abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171129930
Ik ben bezig met het maken van loungebanken in de tuin. Stevige kussens zijn fokking duur. Schuimrubber is ook nog behoorlijk aan de prijs eigenlijk.

Nu zag ik dat je bij de Ikea voor een paar tienjes als een matras koopt. Ik kan me niet voorstellen dat je daar fatsoenlijk op kunt slapen, maar zou het als basis van een stoelkussen kunnen dienen? Wat denken jullie?
pi_171130052
Ik heb ledikant matrasjes als kussens op de bank. Gaat prima ^O^
pi_171130232
Zoek eens op palletkussens of je dat wat lijkt? Ook niet zo duur.
pi_171138341
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:27 schreef Hamzoef het volgende:
Nu zag ik dat je bij de Ikea voor een paar tienjes als een matras koopt. Ik kan me niet voorstellen dat je daar fatsoenlijk op kunt slapen, maar zou het als basis van een stoelkussen kunnen dienen? Wat denken jullie?
Ik heb zelf dat goedkope ikea matras liggen voor een DIY projectje. Ik kan je vertellen dat dat schuimrubber niet zo stevig is.
Daarbij is het niet vlak, maar heeft het de structuur van die geluidsdemping matten van de bouwmarkt.
Dus bank-kussens zou ik er neit van maken...
pi_171140341
Je kan trouwens bij de hornbach ook kussens kopen om zelf hoezen omheen te maken :Y
pi_171151990
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 22:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zoek eens op palletkussens of je dat wat lijkt? Ook niet zo duur.
Die zijn qua afmeting niet geschikt helaas, toch bedankt voor de tip.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:23 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb zelf dat goedkope ikea matras liggen voor een DIY projectje. Ik kan je vertellen dat dat schuimrubber niet zo stevig is.
Daarbij is het niet vlak, maar heeft het de structuur van die geluidsdemping matten van de bouwmarkt.
Dus bank-kussens zou ik er neit van maken...
Kijk, dit soort first hand experience zocht is. Jammer, ik dacht een goede goedkope methode gevonden te hebben, maar het zal wel niet voor niets zijn, dat dit weinig gebruikt wordt. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:44 schreef Puala het volgende:
Je kan trouwens bij de hornbach ook kussens kopen om zelf hoezen omheen te maken :Y
Je bedoelt die schuimplaten? Die zijn wel erg duur hoor.
pi_171163880
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Die zijn qua afmeting niet geschikt helaas, toch bedankt voor de tip.

[..]

Kijk, dit soort first hand experience zocht is. Jammer, ik dacht een goede goedkope methode gevonden te hebben, maar het zal wel niet voor niets zijn, dat dit weinig gebruikt wordt. :')

[..]

Je bedoelt die schuimplaten? Die zijn wel erg duur hoor.
http://www.hornbach.nl/sh(...)rtikeloverzicht.html

Ik weet niet wat je verwacht van de vulling voor een kussen van 50x80x5 cm. Maar ik vind 12,95 niet duur. Als je dat wel vind zou ik het opgeven als ik jou was.
pi_171169086
2e hands traagschuimmatras of latexmatras scoren op Marktplaats / weggeefhoek?

Tip voor de volgende keer: klus je bank om een bestaand betaalbaar kussen heen. Heb je niets meer aan, maar mocht iemand het in de toekomst lezen.. ;)
pi_171174165
Dat kan prima en is niet moeilijk om te doen. Let er wel op dat je een matras zonder spiralen neemt
pi_171178260
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 09:58 schreef Puala het volgende:

[..]

http://www.hornbach.nl/sh(...)rtikeloverzicht.html

Ik weet niet wat je verwacht van de vulling voor een kussen van 50x80x5 cm. Maar ik vind 12,95 niet duur. Als je dat wel vind zou ik het opgeven als ik jou was.
Maar 5cm is toch wel erg dun?
pi_171183058
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar 5cm is toch wel erg dun?
Ik heb een goedkoop ledikant matras van de ikea wat ook 5 cm zit en ik vind het prima zitten.
pi_171227387
Wij hebben voor onze kussens op onze steigerhoutenbank gebruikt gemaakt van een 2ehands matras. Voor 20 euro een 2ehandskoudschuim matras op mp gekocht en deze met een scherp broodmes op maat gezaagd. Voor de zitting hebben we 8cm gebruikt en voor de rugleuning 4 cm. Gebruik je het goedkoopste schuim dan heb je dikkere kussens nodig. In begin nog niet maar later heb je dan al snel dat ze platter worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')