abonnement Unibet Coolblue
pi_171054709
Dus eigenlijk ruilen we van plek. Alle Afrikanen en mensen uit het Midden-Oosten mogen Europa hebben en de Europeanen mogen deze twee plekken hebben.
We laten alles verder zoals het is. Gebouwen blijven staan, bezittingen blijven staan, bedrijven blijven staan. En 'wij' gaan zonder ook maar één bezit, misschien alleen wat eten mee voor de eerste paar maanden, die kant op. Eén kanttekening, we vernietigen wel eerst alle wapens en oorlogsmateriaal. :)

Na al dit gedoe met immigratie en de haat tegen de blanken en infidels, lijkt me dit een leuk experiment.

Ik verwacht namelijk dat over 100 jaar de rollen weer hetzelfde zijn en alle nieuwe 'Europeanen' weer met hangende pootjes terug willen naar hun eigen land. Dat zij er, zelfs met alle middelen voor handen, er toch weer een potje van hebben gemaakt vol chaos, armoede, oorlog en verslonserij. En dat Afrika dan booming is. Vol ingeniositeit, weelde en welvaart.

Ja, ook de Europeanen zullen wel weer elkaar even het hoofd inslaan in het begin voor wie welk stuk grond krijgt, maar daar zouden we eventueel iets op kunnen verzinnen.

Ik denk echter dat de mentaliteit van de Europeanen ervoor zal zorgen dat overal wel weer iets op gevonden wordt. En dat de mentaliteit van de Afrikanen i.c.m. de islam ervoor zal zorgen dat er geen fuck van terecht komt. Ook niet met alle middelen ter beschikking.

Leuk artikel hierover:
http://dekritischenood.nl/waarom-de-kou-zo-slecht-nog-niet-is/

Wat denken jullie dat er zal gebeuren?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:16:35 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171054806
Ja joh, Afrika is niet alleen kut omdat Afrika hè
pi_171054816
Europeanen die naar Afrika verhuizen, nemen juist de kennis mee. Dus die de Europeanen in Afrika zitten, bouwen gewoon hun eigen Europa versie uit. Dit keer zijn ze juist in de voordeel, door de diversiteit van leefomgeving, ruimte en grondstoffen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_171054867
Je zegt dat dus ook sociale factoren meespelen in een maatschappij en de welvaart kunnen beïnvloeden? Je verwacht het niet!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171054910
Afrika gaat vooruit, Europa gaat achteruit. Feit is dat een gigantisch aandeel van de Afrikanen simpelweg niet kunnen omgaan met de algehele infrastructuur van een westers land door een gigantisch gebrek aan kennis. Zeker als er geen westerlingen bij zijn om ze te informeren.
Conscience do cost.
pi_171055025
europa is binnen 10 jaar 1 grote ghetto met islam als grootste religie. Overal is het glas kapot, winkels leeggerooft en elke auto kapot geslagen. Elke dag is er burgeroorlog overal.

Africa is een welvarend land, de olie business gaat goed en de herstructurering van de infrastructuur gaat snel. Als alle moslims zijn achtergebleven, kunnen het NLse en Duitse volk mooi samenwerken. De spanjaarden en italianen, grieken en portugezen dumpen we ergens aan een kust. Ver weg van waar het grote geld is.

In 20 jaar komen er al regelmatig vluchtelingen uit europa naar afrika, onder de noemer dat ze hun land missen. De werkelijkheid is dat ze geld willen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:31:01 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171055066
Sowieso denk ik dat 'Europa' wel wat kan met zo veel extra ruimte
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:47:13 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171055319
Ik vraag me wel af hoe zo'n kaart van Afrika er in zo'n scenario uit zou zien na 100 jaar.

quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:19 schreef Rezania het volgende:
Je zegt dat dus ook sociale factoren meespelen in een maatschappij en de welvaart kunnen beïnvloeden? Je verwacht het niet!
Ik denk dat wat vooral interessant is is dat zo'n denkbeeldig scenario zou blootleggen dat een hoop niet-Europeanen (vooral uit het MO en Afrika) niet het besef bezitten dat ze zelf toegang tot zulke voorspoed kunnen hebben als ze maar bereid zijn hun cultuur en sociale structureren te (zelfs licht) veranderen.

