abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:50:04 #201
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171360915
Mensen die Kiki een ééndagsvlieg noemen hebben er weinig kaas van gegeten.
Kiki is gewoon in potentie een top 20 speelster. Een ééndagsvlieg is iemand die 1 keer kan pieken en daar blijft het dan ook bij.
Kiki haalde vorig jaar de halve finale van een GS. Dus om dan te zeggen dat je bij lange niet die GS kan winnen is onzin. Halve finale GS dan zit je bij de laatste 4 van de 128.
Dit jaar speelt ze een erg goed gravelseizoen en is geklommen naar plek 18 van de wereld. Dus wat dat betreft gaat de term ééndagsvlieg al niet op.

Wat de wedstrijd van vandaag betreft. Ze zat ramvol met zenuwen, en dag zie je terug in voetenwerk, geforceerde slagen, rare keuzes, onnodige fouten enz. Dat ze wel degelijk kan tennissen heeft ze vorig jaar laten zien, en dit jaar weer.
Dat ze alleen op gravel kan tennissen is ook niet geheel waar. Op gras kan ze ook redelijk uit de voeten. Vorig jaar verloor ze in de 3e ronde Wimbledon van Halep. Maar haar spel past beter op gravel.
Nederlanders zijn goed in het afzeiken van hun nationale sporters wanneer ze niet thuis geven. Het is verdomd makkelijk oordelen vanachter je toetsenbord. Kiki is mentaal niet goed, maar dat is wel iets waar je aan kunt werken. En qua talent en slagen potentieel is ze gewoon top 20.
pi_171362618
Kan er niks van
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:26:30 #203
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_171369776
Ik lees op nu.nl dat Sluiter gaat nadenken of een mental coach iets is voor Kiki.

Kom op zeg... Ze had er al jaren geleden een moeten hebben.
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:29:07 #204
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171369830
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:26 schreef Jinkx het volgende:
Ik lees op nu.nl dat Sluiter gaat nadenken of een mental coach iets is voor Kiki.

Kom op zeg... Ze had er al jaren geleden een moeten hebben.
Daar stond ik ook van te kijken. Meent hij het nou serieus dat Kiki al die jaren geen mental coach heeft gehad...
pi_171370070
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:26 schreef Jinkx het volgende:
Ik lees op nu.nl dat Sluiter gaat nadenken of een mental coach iets is voor Kiki.

Kom op zeg... Ze had er al jaren geleden een moeten hebben.
Vreemd, want volgens mij was al bekend dat een mental coach toegevoegd zou gaan worden aan haar staf.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daar stond ik ook van te kijken. Meent hij het nou serieus dat Kiki al die jaren geen mental coach heeft gehad...
Nee, dat is ook niet het geval. Ze heeft er een gehad, maar Sluiter heeft dat werk er daarna ook bijgenomen en dat ging lang goed. Nu moet ze echter gewoon weer een mental coach hebben.
pi_171370131
quote:
Bertens weet het: ze heeft weer eens verloren van zichzelf

'Niets gaat vanzelf, ik moet over alles nadenken. Er moet een oplossing komen'

Vorig jaar zat Kiki Bertens op een wolk na haar droomreis op Roland Garros, woensdag leed de 25-jarige baseliner aan een oude kwaal en bezweek ze onder de druk. Bertens bevroor bij de gedachte dat ze in Parijs tot de titelkandidaten werd gerekend en werd al in de tweede ronde uitgeschakeld door de Amerikaanse Catherine Bellis.

Bertens kon de storm in haar hoofd niet bedwingen. Staccato beschrijft ze haar gemoedstoestand. 'Ik ben geen moment los geweest. Benen niet, arm niet. Zenuwen. Paniek.' In twee sets (6-3, 7-6) heeft Bertens geen moment haar ritme kunnen vinden. De 18-jarige Bellis is na een valse start met vier afzwaaiers nauwelijks op een fout te betrappen geweest. Maar Bertens weet het zelf maar al te goed, ze heeft weer eens verloren van zichzelf.

Coach Raemon Sluiter heeft de eerste symptomen van de zelfdestructie bij Bertens al snel gezien. 'Bewegen. Slaan, knokken. Klaar. Let's go', roept hij, op 3-1 in de eerste set. Zijn vriendin en oud-hockeyster Fatima de Moreira de Melo constateert ook dat Bertens mentaal blokkeert.

