abonnement Unibet Coolblue
pi_171051889
Maaltijdbezorger Deliveroo kreeg in het buitenland al veel kritiek op het inzetten van zzp'ers. Toch wil het bedrijf ook in Nederland koeriers in loondienst vervangen door zelfstandigen. Een slecht idee, zeggen arbeidsrechthoogleraren, Deliveroo holt daarmee de arbeidsmarkt uit.

Deliveroo, een bedrijf dat maaltijden aan huis brengt van restaurants die zelf geen bezorgdienst hebben, wil in de regio Zuid-Holland alleen nog maar met zelfstandigen zonder personeel werken. Het gaat om een proef die, indien succesvol, landelijk gevolg moet krijgen. Deliveroo verleidt de koeriers met een hoger tarief. De zzp'er krijgt ¤ 4,75 per ritje, ongeacht de afstand. Het minimumloon voor een 20-jarige is ¤ 5,89 bruto per uur. Een koerier die flink op de pedalen gaat staan kan drie ritten per uur doen en zo ¤14,25 verdienen.

Onverzekerd rondfietsen
Het hogere inkomen heeft wel een prijs. De fietsers leveren veel rechten in. Deliveroo erkent dat de zzp-koeriers voor eigen risico en rekening werken. Ze moeten zelf geld opzij zetten voor pensioen en vakantie en zich verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. Een koerier die onverzekerd rondfietst en een ongeluk krijgt of ziek wordt, is dus de klos.
In het buitenland werkt Deliveroo al zo veel mogelijk met zzp'ers en dat heeft het bedrijf veel negatieve publiciteit opgeleverd. In Londen en Australië daagden koeriers Deliveroo omdat ze zich uitgebuit voelden en dezelfde rechten eisten als die van werknemers, wat ze volgens de rechter ook zijn. Deliveroo verspreidde vervolgens een handleiding waarin staat uitgelegd hoe de koeriers moesten worden aangesproken. Woorden als 'diensten' en 'inhuren' zijn taboe. In plaats daarvan moet worden gesproken over 'beschikbaarheid'.

Uitholling arbeidsmarkt
Willem Bouwens, hoogleraar arbeidsrecht aan de Vrije Universiteit van Amsterdam, vermoedt dat ook de Nederlandse koeriers thuishoren in een dienstverband en vermomd zijn als zzp'er. Hij noemt de proef dan ook 'onwenselijk'. Volgens hem 'holt Deliveroo de arbeidsmarkt uit'. Het bedrijf kan de werkgeverspremies namelijk in eigen zak steken. 'Daardoor zijn zzp'ers goedkoper voor Deliveroo. Tegelijkertijd verdienen zzp'ers door de zelfstandigenaftrek meer dan werknemers. Zzp-schap is voor beide partijen voordelig. Werknemers worden zo uit de markt geconcurreerd', zegt Bouwens.

Alleen op korte termijn voordelig
Volgens Bouwens is het alleen op korte termijn aantrekkelijk voor koeriers om zzp'er te worden. 'Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet. Maar dat gaat meestal wel ten koste van de bestaanszekerheid op de lange termijn omdat een koerier onverzekerd rondrijdt en geen pensioen opbouwt', zegt Bouwens.
Ook Evert Verhulp, hoogleraar arbeidsrecht aan de Universiteit van Amsterdam, maakt zich zorgen over de gevolgen voor de arbeidsmarkt. Volgens hem is het arbeidsrecht nog niet toegerust op online platformen zoals Deliveroo. Dat maakt het lastig te controleren of er wel of niet sprake is van een arbeidsrelatie. 'Hoe meer via websites wordt gewerkt, hoe lastiger het is toezicht te houden op werktijden, loon en verzekeringen. Als platformarbeid een belangrijk deel van de arbeidsmarkt gaat vormen, dan is er reden om het arbeidsrecht daar op aan te passen. Nu is die reden er nog niet. Bedrijven zoals Deliveroo spelen een kleine rol op de arbeidsmarkt', zegt Verhulp.

Minimumtarief garanderen
Vrees dat Deliveroo koeriers gaan uitbuiten hoeft er volgens Philip Padberg, directeur van Deliveroo Nederland, niet te zijn. Het tarief van ¤ 4,75 per rit zegt Padberg te kunnen garanderen. ‘Bovendien kunnen de koeriers volwaardige zzp'ers zijn met alle bijkomende vrijheid, zoals het maken van reclame en het rijden voor concurrenten Foodora, UberEats en Thuisbezorgd.nl', zegt Padberg.

