ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-05-2017 19:20:14 ]
Heb afgelopen vrijdag nog bij de ''trdl' van Glenfinnan een hele rondleiding in het seinhuis gehad. Echt nog oude hendels om wissels om te leggen, niks digitaal. Hij kan ook niet zien waar een trein is, hij wordt alleen gebeld dat er een trein aankomt omdat de Token beschikbaar was enzo.
Was gewoon zo brutaal om te vragen of ik even binnen mocht kijken.
Wat trouwens nog kutter is qua internet aan boord is dat MyWay of zo wat Veolia toen had. Ja we hebben wel internet aan boord maar we blokkeren zo'n beetje alles omdat ANDERS het internet het niet meer doet
Op zondag 21 mei 2017 18:18 schreef Dr_Flash het volgende: Wat trouwens nog kutter is qua internet aan boord is dat MyWay of zo wat Veolia toen had. Ja we hebben wel internet aan boord maar we blokkeren zo'n beetje alles omdat ANDERS het internet het niet meer doet
Een van de redenen waarom de vlag uitging toen Veolijaa eindelijk opgedonderd was daar Anno 2017 boeit dat hele wifi in de trein sowieso niet echt meer want 24 GB bij Vodafone
Een van de redenen waarom de vlag uitging toen Veolijaa eindelijk opgedonderd was daar Anno 2017 boeit dat hele wifi in de trein sowieso niet echt meer want 24 GB bij Vodafone
Bij mij is het inmiddels 10GB bij KPN, dankzij KPN Compleet 20GB. Voor dezelfde prijs als toen ik het abonnement met 2GB(KPN Compleet werd 4GB) afsloot. Hoewel de laatste periode er 5GB was, en werd 10GB, gebruikte ik zelden meer dan 7GB.
19 Mei 2017 - Vandaag heb ik mij gewaagd naar het wereldberoemde Glenfinnan-viaduct, die zo populair werd door de Harry Potter-filmreeks. Dit viaduct kwam meermaals in beeld in diverse scenes. De lokale bevolking en overheid hebben er inmiddels een hele toeristische attractie van gemaakt, inclusief een Glenfinnan Visitors Center, mogelijke rondleiding naar het viaduct, bewegwijzering en een begaanbaar bergpad naar een paar uitzichtspunten op het viaduct.
Hier passeert de eerste stoomtrein van vandaag, de 'The Jacobite Morning Service' naar Mallaig, die zoals al de hele week met de fraaie Black 5, de 62005, rondrijdt tussen Fort William en Mallaig en terug.
19 Mei 2017 - Na de klik van de ochtendtrein naar Mallaig was er meer dan 4 uur over om even rond te wandelen. Ik ben uiteindelijk bij het Viewpoint bij het Viisitors Center beland, en strak op tijd passeert de fraaie trein het beroemde Glenfinnan-viaduct opweg naar Malaig.
Men had ff een blik Jappen geopend, kwartier voor doorkomst kwamen er ineens ruim 50 Jappen aan. Stonden daar met een man of 80... Bij de 2e foto stonden we met een man of 40. Daar zie je ook een aantal beneden op de weg staan, en via de verrekijker zag ik op de plek waar ik in de ochtend stond ook een hele groep staan.
Allemaal mede mogelijk gemaakt sinds ze er een grote toeristische attractie van gemaakt hebben. En wat vergeten ze? prullenbakken voor vuil. Hoewel er nauwelijks zwerfvuil te bekennen was, toch een beetje jammer.
Op zondag 21 mei 2017 19:05 schreef Dr_Flash het volgende: Ik breng lange treinreizen tegenwoordig voornamelijk door met een sudokuboekje en een Rubik's cube
Op zondag 21 mei 2017 19:23 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 19 Mei 2017 - Vandaag heb ik mij gewaagd naar het wereldberoemde Glenfinnan-viaduct, die zo populair werd door de Harry Potter-filmreeks. Dit viaduct kwam meermaals in beeld in diverse scenes. De lokale bevolking en overheid hebben er inmiddels een hele toeristische attractie van gemaakt, inclusief een Glenfinnan Visitors Center, mogelijke rondleiding naar het viaduct, bewegwijzering en een begaanbaar bergpad naar een paar uitzichtspunten op het viaduct.
Hier passeert de eerste stoomtrein van vandaag, de 'The Jacobite Morning Service' naar Mallaig, die zoals al de hele week met de fraaie Black 5, de 62005, rondrijdt tussen Fort William en Mallaig en terug.
[ afbeelding ] 19 Mei 2017 - Na de klik van de ochtendtrein naar Mallaig was er meer dan 4 uur over om even rond te wandelen. Ik ben uiteindelijk bij het Viewpoint bij het Viisitors Center beland, en strak op tijd passeert de fraaie trein het beroemde Glenfinnan-viaduct opweg naar Malaig.
Op zondag 21 mei 2017 18:36 schreef James1988 het volgende: Een trein heeft wel betere antennes dan een telefoon. Als ik in een DDZ zit zie ik toch net iets te vaak een "no signal"-melding in m'n scherm staan
toevallig in de voorste treinstel ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik krijg over enige tijd een auto met Wi-Fi hotspot die op 4G werkt. Ik ben benieuwd hoe goed dat werkt, naar het schijnt heeft dat ding een antenne die een stuk krachtiger is dan die van mijn telefoon.