Negatieve lichaamstaal

Mooie forehands worden afgewisseld met afzwaaiers. In de tweede set komt ze na een dramatische start in de tiebreak terug van 6-1 tot 6-5, omdat ook Bellis verkrampt. De laatste bal typeert de chaos, zegt Bertens. Ze weet zelf niet welke bal ze wil slaan. Het is geen drop-shot, geen forehand, niks. Een slap duwballetje, onderin het net en het is voorbij. 'Sla ik een goede service en dan doe ik maar wat', aldus Bertens, die een paar keer boos een bal heeft weggeslagen. Coach Sluiter ergert zich kapot aan die negatieve lichaamstaal. 'Ik ben er allergisch voor. En het wordt ook verschrikkelijk om naar te kijken.'

Bertens, schuldbewust: 'Ik ben telkens bezig met wat er fout gaat. Gaat het twee, drie punten wat beter. Maar als er dan weer een mindere bal tussen zit, slaat de onrust weer toe. Raak ik in paniek. Ik kan niet accepteren dat het even minder gaat. Niets gaat vanzelf, ik moet over alles nadenken. Ik zit constant in een achtbaan. Genieten, loslaten; ik kan het niet. Er moet een oplossing komen.'

Je kunt het Bertens honderd keer voorhouden dat ze in Parijs vrijuit kan spelen, nadat ze bij de toernooien in Madrid, Rome en Neurenberg een flinke buffer heeft opgebouwd voor de punten die ze op Roland Garros inlevert. Bertens staat ook na haar vlotte uitschakeling op Roland Garros virtueel nog op plaats 23 en zal wellicht nog in de top-30 blijven staan.

Niets aan de hand dus, maar zo werkt het niet bij Bertens. Ze wil zichzelf bewijzen, laten zien dat ze in Parijs mee kan voor de titel. Ze voelt het al bij het betreden van baan 2, met veel Nederlandse fans. Bertens heeft Bellis al verslagen in Rome, die tiener gaat haar niet pijnigen. Ze denkt zelf ook, Roland Garros, halve finale 2016, waarom niet een stap verder in 2017?

Had coach Sluiter haar kwartfinale in Madrid en de halve eindstrijd in Rome ook al niet vergeleken met die triomftocht in Parijs van vorig jaar? Sluiter vond het overdreven, maar Bertens zei vorige week in Neurenberg dat ze 'op Roland Garros om de titel wilde spelen'. En zo werd die halve finale van vorig jaar toch een last. Bertens: 'Het draaide alleen nog om winnen, om zo ver mogelijk komen. En niet lekker tennissen, want daar begint het mee.'

Ze worstelt met haar eigen verwachtingen, vreest dat Nederland alles minder dan een halve finale op Roland Garros als een afgang beschouwt. Bertens schiet vol. 'Ik moet zeker leren om me daar niets van aan te trekken. Ik had trots moeten zijn op mezelf, na al die mooie weken. Toch doet het pijn dat het nu niet lukt. Ik speelde te geforceerd.'

Sarcastisch stelt coach Sluiter dat alle ogen op Kiki waren gericht. 'Omdat Nederland denkt dat ze maar vier keer per jaar tennist op een grandslamtoernooi. We zitten al in toernooi 15, maar ik vrees dat het te veel is geweest voor Kiki. Vorig jaar zat ik hier als trainer van de nummer 59 van de wereld. Er is waanzinnig veel gebeurd met haar.'

Je hoeft Sluiter niet te vertellen dat zijn pupil een mental coach moet toevoegen aan haar team. 'Al vind ik dat Kiki tot Roland Garros knap met de druk is omgegaan. Maar je kunt deze klap niet negeren.'

Professionele hulp

Bertens maakte eerder gebruik van een sportpsycholoog, tot Sluiter die rol min of meer overnam. Juist Sluiter weet uit ervaring dat je een speelster niet kunt dwingen om professionele hulp in te schakelen. 'Natuurlijk herken ik iets van mezelf in Kiki. Ik heb vier jaar depressief thuis gezeten, ik had de dood van mijn nichtje en mijn grootouders niet verwerkt.

