abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 mei 2017 @ 21:04:07 #1
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_171104515
Dinamo Zagreb pakte de laatste elf seizoenen steeds de landstitel in Kroatië, maar de competitie kent sinds zondagavond weer eens een nieuwe kampioen: HNK Rijeka. Het team van Matjaz Kek was met 4-0 te sterk voor Cibalia en is met nog één speelronde te gaan niet meer te achterhalen door Dinamo, dat vijf punten minder heeft.

Rijeka werd nooit eerder kampioen, hoewel men in 1998/99 wel dicht bij was. De koploper speelde destijds op de laatste speeldag thuis tegen NK Osijek en leek met 2-1 te winnen, maar de scheidsrechter keurde de treffer vanwege buitenspel af en daardoor nam Dinamo de koppositie over. De goal van Rijeka had nooit afgekeurd mogen worden en later werd bekend dat president Franjo Tudman, een fervent supporter van Dinamo, druk had uitgeoefend op de arbitrage om op die manier zijn favoriete club aan de titel te helpen. De titel werd echter nooit ‘teruggegeven’ aan Rijeka. Met de huidige titel heeft Rijeka eindelijk ‘gerechtigheid’.

Mario Gavranovic was de grote man aan de kant van Rijeka, want hij scoorde twee keer. De spits omspeelde na elf minuten de doelman en vulde het verlaten doel en vier minuten later werkte hij met een rebound de 2-0 tegen de touwen. De derde treffer kwam op naam van Roman Bezjak en Dario Zuparic bepaalde de eindstand op 4-0 tegen de nummer voorlaatst van de ranglijst. Een van de pijlers van het succes is de later tot Nigeriaan genaturaliseerde Italiaan Gabriele Volpi. Hij is sinds de winter van 2012 de grootaandeelhouder van Rijeka en liet de begroting van de club met zijn investeringen verdubbelen.

Volpi is de baas van Orlean Invest, maar wie op de hele structuur van de voetbalclub Rijeka inzoomt, komt ook een Nederlandse link tegen. Rijeka werd officieel namelijk niet gekocht door Orlean Invest, maar door de Stichting Social Sport. Dat is een foundation die zich inzet voor ‘het promoten, realiseren, verbeteren en ondersteunen van sport- en culturele activiteiten in en buiten Nederland’, zo valt er in de omschrijving in het handelsregister te lezen. Deze foundation staat ingeschreven op een monumentaal pand in de Nieuwmarktbuurt in Amsterdam.

De wedstrijd kon in het centrum op een groot scherm worden gevolgd.
“Stichting Social Sport is een bedrijf van Volpi dat ieder jaar een bepaald bedrag van de omzet steekt in gemeenschappelijke sportprojecten”, vertelde journalist Aleksandar Holiga eerder aan Voetbalzone. “Je kunt ze daarom zien als maatschappelijk verantwoorde weldoeners die van sport houden, of je kunt ze beschouwen als belastingontwijkers. Misschien is het van allebei een beetje, maar de link tussen Nederland en Rijeka houdt volgens mij op bij het feit dat Stichting Social Sport gevestigd is in Amsterdam.” Rijeka gaat door het kampioenschap de tweede voorronde van de Champions League in.

http://www.voetbalzone.nl

Eindelijk na 11 seizoen op rij iets nieuws :)
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_171114497
In welk stadion gaan ze CL spelen, mochten ze de groupsfase halen? Ik kan me niet voorstellen dat ze in dat tijdelijke stadionnetje blijven spelen, dus zal het toch het Maksimir of Poljud worden. Tering eind weg van Rijeka..
Hey
  maandag 22 mei 2017 @ 20:11:52 #3
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171124666
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 12:21 schreef Dakterras het volgende:
In welk stadion gaan ze CL spelen, mochten ze de groupsfase halen? Ik kan me niet voorstellen dat ze in dat tijdelijke stadionnetje blijven spelen, dus zal het toch het Maksimir of Poljud worden. Tering eind weg van Rijeka..
Rijeka heeft toch gewoon een stadion?

Oh.
pi_171127343
Ik was vorig jaar nog in Rijeka. Prima havenstadje.
pi_171136239
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Rijeka heeft toch gewoon een stadion?

[ afbeelding ]
Wordt/is afgebroken, spelen nu in tijdelijk stadion met 3 bouwpakket tribunes. in 2018/2019 betrekken ze het nieuwe stadion op de locatie van het oude stadion.
Hey
  dinsdag 23 mei 2017 @ 12:52:24 #6
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171142065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 08:37 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Wordt/is afgebroken, spelen nu in tijdelijk stadion met 3 bouwpakket tribunes. in 2018/2019 betrekken ze het nieuwe stadion op de locatie van het oude stadion.
Verstandig wel, want dat oude stadion kan eigenlijk niet. Al staat het wel op een mooie locatie
Oh.
pi_171153761
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 20:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Rijeka heeft toch gewoon een stadion?

[ afbeelding ]
Wat een bazenstadion _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_171154712
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:18 schreef opperkleurder het volgende:
Ik was vorig jaar nog in Rijeka. Prima havenstadje.
Komt wel dichtbij zo ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')