Op zondag 21 mei 2017 21:50 schreef James1988 het volgende: Ik krijg over enige tijd een auto met Wi-Fi hotspot die op 4G werkt. Ik ben benieuwd hoe goed dat werkt, naar het schijnt heeft dat ding een antenne die een stuk krachtiger is dan die van mijn telefoon.
OnStar is echt MACHTIG IRRITANT in huurauto's. Fucking hell.
Maar ik huur niet meer zonder want internet in het buitenland <3 En het werkt verbazingwekkend snel want ze hebben soms contracten met heel veel verschillende providers in hetzelfde land dus je gaat gewoon naar de beste verbinding over, zoals het hoort.
FLIRT, tja, ik heb nog niet met de NS-units gereisd maar ik verwacht niet veel anders dan met andere vervoerders eigenlijk. Ik vind ze in de Arriva Zuid-Limburg-kleurstelling echt ontzettend mooi (maar die maakt zelfs een Citea mooi) en de Abellio's ook, maar de NS; bah. Jeetje.
Op zondag 21 mei 2017 19:56 schreef Zug-Chef het volgende: Gave platen Durk! Ik heb wel het gevoel dat beiden een klein beetje teveel naar links hangen of ligt dat aan mij?
Thanks!
Die laatste foto vond ik lastig om beter te krijgen, die eerste staat volgens mij wel goed
Ik vind de NS-FLIRTs van binnen een beetje druk ogen, dat komt hoofdzakelijk door die Mondriaan-achtige patroontjes op de wand van het toilet. Afgezien daarvan vind ik het een mooie trein.
Dat vind ik overigens ook voor het ICR: het materieel zelf ziet er prima uit (je zou niet zeggen dat het uit de jaren 80 stamt) maar die bestickering op de kopwanden vind ik net iets te veel van het goede.
Er zit zeker weer een uitzendkracht aan de knoppen. IC Den Haag -Enschede zit al vanuit de start achter een vertraagde sprinter aan te sukkelen. Goverwelle kunnen we er EINDELIJK voorbij
Op maandag 22 mei 2017 16:25 schreef Dr_Flash het volgende: Er zit zeker weer een uitzendkracht aan de knoppen. IC Den Haag -Enschede zit al vanuit de start achter een vertraagde sprinter aan te sukkelen. Goverwelle kunnen we er EINDELIJK voorbij
Hé! Dan zitten we in dezelfde trein. Ik ben in Utrecht ingestapt. De schade is +4 in Deventer naar verwachting.
Ja, +10 bij vertrek uit Amersfoort. Collega wil de sprinter naar Colmschate halen. Kan ook wel lastig worden. Dus daar weer achteraan sukkelen tot Rijssen. Enschede +20 of zo
Duitsland-Oostenrijk:Karwendelbahn Vanaf Kempten in de Allgau met de Ausserfernbahn langs Reutte naar Garmisch-Partenkirchen in Tirol en vandaar met de Karwendelbahn naar Innsbruck.Al die namen geven wel aan dat het treintechnisch ingewikkeld is op de grens van Duitsland en Oostenrijk.
Het traject gaat van de voet tot midden in de Alpen,met als extraatje een rit met de trein naar de hoogste top van Duitsland,de Zugspitzbahn.
dat rode klote ding is altijd te laat tussen alphen en gouda, godver me overstap gemist in alphen en toen in leiden, ik moest op den haag HS zijn gelukkig zag ik op leiden CS een intercity naar dordrecht die stopte in HS all met all was ik 15 minuten te laat.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op maandag 22 mei 2017 18:26 schreef cherrycoke het volgende: dat rode klote ding is altijd te laat tussen alphen en gouda, godver me overstap gemist in alphen en toen in leiden, ik moest op den haag HS zijn gelukkig zag ik op leiden CS een intercity naar dordrecht die stopte in HS all met all was ik 15 minuten te laat.
Je haalde het R-Net-Niet.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Genuanceerd verhaal in nieuwsbericht op FP, dat doorlinkt naar nog genuanceerder verhaal, dat vanmorgen verscheen op die groene website. Trein uit de rails door 'ontspoortong'
Genuanceerd verhaal in nieuwsbericht op FP, dat doorlinkt naar nog genuanceerder verhaal, dat vanmorgen verscheen op die groene website. Trein uit de rails door 'ontspoortong'
Genuanceerd verhaal in nieuwsbericht op FP, dat doorlinkt naar nog genuanceerder verhaal, dat vanmorgen verscheen op die groene website. Trein uit de rails door 'ontspoortong'
Je bedoelt het direct vingertje wijzen naar de vervoerder en betichten van dingen onder het tapijt vegen? Die nuance. Ga weg.
Interessanter vind ik eigenlijk dat ze bij een brand/rookmelding bij Schiphol niet meteen alle treinen schrappen, maar alles met een aangepast tempo door laten rijden tot duidelijk is waar de melding vandaan kwam.
Zo ligt niet bij het minste of geringste de hele treindienst op zijn gat. Mocht er daadwerkelijk iets aan de hand zijn, dan schrappen ze alles natuurlijk alsnog.