'Mijn vriendin Fatima zei geregeld tegen me: het gaat niet goed met je. Je moet iets doen. Ik verborg me achter het rouwproces. Je kunt deze partij beschouwen als een examen. Pleur je hem in de vuilnisbak of ga je voor de herkansing? En dan wil ik graag een deur openen. Kiki moet net als ik die kamer in haar hoofd durven betreden om het probleem op te lossen.'

http://www.volkskrant.nl/(...)1d7626bdc63bfc9cc263
pi_171370232
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:50 schreef tja77 het volgende:
Mensen die Kiki een ééndagsvlieg noemen hebben er weinig kaas van gegeten.
Kiki is gewoon in potentie een top 20 speelster. Een ééndagsvlieg is iemand die 1 keer kan pieken en daar blijft het dan ook bij.
Kiki haalde vorig jaar de halve finale van een GS. Dus om dan te zeggen dat je bij lange niet die GS kan winnen is onzin. Halve finale GS dan zit je bij de laatste 4 van de 128.
Dit jaar speelt ze een erg goed gravelseizoen en is geklommen naar plek 18 van de wereld. Dus wat dat betreft gaat de term ééndagsvlieg al niet op.

Wat de wedstrijd van vandaag betreft. Ze zat ramvol met zenuwen, en dag zie je terug in voetenwerk, geforceerde slagen, rare keuzes, onnodige fouten enz. Dat ze wel degelijk kan tennissen heeft ze vorig jaar laten zien, en dit jaar weer.
Dat ze alleen op gravel kan tennissen is ook niet geheel waar. Op gras kan ze ook redelijk uit de voeten. Vorig jaar verloor ze in de 3e ronde Wimbledon van Halep. Maar haar spel past beter op gravel.
Nederlanders zijn goed in het afzeiken van hun nationale sporters wanneer ze niet thuis geven. Het is verdomd makkelijk oordelen vanachter je toetsenbord. Kiki is mentaal niet goed, maar dat is wel iets waar je aan kunt werken. En qua talent en slagen potentieel is ze gewoon top 20.
Tja, mentaal goed zijn bepaalt vaak of je top wordt of subtop. Fijn dat ze kan tennissen, maar als ze het mentale aspect niet onder controle krijgt en de komende jaren niet in de buurt kan komen van die halve finale plaats van vorig jaar is het inderdaad een eendagsvlieg gebleken. Helaas.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_171370298
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja, mentaal goed zijn bepaalt vaak of je top wordt of subtop. Fijn dat ze kan tennissen, maar als ze het mentale aspect niet onder controle krijgt en de komende jaren niet in de buurt kan komen van die halve finale plaats van vorig jaar is het inderdaad een eendagsvlieg gebleken. Helaas.
Dus stel, ze komt op Grand Slam-toernooien nergens meer in de halve finale, maar wint nog wel even 10 WTA-toernooien, is ze dan nog steeds een eendagsvlieg? Dat lijkt me echt een veel te simpele conclusie.

En ik vind het echt kneiter belachelijk dat we nu al over eendagsvlieg bezig zijn. Ze zit pas een jaar na haar doorbraak. Ze is pas 25. Hoe kunnen sommigen het hier in godsnaam in hun hoofd halen om daar al over te beginnen?
pi_171370316
Gezien die halve finale en kwartfinale bij Madrid en Rome, heeft ze volgens mij al bevestigd dat ze geen eendagsvlieg is. Die prestatie is al bijna net zo indrukwekkend als die halve finale vorig jaar op RG (wat heet, ze verdedigt er dus al bijna haar punten mee!).

Of gaan we haar dan een tweedagenvlieg noemen? Ze is gewoon een hele goede tennisser die in de top 30 thuishoort, die af en toe kan pieken en dan een RG halve finale kan halen. Heeft geen flikker met eendagsvlieg te maken. Een eendagsvlieg is eerder iemand als Verkerk (al was dat ook bullshit, want die presteerde eromheen ook heel veel).
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:53:26 #210
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171370336
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja, mentaal goed zijn bepaalt vaak of je top wordt of subtop. Fijn dat ze kan tennissen, maar als ze het mentale aspect niet onder controle krijgt en de komende jaren niet in de buurt kan komen van die halve finale plaats van vorig jaar is het inderdaad een eendagsvlieg gebleken. Helaas.
?
Ze heeft 2 keer het toernooi van Neurnberg gewonnen, en de finale in Gstaad gehaald en vorig jaar een halve finale Roland Garros.
Daarnaast heeft ze halve finale Rome en kwart finale Madrid gehaald dit jaar.
Dan kun je NOOIT een eendagsvlieg zijn.
pi_171370358
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:51 schreef Norrage het volgende:
Gezien die halve finale en kwartfinale bij Madrid en Rome, heeft ze volgens mij al bevestigd dat ze geen eendagsvlieg is. Die prestatie is al bijna net zo indrukwekkend als die halve finale vorig jaar op RG (wat heet, ze verdedigt er dus al bijna haar punten mee!).

