abonnement Unibet Coolblue
pi_171150684
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171150693
Yay for lijstjes *O* nu heb ik trek in Turks brood met dips :')
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:42:29 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171154714
Ik ga op 6 juni met een 6 weken challenge beginnen bij mijn boot-camp trainer en die wilde graag een lijstje van wat we zoal eten op drie willekeurige dagen.

Dit is wat ik stuurde:

quote:
O: brinta (25gr m 250ml melk en 10gr lijnzaad
T: 200gr wortels
L: 2 bh met omelet v 2 eieren, plakje ham en likje yoghonaise ipv boter
T: 200gr kwark m 75gr blauwe bessen, 150gr 'nuts and fruit'
D: Hello Fresh Scholfilet met groenten en aardappelen uit de oven (Bospeen, Nicola aardappelen, Venkel, Verse bladpeterselie, Citroen, Groene linzen, Scholfilet)
T: niks meer wegens de berg noten in de middag

O: 250gr Kwark (Senoble) met 75gr blauwe bessen (diepvries) en 25gr zelfgemaakte granola
T: 2 gekookte eitjes
L: Salade met tomaatjes, roquefort, walnoten, saladekruiden, olie en balsamico
T: appel
D: Oosters stoofpotje (kipfilet, atjar, aardappelpuree, gember, ketjap) met rijst

O: Brinta
T: kwark (200gr) m bessen en lijnzaad
L: 2 boterhammen, halve avocado, zachtgekookt eitje
T: druiven, rode paprika
D: Spaghetti (saus gemaakt met gehakt, 400gr Italiaanse groente, 2 blikken tomatenblokjes, 1 pakje passata, italiaanse kruiden)
T: 3 volkoren biscuitjes

Dit is, helaas, wat ik me dan braaf voorneem, maar daar komt dan vaak nog allerlei extra snaaigebeuren bij zoals 6 biscuitjes, 5 bonbons, dropjes etc. etc. Dat schrijf ik uiteraard niet zo netjes op dus dat kan ik niet in detail geven.
Als ik mezelf wel in weet te houden komt het over het algemeen vrijwel elke dag neer op ongeveer het ontbijt en de lunch zoals ik hem hier aangeef, alleen het avondeten varieert uiteraard.
:')

Want zo is het ook. Dat ik zo heel veel te zwaar ben ligt niet aan mijn eetpatroon van Ontbijt, Lunch, Diner en tussendoortjes, dat zit over het algemeen echt wel goed. En ook qua sport gaat het heel goed sinds januari, gemiddeld minimaal 2 keer in de week bootcamp en vaak nog een keer hardlopen erbij.
Maar ja... dan dus alles wat ik er buiten de lijntjes nog bij vreet... -O-
***
pi_171154774
Op welk moment van de dag gaat het dan fout BE?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:23:56 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171155976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Op welk moment van de dag gaat het dan fout BE?
Meestal in de avond, na 21.00.
Te moe en dan hou ik geen ruggegraat meer over...

Maar goed, als het eenmaal mis is dan ga ik eerder op de avond al shit kopem in de supermarkt. En soms ook bij de ah to go onderweg naar mijn werk, pak bastogne mee etc... :@
***
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:25:13 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_171156022
Dat wordt heel vroeg naar bed dan voortaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:26:35 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171156080
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:25 schreef Tink89 het volgende:
Dat wordt heel vroeg naar bed dan voortaan.
Vind ik geen probleem. :N Alleen mijn vent wil nooit mee en dan is het wel ongezellig. ;)
Ik vind het prima om om een uur of 9 in bed tv te kijken. :Y

