abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 mei 2017 @ 22:11:42 #1
468033 Praatpiet
Hoor wel, zie niet
pi_171129451
Sinds Coffee & Coconuts in Amsterdam Zuid zijn deuren heeft mogen openen, is het een nieuw hoofdkwartier geworden voor Hipsters, Young Creatives en ander zelf benoemd stijlvol individu. Onlangs heb ik een exclusief interview mogen doen met de initiatiefnemers, over de oprichting, de ideologie en hun toekomstplannen:

"Het idee was om met zo weinig mogelijk geld en moeite, zoveel mogelijk de uitstraling van "creatieve-horeca-hotspot met nonchalante-eigenzinnige-insteek' te creëren." verteld Isabeau Jansen, oprichtster en tevens webblogger/charity organisator/instagram-profiel fotografe.

"We begrepen dat dit een gewaagde benadering zou worden, aangezien dit haaks staat op de huidige hipstercultuur waarbij men dit juist met zoveel mogelijk geld en moeite probeert te bereiken."

Filiaalmanager Aart van Duitendaal, tevens Young Entrepreneur/Smartphone Journalist/Spotify Playlist Ontwikkelaar voegt toe:

"We hebben er dan ook voor gekozen om het pand dat zich in bijna onbewoonbare toestand bevond niet te renoveren, maar te laten zoals het was. Dit noemt men tegenwoordig 'industrieel' en is erg hip."

Ik kijk knikkend om me heen en maak een sociaal goedkeurend geluid.

"Vervolgens hebben wij bij de lokale schroothoop een aantal willekeurige objecten meegenomen om de boel in te richten. Die bak met touwen daar bijvoorbeeld zijn wij echt niet vergeten op te ruimen." Grapt hij. "Zolang alles een pseudo-artistieke uitstraling heeft en vooral verwarring oproept, stroomt ons publiek vanzelf binnen. We hebben dan ook geprobeerd dit principe er zo dik mogelijk op te smeren."

Isabeau vervolgt: "Neem bijvoorbeeld onze zogeheten Coconut Creative Cooldown Splash (¤4,50, verdiend goed en zo behoud je de Young Creatives), is slechts een combinatie van wat fruitresten in lauwwarm ALDI water. We voegen hier dan ook bewust geen honing aan toe zodat de omschrijving '100% biologisch, gezond, en suikervrij' daadwerkelijk is te herkennen aan de smaak."

Ik neem een slok van het drankje dat mij voorgeschoteld ligt en trek een grimas. Je kunt proeven wat je wilt, hip voel ik mij wel.

Ondanks de ingenieuze aanpak, had ik toch nog mijn vraagtekens: "Waarom kiezen jullie ervoor Coffee & Coconut's achterliggende satirische ideologie zo te openbaren? Zorgt dit er dan niet juist voor dat je de doelgroep afschrikt?"

"Integendeel" Verzekerd Aart mij. "De laatste tijd hebben wij de omzet van onze andere Hipster locaties al zien dalen. Vermoedelijk doordat we tegenwoordig een verandering zien in wat hip is in Amsterdam en het hippe in Hipster steeds meer verdwijnt. We verwachten juist dat we met deze aanpak een nieuwe subcultuur zullen aantrekken, die zich weer afzet tegen de voorgaande Hipstercultuur."

En de huidige klanten dan? Vraag ik tenslotte.

"Die zullen natuurlijk gewoon blijven." "Het zijn tenslotte Hipsters."

[ Bericht 0% gewijzigd door Praatpiet op 22-05-2017 22:23:56 ]
  maandag 22 mei 2017 @ 22:15:36 #2
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171129576
:D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 05:55:41 #3
186611 Haags
pi_171135066
Hartstikke leuk.
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')