Het is natuurlijk een beetje raar dat de verantwoordelijkheid voor het creeeren van ruimte waarin iedereen ongeacht huidskleur, afkomst, geaardheid, etc... geaccepteerd wordt door de lokale overheid steeds maar weer moet liggen bij Europeanen/Amerikanen.

Laten we doen alsof de wereld een vriendengroepje is van 12 mensen. Waarvan 9 klaplopers die weigeren hun eigen situatie te verbeteren en waarvan er steeds maar weer wordt afgesproken bij die 3 die wel hun leven op orde hebben. Altijd maar weer drankjes bij 1 van die 3. Altijd maar het nieuwjaarsfeestje bij hun. Altijd maar weer rondjes bietsen van hun...

Op een gegeven moment loopt dat in de gaten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171055353
Nouja, kijk wat er met Zimbabwe gebeurde nadat Mugabe alle blanken het land uit gestuurd had. Dan krijg je wel een idee van wat er dan met Europa zou gebeuren.
pi_171055379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:47 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me wel af hoe zo'n kaart van Afrika er in zo'n scenario uit zou zien na 100 jaar.

[..]

Ik denk dat wat vooral interessant is is dat zo'n denkbeeldig scenario zou blootleggen dat een hoop niet-Europeanen (vooral uit het MO en Afrika) niet het besef bezitten dat ze zelf toegang tot zulke voorspoed kunnen hebben als ze maar bereid zijn hun cultuur en sociale structureren te (zelfs licht) veranderen.

Het is natuurlijk een beetje raar dat de verantwoordelijkheid voor het creeeren van ruimte waarin iedereen ongeacht huidskleur, afkomst, geaardheid, etc... geaccepteerd wordt door de lokale overheid steeds maar weer moet liggen bij Europeanen/Amerikanen.

Laten we doen alsof de wereld een vriendengroepje is van 12 mensen. Waarvan 9 klaplopers die weigeren hun eigen situatie te verbeteren en waarvan er steeds maar weer wordt afgesproken bij die 3 die wel hun leven op orde hebben. Altijd maar weer drankjes bij 1 van die 3. Altijd maar het nieuwjaarsfeestje bij hun. Altijd maar weer rondjes bietsen van hun...

Op een gegeven moment loopt dat in de gaten.
Net alsof Europa geen "klaplopers" en mensen van minder toegevoegde waarde heeft. Als we van voor af aan moeten beginnen zal je die snel genoeg opmerken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171055397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:48 schreef LurkJeRot het volgende:
Nouja, kijk wat er met Zimbabwe gebeurde nadat Mugabe alle blanken het land uit gestuurd had. Dan krijg je wel een idee van wat er dan met Europa zou gebeuren.
Want dat was de enige factor die van invloed was. Voor de rest was het een zeer welvarend land en had het helemaal geen corrupte overheid of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:51:31 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171055413
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Net alsof Europa geen "klaplopers" en mensen van minder toegevoegde waarde heeft. Als we van voor af aan moeten beginnen zal je die snel genoeg opmerken.
Je snapt de analogie niet. Een vriend uit die vriendenkring is niet een individu maar een maatschappij.

En laten we eerlijk wezen. Westerse maatschappijen hebben hun zaakjes op orde in vergelijking met de rest van de wereld. De vraag is, waarom volgen een hoop landen niet het voorbeeld? Het antwoord is: omdat het minder energie kost om (ja als maatschappij weer) je handje op te houden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171055415
Slecht idee, genetisch is het niet bedoeld dat blanken in afrika zijn en andersom ook niet uiteraard.
pi_171055428
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je snapt de analogie niet. Een vriend uit die vriendenkring is niet een individu maar een maatschappij.