Demissionair minister Lodewijk Asscher, van Sociale Zaken en Werkgelegenheid uitte dinsdag in een Tweet zorgen over het inzetten van minderjarigen als zzp'er. Volgens Padberg is dat onzin. 'We gaan alleen meerderjarigen als zzp'er inhuren.'

Concurrent UberEats kwam eerder dit jaar in opspraak over de behandeling van de koeriers, na berichtgeving van RTL Z. Het bedrijf strikt bezorgers door ze een salaris van ¤ 12 per uur te beloven. Dat de koeriers zich moeten inschrijven bij de Kamer van Koophandel werd er niet bij verteld. Bij Foodora, een andere concurrent, zijn de koeriers wel in loondienst.

Bron: https://fd.nl/economie-po(...)-de-arbeidsmarkt-uit

pi_171052398
Ach, het met dit pensioenstelsel is het maar afwachten wat er van overblijft. Dan loont het als bijverdiensten wel om je als zzp'er aan te melden. Daarbij ben je als fietser altijd de zwakkere partij dus de kans dat je arbeidsongeschikt wordt en zonder inkomen thuis zit lijkt mij nihil.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_171052548
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:22 schreef spierbal het volgende:
Ach, het met dit pensioenstelsel is het maar afwachten wat er van overblijft. Dan loont het als bijverdiensten wel om je als zzp'er aan te melden. Daarbij ben je als fietser altijd de zwakkere partij dus de kans dat je arbeidsongeschikt wordt en zonder inkomen thuis zit lijkt mij nihil.
Ik spaar op dit moment maar gewoon mijn eigen pensioentje bij elkaar, naast wat ik krijg van mijn baas. Dat geld gaat niet opeens verdwijnen als er weer een grote bank valt ofzo.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171052732
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:29 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik spaar op dit moment maar gewoon mijn eigen pensioentje bij elkaar, naast wat ik krijg van mijn baas. Dat geld gaat niet opeens verdwijnen als er weer een grote bank valt ofzo.
Waar spaar je het in een oude sok of op de bank?
pi_171052757
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:22 schreef spierbal het volgende:
Ach, het met dit pensioenstelsel is het maar afwachten wat er van overblijft. Dan loont het als bijverdiensten wel om je als zzp'er aan te melden. Daarbij ben je als fietser altijd de zwakkere partij dus de kans dat je arbeidsongeschikt wordt en zonder inkomen thuis zit lijkt mij nihil.
Tot iemand je aanrijdt en gewoon doorrijdt natuurlijk, of je een ongeluk oploopt door niet te kijken en tegen een stilstaande auto te rijden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171052816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:22 schreef spierbal het volgende:
Ach, het met dit pensioenstelsel is het maar afwachten wat er van overblijft. Dan loont het als bijverdiensten wel om je als zzp'er aan te melden. Daarbij ben je als fietser altijd de zwakkere partij dus de kans dat je arbeidsongeschikt wordt en zonder inkomen thuis zit lijkt mij nihil.
Als men nog met iets een knopje kan indrukken, om een slagboom te openen, is men arbeidsgeschikt.
Al draagt men zijn/haar hoofd onder de armen.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 14:51:10 #7
25470 SoSolid
Danke danke
pi_171053041
Er wordt al volop geëxperimenteerd met het bezorgen door drones en robots. Amazon Prime, Domino's robot etc. Al lang voordat die mensen aan hun pensioen toe zijn is dat werk geautomatiseerd. Bijna alle niet "creatieve" beroepen zullen worden geautomatiseerd en met creatief bedoel ik niet kunst creatief maar oplossend en buiten de gebaande paden denken.
xxx
pi_171053586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar spaar je het in een oude sok of op de bank?
Op de bank. Maar stel de rente zouden 0% of lager zijn, dan zou ik het investeren in goud. In een oude sok is dom omdat dat geld zo weg kan zijn bij een inbraak.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171053606
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:18 schreef NgInE het volgende:

[..]

