abonnement Unibet Coolblue
pi_171148127
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Quote uit het AD

8 personen in een normale doorzonwoning, die inclusief alles 205 euro per maand betalen denken goedkoper uit te zijn als ze een eigen woning hebben, omdat ze dan huursubsidie krijgen.

Met een eigen woning en een uitkering voor alleenstaande zonder startkwalificatie en onder de 27 jaar, ben je sowieso al 205 euro alleen aan huur kwijt. Komen nog g/w/l bij, ziektekosten en WA.

In plaats dat ze proberen samen te werken om zo snel mogelijk aan het werk te kunnen, bijvoorbeeld.
Volgens de formule van de kostendelers norm, waarbij ik voor het gemak even aanneem dat alle acht de bewoners ouder zijn dan 21 en niemand werkt of studeert (de meest slechte situatie), ontvangt elke bewoner 35% van het normbedrag (ongeveer 1400euro). Dan zou het dus goed kunnen dat ze met een eigen woning meer geld overhouden.
  Beste debater 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 16:25:38 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171148149
Het gore lef...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171148436
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gore lef...
Jij blijft mij verrassen.
  Beste debater 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 16:35:04 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171148453
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij blijft mij verrassen.
Hoezo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 16:42:45 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171148689
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:22 schreef yats het volgende:

[..]

Dat dus!

Ik ben links, maar hier kan ik echt niet bij. Dit soort uitvreters mogen ze wat mij betreft meteen het land uit gooien. Kom nou, ze hebben meer luxe en geld dan een gemiddelde student met een prestatiebeurs, laat staan in verhouding tot hun door oorlof verscheurde land en nog hebben ze allerlei eisen?
Ja, en? Ik ben ook links, en niet te zuinig ook. Die vereenzelving van links = SJW en rechts = racisme heb ik nooit begrepen, het gaat hier om gewoon rationeel nadenken.

Er zijn dus 40 lieden die alles hebben gekregen, een dak boven het hoofd, voedsel, uitkering, en dan NOG klagen? Of met zinnen komen als: "De woningnood is toch niet mijn probleem?" of "Dan hadden ze me niet hier maar in het Oosten moeten plaatsen".

Dat terwijl door RECHTS beleid er legio mensen zijn,autochtoon en allochtoon, die moeten bikkelen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen, soms wekenlang met pijn in de bakkes en pijnstillers in de maag rondlopen omdat de tandarts niet betaald kan worden, lieden bestaan die van flexbaan naar flexbaan moeten hoppen, en dus geeneens zekerheid hebben op een dak boven het hoofd EN daarnaast te maken hebben met de participatiewet waarbij die uitkering ook nog eens 'verdiend' moet worden.

En dan KLAGEN dat je met 8 man in een riant hypotheekloos huis zit, er geen TV is en je, o gruwel,maar 270 euro erbij krijgt???

Om te kotsen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171158195
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:11 schreef SicSicSics het volgende:Volgens mij gaf Xa1pt een prima rationele reden. Waarom moet het meer zijn? Omdat jij het anders niet begrijpt? Lekker door blijven zoeken dan, maar laat de onzin erbuiten.
Dat is de enigste reden die jij nodig hebt ? "omdat het in een verdrag staat"
Even voor jezelf nadenken en jezelf afvragen waar wij als land of Europa nu helemaal mee bezig zijn met de migranten, komt niet even bij je op ?
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:17 schreef Xa1pt het volgende:Die verdragen komen voort uit een heel simpel principe; het helpen van andere mensen.
Zoals het oorspronkelijk bedoeld was in 1949 ja, dat ben ik met je eens.
Maar waar de Europese landen nu bezig zijn gaat helemaal nergens meer over.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:42 schreef EttovanBelgie het volgende:Ja, en? Ik ben ook links, en niet te zuinig ook. Die vereenzelving van links = SJW en rechts = racisme heb ik nooit begrepen, het gaat hier om gewoon rationeel nadenken.
Het lijkt inderdaad wel of sommigen van het pro-migratie standpunt niet even een stapje terug kunnen doen, en even logisch nadenken
quote:
Dat terwijl door RECHTS beleid er legio mensen zijn,autochtoon en allochtoon, die moeten bikkelen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen, soms wekenlang met pijn in de bakkes en pijnstillers in de maag rondlopen omdat de tandarts niet betaald kan worden, lieden bestaan die van flexbaan naar flexbaan moeten hoppen, en dus geeneens zekerheid hebben op een dak boven het hoofd EN daarnaast te maken hebben met de participatiewet waarbij die uitkering ook nog eens 'verdiend' moet worden.
Niet overdrijven, VVD regeerde niet alleen, PvdA zat er ook bij.
En die participatiewet is toch echt van een ministerie met een PvdA minister.