Of gaan we haar dan een tweedagenvlieg noemen? Ze is gewoon een hele goede tennisser die in de top 30 thuishoort, die af en toe kan pieken en dan een RG halve finale kan halen. Heeft geen flikker met eendagsvlieg te maken. Een eendagsvlieg is eerder iemand als Verkerk (al was dat ook bullshit, want die presteerde eromheen ook heel veel).
Ik vond Verkerk (of Hij) ook alles behalve een eendagsvlieg, maar voor de mensen die 4x per jaar tennis kijken en dus alleen naar de Grand Slam-toernooien, was hij dat wel. En daar zit het verschil.

Nu kan je Verkerk ook niet echt goed beoordelen. Hij heeft 2 jaar een piek gehad en heeft dat daarna door blessures nooit meer kunnen evenaren. Ook vanwege die reden vind ik eendagsvlieg niet echt de lading dekken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 10:55:47 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171370383
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dus stel, ze komt op Grand Slam-toernooien nergens meer in de halve finale, maar wint nog wel even 10 WTA-toernooien, is ze dan nog steeds een eendagsvlieg? Dat lijkt me echt een veel te simpele conclusie.

En ik vind het echt kneiter belachelijk dat we nu al over eendagsvlieg bezig zijn. Ze zit pas een jaar na haar doorbraak. Ze is pas 25. Hoe kunnen sommigen het hier in godsnaam in hun hoofd halen om daar al over te beginnen?
Dat is typisch Nederlands. Iemand die met de kop boven het maaiveld uitsteekt neerhalen

Zo'n mental coach is echt noodzaak bij haar. Ze hoeft niet ieder toernooi te winnen, maar met wat stabieler spel kan ze jarenlang in de top 20 staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171370504
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:51 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dus stel, ze komt op Grand Slam-toernooien nergens meer in de halve finale, maar wint nog wel even 10 WTA-toernooien, is ze dan nog steeds een eendagsvlieg? Dat lijkt me echt een veel te simpele conclusie.

En ik vind het echt kneiter belachelijk dat we nu al over eendagsvlieg bezig zijn. Ze zit pas een jaar na haar doorbraak. Ze is pas 25. Hoe kunnen sommigen het hier in godsnaam in hun hoofd halen om daar al over te beginnen?
Ik vind dat als ze het nooit meer gaat laten zien in een GS dat ze dus een eendagsvlieg in de absolute top is geweest. Daar kunnen wat mij betreft inderdaad geen halve finale plaatsen in Rome of Madrid tegen op. Al is eendagsvlieg niet helemaal het juiste woord inderdaad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_171370514
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is typisch Nederlands. Iemand die met de kop boven het maaiveld uitsteekt neerhalen