Op maandag 22 mei 2017 21:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vraag me af waarom je niet kan reageren op die website. Is toch vóór OV-gebruikers dóór OV-gebruikers?
PVV van de vervoersclubs, dat is het.
Veeg nou eens ff die blinde haat uit je ogen man. Kom op nou. Kajsa Ollongren is toch ook best een lekker wijf? Geniet gewoon van wat er WEL is
Op maandag 22 mei 2017 21:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vraag me af waarom je niet kan reageren op die website. Is toch vóór OV-gebruikers dóór OV-gebruikers?
Op maandag 22 mei 2017 22:02 schreef Dr_Flash het volgende: Verheven doen door een dooie taal te gebruiken die niemand verstaat, mist echt ELK doel. Probeer het nogeens.
Op maandag 22 mei 2017 22:02 schreef Dr_Flash het volgende: Verheven doen door een dooie taal te gebruiken die niemand verstaat, mist echt ELK doel. Probeer het nogeens.
Tevens zijn wij van mening dat Voor Beter OV vernietigd moet worden
Ik zou trouwens niet weten waarom ik argumenten zou moeten gebruiken die ergens op slaan. Als dat van die domme idioot getolereerd wordt ga ik ook m'n best niet doen natuurlijk.
Op maandag 22 mei 2017 22:20 schreef James1988 het volgende: Waarom zie ik reclames van OuiBUS? Flikker toch op, ik ga toch niet van Rotterdam naar Parijs met de bus?
Ik zoek cijfers van de punctualiteit en aantal afgeschafte treinen van de NS van een recente periode (liefst een jaar).. Weet misschien iemand van jullie hoe ik daar snel aan kan komen? Spoormonitor.nl is wel leuk, maar daar kan ik geen algemene cijfers vinden..
De NS heeft ze wel, maar het liefst heb ik ze van een andere instantie. Anders krijg je een beetje het slager-keurt-z'n-eigen-vlees verhaal
Op maandag 22 mei 2017 22:32 schreef Xetran het volgende: Ik zoek cijfers van de punctualiteit en aantal afgeschafte treinen van de NS van een recente periode (liefst een jaar).. Weet misschien iemand van jullie hoe ik daar snel aan kan komen? Spoormonitor.nl is wel leuk, maar daar kan ik geen algemene cijfers vinden..
De NS heeft ze wel, maar het liefst heb ik ze van een andere instantie. Anders krijg je een beetje het slager-keurt-z'n-eigen-vlees verhaal
wat is de relatie tussen deze 2 zaken als ik vragen mag?
Zocht wat cijfers om wat achtergrond te krijgen in hoe het momenteel gesteld is met het reizigersvervoer op 't spoor.. Ik doe een klein onderzoekje voor school, maar niks serieus.
Hoe wordt een trein eigenlijk geteld als hij op tijd is vertrokken uit bijvoorbeeld Maastricht, tijdens z'n rit flink wat vertraging oploopt en daardoor met +25 aankomt in Utrecht, en vervolgens wordt opgeheven? Is hij dan vertraagd, opgeheven, of beide?
Op maandag 22 mei 2017 23:10 schreef James1988 het volgende: Hoe wordt een trein eigenlijk geteld als hij op tijd is vertrokken uit bijvoorbeeld Maastricht, tijdens z'n rit flink wat vertraging oploopt en daardoor met +25 aankomt in Utrecht, en vervolgens wordt opgeheven? Is hij dan vertraagd, opgeheven, of beide?
Als de trein 10 meetpunten heeft van a naar b, bij 5 op tijd, 3 te laat en 2 opgeheven is de punctualiteit 5/8 geloof ik.
Het is toch gewoon (zoals ik het op de site van Prorail heb begrepen) dat ze alle 'treinaankomsten' op een hoop smijten, en daaruit grijpen welke te laat zijn? Ergo: een trein met 100 stops waar hij op de laatste vijf stops te laat is maakt het 95% punctualiteit? Treinen die afgeschaft zijn worden daar niet in meegenomen omdat ze überhaupt niet aankomen?
Zo zou je het ook met geannuleerde treinen kunnen doen? Immers heeft een trein die voor een langer traject is geannuleerd met veel meer inpact als eentje die maar tot Arnhem gaat ipv. Nijmegen bijvoorbeeld
Voor zo ver ik weet, is niet één trein met één meetpunt, maar wordt de punctualiteit gemeten op de grotere stations. Dan krijg je dus dat ie in Maastricht op tijd is vertrokken, in Eindhoven vertraagd is en op Utrecht opgeheven is.
Waren het niet 27 of 57 punten? Maar dat is 2011. Ondertussen is Big Data echt gemeengoed geworden waar zelfs hele kleine consultancybedrijfjes goed mee kunnen helpen voor echt weinig. Als ze het straks volledig inzetten en er komt genoeg rekenkracht achter te liggen, dan krijg je de situatie dat de computer met een afwijking van 10% kan voorspellen waar er wanneer een probleem gaat optreden in de treindienst en ook waar het aan kan liggen.