Oh, en mijn nieuwste truc: fisherman's friend. Dan smaakt toch niks meer lekker. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 23-05-2017 21:45:54 ]
***
pi_171156980
Boe. Hier komt al een paar dagen achter elkaar 's avonds een ijscoman langs, en ik heb me steeds heel braaf ingehouden. Vandaag nogal kutnieuws gehad, dus mocht wel een ijsje van mezelf. Komt-ie niet langs. :(
pi_171157033
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:55 schreef Bleie het volgende:
Boe. Hier komt al een paar dagen achter elkaar 's avonds een ijscoman langs, en ik heb me steeds heel braaf ingehouden. Vandaag nogal kutnieuws gehad, dus mocht wel een ijsje van mezelf. Komt-ie niet langs. :(
Naar Pisa gaan, bij de Rai *O* dat is echt m'n crack geweest de afgelopen week.
pi_171157167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga op 6 juni met een 6 weken challenge beginnen bij mijn boot-camp trainer en die wilde graag een lijstje van wat we zoal eten op drie willekeurige dagen.

Dit is wat ik stuurde:

[..]

:')

Want zo is het ook. Dat ik zo heel veel te zwaar ben ligt niet aan mijn eetpatroon van Ontbijt, Lunch, Diner en tussendoortjes, dat zit over het algemeen echt wel goed. En ook qua sport gaat het heel goed sinds januari, gemiddeld minimaal 2 keer in de week bootcamp en vaak nog een keer hardlopen erbij.
Maar ja... dan dus alles wat ik er buiten de lijntjes nog bij vreet... -O-
Oei, herkenbaar. Ik probeer het snackgevoel te onderdrukken door veel, heel veul water/thee te drinken (totdat ik zowat misselijk ben zodat ik niet meer wil eten). Tegenwoordig gaat het me beter af en neem ik een bak meloen oid na het avondeten en is m'n snackdrang helemaal weg.

Succes met de challenge, ik hoop dat het je helpt :)
pi_171157545
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Meestal in de avond, na 21.00.
Te moe en dan hou ik geen ruggegraat meer over...

Maar goed, als het eenmaal mis is dan ga ik eerder op de avond al shit kopem in de supermarkt. En soms ook bij de ah to go onderweg naar mijn werk, pak bastogne mee etc... :@
Hm dat is zo zonde dan he. Wat mij helpt is dan kwark pakken met beetje pure hagelslag erin of honing..maar nu moet ik eerlijk bekennen dat wij ook zelden koekjes ofzo in huis hebben die ik lekker genoeg vind :)
pi_171157954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk je wel uit dat je niet veel en veel te laag gaat zitten? 1300Kcal is echt voor een mens met een normaal BMI al laag, laat staan iemand van jouw postuur.

Dat je het kan is natuurlijk fijn, maar de kans dat je vroeger of later een keer een enooorm hongermoment tegen komt is levensgroot. Ik zou echt proberen om voorlopig rond de 1800-2000 te gaan zitten en dat dan voornamelijk in de vorm van extra groente en eiwitten...
Zeker als je er ook nog eens zulke lange afstanden bij wandelt.

Maar natuurlijk wel dikke ^O^ dat je het roer zo om hebt weten te gooien! :Y
Ja ik kijk zeker uit, kom normaal op de 1800 uit maar die dag was ik wel vrij en heb ik echt niks gedaan op die 5km lopen na.
Daarom heb ik ook verplicht die banaan en kwark gegeten om toch nog een beetje in de goede richting uit te komen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171158083
Overigens weegdag vandaag, -0.9 kg dus ik ben tevreden.
Had iets meer kunnen zijn maar vrijdagavond de mist in gegaan met wat snacks en ook een paar biertjes, was niet nodig.

Vanochtend overigens een tompouce op, dat was ook niet handig.
Maar we gaan gewoon weer door, aankomende week wil ik er minimaal 1.5kg af hebben.
Zit te twijfelen om mij aan te melden voor de Bootcamp club, en dan de low intensity.
Weet niet of ik kan meekomen, ga maar eens in het park kijken aanstaande maandagavond hoe dat er aan toe gaat.
Hoop eigenlijk dat het ook mensen met overgewicht en vrouwen net na hun zwangerschap zijn en niet al te fanatieke mensen, dan pas ik er wel bij :D :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171161393
Hee! Nu jullie - denk ik - gezonder eten, hebben jullie ook een betere huid? Of eigenlijk niet?
pi_171162074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 00:52 schreef Status het volgende:
Hee! Nu jullie - denk ik - gezonder eten, hebben jullie ook een betere huid? Of eigenlijk niet?
Ik niet, want ik rook nog steeds.
pi_171162078
Lijstje

