abonnement Unibet Coolblue
pi_171130222
Beste allemaal,

Onlangs is mijn nieuwbouw woning opgeleverd en dit is casco zonder badkamer.
In mijn enthousiasme (vooraf) heb ik het e.e.a. bij elkaar gekocht zonder de mogelijke consequenties te kunnen overzien.
Sleuven frezen in de vloer (is na ervaringen opgedaan te hebben bij de buren) niet mogelijk. Veel wapeningsnetten.

Zo heb ik een douchedrain gekocht met een minimale inbouwdiepte van 8,3 cm.
Mijn vloer is niet afgesmeerd maar ik heb 'slechts' 4 cm tot aan mijn verdiepingsvloer.
Een optie is dus een dorpel te plaatsen in de inloopdouche.
Maar met twee kleine kinderen die in bad spelen (en morsen) is het juist fijn om even met de trekker dit weg te werken naar het doucheputje, met een dorpel gaat dit niet meer.
Alternatief is de hele vloer (rekening houden met afloop een 9,5 cm te verhogen.
Maar dan zit je al 5,5 boven vloer nivieau en heb je een opstap.

Om het probleem nog groter te maken wil ik ook in mijn 'koof' achter de douchedrain een 110mm wc afvoer omhoog brengen zodat ik ook op zolder een wc kan plaatsen.
De standaard wc afvoer komt er met een mof? uit van 110mm waar je dan een stuk in kan doen.
Ik dacht zelf om hier een T stuk in te plaatsen (1 naar de wc) en de andere naar de koof.
Echter het verloopje komt al 4 cm uit de vloer een T stuk voegt hier minimaal 11 cm aan toe en dan ook nog verloop zorgt dat ik +/- 12 cm boven vloer niveau uit ga komen.

Een mogelijk alternatief is een 'koof' te plaatsen waarachter ik de 110mm leiding wegwerk.
Maar dan zit ik nog steeds met het probleem van de douchedrain.

Alternatieven die ik kan bedenken :
- Geen douchedrain maar een putje
- Geen 110 mm afvoer naar de zolder.

Doel is met elkaar zoeken naar een methode zodat bovengenoemde kunnen blijven.

Ik hoop dat e.e.a. uitdagend genoeg is.
Tevens wat foto's toegevoegd van de situatie.

https://www.flickr.com/photos/150933303@N05/shares/1P89n0

[ Bericht 7% gewijzigd door Capeman op 22-05-2017 22:44:53 ]
pi_171131244
Wanhoop niet hoor, er zijn ook mooie putjes te krijgen . daar past gewoon een stukje bijpassende tegel van je vloer in . verder kun je ook met iets van een sani broyeur/ vermaler werken op zolder dan kun je met 50 rond al aan de slag ....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_171135142
quote:
3s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:38 schreef Capeman het volgende:
Beste allemaal,

Onlangs is mijn nieuwbouw woning opgeleverd en dit is casco zonder badkamer.
In mijn enthousiasme (vooraf) heb ik het e.e.a. bij elkaar gekocht zonder de mogelijke consequenties te kunnen overzien.
Sleuven frezen in de vloer (is na ervaringen opgedaan te hebben bij de buren) niet mogelijk. Veel wapeningsnetten.

Zo heb ik een douchedrain gekocht met een minimale inbouwdiepte van 8,3 cm.
Mijn vloer is niet afgesmeerd maar ik heb 'slechts' 4 cm tot aan mijn verdiepingsvloer.
Een optie is dus een dorpel te plaatsen in de inloopdouche.
Maar met twee kleine kinderen die in bad spelen (en morsen) is het juist fijn om even met de trekker dit weg te werken naar het doucheputje, met een dorpel gaat dit niet meer.
Alternatief is de hele vloer (rekening houden met afloop een 9,5 cm te verhogen.
Maar dan zit je al 5,5 boven vloer nivieau en heb je een opstap.

Om het probleem nog groter te maken wil ik ook in mijn 'koof' achter de douchedrain een 110mm wc afvoer omhoog brengen zodat ik ook op zolder een wc kan plaatsen.
De standaard wc afvoer komt er met een mof? uit van 110mm waar je dan een stuk in kan doen.
Ik dacht zelf om hier een T stuk in te plaatsen (1 naar de wc) en de andere naar de koof.
Echter het verloopje komt al 4 cm uit de vloer een T stuk voegt hier minimaal 11 cm aan toe en dan ook nog verloop zorgt dat ik +/- 12 cm boven vloer niveau uit ga komen.