En dat gaan die computers zichzelf ook nog eens leren, hoe dat moet. De toekomst wordt gaaf en doodeng.
Op maandag 22 mei 2017 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waren het niet 27 of 57 punten? Maar dat is 2011. Ondertussen is Big Data echt gemeengoed geworden waar zelfs hele kleine consultancybedrijfjes goed mee kunnen helpen voor echt weinig. Als ze het straks volledig inzetten en er komt genoeg rekenkracht achter te liggen, dan krijg je de situatie dat de computer met een afwijking van 10% kan voorspellen waar er wanneer een probleem gaat optreden in de treindienst en ook waar het aan kan liggen.
En dat gaan die computers zichzelf ook nog eens leren, hoe dat moet. De toekomst wordt gaaf en doodeng.
Op maandag 22 mei 2017 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waren het niet 27 of 57 punten? Maar dat is 2011. Ondertussen is Big Data echt gemeengoed geworden waar zelfs hele kleine consultancybedrijfjes goed mee kunnen helpen voor echt weinig. Als ze het straks volledig inzetten en er komt genoeg rekenkracht achter te liggen, dan krijg je de situatie dat de computer met een afwijking van 10% kan voorspellen waar er wanneer een probleem gaat optreden in de treindienst en ook waar het aan kan liggen.
En dat gaan die computers zichzelf ook nog eens leren, hoe dat moet. De toekomst wordt gaaf en doodeng.
Wat zou de meerwaarde zijn van meten op >400 plekken tov 50?
Wat zou de meerwaarde zijn van meten op >400 plekken tov 50?
Het is belangrijk voor deep-learning en neurale netwerken om zoveel mogelijk ruwe informatie binnen te krijgen. Sterker nog, die 400 punten (alleen de stations) is veel te weinig. Continue bewaking is hier echt wel redelijk sleutel bij. Hoe je dat dan verwerkt in zinnige grafieken voor de eindgebruiker; Ja, dan is de punctualiteit op stations het belangrijkste en kan je er eenvoudige grafische weergaven van produceren. Als je het slim aanpakt dan hou je het met een API beschikbaar zodat je per station kan controleren hoe vaak het goed of mis gaat.
Machinist roept om dat de trein uit Swollen [sic] er nog niet is en dat wij pas verder kunnen rijden naar Swollen [sic] als de trein uit Swollen [sic] er is.
In Almelo gaat het ook fijn zo te zien: op spoor 4 staat de sprinter naar Zwolle van 15.00u defect (2x DM'90). Daarom moet alle verkeer afgehandeld worden op spoor 2...
(met uitzondering van de sprinter Apeldoorn die keer op 4a en de stopper uit Mariënberg dan).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 23 mei 2017 16:25 schreef dennistd het volgende: In Almelo gaat het ook fijn zo te zien: op spoor 4 staat de sprinter naar Zwolle van 15.00u defect (2x DM'90). Daarom moet alle verkeer afgehandeld worden op spoor 2...
(met uitzondering van de sprinter Apeldoorn die keer op 4a en de stopper uit Mariënberg dan).
Ja, dat was mijn trein. En zo defect klonk 'ie niet. Zal wel iets met ATB zijn geweest. Heb de pimpel gepakt die er lange tijd met gesloten deuren tegenover stond, daarna IC van Deventer naar Zwolle.
Vanavond is er een aanrijding met persoon geweest tussen Tilburg en Eindhoven, via een vriend hoor ik een beetje hoe het allemaal gaat, heel professioneel, en goede communicatie naar reizigers.
Het enige wat ik een beetje vreemd vind is dat er eerst een evacuatie van de trein plaatsvond, diversen reizigers met een bus verder gingen, die bus vol zat, en nu de overgebleven reizigers met de aanrijdingstrein de trein vervolgen, dit is meestal ongebruikelijk ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op dinsdag 23 mei 2017 22:14 schreef Dr_Flash het volgende: Met de aanrijdingstrein?? Dat lijkt me niet nee Er zal wel iets anders voor komen rijden toch?
Op dinsdag 23 mei 2017 22:27 schreef James1988 het volgende: Misschien was er geen noodzaak voor calamiteitenreiniging en was er een vervangende machinist?
Ik denk dat dat het is inderdaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op dinsdag 23 mei 2017 22:11 schreef _serial_ het volgende: Vanavond is er een aanrijding met persoon geweest tussen Tilburg en Eindhoven, via een vriend hoor ik een beetje hoe het allemaal gaat, heel professioneel, en goede communicatie naar reizigers.
Het enige wat ik een beetje vreemd vind is dat er eerst een evacuatie van de trein plaatsvond, diversen reizigers met een bus verder gingen, die bus vol zat, en nu de overgebleven reizigers met de aanrijdingstrein de trein vervolgen, dit is meestal ongebruikelijk ?
Hoe lang duurde het totdat er werd besloten tot overgaan evacuatie via trein? Bij aanrijding persoon wordt asap bussen besteld voor verder mensen. Wellicht is tijdens evacuatie gebleken dat het toch mogelijk is met reizigers de trein af te voeren, dat gebeurt wel vaker.
Volgens Omroep Brabant kon er nog worden gereanimeerd, en is het slachtoffer uiteindelijk afgevoerd met de traumahelikopter. Dat klinkt op zich positief.
