abonnement Unibet Coolblue
pi_171154047
Ik ben van plan om met mijn vrouw en 2 kindjes binnen een aantal jaar in de zomerperiode een Roadtrip dwars door Engeland te maken. Ik zou met de boot van Calais naar Dover varen en van daar zou ik met de auto naar Londen reizen om onderweg idyllische dorpen en steden te bezoeken. Zijn er mensen die dit ook al eens hebben gedaan? Kennen jullie dorpjes en steden die de moeite waard zijn om te bezoeken? Liefst wat historisch getint en niet ver van deftige overnachtingsmogelijkheden voor een gezin van 4 personen.
pi_171154221
Zuidkust richting lands-end, vond ik persoonlijk altijd het mooiste deel van Engeland. Heb heel gb rond gereden als chauffeur.
The road goes on forever
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:29:58 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171154333
Canterbury, Rochester. Dan zit je alweer in London.

http://www.visitkent.co.u(...)s-a4-for-website.pdf
And so is the past
pi_171154356
Canterbury
Rye
Pooh Corner (als jij/vrouw/kinderen Winnie leuk vinden): http://www.pooh-country.co.uk/ep_ashdownforest.php - aanrader!
Groombridge Place and Enchanted Forest - http://www.groombridgeplace.com/
Ashford met zijn kasteel
Vergeet Dover castle en de white cliffs niet.
Leeds castle
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:33:30 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171154448
En wat BigTrucker zegt.

Eigenlijk zodra je van de M-wegen af bent is het allemaal wel mooi daar. Alleen de regen en het verkeer willen nog wel eens roet in het eten gooien.
And so is the past
pi_171155159
Volg
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:14:28 #7
357045 Grifte
Feijenoord
pi_171155692
Even wat dingen uit mijn hoofd waar ik ben geweest en me voor een gezin wel aardig lijken. Heb zelf meer een voorliefde voor (g)rauwe steden, maar ook wel wat 'idyllische' dingen tegengekomen.

South:
Portsmouth Historic Dockyard
Hengistbury Head
Isle of Wight

North:
Yorkshire Dales (gaat een trein doorheen, al kun je ook vanuit een iets groter dorp/stadje als Settle een uitstap doen door de uitlopers)
Harrogate & Knaresborough
York (wel heel toeristisch)

Verder zul je als je bijvoorbeeld door de National Parks rijdt (bijv Peak District / Dales / Cornwall) genoeg idyllische dorpjes tegenkomen. Maar dat doe je inderdaad over het algemeen al snel als je in heuvelachtig terrein zit en een stukje weg bent van de grote wegen.
pi_171155793
Zijn er nog specieke zaken waar je als autobestuurder rekening mee moet houden? Lijkt mij namelijk wel leuk, met de veerboot oversteken naar Groot Brittannië.

Alleen men rijdt daar wel aan de linkerkant van de weg, inplaats van de rechterkant. En zijn er verkeersregels daar die wij hier niet hebben?
pi_171155813
Euh TS, bedoel je héél Engeland of alleen het gebied tussen Dover en Londen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:21:21 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171155880
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zijn er nog specieke zaken waar je als autobestuurder rekening mee moet houden? Lijkt mij namelijk wel leuk, met de veerboot oversteken naar Groot Brittannië.

Alleen men rijdt daar wel aan de linkerkant van de weg, inplaats van de rechterkant. En zijn er verkeersregels daar die wij hier niet hebben?
Went snel.
Vreemd genoeg heeft rechts ook daar voorrang. :P
Koplampen moet je ook anders instellen. Meestal hendeltje in andere stand.

Had onze huurauto in Ierland ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 23-05-2017 21:26:55 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171155887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zijn er nog specieke zaken waar je als autobestuurder rekening mee moet houden? Lijkt mij namelijk wel leuk, met de veerboot oversteken naar Groot Brittannië.