Een mogelijk alternatief is een 'koof' te plaatsen waarachter ik de 110mm leiding wegwerk.
Maar dan zit ik nog steeds met het probleem van de douchedrain.

Alternatieven die ik kan bedenken :
- Geen douchedrain maar een putje
- Geen 110 mm afvoer naar de zolder.

Doel is met elkaar zoeken naar een methode zodat bovengenoemde kunnen blijven.

Ik hoop dat e.e.a. uitdagend genoeg is.
Tevens wat foto's toegevoegd van de situatie.

https://www.flickr.com/photos/150933303@N05/shares/1P89n0

Je zult sowieso een cm of 7 omhoog moeten om je afvoeren in de dekvloer te krijgen.

Het bakje van de goot kun je prima in het beton uithakken.

In de koof achter de douche loopt heel waarschijnlijk de ontluchtingsleiding richting dak, met aansluiting 110 naar beneden. Daar kun je toilet voor de zolder op aansluiten.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 07:59:52 #4
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_171135763
De leiding naar zolder zal je inderdaad in de koof moeten zoeken. Beter niet vanuit het afvoerpunt dat ze voor je toilet gemaakt hebben omhoog, aangezien je vanaf dat punt al een horizontaal traject hebt naar de standleiding in de koof. Omdat je hiermee zelf aan de slag gaat, zonder ervaring:
Zo min mogelijk je afvoeren horizontaal verslepen, en geen 90 graden bochten gebruiken, dan altijd 2x 45 graden. Tenzij je vanuit een horizontale leiding op een standpijp aansluit, dan gaat dat met een T-stuk op 87 graden.

Verder zal je inderdaad nog flink omhoog moeten, dus reken er gewoon op dat je badkamer hoger komt te liggen dan de rest van de woning. Niets aan de doen, veel van deze dingen hadden al ingewerkt moeten zijn in de vloer.
pi_171140854
Samen met een buurman nog eens kijken of wat Rtificial zegt.
Neem niet de buurman op het andere hoekhuis, daar heb je helemaal niks aan! :W
  dinsdag 23 mei 2017 @ 12:20:27 #6
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_171141144
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:15 schreef Cybersijp het volgende:
verder kun je ook met iets van een sani broyeur/ vermaler werken op zolder dan kun je met 50 rond al aan de slag ....
Ow die hebben we ook overwogen voor een extra toilet. Totdat ik hem ergens gebruikte en na doorspoelen erachter kwam wat een tering herrie zo'n ding maakt. :{w
Dat werd dus alsnog een voorzetwand.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_171285217
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 06:29 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Je zult sowieso een cm of 7 omhoog moeten om je afvoeren in de dekvloer te krijgen.

Het bakje van de goot kun je prima in het beton uithakken.

In de koof achter de douche loopt heel waarschijnlijk de ontluchtingsleiding richting dak, met aansluiting 110 naar beneden. Daar kun je toilet voor de zolder op aansluiten.
De aannemer ondertussen gesproken en hij bevestigd dat er een ontluchtingspijp van 110mm achter de koof zit. E.e.a. ook te herleiden op de meegeleverde tekening :|W Die ik in theorie ook als eerste had kunnen raadplegen....
Het enige punt nu : De leiding lijkt 'achter' de mechanische ventilatie te zitten. (zwarte pijp ook 110mm dik) kan ik deze straffeloos verleggen om ruimte te maken voor de riool afvoer (zo laag mogelijk bij de grond om een goede afvoer te realiseren?

Tot nu toe allemaal bedankt voor de hulp.
pi_171285306
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:15 schreef Cybersijp het volgende:
Wanhoop niet hoor, er zijn ook mooie putjes te krijgen . daar past gewoon een stukje bijpassende tegel van je vloer in . verder kun je ook met iets van een sani broyeur/ vermaler werken op zolder dan kun je met 50 rond al aan de slag ....
Ondertussen het idee van een douchedrain overboord gegooid.
Inderdaad dit had ik maar eerder moeten regelen.
Vind een opstap van 10 - 12 cm in de douche (wat ik zelf had berekend) niet acceptabel en zeker niet de problemen waard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')