Hoe lang duurde het totdat er werd besloten tot overgaan evacuatie via trein? Bij aanrijding persoon wordt asap bussen besteld voor verder mensen. Wellicht is tijdens evacuatie gebleken dat het toch mogelijk is met reizigers de trein af te voeren, dat gebeurt wel vaker.
Even voor 21:00 kwamen de bussen, aanrijding vond plaats rond 19:30. Vrij vlot dus.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik vind 90 minuten nogal lang, ik geloof dat NS beleid is dat er binnen 60 minuten bussen zijn en evacuatie gestart is. Maar zoals voorkomt is er een verschil tussen beleid en praktijk
Op 20 mei werd bij de SGB een fotodag georganiseerd. Terwijl de deelnemers werden vervoerd in een Schienenbus zorgden de SSN-stoomloc 8811 en de SGB-diesellocs 521 en 264 voor de tractie van de fototreinen.
De eerste fotostop werd gehouden bij de coupure in de dijk net ten noorden van station Kwadendamme. Terwijl de SSN 881 met drie ketelwagens in de dijk staat te poseren verdringen bijna vijftig fotograferen elkaar om het perfecte plaatje te kunnen maken. Nergens voor nodig, want een paar minuten later staat de trein er ook nog en kun je rustig je foto maken. Het geeft wel een mooi beeld van de dag
Na de stop in de dijkcoupure reed de trein verder naar het station Kwadendamme. Hier kon de trein vastgelegd worden met het voormalige stationsgebouw dat thans een woonhuis is. Aan het gebouw zelf is trouwens niet te zien waar je bent: de stations 's Gravenpolder-'s Heer Abtskerke, Nisse en Baarland beschikken over hetzelfde type gebouw, net als een aantal voormalige stations aan de opgebroken westelijke zijde van de ringlijn.
Nadat de deelnemers hun plaatjes gemaakt hebben komt de Schienenbus weer naar het station om ze op te pikken. Bij de SGB wordt deze motorwagen omCc 909 genoemd, maar bij de DB noemde men hem nog 798 680 en later, na ombouw voor eenmansbediening, 796 680. Over een paar jaar zal deze motorwagen niet meer bij de SGB actief zijn: dan worden de reizigers vervoerd in een tot echte NS omC omgebouwd broertje van deze Uerdinger Schienenbus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 23 mei 2017 23:45 schreef b2py het volgende: Ik vind 90 minuten nogal lang, ik geloof dat NS beleid is dat er binnen 60 minuten bussen zijn en evacuatie gestart is. Maar zoals voorkomt is er een verschil tussen beleid en praktijk
Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen.
Dat had ik al eens ergens gelezen ja. Het zou moeten gaan om de sporen voor de wagenwerkplaats waar nu jarenlang Plan U's, Wadlopers, DM'90 en Linten hebben gestaan. Nu zijn deze sporen ongeëlektrificeerd en alleen te bereiken door een keer op vijf kop te maken. Ook is er nogal veel tussenruimte tussen de sporen.
Helemaal bovenaan zie je de Bokkeduinen, we kijken hier in westelijke richting
[ Bericht 6% gewijzigd door dennistd op 24-05-2017 14:19:36 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen.
Klopt.
En beleid is inderdaad om de reizigers binnen 60 minuten "vrij" te hebben. In een dergelijk geval worden er drie acties tegelijk opgestart: het regelen van een evacuatietrein, een sleeptrein/loc en evacuatiebussen. Daarna wordt gekeken welke handig en/of mogelijk zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Serie over markante spoorlijnen. Zwitserland:Flüelen-Göschenen-Realp- Furka
Flüelen,prachtig gelegen aan een van de uitlopers van het Vierwoudstedenmeer, is het vertrekpunt van onze treinreis.
Met de Schweizerische Bundesbahnen (SBB) verplaatsen we ons over de Gotthardspoorlijn,die Noord- en Zuid-Zwitserland met elkaar verbindt en dwars door het bergmassief van de Alpen gaat.We passeren liefst driemaal het kerkje van Wassen.
Dat had maar zo het geval kunnen zijn, maar nee... Hiervoor is vanuit het ministerie geen financiering beschikbaar gesteld, NS (NedTrain, maar goed dat is een onderdeel van NS) is zelf opdrachtgever, aldus TenderNed.
Eigenlijk ook wel logisch, omdat het een NS-werkplaats is, met bijbehorende sporen. En het terrein wordt ook gebruikt voor de instroom van nieuw materieel, dus niet zozeer voor de dagelijkse dienstregeling.
Evengoed, mooie ontwikkeling
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik had zondag bedacht dat alle werkplaatsen opgeheven moeten worden en naar een centrale plaats moeten zoals ergens tussen Utrecht en Den Bosch of in de flevopolder ofzo. Volledige centralisatie met een stuk of 5 tot 8 van die strategisch gelegen kleine onderhoudsplaatsen met een putspoor. Dan kan alles wat nu werkplaats is opgeruimd worden/verbouwd tot opstelterrein.
Als de lokatie en de aansluitingen goed worden gepland moet het in de omlopen passen zonder al te veel gezeik. Er wordt nu vaak over langere afstanden gereden om iets voor elkaar te krijgen.
