abonnement Unibet Coolblue
pi_171149056
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:46 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel, zeker wanneer er sprake is van moedwilligheid en voorbedachte rade, of rijden onder invloed en dergelijke, en zelfs dan heeft het zelfs niet altijd het gewenste effect, maar kom op zeg, dit is toch even van een andere orde. :{w
ja nou sommige mensen denken wel heel gemakkelijk met veiligheid en zo terwijl het wel gaat om kinderen die hen later moeten verzorgen in het bejaardenhuis
  † In Memoriam † dinsdag 23 mei 2017 @ 16:57:53 #202
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171149225
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:53 schreef WatermeloenFOK het volgende:

[..]

ja nou sommige mensen denken wel heel gemakkelijk met veiligheid en zo terwijl het wel gaat om kinderen die hen later moeten verzorgen in het bejaardenhuis
Een van mijn dochters is een van de mensen die zich uit de naad werkt in een bejaardenhuis, mijn ex overigens ook.

Snap niet goed in welke zin dit relevant is, is het omdat het een vluchtelingmeisje betreft, is dan opeens alles anders?

Volgens mij hebben degenen die nu terecht staan ook gewoon hun best gedaan hoor, en nu worden ze nota bene als daders van 'iets' (Een misdrijf, nalatigheid? Waren ze inderdaad nalatig?) gezien, ik vind dat nogal wat.
Erg kort door de bocht....naar mijn mening.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_171149271
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:57 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Een van mijn dochters is een van de mensen die zich uit de naad werkt in een bejaardenhuis, mijn ex overigens ook.

Snap niet goed in welke zin dit relevant is, is het omdat het een vluchtelingmeisje betreft, is dan opeens alles anders?

Volgens mij hebben degenen die nu terecht staan ook gewoon hun best gedaan hoor, en nu worden ze nota bene als daders van 'iets' (Een misdrijf, nalatigheid? Waren ze inderdaad nalatig?) gezien, ik vind dat nogal wat.
Als ik een bloempot naast mijn raam vastlijm en hij valt toch naar beneden op iemands hoofd ben ik ook strafbaar terwijl ik m'n best deed want ik had kunnen weten dat dit kant gebeuren
  † In Memoriam † dinsdag 23 mei 2017 @ 17:00:34 #204
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171149311
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:59 schreef WatermeloenFOK het volgende:

[..]

Als ik een bloempot naast mijn raam vastlijm en hij valt toch naar beneden op iemands hoofd ben ik ook strafbaar terwijl ik m'n best deed want ik had kunnen weten dat dit kant gebeuren
Spijkers op laag water.
Ik laat het hierbij.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_171149850
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:52 schreef Morendo het volgende:
Zwom zij trouwens met een zwarte panty aan? Waarom in hemelsnaam?
Een legging. Wellicht omdat ze (of haar ouders) zich daar als moslims prettiger bij voelde(n).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 mei 2017 @ 17:57:26 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171150618
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 15:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb ook al ergens de opmerking gemaakt dat het inderdaad ook ongehoorzaamheid kan zijn. Een kind kan in een oogopslag wegglippen.

Misschien wilde ze heel graag bij de grote kinderen horen en was het niet eens dat dat niet mocht. In dat onbewaakte moment toch even doen.

Het is eigenlijk zonde dat er geen bewakingsbeelden zijn. Een gemiddelde aquamundo heeft elke hoek op beeld.
of een drenkelingensysteem... als er hier iets te lang op de bodem ligt, begint dat ding te janken en geeft coördinaten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:00:51 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171150679
Eens kijken of de usual suspects nu ook gaan janken over:r taakstrafjes :r
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:01:19 #208
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171150688
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet, maar waarschijnlijk denken de ouders daar wel zo over. Ze hebben gezegd dat ze hopen dat de verdachten hard gestraft zullen worden en dat God hen niet vergeeft..
Nare, wraakzuchtige mensen dus.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:04:43 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_171150751
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