[ Bericht 33% gewijzigd door bluemoon23 op 23-05-2017 22:38:57 ]
pi_171158455
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Zoals het oorspronkelijk bedoeld was in 1949 ja, dat ben ik met je eens.
Maar waar de Europese landen nu bezig zijn gaat helemaal nergens meer over.
Wat is er dan zoal veranderd?
pi_171162731
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Misschien zijn ze niet op de hoogte wat er allemaal mogelijk is want ik kan me niet voorstellen dat de meest deugende onder ons, (Vara)BN'ers, geen huis of kamer beschikbaar stellen.

Voor de zekerheid plaats ik maar ff dit linkje :

[ afbeelding ]
https://www.coa.nl/nl/asi(...)uders/logeerregeling
Het kutte van al die BN'ers is dat zij massaal riepen dat zij vluchtelingen in huis zouden nemen maar 99% heeft dat nog niet gedaan.

Een hoop links getoeter maar woorden bij daden zetten ho maar.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:08:03 #209
3542 Gia
User under construction
pi_171166916
quote:
Ik vind dit soort uitlatingen nu ook weer niet nodig. Het blijven mensen.
Maar inderdaad, moeten ze niet klagen met een dak boven het hoofd, ziektekostenverzekering betaald en nog ruim 200 euro om zomaar op te maken.

Ik vraag me trouwens af of voor hen ook meteen een eigen risico bestaat van 385 euro.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 24-05-2017 14:14:17 ]
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:18:42 #210
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171167144
Zes jaar (of hoe lang duren die procedures?) met acht asielzoekende mannen in een afgelegen woning moeten zitten is ook niet echt handig om te integreren..
Laat die lui ook gewoon werken ofzo.. maar dat mogen ze dan weer niet..
pi_171167218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind dit soort uitlatingen nu ook weer niet nodig. Het blijven mensen.
Maar inderdaad, moeten ze niet klagen met een dak boven het hoofd, ziektekostenverzekering betaald en nog ruim 200 euro om zomaar op te maken.

Ik vraag me trouwens af of voor hen ook meteen een eigen risico bestaat van 385 euro.
Eigen risico wordt als je in de bijstand zit op een andere manier verrekend. Tenminste, vaak wel.

En verder denk ik dat weinig mensen genoegen zouden nemen om met 8 man een huis te moeten delen.
pi_171167520
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en? Ik ben ook links, en niet te zuinig ook. Die vereenzelving van links = SJW en rechts = racisme heb ik nooit begrepen, het gaat hier om gewoon rationeel nadenken.

Er zijn dus 40 lieden die alles hebben gekregen, een dak boven het hoofd, voedsel, uitkering, en dan NOG klagen? Of met zinnen komen als: "De woningnood is toch niet mijn probleem?" of "Dan hadden ze me niet hier maar in het Oosten moeten plaatsen".

Dat terwijl door RECHTS beleid er legio mensen zijn,autochtoon en allochtoon, die moeten bikkelen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen, soms wekenlang met pijn in de bakkes en pijnstillers in de maag rondlopen omdat de tandarts niet betaald kan worden, lieden bestaan die van flexbaan naar flexbaan moeten hoppen, en dus geeneens zekerheid hebben op een dak boven het hoofd EN daarnaast te maken hebben met de participatiewet waarbij die uitkering ook nog eens 'verdiend' moet worden.

En dan KLAGEN dat je met 8 man in een riant hypotheekloos huis zit, er geen TV is en je, o gruwel,maar 270 euro erbij krijgt???

Om te kotsen
pi_171167551
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Laat die lui ook gewoon werken ofzo.. maar dat mogen ze dan weer niet..
Statushouders mogen gewoon werken, de vraag is alleen wie neemt ze aan als ze geen Nederlands spreken en geen opleiding hebben.
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:37:00 #214
3542 Gia
User under construction
pi_171167560
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
En verder denk ik dat weinig mensen genoegen zouden nemen om met 8 man een huis te moeten delen.
Zat gezinnen die met meer man in een rijtjeshuis wonen. Vooral moslimgezinnen zijn vaak behoorlijk groot. En tja, dat is ook heel druk, daarom hangen de jongeren vooral op straat rond.
pi_171167615
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En verder denk ik dat weinig mensen genoegen zouden nemen om met 8 man een huis te moeten delen.
Als het alternatief een verschrikkelijke dood is zoals vaak door de zielige 'vluchtelingen' wordt voorgehouden lijkt het mij meer dan evident dat met 8 man in een huis wonen prima te doen is. Maar natuurlijk zie jij dat weer helemaal anders.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_171167635
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Zes jaar (of hoe lang duren die procedures?) met acht asielzoekende mannen in een afgelegen woning moeten zitten is ook niet echt handig om te integreren..
Laat die lui ook gewoon werken ofzo.. maar dat mogen ze dan weer niet..
Geen zes jaar in ieder geval. Als een asielprocedure al zes jaar duurt, dan was in de meeste gevallen al binnen enkele maanden bekend dat de aanvraag (voorlopig) werd afgewezen. Door gebruik te maken van de bezwaar- en beroepsprocedures en het blijven indienen van nieuwe aanvragen is zo'n afwijzing jaren lang te rekken.
Voor Eritreërs en Syriërs (waar het in dit geval over gaat) wordt zo'n asielaanvraag bijna standaard goedgekeurd, dus alleen als er verdenkingen zijn van terrorisme en/of oorlogsmisdaden zal zo'n procedure langer duren dan een paar maanden.