Daar heeft het natuurlijk verdomd weinig mee te maken :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_171370524
Het mooie vind ik dat mensen Kiki na haar 4e ronde op RG (2013?) ook al een eendagsvlieg noemden. Daarna haalde ze nog tenminste 4 andere prestaties waarbij mensen dat ook zeiden. Dat klopt niet _O- Ach, best succesvol als je elke keer op nieuw een eendagsvlieg bent :-D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:04:10 #216
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171370548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vind dat als ze het nooit meer gaat laten zien in een GS dat ze dus een eendagsvlieg in de absolute top is geweest. Daar kunnen wat mij betreft inderdaad geen halve finale plaatsen in Rome of Madrid tegen op. Al is eendagsvlieg niet helemaal het juiste woord inderdaad.
Ah dus jij vindt dat ze een eendagsvlieg is, maar eendagsvlieg is misschien niet het goede woord?
pi_171370570
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vind dat als ze het nooit meer gaat laten zien in een GS dat ze dus een eendagsvlieg in de absolute top is geweest. Daar kunnen wat mij betreft inderdaad geen halve finale plaatsen in Rome of Madrid tegen op. Al is eendagsvlieg niet helemaal het juiste woord inderdaad.
Je praat jezelf nu in een paar zinnen al tegen. Eerst vind je haar dan een eendagsvlieg, maar je mag het eigenlijk geen eendagsvlieg noemen? :')
pi_171370576
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah dus jij vindt dat ze een eendagsvlieg is, maar eendagsvlieg is misschien niet het goede woord?
Klopt! Uit-ste-kend gelezen. Het is inderdaad niet helemaal de juiste term.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_171370619
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:51 schreef Norrage het volgende:
Gezien die halve finale en kwartfinale bij Madrid en Rome, heeft ze volgens mij al bevestigd dat ze geen eendagsvlieg is. Die prestatie is al bijna net zo indrukwekkend als die halve finale vorig jaar op RG (wat heet, ze verdedigt er dus al bijna haar punten mee!).

Of gaan we haar dan een tweedagenvlieg noemen? Ze is gewoon een hele goede tennisser die in de top 30 thuishoort, die af en toe kan pieken en dan een RG halve finale kan halen. Heeft geen flikker met eendagsvlieg te maken. Een eendagsvlieg is eerder iemand als Verkerk (al was dat ook bullshit, want die presteerde eromheen ook heel veel).
Hij verloor met opzet uit liefdadigheid.
pi_171370636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Klopt! Uit-ste-kend gelezen. Het is inderdaad niet helemaal de juiste term.
:')
Ga lekker naar je voetbaltopics.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_171370653
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:07 schreef Norrage het volgende:

[..]

:')
Ga lekker naar je voetbaltopics.
Ah, het 'ga-lekker-naar-VBL' non-argument. Duurde niet lang van de keer :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_171370700
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:03 schreef Norrage het volgende:
Het mooie vind ik dat mensen Kiki na haar 4e ronde op RG (2013?) ook al een eendagsvlieg noemden. Daarna haalde ze nog tenminste 4 andere prestaties waarbij mensen dat ook zeiden. Dat klopt niet _O- Ach, best succesvol als je elke keer op nieuw een eendagsvlieg bent :-D
Ik zal er wel weer wat kritiek mee op mijn hals halen, maar typisch commentaar van mensen die alleen de Grand Slams volgen. De incidentele tennisvolgers dus. De 'kunnen we juichen het ene jaar dan doen we dat en kunnen we dat het volgende jaar niet dan gaan we iemand afzeiken'-mentaliteit. Inderdaad, typisch Nederlands ook weer.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 11:12:29 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171370735
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Daar heeft het natuurlijk verdomd weinig mee te maken :').
toch wel, want met de term eendagsvlieg of iets dat erop lijkt geef je min of meer aan dat Kiek in de toekomst niets meer zal presteren en doe je meteen weer aan erg veel negativisme (ook typisch Nederlands). Draai het om en moedig haar aan. Dat is veel beter.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:13:29 #224
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171370749
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik zal er wel weer wat kritiek mee op mijn hals halen, maar typisch commentaar van mensen die alleen de Grand Slams volgen. De incidentele tennisvolgers dus. De 'kunnen we juichen het ene jaar dan doen we dat en kunnen we dat het volgende jaar niet dan gaan we iemand afzeiken'-mentaliteit. Inderdaad, typisch Nederlands ook weer.
Je zou ze kunnen scharen onder dezelfde groep mensen die alleen voetbal kijken wanneer het Nederlands elftal een EK of WK speelt.
pi_171370762
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik zal er wel weer wat kritiek mee op mijn hals halen, maar typisch commentaar van mensen die alleen de Grand Slams volgen. De incidentele tennisvolgers dus. De 'kunnen we juichen het ene jaar dan doen we dat en kunnen we dat het volgende jaar niet dan gaan we iemand afzeiken'-mentaliteit. Inderdaad, typisch Nederlands ook weer.
Helaas, ik volg net even wat meer dan de Grand Slams. Ik denk er alleen anders over. Dat heeft niks met typisch Nederlands afzeiken te maken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')