Op de bank. Maar stel de rente zouden 0% of lager zijn, dan zou ik het investeren in goud. In een oude sok is dom omdat dat geld zo weg kan zijn bij een inbraak.
Vermogens belasting?
pi_171053654
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vermogens belasting?
Is ook zo. Maar als ik het spaar op een pensioenspaarrekening dan kan ik decennia lang niet bij dat geld. Stel ik krijg ooit een vast contract (HAHAHA) en ik kan opeens een huis kopen, dan kan ik net zo goed mijn pensioengeld investeren om de hypotheek sneller af te lossen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171053701
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:21 schreef NgInE het volgende:

[..]

Is ook zo. Maar als ik het spaar op een pensioenspaarrekening dan kan ik decennia lang niet bij dat geld. Stel ik krijg ooit een vast contract (HAHAHA) en ik kan opeens een huis kopen, dan kan ik net zo goed mijn pensioengeld investeren om de hypotheek sneller af te lossen.
Plus je spaart zelf zal ook wel niet vrijgesteld zijn dan van inkomensbelasting, of de werkgever bijleggen doet dan?
Daar die dan ook over dat geld nog drie keer mag betalen?
pi_171053814
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Plus je spaart zelf zal ook wel niet vrijgesteld zijn dan van inkomensbelasting, of de werkgever bijleggen doet dan?
Daar die dan ook over dat geld nog drie keer mag betalen?
De werkgever die betaalt voor mijn pensioen? Wat is dit, 2004? Je moet het allemaal zelf maar uitzoeken! Want dit is een participatiesamenleving en werkgevers die betalen voor de zorg van hun werknemers is communisme!!!!!!!

Is niet helemaal eerlijk trouwens: ik bouw ook een klein pensioentje op bij een fonds en dat betaald mijn baas wel degelijk. Maar ik heb een pensioengat van een paar jaar, dus ik spaar elke maand wat extra geld voor de zekerheid.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171054105
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:27 schreef NgInE het volgende:

[..]

Is niet helemaal eerlijk trouwens: ik bouw ook een klein pensioentje op bij een fonds en dat betaald mijn baas wel degelijk. Maar ik heb een pensioengat van een paar jaar, dus ik spaar elke maand wat extra geld voor de zekerheid.
Logisch betaald de werkgever eraan, dat valt buiten de loonbelasting daar verdiend die aan.
pi_171054151
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Logisch betaald de werkgever eraan, dat valt buiten de loonbelasting daar verdiend die aan.
Ik heb de pech dat ik echt niks snap van belastingen/financiën ect. Dus je zult wel gelijk hebben.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171054313
Je helemaal de tiefus fietsen voor max 15 euro per uur en dan nul rechten hebben, geen pensioen, geen verzekering... Fuck that shit. Moderne slavernij!
pi_171054556
De oplossing is simpel. Niet meer bestellen bij of eten in restaurants die deze arbeidsvoorwaarden hanteren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 16:07:37 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171054639
Goh de ZZP ziekte. Vraag PostNL even, die hebben er enorm goede ervaringen mee.

Zij hebben een aantal procent van hun ritten uitbesteed aan ''ZZP'ers'' (Lees, buitenlanders met een schijnzelfstandigheid) zodat ze..

Niet meer hoeven te zorgen voor een euro 5 norm bestelbus.
Niet meer hoeven te zorgen voor volksverzekeringen.
Zich geen zorgen meer hoeven te maken om de rijtijdenwet.
En er altijd mensen staan te trappelen om te beginnen, dus een enorme machtspositie (doe je dat niet? dan ben je ''ontslagen!''

Met als gevolg dat er overal oude stinkdieseltjes rondrijden met mensen die nauwelijks Nederlands kunnen, vaak voor onder het minimumloon. Heb je een grote bek? Kun je oprotten, voor jou 100 anderen.

TOP!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171054661
Dit is gewoon schijnzelfstandigheid. Deze mensen zijn helemaal niet zelfstandig in de uitvoering van hun taak en zouden volgens de huidige wet dus ook geen zelfstandigen kunnen zijn. Net als alle pakketbezorgers, leraren en huisartsen die gewoon ingeroosterd worden en daar geen nee tegen kunnen zeggen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171054972
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:08 schreef Nielsch het volgende:
Dit is gewoon schijnzelfstandigheid. Deze mensen zijn helemaal niet zelfstandig in de uitvoering van hun taak en zouden volgens de huidige wet dus ook geen zelfstandigen kunnen zijn. Net als alle pakketbezorgers, leraren en huisartsen die gewoon ingeroosterd worden en daar geen nee tegen kunnen zeggen.
Jij bespaart mij typwerk, dank.

