abonnement Unibet Coolblue
pi_171077893
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben gek op tweedehands, vrijwel al mijn meubels zijn tweedehands, muv kantoorinrichting, verlichting en lowboard van de tv. Verzamel designmeubels, huis staat dus vol met Interlübke, Benz, Leolux etc. Als ik het nieuw gekocht had was dat duurder dan het huis, tweedehands koop je het voor een ikea prijs of nog goedkoper.
Koop een stoel die nieuw vele duizenden euro kost, maar waar de kat zich op heeft uitgeleefd. Voor aan paar tientjes kan je die meenemen. Naar de meubelmaker, nieuw leer en schuim erop en hij is zo goed, zo niet beter dan nieuw als je beter leer gebruikt. Totale kosten een paar honderd euro.
Hoop straks ook als ik mijn eigen plekje weer heb tegen een toffe Leolux-bank aan te lopen en die te laten opknappen.
En een wandmeubel van Pastoe ofzo.

Laatst bij mijn peetouders waar ik al in geen 20 jaar was geweest. Hadden nog steeds hetzelfde wandmeubel. Weet nieteens hoe oud het ding werkelijk is.
Zoooo tijdloos en strak en mooi
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_171077921
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

Als mijn ouders overlijden zal ik aan je denken voor hun Interlubke meubels.

Ze laten hun oude leren stoel straks voor ons opknappen, dat is ook ooit zo'n duur ding geweest, wordt nog steeds gemaakt volgens mijn moeder. Ze zat er graag op toen ze zwanger van mij was. Het was ook mijn favoriete stoel, ook al mocht ik er niet in zitten. Ik zat er opgevouwen in en dat was zonde van de stoel blijkbaar.
Hoe meer jij over je moeder vertelt hoe meer het mij verbaast dat je ondanks haar genen èn ondanks haar opvoeding zo leuk bent geworden. Nature en nurture zaten niet mee :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 18:45:23 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171077948
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe meer jij over je moeder vertelt hoe meer het mij verbaast dat je ondanks haar genen èn ondanks haar opvoeding zo leuk bent geworden. Nature en nurture zaten niet mee :7
:D Gewoon heel hard proberen om niet op mijn moeder te lijken. Dan zit je altijd goed. En opgevouwen.
Spoilers!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 18:47:13 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171077977
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:42 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Hoop straks ook als ik mijn eigen plekje weer heb tegen een toffe Leolux-bank aan te lopen en die te laten opknappen.
En een wandmeubel van Pastoe ofzo.

Laatst bij mijn peetouders waar ik al in geen 20 jaar was geweest. Hadden nog steeds hetzelfde wandmeubel. Weet nieteens hoe oud het ding werkelijk is.
Zoooo tijdloos en strak en mooi
Mijn pastoe en gelderlander meubels heb ik weggegeven aan iemand die daar heel blij mee is, past helemaal in het jaren 50 huis.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171078003
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:D Gewoon heel hard proberen om niet op mijn moeder te lijken. Dan zit je altijd goed. En opgevouwen.
_O-
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_171078066
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn pastoe en gelderlander meubels heb ik weggegeven aan iemand die daar heel blij mee is, past helemaal in het jaren 50 huis.
Jaaa gaaf is dat!

Verder hier ook dol op de kringloop. Mijn eettafelstoelen komen er vandaan en verder veel jaren 70 keukenspul.
En hoe tof is het voor bijv anderhalve euro 2 nieuwe ovenschalen van wedgwood te scoren :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator zaterdag 20 mei 2017 @ 18:54:32 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171078130
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Jaaa gaaf is dat!

Verder hier ook dol op de kringloop. Mijn eettafelstoelen komen er vandaan en verder veel jaren 70 keukenspul.
En hoe tof is het voor bijv anderhalve euro 2 nieuwe ovenschalen van wedgwood te scoren :+
Dat "strunen" - zoals we dat in het Noorden noemen - moet dan ook een beetje je hobby zijn. Dertig keer tevergeefs de kringloop bezoeken moet je ook maar willen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171078133
Ik heb echt een prachtige eettafel bij een kringloopwinkel vandaan! Was echt een koopje en echt iets voor mij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 18:56:53 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171078177
Zo heb ik ook tweedehands servies, heb een compleet servies van Royal Albert voor 16 personen, incluus ontbijt met eidoppen, (onmogelijk aan te komen om de een of andere reden) koffie en thee servies, soep kommen en borden, terrienes, etc etc. Ooit een keer een paar kop en schotels van in een erfenis, ben het voor de grap gaan verzamelen en nu is het genoeg (en mooi genoeg) om een eetkamer in het Loo mee in te richten.
Boeken koop ik ook vrijwel alleen maar tweedehands, kost een appel en een ei, muziek cd's, je komt de gekste dingen tegen op vlooienmarkten en in tweedehands goede doelen winkels. Als er iemand dood gaat komt daar vaak een hele huisraad binnen, en helaas treft dat ook veel leeftijdsgenoten als je de 40 voorbij bent. Prachtige overhemden voor een paar euro, de wasmachine in en ff strijken.
Sommige collegas verklaren me voor gek, dat hoef jij toch niet te doen? Nee, klopt, maar ik vind het leuk, zonde als het op de stort beland, en heb er prachtige spullen aan overgehouden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 18:57:10 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171078182
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat "strunen" - zoals we dat in het Noorden noemen - moet dan ook een beetje je hobby zijn. Dertig keer tevergeefs de kringloop bezoeken moet je ook maar willen ;)
Ja precies. Ik zie alleen maar zooi als ik er ben. Ik heb het pas nog eens geprobeerd.
Spoilers!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 18:59:48 #136
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171078229
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat "strunen" - zoals we dat in het Noorden noemen - moet dan ook een beetje je hobby zijn. Dertig keer tevergeefs de kringloop bezoeken moet je ook maar willen ;)
Eensch.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 19:00:20 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171078242
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]


