abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:03:44 #276
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171145755
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, dat stoort mij ook. Of die vaccinatieontkenners. Mensen een platform voor leugens en onwaarheden geven terwijl het als enig doel dient om "het geluid te laten horen".

Dat doen we ook niet met racisten of Holocaustontkenners. Waarom dan wel met deze onzin?
Ik vrees dat dit volgens sommigen 'objectiviteit' is. Alle opinies wegen even zwaar.
pi_171145760
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zoiets is best positief, daarna ging het er dagenlang over hoe gevaarlijk deze mensen waren en hoe mis ze zaten.
Dat klopt, omdat de meeste mensen wel na kunnen denken. Maar er zijn altijd simpele zielen die dan weer besmet worden door deze onzinverhalen. Het podium heeft alleen maar als gevolg dat het gedachtegoed verspreid blijft worden. Er worden altijd zieltjes gewonnen voor dit soort nonsens. Daarom bestaan andere leugens en wanpraktijken als Scientology, piramidespelen en Astro TV ook nog.
pi_171145781
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Net als dat ze ook van klimaatveranderingsontkenners aan het woord laten in een programma als Eenvandaag om zo een evenwichtig geluid te laten horen :')____________!
99% van de deskundigen zegt A, 1% van de deskundigen zegt B.

50% van de zendtijd naar A,, 50% naar B.
pi_171145783
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Net als dat ze ook van klimaatveranderingsontkenners aan het woord laten in een programma als Eenvandaag om zo een evenwichtig geluid te laten horen :')____________!
Overdreven behoefte om altijd twee kanten het woord te gunnen. Gaat nergens meer om :')
pi_171145784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit volgens sommigen 'objectiviteit' is. Alle opinies wegen even zwaar.
Dat je het laat horen is nog tot daar aan toe. Maar om in die "he said, she said" te blijven door niets te willen duiden, want objectiviteit, ook al is het pure kolder...Dát is wat het probleem is. Dan verkwansel je je taak als journalist, wat mij betreft. Dat is niet kritiekloos mensen willekeurig een microfoon onder hun neus duwen en hun verhaaltje vastleggen voor het nageslacht, dat is zin van onzin onderscheiden.
pi_171145791
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:05 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

99% van de deskundigen zegt A, 1% van de deskundigen zegt B.

50% van de zendtijd naar A,, 50% naar B.
Wel net zo eerlijk ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171145823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, dat stoort mij ook. Of die vaccinatieontkenners. Mensen een platform voor leugens en onwaarheden geven terwijl het als enig doel dient om "het geluid te laten horen".

Dat doen we ook niet met racisten of Holocaustontkenners. Waarom dan wel met deze onzin?
Die hele vaccinatiebeweging kost ook mensenlevens. Las vandaag weer dat er een vrouw van 37 was overleden in Duitsland, aan de mazelen.

Dan heb je een vaccin dat niet 100% werkt, maar gaan sommigen dat ook nog eens moedwillig in de wielen fietsen door de groepsimmuniteit te verneuken.
pi_171145840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:07 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Die hele vaccinatiebeweging kost ook mensenlevens. Las vandaag weer dat er een vrouw van 37 was overleden in Duitsland, aan de mazelen.

Dan heb je een vaccin dat niet 100% werkt, maar gaan sommigen dat ook nog eens moedwillig in de wielen fietsen door de groepsimmuniteit te verneuken.
Maar jij en ik hebben nu antivries in ons bloed. En autisme. Beter ga je dan dood aan de mazelen, of spendeer je de rest van je leven in een rolstoel omdat je polio hebt.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:10:09 #284
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171145869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat je het laat horen is nog tot daar aan toe. Maar om in die "he said, she said" te blijven door niets te willen duiden, want objectiviteit, ook al is het pure kolder...Dát is wat het probleem is. Dan verkwansel je je taak als journalist, wat mij betreft. Dat is niet kritiekloos mensen willekeurig een microfoon onder hun neus duwen en hun verhaaltje vastleggen voor het nageslacht, dat is zin van onzin onderscheiden.
In het geval van journalistiek is het inderdaad helemaal kwalijk. Maar ook de mensen achter de schermen bij opinieprogramma's, de zendermanager en andere mensen met invloed mogen wel eens wat beter nadenken hoe ze bepaalde opinies naar voren brengen. Zwagerman een uurtje laten kletsen over klimaatverandering (zonder context of tegenspraak) in een programma op prime time creëert immers de schijn dat het een waardevolle toevoeging is voor de discussie over klimaatverandering.
pi_171145896
Van die mensen die iets teveel Big Pharma-sprookjes hebben gehoord en daarom denken dat vaccinatie een complot is.

Een slot op je deur is toch ook geen complot van de slotenfabrikant? Dat doe je omdat anders iemand je zuurverdiende spulletjes komt jatten.
pi_171145938
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:05 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

99% van de deskundigen zegt A, 1% van de deskundigen zegt B.