De overheid moet gewoon paal en perk stellen aan dit soort onzin.
pi_171056466
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:50 schreef Farenji het volgende:
Je helemaal de tiefus fietsen voor max 15 euro per uur en dan nul rechten hebben, geen pensioen, geen verzekering... Fuck that shit. Moderne slavernij!
Het is de gig economy en die is geweldig (not). Maar ondertussen zijn Uber, Lyft, en dergelijke hoog aangeschreven. Het kenmerk van het businessmodel van al die bedrijven is dat ze regelgeving aan hun laars lappen; alleen zo kunnen ze een verschil maken.
pi_171056971
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij bespaart mij typwerk, dank.

De overheid moet gewoon paal en perk stellen aan dit soort onzin.
Ze hadden het helemaal niet zover moeten laten komen.
pi_171057182
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tot iemand je aanrijdt en gewoon doorrijdt natuurlijk, of je een ongeluk oploopt door niet te kijken en tegen een stilstaande auto te rijden.
dat is inderdaad het risico. En vind je het extra geld op korte termijn terwijl dat eventueel schadelijk kan zijn op het langere termijn waard dan kan je overwegen omdat te doen.

Zoiets heet keuzes maken. Daarbij vind ik dat werkgevers veel en veel te veel plichten heeft over zijn werknemers vanuit de Nederlandse overheid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_171057211
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Goh de ZZP ziekte. Vraag PostNL even, die hebben er enorm goede ervaringen mee.

Zij hebben een aantal procent van hun ritten uitbesteed aan ''ZZP'ers'' (Lees, buitenlanders met een schijnzelfstandigheid) zodat ze..

Niet meer hoeven te zorgen voor een euro 5 norm bestelbus.
Niet meer hoeven te zorgen voor volksverzekeringen.
Zich geen zorgen meer hoeven te maken om de rijtijdenwet.
En er altijd mensen staan te trappelen om te beginnen, dus een enorme machtspositie (doe je dat niet? dan ben je ''ontslagen!''

Met als gevolg dat er overal oude stinkdieseltjes rondrijden met mensen die nauwelijks Nederlands kunnen, vaak voor onder het minimumloon. Heb je een grote bek? Kun je oprotten, voor jou 100 anderen.

TOP!
Ja heeft eerder niet goed uitgepakt inderdaad, geloof dat in geval van PostNL zelf een rechter aan te pas was gekomen..Vreemde stap van Deliveroo het nu alsnog te doen. Ook een rechtszaak dan maar? Zoals in Engeland.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 18:32:54 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171057253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:30 schreef Durruti het volgende:

[..]

Ja heeft eerder niet goed uitgepakt inderdaad, geloof dat in geval van PostNL zelf een rechter aan te pas was gekomen..Vreemde stap van Deliveroo het nu alsnog te doen. Ook een rechtszaak dan maar? Zoals in Engeland.
Dat was bij PostNL pakketten inderdaad. Het PostNL autobedrijf flikt het nog steeds.

Echt, als je de kans hebt om PostNL te boycotten, doe dat dan. Het is een vies voorbeeld van wat regeltjesbuigen met personeel en een bedrijf kan doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171057369
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:30 schreef Durruti het volgende:

[..]

Ja heeft eerder niet goed uitgepakt inderdaad, geloof dat in geval van PostNL zelf een rechter aan te pas was gekomen..Vreemde stap van Deliveroo het nu alsnog te doen. Ook een rechtszaak dan maar? Zoals in Engeland.
Bij postnl gingen de bezorgers zich verenigen, toen konden ze een vuist maken tegen postnl en dat verwachtte men niet. De kans is minder groot dat dit bij deliveroo ook gebeurt want er zijn in NL meer dan genoeg fietsers, men is te bang om ontslagen te worden. Daar zal deliveroo misschien op gokken.
pi_171057483
Is het minimum loon echt 5.89? :X
pi_171057502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Is het minimum loon echt 5.89? :X
20 jaar. Lezen.
pi_171057512
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ze hadden het helemaal niet zover moeten laten komen.
Wat bedoel je?
pi_171057527
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

20 jaar. Lezen.
Dat verandert niks aan mijn post.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 18:47:50 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171057529
Sowieso een treurig iets, dat hele minimumjeugdloon. O.a daardor staan winkels vol met net uit de luiers pubers met 0,0 vak of inhoudelijke kennis. Want goedkoop.