o: 150 gr alpro yoghurt naturel
t: 1 appel
l: 2 sneden brood met light pindakaas calve
t: snoeptomaatjes
d: broccoli/gehakt/rijst/zoetzuur saus
s: 3 kwartier flink doorfietsen in sportschool

& dan vanavond wegen, ben echt zo nieuwsgierig!
pi_171162119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:57 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Naar Pisa gaan, bij de Rai *O* dat is echt m'n crack geweest de afgelopen week.
Dat is zowat een uur fietsen. Beetje ver voor een ijsje. Wij hebben hier IJskoud de Beste, superlekker ijs. Komen we vast dit weekend nog wel een keer terecht.
  woensdag 24 mei 2017 @ 07:49:27 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171162232
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:29 schreef junkiexp het volgende:
Overigens weegdag vandaag, -0.9 kg dus ik ben tevreden.
Had iets meer kunnen zijn maar vrijdagavond de mist in gegaan met wat snacks en ook een paar biertjes, was niet nodig.

Vanochtend overigens een tompouce op, dat was ook niet handig.
Maar we gaan gewoon weer door, aankomende week wil ik er minimaal 1.5kg af hebben.
Zit te twijfelen om mij aan te melden voor de Bootcamp club, en dan de low intensity.
Weet niet of ik kan meekomen, ga maar eens in het park kijken aanstaande maandagavond hoe dat er aan toe gaat.
Hoop eigenlijk dat het ook mensen met overgewicht en vrouwen net na hun zwangerschap zijn en niet al te fanatieke mensen, dan pas ik er wel bij :D :')
Bij onze bootcamp-groep heb je beginnersgroepen en groepen voor gevorderden. Ik zou gewoon eens bellen of langs gaan en vragen. Ik was er best wat huiverig voor, want ook echt veel te zwaar, maar ik vind het echt leuk! :Y
***
pi_171162448
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 07:24 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dat is zowat een uur fietsen. Beetje ver voor een ijsje. Wij hebben hier IJskoud de Beste, superlekker ijs. Komen we vast dit weekend nog wel een keer terecht.
Dan heb je iig de calorieen van dat ijsje verbrand *O*

Of net als ik met de auto gaan, al is het voor mij een kwartiertje fietsen :')
pi_171162635
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 00:52 schreef Status het volgende:
Hee! Nu jullie - denk ik - gezonder eten, hebben jullie ook een betere huid? Of eigenlijk niet?
Mijn huid was altijd al awesome. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 24 mei 2017 @ 08:50:26 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171162723
Kan niet zeggen dat m'n huid verbeterd is.
Hij was altijd al zacht O+
En qua gezicht nog net zoveel/zoweinig issues al ervoor.

Wel gaan m'n handen langzaam steeds meer kapot van t sporten :+
pi_171162795
Mijn huid varieert nogal. Hormonen })
I solemnly swear i'm up to no good
pi_171163275
Mijn huid is nog steeds slecht helaas. Misschien eet ik niet gezond genoeg/niet de goede dingen daarvoor.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 24 mei 2017 @ 09:45:30 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_171163555
Mijn huid varieert. Voor de bruiloft heb ik heel consequent met miscellair water gewerkt twee keer per dag en geprobeerd om zo min mogelijk met m'n handen aan m'n gezicht te zitten tijdens het werk enzo en dat hielp wel echt serieus. Ik heb rond mijn kaaklijn meestal wel wat bultjes en heb daar dus ook wat littekentjes. Verder heb ik weinig te klagen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 24 mei 2017 @ 09:58:06 #25
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171163860
Ik heb een huid. Verdere details heb ik geen verstand van.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')