Het gaat hier niet om asielzoekende mannen, maar om statushouders. Hoe kom je erbij dat die niet mogen werken?
pi_171167772
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:22 schreef Xa1pt het volgende:

En verder denk ik dat weinig mensen genoegen zouden nemen om met 8 man een huis te moeten delen.
Als ik zoals ze zeggen uit een oorlogsgebied komen, zou ik dankbaar zijn voor elke vorm van hulp. Als dat zou betekenen dat ik met 7 anderen een huis moet delen, maar wel de beschikking heb over electriciteit, warm water een eigen kamer en ook nog wat zakgeld, dan zou ik zeer dankbaar zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_171167797
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als ik zoals ze zeggen uit een oorlogsgebied komen, zou ik dankbaar zijn voor elke vorm van hulp. Als dat zou betekenen dat ik met 7 anderen een huis moet delen, maar wel de beschikking heb over electriciteit, warm water een eigen kamer en ook nog wat zakgeld, dan zou ik zeer dankbaar zijn.
De meesten komen niet uit een oorlogsgebied, die komen puur voor het geld. Velen zijn gestuurd door hun familie om geld voor ze te verdienen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171167805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:48 schreef habitue het volgende:

[..]

De meeste komen niet uit een oorlogsgebied, die komen puur voor het geld. Velen zijn gestuurd door hun familie om geld voor ze te verdienen.
Tja, die moeten dan linea recta terug afzender
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:56:09 #220
90400 longinus
Hollander
pi_171167939
Dak boven hun hoofd dus niet zeuren. Mogen de rijke blanken ook niet.
Maar wedden dat ze hun zin krijgen.
Laat de Hollanders lekker barsten want dat is politiek correct.
Ik ben voor een wet die zegt dat als blijkt dat asiel is verkregen op verkeerde info de status meteen wordt ingetrokken met terugwerkende kracht. Net zoals de Hollanders worden aangepakt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_171167959
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:18 schreef Zolderkamer het volgende:
Zes jaar (of hoe lang duren die procedures?) met acht asielzoekende mannen in een afgelegen woning moeten zitten is ook niet echt handig om te integreren..
Laat die lui ook gewoon werken ofzo.. maar dat mogen ze dan weer niet..
Dit zijn statushouders en ze zijn al door de procedure heen. Ze kunnen zich nu gewoon inschrijven bij de woningbouw voor een eigen woning en net als elke andere Nederlander de wachtlijst doorlopen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 24 mei 2017 @ 13:34:43 #222
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171168684
Hmm tja.. de TT zegt asielzoekers.. de website zegt vluchtelingen.. en even verderop statushouders..
Ik weet t ook niet meer.. :s)
Maar schijnbaar was ze iets beloofd wat niet waargemaakt is.. (waar NL heel goed in is)
Dus doen ze net als andere mensen inderdaad..
Als ze blijkbaar gewoon NLer zijn wat is dan het hele probleem?
pi_171169192
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit zijn statushouders en ze zijn al door de procedure heen. Ze kunnen zich nu gewoon inschrijven bij de woningbouw voor een eigen woning en net als elke andere Nederlander de wachtlijst doorlopen.
Jammer. Deze mensen hebben hier niks te zoeken.
pi_171169235
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:34 schreef Zolderkamer het volgende:
Hmm tja.. de TT zegt asielzoekers.. de website zegt vluchtelingen.. en even verderop statushouders..
Ik weet t ook niet meer.. :s)
Statushouders zijn vluchtelingen, want hebben de vluchtelingenstatus gekregen. 'Asielzoekers' in de kop is gewoon een domme -veelgemaakte- fout.
quote:
Maar schijnbaar was ze iets beloofd wat niet waargemaakt is.. (waar NL heel goed in is)
Dat beweren ze inderdaad, maar door wie is dat beloofd? Dat staat er niet bij. De gemeente is niet verantwoordelijk voor wat de mensensmokkelaars of coa-medewerkers beloofd hebben.
quote:
Als ze blijkbaar gewoon NLer zijn wat is dan het hele probleem?
Het zijn geen Nederlanders. Waarom zou dat uberhaupt van belang zijn?
pi_171169264
Buig voor je meerderen, jullie nodigen ze zelf uit :D
pi_171169492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als ik zoals ze zeggen uit een oorlogsgebied komen, zou ik dankbaar zijn voor elke vorm van hulp. Als dat zou betekenen dat ik met 7 anderen een huis moet delen, maar wel de beschikking heb over electriciteit, warm water een eigen kamer en ook nog wat zakgeld, dan zou ik zeer dankbaar zijn.
Want het moeten de rest van hun leven slachtoffers blijven?
pi_171169826
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want het moeten de rest van hun leven slachtoffers blijven?
Als wij vandaag stoppen met hen als slachtoffer te zien pakken ze morgen hun biezen naar het thuisland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171169984
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want het moeten de rest van hun leven slachtoffers blijven?
De rest van hun leven? Die mannen wonen er hooguit pas drie maanden. Is het echt te veel gevraagd dat ze niet zó snel al een eigen woning en extra geld gaan eisen?
Er is helemaal niemand die zegt dat zij daar de rest van hun leven moeten blijven wonen. Sterker nog, dat kan niet eens. Niemand verbiedt hen om aan hun eigen toekomst te werken door een opleiding te starten of aan het werk te gaan, waardoor ze uiteindelijk zelf kunnen kiezen waar ze gaan wonen.
pi_171170262
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