Moet je je voorstellen dat je op je 20e al een kleine hebt, wat vroeger heel normaal was. Hoe ga je die onderhouden van nog geen 6 euro per uur? _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171057641
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat verandert niks aan mijn post.
Minimumloon en minimumjeugdloon vind jij hetzelfde?
pi_171057693
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Minimumloon en minimumjeugdloon vind jij hetzelfde?
Ik doelde op het minimumloon van een 20 jarige, want daar gaat het over in de OP josti. Ga lekker ergens anders zuigen.
pi_171057781
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik doelde op het minimumloon van een 20 jarige, want daar gaat het over in de OP josti. Ga lekker ergens anders zuigen.
Geloofwaardig ook.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 20:14:22 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171059790
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Sowieso een treurig iets, dat hele minimumjeugdloon. O.a daardor staan winkels vol met net uit de luiers pubers met 0,0 vak of inhoudelijke kennis. Want goedkoop.

Moet je je voorstellen dat je op je 20e al een kleine hebt, wat vroeger heel normaal was. Hoe ga je die onderhouden van nog geen 6 euro per uur? _O-
Ik zie de laatste tijd bij de AH ook steeds meer ouderen aan de kassa. Althans bij ons in de buurt. Ik weet niet of dit nu een nieuw aanname beleid is van de AH. Ik kan dat wel waarderen mocht dat zo zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171059802
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Geloofwaardig ook.
Oh echt je gelooft het niet? :') Wauw.
pi_171059846
quote:
Woorden als 'diensten' en 'inhuren' zijn taboe. In plaats daarvan moet worden gesproken over 'beschikbaarheid'.
even verderop:

quote:
'We gaan alleen meerderjarigen als zzp'er inhuren
baggerbedrijf
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_171060694
quote:
Een koerier die flink op de pedalen gaat staan kan drie ritten per uur doen en zo ¤14,25 verdienen.
Als ik ze zie fietsen krijg ik het idee dat dit al het geval is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_171069054
Ze moeten niet zo zeuren want ze mogen nog blij zijn dat ze werk hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171093092
Vooral rechts blijven stemmen hoor mensen! Moslims zijn veel belangrijker dan werknemersrechten en bestaanszekerheid.

:')
pi_171093536
Ik woon in Amsterdam Oud-West, een proefgebied voor deze diensten, en heb het idee dat vooral gefietst word door niet Nederlanders, en vraag me zeer sterk af of deze lui ooit belasting gaan betalen. Ze zorgen ook voor gevaarlijke situaties omdat ze de buurt niet kennen en meer op hun navigatie kijken dan naar de weg, in combinatie met een veel te zware onhandige box op hun rug.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171094372
Zolang mensen rechts blijven stemmen zullen dit soort zaken steeds normaler worden. CAO's heten binnenkort ongetwijfeld 'niet meer van deze tijd' of zo.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:43:35 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171146674
Fuck Deliveroo. Fuck Foodora. Fuck them. Boycotten die business.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 15:46:46 #43
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171146759
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik zie de laatste tijd bij de AH ook steeds meer ouderen aan de kassa. Althans bij ons in de buurt. Ik weet niet of dit nu een nieuw aanname beleid is van de AH. Ik kan dat wel waarderen mocht dat zo zijn.
Participanten waarschijnlijk.
And so is the past
pi_171154413
Bij een goede arbeidsmarkt zou dit bedrijf niemand kunnen vinden die dit doet. Dus waar ligt nu het probleem?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 20:50:41 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171154914
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 14:03 schreef Jigzoz het volgende:
Zolang mensen rechts blijven stemmen
Zolang mensen dit soort domme dingen zeggen...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171159322
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zolang mensen dit soort domme dingen zeggen...
race to the bottom!
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_171164595
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 20:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zolang mensen dit soort domme dingen zeggen...
Geen idee wat hier voor totaal gebrek aan politieke basiskennis achter zit.

Maar goed, dat vogel je verder zelf maar uit. Of niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')