of een drenkelingensysteem... als er hier iets te lang op de bodem ligt, begint dat ding te janken en geeft coördinaten.
Dat lijkt me nou de meest zinvolle oplossing eigenlijk. Toezicht is niet perfect. Zelfs met alle protocollen en taakstraffen kun je ongelukken nooit totaal uitbannen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_171150951
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nare, wraakzuchtige mensen dus.....
Dat is meestal het geval bij nabestaanden in de rechtszaal en is ook wel te begrijpen. In dit geval lijken de ouders echter over meer dingen boos (en verdrietig) te zijn. Ik vraag me af of ze nog wel 'blij' zijn dat ze in Nederland wonen of dat ze nu liever terug zouden gaan. Toen ze aan het woord kwamen tijdens de zitting begonnen ze ook over Veilig Thuis die zich met hun zoontje begon te bemoeien en ze willen weten wie de valse melding heeft gedaan. Dat had volgens mij weinig met deze zaak te maken? Dan ook nog die drie miskramen en de relatieproblemen die de vader zegt te hebben met zijn vrouw en de familie.
Het is enorm triest allemaal, des te meer omdat nooit duidelijk zal worden wat er nou precies is gebeurd.
  † In Memoriam † dinsdag 23 mei 2017 @ 18:18:28 #211
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171151020
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nare, wraakzuchtige mensen dus.....
Hun verlies is natuurlijk vreselijk, dat begrijp ik, en waarschijnlijk iedereen, maar krijg helaas ook ik die indruk.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:19:15 #212
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171151031
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is meestal het geval bij nabestaanden in de rechtszaal en is ook wel te begrijpen. In dit geval lijken de ouders echter over meer dingen boos (en verdrietig) te zijn. Ik vraag me af of ze nog wel 'blij' zijn dat ze in Nederland wonen of dat ze nu liever terug zouden gaan. Toen ze aan het woord kwamen tijdens de zitting begonnen ze ook over Veilig Thuis die zich met hun zoontje begon te bemoeien en ze willen weten wie de valse melding heeft gedaan. Dat had volgens mij weinig met deze zaak te maken? Dan ook nog die drie miskramen en de relatieproblemen die de vader zegt te hebben met zijn vrouw en de familie.
Het is enorm triest allemaal, des te meer omdat nooit duidelijk zal worden wat er nou precies is gebeurd.
Dus er is sprake van kindermishandeling/verwaarlozing ? Wat de miskramen er mee te maken hebben ontgaat mij. Relatieproblemen na t verlies van kind komen erg vaak voor. Maar ik vraag me af of die problemen er niet al van te voren waren. Zou mss het niet willen luisteren van het meisje kunnen verklaren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_171151127
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dus er is sprake van kindermishandeling/verwaarlozing ? Wat de miskramen er mee te maken hebben ontgaat mij. Relatieproblemen na t verlies van kind komen erg vaak voor. Maar ik vraag me af of die problemen er niet al van te voren waren. Zou mss het niet willen luisteren van het meisje kunnen verklaren.
Dat weet ik niet. Saskia heeft verder niet getweet hoe dat onderzoek van Veilig Thuis is afgelopen. Misschien was het vals alarm.
Door de zinnen "ze dwongen haar zwemkleding te kopen.." en "school heeft er alles aan gedaan om haar naar het zwembad te krijgen..", krijg ik het idee dat de ouders toch wat moeite hadden met die zwemles. En als de badmeesters en leraren dan vervolgens verzuimen haar te beschermen (naar hun mening), tja, dat zal enorm frustrerend zijn.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:41:20 #214
3542 Gia
User under construction
pi_171151373
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:52 schreef Morendo het volgende:
Zwom zij trouwens met een zwarte panty aan? Waarom in hemelsnaam?
Is koeltoer
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:43:54 #215
3542 Gia
User under construction
pi_171151432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dus er is sprake van kindermishandeling/verwaarlozing ? Wat de miskramen er mee te maken hebben ontgaat mij. Relatieproblemen na t verlies van kind komen erg vaak voor. Maar ik vraag me af of die problemen er niet al van te voren waren. Zou mss het niet willen luisteren van het meisje kunnen verklaren.
mishandeling kan een miskraam veroorzaken.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:54:16 #216
381517 Zapata
held op sokken
pi_171151648
Ik weet niks van deze zaak behalve wat ik in de openingspost lees.

Maar.. moet er niet ten alle tijden een badmeester (of meer dan 1) dienst hebben en een oog op het zwembad houden?