De rest van hun leven? Die mannen wonen er hooguit pas drie maanden. Is het echt te veel gevraagd dat ze niet zó snel al een eigen woning en extra geld gaan eisen?
Er is helemaal niemand die zegt dat zij daar de rest van hun leven moeten blijven wonen. Sterker nog, dat kan niet eens. Niemand verbiedt hen om aan hun eigen toekomst te werken door een opleiding te starten of aan het werk te gaan, waardoor ze uiteindelijk zelf kunnen kiezen waar ze gaan wonen.
Ik denk dat de meeste mensen hier gillend gek worden als ze hun slaapkamer moeten delen met 2 of 3 anderen en een sociaal huurhuisje met 8 man in totaal. En eerder dan binnen 3 maanden.
pi_171170516
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen hier gillend gek worden als ze hun slaapkamer moeten delen met 2 of 3 anderen en een sociaal huurhuisje met 8 man in totaal. En eerder dan binnen 3 maanden.
Ik denk dat als het alternatief bestaat uit explosies dat dat wel zal meevallen.

Koud kunstje om eventjes samen te wonen van alle gemakken voorzien. Zeker na slechts een paar maandjes.
Conscience do cost.
pi_171171713
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen hier gillend gek worden als ze hun slaapkamer moeten delen met 2 of 3 anderen en een sociaal huurhuisje met 8 man in totaal. En eerder dan binnen 3 maanden.
Slaapkamer delen? Er zijn gewoon acht slaapkamers.
Er zijn wel meer mensen die noodgedwongen op kamers wonen, om financiële redenen of omdat ze op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoning. Niet prettig voor de statushouders, maar als er geen sprake is van gezinshereniging of een eigen inkomen, zit er voorlopig niets anders op.
pi_171171732
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want het moeten de rest van hun leven slachtoffers blijven?
:') , ze zijn nu toch statushouders en kunnen zich toch gewoon inschrijven bij een woningbouw vereniging en net als iedereen gewoon wachten op je beurt. Tot zolang moeten ze even op detanden bijten. Waarom zouden we ze allemaal direct voorrang moeten geven op een woning. Ik vind dit eigenlijk een heel mooie oplossing tot ze een eigen woning krijgen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_171171758
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen hier gillend gek worden als ze hun slaapkamer moeten delen met 2 of 3 anderen en een sociaal huurhuisje met 8 man in totaal. En eerder dan binnen 3 maanden.
Volgens artikel hebben ze allemaal een eigen slaapkamer en moeten ze de andere ruimtes delen. niet veel anders als het studentenhuis waar ik heb gewoond.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_171171914
Ik heb ook 24 jaar lang een huis moeten delen, was echt onmenselijk. ;(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 24 mei 2017 @ 15:42:22 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171171954
Eruit met die kansloze parasieten. Begin dit kutvolk aardig zat te worden onderhand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')