Alleen men rijdt daar wel aan de linkerkant van de weg, inplaats van de rechterkant. En zijn er verkeersregels daar die wij hier niet hebben?
Nee, je rijdt de boot op, en rijdt de boot weer af aan de andere kant.
En nee, de regels zijn vrijwel dezelfde als hier. Op wat details na, maar die kun je gemakkelijk via google vinden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171155937
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef Hyperdude het volgende:
Went snel.
Klopt, zowel met het stuur aan de linkerkant als aan de rechterkant.
quote:
Vreemd genoeg heeft rechts ook daar voorang. :P
Gevaarlijke opmerking. Bij de meeste wegen is duidelijk aangegeven wie voorrang heeft.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171156068
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Went snel.
Vreemd genoeg heeft rechts ook daar voorrang. :P
Koplampen moet je ook anders instellen. Meestal hendeltje in andere stand.
Wat voor hendeltje? Maja ik heb begrepen dat onze koplampen zo zijn afgesteld dat ze naar rechts schijnen, dus in Groot Brittannië kunnen ze de tegenliggers blinderen.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:28:10 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171156136
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:26 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wat voor hendeltje? ...
Chk de instructieboekie :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171156178
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Chk de instructieboekie :P
Lol ik rij een Peugeot 205 en daar zit geen instructieboekje meer bij: maar als ik overdag rij kan ik ook niemand verblinden.
pi_171156374
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:29 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Lol ik rij een Peugeot 205 en daar zit geen instructieboekje meer bij: maar als ik overdag rij kan ik ook niemand verblinden.
Dan moet je bij de ANWB van die stickers kopen.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:39:23 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171156461
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:20 schreef ArchiVision_Directory het volgende:
Ik ben van plan om met mijn vrouw en 2 kindjes binnen een aantal jaar in de zomerperiode een Roadtrip dwars door Engeland te maken. Ik zou met de boot van Calais naar Dover varen en van daar zou ik met de auto naar Londen reizen om onderweg idyllische dorpen en steden te bezoeken. Zijn er mensen die dit ook al eens hebben gedaan? Kennen jullie dorpjes en steden die de moeite waard zijn om te bezoeken? Liefst wat historisch getint en niet ver van deftige overnachtingsmogelijkheden voor een gezin van 4 personen.
Kan je beter naar Harwich varen vanaf Hoek van Holland. Heb je veel meer te zien onderweg.

Bovendien kom je dan aan de noord kant van Greather London uit. Daar heb je meer keuze uit voorsteden waar je een hotel kan boeken en met de metro de stad kan ontdekken.
Een hotel in Londen met de auto raad ik je sterk af, tenzij je je graag financieel laat uitkleden ;)
So we just called him Fred
pi_171156596
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:26 schreef BigTrucker het volgende:
Zuidkust richting lands-end, vond ik persoonlijk altijd het mooiste deel van Engeland. Heb heel gb rond gereden als chauffeur.
Die regio is wel het mooiste als je je wil beperken tot Engeland. Landsend zelf valt dan weer behoorlijk tegen en in de zomervakantie (tijdens Engelse schoolvakanties is het er tegenwoordig ook erg druk).

Je zou ook kunnen overwegen om de North Coast 500 te doen :) die staat ook nog bij mij op de lijst (zie ook: https://www.northcoast500.com)
pi_171156621
Waar je op de weg rekening mee moet houden zijn die mini rotondes. Alles wat er al op zit heeft voorrang. Bij zo'n ding van een meter doorsnee betekend dat dus dat afslaand verkeer voor jouw langs dus wel voorrang heeft. Behoorlijke instinker vond ik dat.
pi_171157491
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Euh TS, bedoel je héél Engeland of alleen het gebied tussen Dover en Londen?
Liefst tussen Dover en Londen, maar daar mag een ommeweg bij zitten.
pi_171157553
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:11 schreef ArchiVision_Directory het volgende:
Liefst tussen Dover en Londen, maar daar mag een ommeweg bij zitten.
Dat dacht ik al. De user boven mijn vraag had het over York. Da's best een grote omweg :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:16:38 #22
357045 Grifte
Feijenoord
pi_171157663
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. De user boven mijn vraag had het over York. Da's best een grote omweg :+
Heb het deel gemist waar hij enkel het stuk tussen Dover en London bedoelde, had hij beter de TT Zuidoost Engeland kunnen noemen :+
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:26:55 #23
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_171157988
Eerste dat in me opkomt: skip Engeland en rechtstreeks door naar Schotland!
pi_171158120
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:26 schreef Aikara het volgende:
Eerste dat in me opkomt: skip Engeland en rechtstreeks door naar Schotland!
Engeland, en dan met name zuidoost Engeland is ook erg mooi.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171158343
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:26 schreef Aikara het volgende:
Eerste dat in me opkomt: skip Engeland en rechtstreeks door naar Schotland!
Dit is complete onzin. De joy begint al bij de krijtrotsen van Dover. Ik vond het Peak District ook echt mooi en zoals eerder gezegd natuurlijk Cornwall of de Cheddar Gorge (ja, van die kaas) in Somerset. Heel prachtig allemaal. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')