Of aan de andere kant van de spoorlijn waar nu De Kijf ligt. Nog zo'n pornoterrein erbij maar dan werkplaats. Van Rotterdam en omgeving echt een spoorwerkgevershart maken. Heb je ook gelijk alle voltages bij elkaar!
Op woensdag 24 mei 2017 21:48 schreef toblorone het volgende: Verblijf hoofddorp opstel mag ook wel een stuk naar de zijkant/achteren, paar sporen ernaast zou wel handig zijn.
Bij Hoofddorp komen extra opstelsporen. Ook komt er een extra gelijktijdigheid, zodat er sneller gekeerd kan worden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 24 mei 2017 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: Of aan de andere kant van de spoorlijn waar nu De Kijf ligt. Nog zo'n pornoterrein erbij maar dan werkplaats. Van Rotterdam en omgeving echt een spoorwerkgevershart maken. Heb je ook gelijk alle voltages bij elkaar!
Kijfhoek? Die wordt al aangepast voor extra noodwegen voor hulpdiensten. Schijnen per 10 opstelsporen minstens één pad te moeten komen waar hulpdiensten met een voertuig langs kunnen. Althans, dat is wat de gemeente geëist had, en die liepen vorige week blij te roeptoeteren dat het eindelijk gebeuren gaat.
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo. Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreiden
Amstel over laten slaan door IC's. Neem de metro maar vanaf Bimra of Centraal ofzo. Als er dan nog capaciteitsgebruik is dan liever gelijk zowel Duivendrecht als Amstel grondig verbouwen. Het liefst zou ik naar Bijlmer ook 4 sporen zien vanaf Centraal, en ook van Centraal naar Asra/Riekerpolder aansluiting. En ook in oostelijke richting, viersporigheid naar Hilversum en viersporigheid naar Almere Centrum.
Ik heb een week vakantie en een hele goede dag en zeker vijf Weizen gedronken, sorry. Vakantiegeld ook, gelijk graafmachine geregeld en worteldoek en straatzand en een stratenmaker voor vrijdag. Zaterdag van Zwolle naar Schiphol via Deventer (ik weet niet of er werkzaamheden zijn), dan drie nachtjes naar Schotland. Zinin.
Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!
Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo. Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Sweet dreams... Het gaat allemaal niet gebeuren. Aan Schiphol gaat echt wel geklust worden, maar meer tunnelbuizen? Ik denk het niet. Kopsporen in de Schipholtunnel is helemaal zonde. De metro aansluiten vanaf Amsterdam-Zuid tot Schiphol? Ja, als die wordt doorgetrokken. Over bestaand spoor lijkt me nogal kansloos....
quote:
Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Kijk, dat horen we graag! Overigens hoorde ik dat omwonenden eigenlijk ook niet ongelukkig zijn: goederentreinen maken veel minder geluid en trillingen nu ze veel minder wissels door hoeven. Qua geluid wordt dat wel weer (groten)deels ongedaan gemaakt door snelheidsverhoging, maar toch...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ach, Duitsland heeft het gebruik van lawaaiige goederenwagons al verboten, dus die gaan die kant alleen nog maar op met een bijzondere ontheffing, zoals de ertsboten. Containervervoer wordt stiller en stiller en dat is de grootste hap nu.
Op woensdag 24 mei 2017 23:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat het in Zwolle ook ooit nog wel eens wat wordt aan de noordkant. En aan de zuidkant misschien nog net wat beter dan nu.
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).
Ik zou liever zien dat een van die extra sporen doorgetrokken wordt naar Meppel en dat er in Meppel hogesnelheidswissels komen. En dive unders bij Herfte.
Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende: Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?
quote:
Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.
Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.
Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?
Dat zou inderdaad kunnen.
quote:
Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.
Tsja, heb je dat echt nodig? Ik denk het eigenlijk niet.
Stel, er gebeurt wat bij Vught Aansluiting, waardoor er helemaal niks meer naar het zuiden kan. Vanuit Utrecht krijg je 6 treinen per uur te verwerken: 4 intercities en 2 sprinters. Vanuit Oss komen er twee intercities en twee sprinters (plus wat spitsversterkers).
Dat zijn 10 treinen op een heel uur, er zijn 9 perronfases waarop je die kunt afhandelen (soms alleen bereikbaar met wat linkerspoor rijden, maar dat moet dan maar). Daarnaast zijn er nog twee spoortjes ten westen van het station (alleen bereikbaar vanaf sporen 7 en 8), en is er nog een terrein van NedTrain waar 4 sporen zijn aan de oostkant.
Als het station na een uur vol staat met treinen die geen kant op kunnen gaat er toch echt iets verkeerd
Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende: Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...
De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...
De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen.
Dat ligt niet aan de infra maar aan de beperkte bijstuurcapaciteit die de extra mannetjes en vrouwtjes nodig hebben om andere treinen te bemensen. Je zou prima die extra sprinter via de IC sporen kunnen sturen.
Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo. Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Beperkt treinverkeer op de HSL. Volgens de reisinformatie door een defecte trein. Dat is inderdaad ook een manier om het te verwoorden. Door een probleem ergens op de HSL zuid-sectie worden de stroomafnemers van alle treinen die er langs rijden vernield. De betreffende plek is om 6:15 nog altijd niet gevonden. Hierdoor hebben een aantal ICd/1100 stammen en Thalystreinen hun 1,5 kV stroomafnemers verspeeld. De 1119 had vanaf Rtd moeten rijden om te kijken of het probleem nog steeds aanwezig was, maar had al twee defecte 1,5 kV stroomafnemers door dit geintje, dus zou dan (indien het probleem inderdaad nog aanwezig was) alle 1,5 kV stroomafnemers hebben verspeeld, dus dat werd het toch niet.
Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo. Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Meer ijzer, meer asfalt Altijd goed voor de economie
Het was een puinhoop vandaag. De ene na de andere trein kwam binnen met kapotte stroomafnemers en niemand kon ook maar iets vinden. Ergens kwam uiteindelijk het idee om eens te kijken in de richting van de Willemsspoortunnel zelf ipv het HSL spoor. Spoor H is een tijd buiten dienst geweest. Er is over een lengte van 500 meter aan rommel verwijderd. Daarna is de verstoring weer opgeheven, maar zitten nu wel nog een heleboel Traxxen zonder geleidehoorns op de stroomafnemers. Die moeten dus allemaal vervangen worden. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken vóór morgenochtend.
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 25-05-2017 19:31:27 ]
Het was dus helemaal niet op het HSL spoor, maar na de Willemsspoortunnel bij Rotterdam Zuid. In het begin dacht men dat het ergens bij de op- of afritten lag van de HSL omdat enkel ICd/1100/Thalys er last van had.
Dat moet nogal sterke rommel zijn geweest als het al die stroomafnemers heeft gemold.
Spoor HA is vlakbij het Hofplein... waren daar niet gisterenavond wat Feyenoordsupporters een feestje aan het bouwen?
Mwa, zo'n stroomafnemer is een relatief fragiel geval. Ik begreep dat er van 24 stroomafnemers geleidehoorns zijn gevonden. Minimaal 12 stammen hebben dus vervanging nodig, maar niet bij elke stam zijn beide stroomafnemers beschadigd. In totaal zijn het dus nog meer stammen waarvan tenminste één schuitje vervangen mag worden.
Mwa, zo'n stroomafnemer is een relatief fragiel geval. Ik begreep dat er van 24 stroomafnemers geleidehoorns zijn gevonden. Minimaal 12 stammen hebben dus vervanging nodig, maar niet bij elke stam zijn beide stroomafnemers beschadigd. In totaal zijn het dus nog meer stammen waarvan tenminste één schuitje vervangen mag worden.
Sodeknetters zeg. Dat zijn er nogal wat ...
Vergeet trouwens niet dat er ook van de Thalys bij liggen
Alleen doorgaande treinen die niet op Blaak stoppen gaan via H. De sprinters en intercities naar Dordrecht gaan via de binnensporen. Dus inderdaad, dan hou je ICd/1100/Thalys/IC Brussel en eventuele goederentreinen over.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 25-05-2017 19:31:03 ]
En niemand had kunnen vermoeden dat al die mensen na de wedstrijd ook weer terug zouden willen, dus dat NS daar niet op voorbereid was kun je hen niet verwijten.
Vanochtend in Goes gestart met foto's bij de SGB, en geëindigd bij Willemsdorp voor de SSN 01 1075 met de nieuwe waterwagen. Vanochtend die trein niet geklikt.
25 Mei 2017 - Vandaag ging ook de SSN op reis naar Goes voor een bezoek aan het Sporen naar het Verleden-evenement bij de SGB. Nadat vanochtend de trein in Goes was aangekomen en de lok heeft omgelopen in de Sloehaven, werd er met tender voor naar Breda gereden en aldaar de lok weer omgelopen, om zo het laatste stuk weer met ketel voor te rijden en de waterwagen aan de lok te krijgen. Hier passeert de trein in een fraai zonnetje met een helderblauwe lucht de ruim 20 toegesnelde fotografen bij Willemsdorp, en zal nog reizigers afzetten in Dordrecht, Rotterdam Centraal en Gouda.
Detail: De waterwagen heeft vandaag zijn eerste inzet in dienst gedaan bij de SSN.
Jep, gisteren rond het middaguur dus al. Een boomtak die binnen PVR van de stroomafnemer was gekomen op spoor H tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Zuid.
Op vrijdag 26 mei 2017 08:44 schreef MTL het volgende: Jep, gisteren rond het middaguur dus al. Een boomtak die binnen PVR van de stroomafnemer was gekomen op spoor H tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Zuid.
Takken. Gesnoeid door de gemeente, en lekker op de hekken laten liggen. Ruimt ProRail wel op, blijkbaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Van 25 mei tot 3 juni waren er werkonderbrekingen die zich vooral in Wallonië hevig lieten voelen. Daarna was er op 24 juni nog hinder door een actie van het ABVV, maar sindsdien kreeg de reiziger geen enkele treinstaking meer te verwerken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 26 mei 2017 13:43 schreef MTL het volgende: Letten jullie wel ff op de storing tussen Haarlem en Zandvoort? Er rijden namelijk extra treinen
Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid.
Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef b2py het volgende: Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid.
Precies en zeker omdat ze al het goedkope OuiGo hebben. Dan zet je er geen nieuw premium merk met een beetje gelijkende naam tegenover.
Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef b2py het volgende: Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid.
De naam TGV kent inderdaad iedereen. Zelfs in de VS kijkt men met jaloerse ogen naar de TGV's.
Misschien heeft dat er iets mee te maken, het woord TGV is een gemeengoed geworden net zoals Googlen of Photoshoppen. Het woord wordt niet zo meer geassocieerd met SNCF.
Maargoed, marketingtechnisch zal de motivatie wel zijn dat stilstand achteruitgang is, dat het niet meer sexy is, dat het geassocieerd wordt met oude mensen en meer van dat soort dingen.
Volgende stap; Deutsche Bahn verandert ICE in Ictanis! IC Aber nicht immer schneller.
De naam TGV kent inderdaad iedereen. Zelfs in de VS kijkt men met jaloerse ogen naar de TGV's.
Misschien heeft dat er iets mee te maken, het woord TGV is een gemeengoed geworden net zoals Googlen of Photoshoppen. Het woord wordt niet zo meer geassocieerd met SNCF.
Lijkt mij niet zo'n issue, met Googlen en photoshoppen kom je toch bij het juiste product uit
Morgen rijdt de jaarlijkse Sonderzug van Westfalendampf weer vanuit Duitsland naar Amsterdam. Tot Bad Bentheim wordt de trein getrokken door een e-loc, vanaf Bad Bentheim tot Amsterdam verzorgen beide 23'ers van de VSM de tractie. 's Avonds rijdt de trein weer terug.
De globale dienstregeling: Bad Bentheim a ±8.45u Bad Bentheim v 9.08u Deventer ± 10.15u [non-stop tot Amersfoort] Amsterdam C a ±12.15u
Amsterdam C v 18.03u [non-stop vanaf Amersfoort] Deventer ± 19.45u Bad Bentheim a 20.50u Bad Bentheim v 21.04u
De ± tijden kunnen 5-10 minuten afwijken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De NDR meldt (in de video) dat het een draaibrug zou gaan worden: een klapbrug met een doorvaartbreedte van 60 meter (wat de Meyer-werf graag wil) wordt ook 60m hoog als ie openstaat, wat een probleem kan worden bij harde wind.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:46 schreef dennistd het volgende: Nee, nergens. Had speciaal voor Fles de Deventer-tijd nog toegevoegd, alleen nu staat het er wat ongelukkig.
Vanavond weer een kans, dan is ie over spoor 1 gepland.
Ik heb hem wel gehoord
Waarschijnlijk zit ik vanavond lekker met wat groene pretcilinders en de voetjes in een bak koud water op het balkon net als gisteren. Ik ga niet mijn sandalen en mijn linnen tas van zolder halen om naar het station te lopen iig
Op zaterdag 27 mei 2017 11:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is echt bizar dat die dingen ondersteboven hangen. Ik kan er echt niet bij waarom...
Waarschijnlijk zit ik vanavond lekker met wat groene pretcilinders en de voetjes in een bak koud water op het balkon net als gisteren. Ik ga niet mijn sandalen en mijn linnen tas van zolder halen om naar het station te lopen iig
Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt? Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS. Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan".... Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein)
Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk?
Op zaterdag 27 mei 2017 15:42 schreef greavy het volgende: Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt? Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS. Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan".... Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein)
Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk?
haha zit ik lekker als een sk1ere pauper op m'n balkonnetje blikken te slobberen, komt ineens DeadLock2K langs fietsen Hij wou niet eens een biertje voor onderweg mee
Op zaterdag 27 mei 2017 15:42 schreef greavy het volgende: Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt? Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS. Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan".... Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein)
Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk?
niet voor het eerst ik stap in Barendrecht in de trein en stond ook al eens raar te kijken toen de trein wel erg vroeg aan kwam rijden die stempelautomaat begon ook gelijk weer met vertrekprocedure dus toen heb ik er maar een stokje voor gestoken
Defecte trein ergens bij Amersfoort, trein naar Enschede staat al tien minuten uitgevallen in de reisinfo maar de conducteur roept hem gewoon om als overstapmogelijkheid, en geen woord over de storing...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Stoomtrein is met zeker +20 uit Amersfoort vertrokken. Mijn trein viel uit dus zit er nu achteraan, hopen dat ie in Stroe of Apeldoorn aan de kant gaat...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 27 mei 2017 18:38 schreef dennistd het volgende: Defecte trein ergens bij Amersfoort, trein naar Enschede staat al tien minuten uitgevallen in de reisinfo maar de conducteur roept hem gewoon om als overstapmogelijkheid, en geen woord over de storing...
staan 2 Breng diesels met een 189 ervoor ergens tussen Amersfoort en Barneveld Aansluiting. De daders waren misschien vergeten te tanken?
Op zaterdag 27 mei 2017 19:31 schreef dennistd het volgende: Stoomtrein is met zeker +20 uit Amersfoort vertrokken. Mijn trein viel uit dus zit er nu achteraan, hopen dat ie in Stroe of Apeldoorn aan de kant gaat...