En laten we eerlijk wezen. Westerse maatschappijen hebben hun zaakjes op orde in vergelijking met de rest van de wereld. De vraag is, waarom volgen een hoop landen niet het voorbeeld? Het antwoord is: omdat het minder energie kost om (ja als maatschappij weer) je handje op te houden.
Nee, de maatschappij is groter dan 1 individu. Als je de Europese samenleving zou personificeren krijg je niet een geweldig mens die altijd het beste doet en alles perfect geregeld hebt, dat is mijn punt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171055447
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Want dat was de enige factor die van invloed was. Voor de rest was het een zeer welvarend land en had het helemaal geen corrupte overheid of zo.
Was inderdaad een behoorlijk welvarend land, met een goede infrastructuur die door niet Afrikanen was aangelegd en onderhouden.
Allemaal helemaal niks meer van over.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:54:41 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171055476
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, de maatschappij is groter dan 1 individu. Als je de Europese samenleving zou personificeren krijg je niet een geweldig mens die altijd het beste doet en alles perfect geregeld hebt, dat is mijn punt.
Dat zeg ik niet? Heb in ieder vriendengroepje altijd wel een paar die hun zaakjes het beste voor elkaar hebben. Dat je denkbeeldig gezien een fantasievriend erbij zou kunnen verzinnen die 2 jachten, 3 penthouses en een eigen jet heeft... dat laten we even daar.

Elke analogie heeft uiteraard issues aangezien je een vergelijking aan het trekken bent. Het voelt voor mij een beetje alsof je expres de kloppende delen niet wil snappen omdat het je gewoon niet zo goed uit komt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171055481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:53 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Was inderdaad een behoorlijk welvarend land, met een goede infrastructuur die door niet Afrikanen was aangelegd en onderhouden.
Allemaal helemaal niks meer van over.
Er waren genoeg problemen hoor. Het is heel verleidelijk zwart-wit te denken, maakt situaties lekker simpel. Helaas is de wereld voor grijs.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:54:59 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171055486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:48 schreef LurkJeRot het volgende:
Nouja, kijk wat er met Zimbabwe gebeurde nadat Mugabe alle blanken het land uit gestuurd had. Dan krijg je wel een idee van wat er dan met Europa zou gebeuren.
pi_171055508
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet? Heb in ieder vriendengroepje altijd wel een paar die hun zaakjes het beste voor elkaar hebben. Dat je denkbeeldig gezien een fantasievriend erbij zou kunnen verzinnen die 2 jachten, 3 penthouses en een eigen jet heeft... dat laten we even daar.

Elke analogie heeft uiteraard issues aangezien je een vergelijking aan het trekken bent. Het voelt voor mij een beetje alsof je expres de kloppende delen niet wil snappen omdat het je gewoon niet zo goed uit komt.
Ik blijf erbij dat het een simplificatie is die geen stand zal houden. Voor de rest hoeft je niet uit de hoogte te doen en op de man te spelen hoor. Ik snap je punt prima, ben het enkel niet met je eens. Deal with it.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171055510
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Er waren genoeg problemen hoor. Het is heel verleidelijk zwart-wit te denken, maakt situaties lekker simpel. Helaas is de wereld voor grijs.
Okee :)
pi_171055513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:55 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Okee :)
Het was weer eens een waar genoegen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 16:56:40 #22
206731 Mortaxx
Doomer
pi_171055522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:55 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Okee :)
dat iemand met zoveel woorden niets kan zeggen hè :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:57:06 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171055526
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat het een simplificatie is die geen stand zal houden. Voor de rest hoeft je niet uit de hoogte te doen en op de man te spelen hoor. Ik snap je punt prima, ben het enkel niet met je eens. Deal with it.
Maar je hebt inhoudelijk geen tegen dus?

Je voelt gewoon alsof je het er niet mee eens bent... want alle argumenten die ik hoor komen voort uit het feit dat je de analogie aan het aanvallen bent op punten die verder irrelevant zijn voor mijn punt.

Even goede vrinden, hoor.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171055548
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

dat iemand met zoveel woorden niets kan zeggen hè :')
Tja. Ik heb wel wat links naar docu's, vooral van toen de Aziaten later naar Zimbabwe kwamen en hun reactie op de puinzooi die ze aantroffen, maar ik denk dat het niet zo veel nut heeft die te posten :P Dus dan hou ik het maar gewoon bij "Okee."
  Moderator vrijdag 19 mei 2017 @ 17:08:39 #25
138438 crew  Pizzakoppo
pi_171055750
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:19 schreef Rezania het volgende:
Je zegt dat dus ook sociale factoren meespelen in een maatschappij en de welvaart kunnen beïnvloeden? Je verwacht het niet!
Onvoorstelbaar inderdaad, ik dacht dat een stuk grond bepalend was voor gedrag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')