 en 70 Km aangeeft en er een benzinelampje brand.

Misschien is dat het? Maar ik had wel getankt nog voordat ik naar huis ging. (tankstation is 2 min rijden van huis).
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:09:43 #23
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_171159403
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Duidelijker. Dan vermoed ik eerder een electronisch dingetje....misschien een hickup in je onsteking. Ging je motor ook stotteren, of dat niet?
Heb proefritje gedaan met paps en alles normaal.
Trok goed op, 130 op snelweg in zijn 5.

Thanks allen, denk iets door benzine ofzo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')