Ik begrijp deze zaak niet helemaal. OF een badmeester was aanwezig en heeft alles gezien. OF er was geen badmeester aanwezig voor meerdere minuten en dan is de badmeester die op dat moment dienst had nalatig geweest. (geen idee of nalatigheid reden is voor vervolging bij het beroep badmeester)
pi_171153044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:54 schreef Zapata het volgende:
Ik weet niks van deze zaak behalve wat ik in de openingspost lees.
Maar.. moet er niet ten alle tijden een badmeester (of meer dan 1) dienst hebben en een oog op het zwembad houden?
Er zou de hele tijd minstens één badmeester aanwezig zijn geweest.
quote:
Ik begrijp deze zaak niet helemaal. OF een badmeester was aanwezig en heeft alles gezien. OF er was geen badmeester aanwezig voor meerdere minuten en dan is de badmeester die op dat moment dienst had nalatig geweest. (geen idee of nalatigheid reden is voor vervolging bij het beroep badmeester)
OF een badmeester was wel aanwezig maar heeft niet alles gezien.
pi_171153247
Even los van of er iemand nalatig is geweest, kan een ongeluk altijd gebeuren. Ook als iedereen wel alle protocollen had gevolgd. Dat is heel sneu en heel jammer, en ik begrijp het gevoel van "als X dit en dat had gedaan was het nooit gebeurd!" wel, maar dat is niet hetzelfde als dat X schuldig is aan.
Your opinion of me is none of my business.
pi_171153751
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:53 schreef Sarasi het volgende:
Even los van of er iemand nalatig is geweest, kan een ongeluk altijd gebeuren. Ook als iedereen wel alle protocollen had gevolgd. Dat is heel sneu en heel jammer, en ik begrijp het gevoel van "als X dit en dat had gedaan was het nooit gebeurd!" wel, maar dat is niet hetzelfde als dat X schuldig is aan.
Dit...
Mensen zien gewoon niet alles.... neem moeders waarvan in een onbewaakt ogenblik hun kind ineens 'weg' is in een drukke winkel of iets dergelijks. Dat loopt 99 keer goed af en een heel enkele keer niet. Is die ene moeder dan ineens slechter en schuldiger dan die anderen?
Kinderen kunnen heel snel wegglippen en zeker in een situatie met een heleboel kinderen bij elkaar valt dat niet altijd onmiddellijk op.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_171153770
leea vervolgens aub het topic ff door....
There are only 151 Pokémon.
pi_171154109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 19:53 schreef Sarasi het volgende:
Even los van of er iemand nalatig is geweest, kan een ongeluk altijd gebeuren. Ook als iedereen wel alle protocollen had gevolgd. Dat is heel sneu en heel jammer, en ik begrijp het gevoel van "als X dit en dat had gedaan was het nooit gebeurd!" wel, maar dat is niet hetzelfde als dat X schuldig is aan.
Daarnaast is een gemaakte fout ook niet meteen de aanleiding of oorzaak van het ongeluk.

Zo vind ik een van de grove gemaakte fouten dat de ene badmeester zijn collega's niet verteld heeft welke twee kinderen niet konden zwemmen. Maar als het meisje na de les stiekem is teruggekeerd naar het zwembad (niet het meest waarschijnlijke scenario), dan zou het niets hebben uitgemaakt als hij dat wel had gedaan. Als het meisje al tijdens het vrijzwemmen is verdronken, dan had dat misschien wel verschil gemaakt. Dan hadden de andere twee badmeesters (die bij het diepe bad) namelijk die twee kinderen daar weg kunnen houden.
Maar dan moet voor een veroordeling op grond van die fout dus wel vast staan wat er gebeurd is.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:34:14 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171154471
Wat dachten ze bij het om? Ik heb even geen werk dus ga mierenneuken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171154501
Wat verschil gemaakt zou hebben, is als er onder de douche geteld was.
En niet pas bij de uitgang.

Daardoor is ze 10/15 minuten in het water aan het verdrinken geweest.
Make my day!
pi_171154902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:34 schreef Red_85 het volgende:
Wat dachten ze bij het om? Ik heb even geen werk dus ga mierenneuken?
Ze zullen dit voor een deel doen om meer duidelijkheid te krijgen en om een signaal af te geven naar de samenleving (en dan voornamelijk de badmeesters en basisschoolleraren). En voor een ander deel omdat ze van mening zijn dat de verdachten nalatig zijn geweest en daarmee verantwoordelijk zijn voor de dood van een 9-jarig meisje.
Een overschot aan capaciteit is bij het OM in ieder geval niet aan de orde.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:52:54 #225
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171154979
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:50 schreef Physsic het volgende:
Ze zullen dit voor een deel doen om meer duidelijkheid te krijgen en om een signaal af te geven naar de samenleving (en dan voornamelijk de badmeesters en basisschoolleraren).
Ze de stuipen op het lijf jagen, zal je bedoelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')