En hoe tof is het voor bijv anderhalve euro 2 nieuwe ovenschalen van wedgwood te scoren :+
Heel erg tof.
Neem soms ook designmeubels mee als ik ze tegenkom voor bevriende meubelmaker, van die dingen waar de kat aan heeft gezeten. Zijn zoon restaureert die en verkoopt ze. Zo kan hij zijn leegloop aan tijd vullen en verdient dan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171078253
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ook daar ben ik tegen, dat mensen zoveel fokken :7 Antinatalist.
:D

Iedereen uit het trouwtopic zie ik nu opschuiven naar OUD, krijg er de kriebels van (en nee geen rammelende eierstokken)
  zaterdag 20 mei 2017 @ 19:01:24 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171078260
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat "strunen" - zoals we dat in het Noorden noemen - moet dan ook een beetje je hobby zijn. Dertig keer tevergeefs de kringloop bezoeken moet je ook maar willen ;)
Kom altijd wel een paar strips tegen die ik nog niet gelezen heb, of een paar boeken. Lees ze en geef ze weg of breng ze terug. En ja, het is een beetje een hobby.
Ebay en marktplaats zijn ook leuk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171078264
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb echt een prachtige eettafel bij een kringloopwinkel vandaan! Was echt een koopje en echt iets voor mij.
Ja leuk he.

Mijn eettafel is door ex zelf gemaakt. Enige wat ik van hem ook heb meegenomen. En die kringloopstoelen passen er perfect bij.

@Ludolf, als je gericht naar iets op zoek bent slaag je volgens mij nooit ;)

Ben hier btw omringd door kringloopwinkels *O*
Inmiddels een ovenschaal van Arcopal oa gescoord. Heb er ongeveer 18 denk ik in de opslag staan maar hier heb ik er ook 1 nodig.
(En ja ik was zo aardig om 1 ovenschaaltje voor ex achter te laten :') )
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_171078297
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom altijd wel een paar strips tegen die ik nog niet gelezen heb, of een paar boeken. Lees ze en geef ze weg of breng ze terug.
Mijn overbodige spul wat ik hier straks achterlaat gaat naar de weggeefwinkel een stukje verderop hier. Wat een armoede heb ik daar gezien zeg :'(
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 19:04:10 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171078305
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D

Iedereen uit het trouwtopic zie ik nu opschuiven naar OUD, krijg er de kriebels van (en nee geen rammelende eierstokken)
Lol
Spoilers!
pi_171078327
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:01 schreef Sarabi het volgende:

:D

Iedereen uit het trouwtopic zie ik nu opschuiven naar OUD, krijg er de kriebels van (en nee geen rammelende eierstokken)
Het hoeft niet hè! :P Je kan ook heel leuk voor andermans kinderen zorgen als je graag wilt zorgen. Al zag ik deze week wat nare trekjes van de adoptie-industrie langs komen.

Eens met MK, je moet niet specifiek iets gaan zoeken bij kringloopwinkels. Je moet er tegenaan lopen. Ik heb wel een paar dingen in mijn achterhoofd die ik dan mee zou nemen als ze het zouden hebben. Maar ach, in wezen heb ik gewoon 'alles' al natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171078336
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:

Mijn overbodige spul wat ik hier straks achterlaat gaat naar de weggeefwinkel een stukje verderop hier. Wat een armoede heb ik daar gezien zeg :'(
Qua mensen die daar komen of qua spullen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 19:07:54 #145
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171078363
Kennen jullie Kenji Minogue?

pi_171078380
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het hoeft niet hè! :P Je kan ook heel leuk voor andermans kinderen zorgen als je graag wilt zorgen. Al zag ik deze week wat nare trekjes van de adoptie-industrie langs komen.

Nou het lijkt bijna wel verplicht.....maar nee, moet er nog steeds niet aan denken.

Wat heb je gezien van de adoptie-industrie?
pi_171078430
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:07 schreef RobinOok het volgende:
Kennen jullie Kenji Minogue?

Nee, ik kende dit niet en het is ook niet wat voor mij.

Sarabi, dit was deze week in het nieuws: http://nos.nl/artikel/217(...)deren-sri-lanka.html
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171078434
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:30 schreef RobinOok het volgende:
Aleen labradors.... :r
nou moet je oppasen ;) mij neerste hond was een labrador (helemaal raszuiver gok ik....) was ook voor de page reclame en het een mode hond was sowieso maar die mis ik nog..wat ewen slim beest werd ook mega doof maar snapte elk gebaar en die hoefde nooit aan een lijn behalve bij koleine kinderen,..die waren kut
pi_171078437
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Qua mensen die daar komen of qua spullen?
De mensen die er komen straalt de armoede van af -O-
Zijn ook dezelfde mensen als ze iets niet meer nodig hebben spullen weer daarheen brengen.
Is een mooi inititief van al die vrijwilligers daar.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_171078479
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen idee hoe veel ze er aan verdiend. Ik geloof dat de pups 1400 kosten.
pardon... ik heb de papieren van mij stamboom zwitser en die was maar 850 met een kampioens papa en nieuwe bloedlijn in NL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')