50% van de zendtijd naar A,, 50% naar B.
Ja, dat is heel kwalijk. Vaak wordt de suggestie gewekt dat het twee gelijkwaardige manieren zijn om naar een probleem te kijken. Of er worden keiharde feiten tegenover gevoelens en anekdotes gezet.
pi_171146141
rip roger moore
pi_171146177
Er zijn zelfs mensen die denken dat raketten niet kunnen werken in de ruimte :D _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171146210
Nouja, kwalijk zou ik het niet willen noemen. Het is natuurlijk wel belangrijk om een tegengeluid te horen. Altijd overal in discussie over blijven. Maar het geeft een beetje vertekende verhoudingen, die op hun beurt weer het beeld schetsen dat een wetenschappelijke hypothese gelijk staat aan "een gevoel van geloof" dat sommigen ervaren. Alsof het uitgaan van de waarde van wetenschappelijke conclusies een geloof is en het bedrijven van wetenschap hetzelfde is als het praktiseren van een geloof.

Ofja, beter gezegd: alsof het wetenschappelijke óók een wereldbeeld is, en geen onderzoeksmethode.
pi_171146227
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:22 schreef skysherrif het volgende:
rip roger moore
Dé Roger Moore? Toch 89 geworden zie ik.
pi_171146260
Ohja, dé Roger Moore. RIP.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:30:27 #292
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171146340
Nou en. We hebben Pierce Brosnan en die blonde nog. Tevens Connery.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171146366
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:32:21 #294
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171146380
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:24 schreef Pokkelmans het volgende:
Nouja, kwalijk zou ik het niet willen noemen. Het is natuurlijk wel belangrijk om een tegengeluid te horen. Altijd overal in discussie over blijven. Maar het geeft een beetje vertekende verhoudingen, die op hun beurt weer het beeld schetsen dat een wetenschappelijke hypothese gelijk staat aan "een gevoel van geloof" dat sommigen ervaren. Alsof het uitgaan van de waarde van wetenschappelijke conclusies een geloof is en het bedrijven van wetenschap hetzelfde is als het praktiseren van een geloof.

Ofja, beter gezegd: alsof het wetenschappelijke óók een wereldbeeld is, en geen onderzoeksmethode.
Je kan natuurlijk ook tegengeluid laten horen zonder dat je het precies dezelfde waarde geeft als het reguliere geluid. Of voor het tegengeluid iemand zoeken die ook echt weet waar hij of zij over praat. In de discussie over vaccinaties zitten er overwegend bezorgde bakfietsmoeders met hun 'internetonderzoek' bij Pauw en eigenlijk nooit een wetenschapper of arts die vertelt over de mogelijke gevaren van vaccinaties. Hetzelfde kan gezegd worden over klimaatontkenning. Dat zijn ook vaak van die hobbyisten die hun informatie van vage blogjes halen.
pi_171146419
Wel zonde van Simon Templar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171146428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook tegengeluid laten horen zonder dat je het precies dezelfde waarde geeft als het reguliere geluid. Of voor het tegengeluid iemand zoeken die ook echt weet waar hij of zij over praat. In de discussie over vaccinaties zitten er overwegend bezorgde bakfietsmoeders met hun 'internetonderzoek' bij Pauw en eigenlijk nooit een wetenschapper of arts die vertelt over de mogelijke gevaren van vaccinaties. Hetzelfde kan gezegd worden over klimaatontkenning. Dat zijn ook vaak van die hobbyisten die hun informatie van vage blogjes halen.
Dat lijkt me dan ook wel weer een typisch Nederlands iets, dat idee dat je "mening" niet belangrijker is dan die van een bakfietsmoeder omdat jij toevallig bent gepromoveerd op 'n onderzoek naar klimaatverandering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2017 15:36:31 ]
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:38:04 #297
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171146521
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:34 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan ook wel weer een typisch Nederlands iets, dat idee dat je "mening" niet belangrijker is dan die van een bakfietsmoeder omdat jij toevallig bent gepromoveerd op 'n onderzoek naar klimaatverandering.
Geen idee, hebben ze momenteel niet in veel meer landen last van ouders die hun kind niet laten inenten omdat er allemaal griezelige dingen op het internet staan?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:38:05 #298
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171146522
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:34 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan ook wel weer een typisch Nederlands iets, dat idee dat je "mening" niet belangrijker is dan die van een bakfietsmoeder omdat jij toevallig bent gepromoveerd op 'n onderzoek naar klimaatverandering.
Alsof in de rest van het Westen (Amerika ik kijk naar u) de meningen van mensen met verstand van zaken wél gewaardeerd worden.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:39:00 #299
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171146543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Geen idee, hebben ze momenteel niet in veel meer landen last van ouders die hun kind niet laten inenten omdat er allemaal griezelige dingen op het internet staan?
Jap, Italië heeft het haar bevolking recent nog tot inenten verplicht.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171146685
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Geen idee, hebben ze momenteel niet in veel meer landen last van ouders die hun kind niet laten inenten omdat er allemaal griezelige dingen op het internet staan?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:38 schreef Euribob het volgende:

[..]

Alsof in de rest van het Westen (Amerika ik kijk naar u) de meningen van mensen met verstand van zaken wél gewaardeerd worden.
Worden die ook in talkshows en zo tegenover elkaar gezet?

Neem aan dat men in Nederland door de wat vlakkere samenleving minder autoriteit toedicht aan de bevindingen van een PhD'er op zijn/haar specifieke vakgebied.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')