abonnement Unibet Coolblue
pi_171054550
Hallo,

Ik zit me te bedenken wat ik deze keer ga doen na de schone installatie van Windows 10.


Ik heb een vrij slechte laptop en wil hem sowieso dus bij het begin direct goed optimaliseren voor games.

Wat kan ik t beste doen. Ik heb zo m'n eigen dingen maar wat is volgens jullie het beste om alles optimaal te maken kwa performance en ook wat het beste is na schone installatie.

Ik ben benieuwd wat jullie denken
pi_171054633
hoe schoon is je schone installatie (?)

kale CD installatie of image van fabrikant.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:08:05 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171054650
Huh? Hoe slecht is die laptop? Is het hardwarematig slecht of is het nu een beetje vernacheld qua hardware?

Anyway:

• Optimize for performance: https://www.tenforums.com(...)ws-10-a.html#option1
• High performance power plan: https://www.tenforums.com(...)an-windows-10-a.html

Hier heb je nog een heel lijstje die je in meer of mindere mate zou kunnen overwegen: https://www.tenforums.com(...)ce-windows-10-a.html Voor sommige heb je wel wat kennis nodig zodat je niet per ongeluk een service uitschakeld die essentieel blijkt te zijn voor het draaien van windows bijvoorbeeld maar dat zou wel goed moeten komen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171054653
Heel verstandig om totaal geen informatie over de laptop te geven. Of te vertellen over de games waar je het over hebt.

Beetje zoals: "ik wil een auto kopen", zonder te zeggen wat je budget is of wat voor smaak je hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2017 16:09:39 ]
pi_171054656
Ik zou geen moeite doen om een vrij slechte laptop te optimaliseren voor games. Als ik zo in mijn kristallen bol kijk naar de specificaties van het ding, dan zou je de harde schijf kunnen vervangen voor een SSD'tje. Dat scheelt enorm in laadtijden en komt de algehele performance ten goede.

Maar je kan beginnen met de aanschaf van een licentie. Die heb je al voor een paar tientjes.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:09:14 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171054670
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:08 schreef zarGon het volgende:
Heel verstandig om totaal geen informatie over de laptop te geven. Of te vertellen over de games waar je het over hebt.

Beetje zoals: "ik wil auto kopen", zonder te zeggen wat je budget is of wat voor smaak je hebt.
En dit ook wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171055267
Ik heb een Acer travelmate p237-m met uitgebreid geheugen van 8gb

Heb games zoals Minecraft farming simulator 17 en combat arms.
pi_171057692
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:02 schreef Vurnality het volgende:
Hallo,

Ik zit me te bedenken wat ik deze keer ga doen na de schone installatie van Windows 10.

Ik heb een vrij slechte laptop en wil hem sowieso dus bij het begin direct goed optimaliseren voor games.

Wat kan ik t beste doen. Ik heb zo m'n eigen dingen maar wat is volgens jullie het beste om alles optimaal te maken kwa performance en ook wat het beste is na schone installatie.

Ik ben benieuwd wat jullie denken
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:07 schreef kovenant het volgende:
hoe schoon is je schone installatie (?)

kale CD installatie of image van fabrikant.
Dit dus...

Bij een schone install: drivers installeren, paar dingen via ninite.com en dan de rest van de software en dan de games. :Y

Bij recovery: Niet aan beginnen...
pi_171063031
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:08 schreef jogy het volgende:
• High performance power plan: https://www.tenforums.com(...)an-windows-10-a.html

NEe, dan verbruikt ie alleen meer stroom en wordt hij warmer. Met als gevolg dat de hardware sneller slijt, en zelfs de thermal throtteling in werking kan treden. Geen goed idee dus.

Wat ik altijd doe: in het configuratiescherm de Windows systeemgeluiden uit zetten, in energiebeheer alle opties goed zetten, bijvoorbeeld uitzetten met aan/uit knop, in slaapstand na 2 uren (ipv 15 minuten, dit is te kort voor programma's die idle time nodig hebben!)

Ik schoon even op met Ccleaner en daarna met de schijfopruiming tool (systeembestanden knop indrukken), en alles verwijderen. Hierna een volledige defragmentatie doen.

OOk doe ik Windows key + PAUSE -> Instellingen wijzigen -> Geavanceerd -> onderste Instellingen knop -> vinkje weghalen voor "De Computer automatisch opnieuw opstarten"
Want niets is erger dan dat je al maanden ernsitge BSOD's hebt, maar je er niets van merkt omdat de machine opnieuw opstart.
Je pagefile ook even op de minimum en maximum waarden dezelfde waarde invoeren zodat de grootte niet telkens aangepast hoeft te worden. Als regel: RAM geheugen + een beetje.
pi_171067316
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 22:24 schreef oheng het volgende:

[..]

NEe, dan verbruikt ie alleen meer stroom en wordt hij warmer. Met als gevolg dat de hardware sneller slijt, en zelfs de thermal throtteling in werking kan treden. Geen goed idee dus.
De thermal throtteling zit er natuurlijk niet voor niks op, en als deze wordt ingeschakeld, zit het probleem 99 van de 100 keer bij een van stof verzadigde koeler en niet zozeer bij het feit dat de pc op het performance power plan draait.

Het betekent ook niet dat de CPU de hele tijd op 100% belasting draait, maar dat deze continu op 100% van de snelheid draait. Het gebalanceerde en zuininge pakket klokken de CPU terug naar gelang deze minder werk te doen heeft en hoewel dat interessant is voor de accuduur,kan dat aanzienlijke vertragingen opleveren. Het is aan de TS om te kijken of het op zijn laptop merkbare verschillen geeft. Mijn ervaring is dat dit bij met name oudere hardware echt wel verschil maakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jordy-B op 20-05-2017 06:10:06 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171067699
Ik laat eens per 2 maanden bij de pc winkel m'n laptop uitblazen.
Gebruik sws de high performance power plan
pi_171070722
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 05:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De thermal throtteling zit er natuurlijk niet voor niks op, en als deze wordt ingeschakeld, zit het probleem 99 van de 100 keer bij een van stof verzadigde koeler en niet zozeer bij het feit dat de pc op het performance power plan draait.

Het betekent ook niet dat de CPU de hele tijd op 100% belasting draait, maar dat deze continu op 100% van de snelheid draait. Het gebalanceerde en zuininge pakket klokken de CPU terug naar gelang deze minder werk te doen heeft en hoewel dat interessant is voor de accuduur,kan dat aanzienlijke vertragingen opleveren. Het is aan de TS om te kijken of het op zijn laptop merkbare verschillen geeft. Mijn ervaring is dat dit bij met name oudere hardware echt wel verschil maakt.
Ik heb in deze Steam thread wat meningen gevonden:
http://steamcommunity.com/discussions/forum/1/864980153112985300/

De een merkt geen verschil, de ander wel. Ik heb zelf ook eens meegemaakt dat het energiezuinige powerplan beter draaide dan zowel balanced en high performance (...). Weet niet meer waarom.

Ik vind dat de extra geluidsproductie alleen al genoeg reden is om een machine niet in high performance mode te zetten. Ook de slaap en standy modus wordt uitgezet. En het beeldscherm helderheid wordt veranderd.

Kortom; je kunt het proberen. Iedere situatie is uniek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')