Dan nog, hij wil van baan wisselen. Dat betekent nog altijd dat het andere verkeer voorrang heeft. Hij zit dus hoe dan ook gewoon fout.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:14 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk dat hij het knipperlicht pas laat gebruikt om te voorkomen dat het gaatje nog verder dicht gereden wordt.
Maar waarom zou hij uberhaupt moeten remmen? Hij had voldoende ruimte voor zich.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:14 schreef Fer het volgende:
Kan ook de brake assist zijn, als je snel genoeg van gas naar rem gaat, grijpt hij in een keer vol aan, zonder dat dat de bedoeling is.
Poep in je oog, hij probeert achter die auto aan te sluiten, maar die lijkt weinig harder te rijden dan het busje.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij uberhaupt moeten remmen? Hij had voldoende ruimte voor zich.
Iets wat hij al had kunnen weten toen de auto hem inhaalde. Dus nogmaals, hij zit sowieso fout.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:18 schreef Fer het volgende:
[..]
Poep in je oog, hij probeert achter die auto aan te sluiten, maar die lijkt weinig harder te rijden dan het busje.
Ik had het niet over goed/fout, maar gaf enkel een mogelijke verklaring.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dan nog, hij wil van baan wisselen. Dat betekent nog altijd dat het andere verkeer voorrang heeft. Hij zit dus hoe dan ook gewoon fout.
Ah, duidelijk.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik had het niet over goed/fout, maar gaf enkel een mogelijke verklaring.
zit niet zo door te drammen man..quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dan nog, hij wil van baan wisselen. Dat betekent nog altijd dat het andere verkeer voorrang heeft. Hij zit dus hoe dan ook gewoon fout.
Mail sturen naar werkgever + video. Dit kan ongelukken veroorzaken.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 20:16 schreef Taxi3 het volgende:
vandaag gebrake checked
Zag helemaal niet dat er iets traags voor hem reed, anders had ik sws wel ruimte gelaten.
Idioot.
datum klopt niet overigens.
Er zat niets achter mij.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:45 schreef Fer het volgende:
Volgens mij schrikt hij van de Seat die even van het gas af gaat en doet hij het expres, filmer rijdt ook een beetje als een zombie op de linkerbaan, met waarschijnlijk een hele trits erachter. Dan denkt dat busje ook van, nog even ervoor.
Dit was sws bewust, gast keek mij, toen ik hem passeerde, aan alsof ik wat fout deed.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 13:14 schreef Fer het volgende:
Kan ook de brake assist zijn, als je snel genoeg van gas naar rem gaat, grijpt hij in een keer vol aan, zonder dat dat de bedoeling is.
Sowieso lijkt het erop dat in het verkeer heel weinig mensen dingen bewust doen. De meeste rijden echt zonder enige vorm van planning of inschatting wat er gaat gebeuren. Kiezen random een baan of snelheid.
Je ziet het verkeer op rijstrook 2 uitwijken omdat de tweede bus op de rijbaan staat. Dat is omdat het afloswagentje daar staat. Gevaarlijke situatie.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat bestelwagentje is van Arriva. Het zou zomaar kunnen dat er een ontheffing is afgegeven.
Ja, was echt SUPER GEVAARLIJK hoor....quote:Op zondag 11 juni 2017 09:44 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeer op rijstrook 2 uitwijken omdat de tweede bus op de rijbaan staat. Dat is omdat het afloswagentje daar staat. Gevaarlijke situatie.
En nee er is geen ontheffing voor het parkeren bij een bushalte. Ook niet voor bussen trouwens, elders in het land hebben busmaatschappijen beleid dat wel strookt met de wet, en mogen ze van de werkgever die autos daar niet laten staan. Hier blijkbaar niet.
Lekker janken.quote:Op zondag 11 juni 2017 09:44 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeer op rijstrook 2 uitwijken omdat de tweede bus op de rijbaan staat. Dat is omdat het afloswagentje daar staat. Gevaarlijke situatie.
En nee er is geen ontheffing voor het parkeren bij een bushalte. Ook niet voor bussen trouwens, elders in het land hebben busmaatschappijen beleid dat wel strookt met de wet, en mogen ze van de werkgever die autos daar niet laten staan. Hier blijkbaar niet.
Ze hebt niet altijd van deze oplettende chauffeurs.quote:Op zondag 11 juni 2017 09:47 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja, was echt SUPER GEVAARLIJK hoor....
Die heb je ook zonder Arriva bus op de wegquote:Op zondag 11 juni 2017 10:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ze hebt niet altijd van deze oplettende chauffeurs.
Hoezo "gevaarlijke situatie"?quote:Op zondag 11 juni 2017 09:44 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeer op rijstrook 2 uitwijken omdat de tweede bus op de rijbaan staat. Dat is omdat het afloswagentje daar staat. Gevaarlijke situatie.
Ontheffing of niet, het gaat om een Arriva-voertuig, niet om een of andere automobilist die daar zomaar staat. Hij heeft vast een reden om daar te gaan staan.quote:En nee er is geen ontheffing voor het parkeren bij een bushalte. Ook niet voor bussen trouwens, elders in het land hebben busmaatschappijen beleid dat wel strookt met de wet, en mogen ze van de werkgever die autos daar niet laten staan. Hier blijkbaar niet.
quote:Op zondag 11 juni 2017 09:44 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeer op rijstrook 2 uitwijken omdat de tweede bus op de rijbaan staat. Dat is omdat het afloswagentje daar staat. Gevaarlijke situatie.
En nee er is geen ontheffing voor het parkeren bij een bushalte. Ook niet voor bussen trouwens, elders in het land hebben busmaatschappijen beleid dat wel strookt met de wet, en mogen ze van de werkgever die autos daar niet laten staan. Hier blijkbaar niet.
Dat hebben alle foutparkeerders. "Ja maar ik ..."quote:Op zondag 11 juni 2017 10:20 schreef Ridocar het volgende:
Ontheffing of niet, het gaat om een Arriva-voertuig, niet om een of andere automobilist die daar zomaar staat. Hij heeft vast een reden om daar te gaan staan.
Een invoeger heeft geen voorrang, doch mag je hem (M/V) het invoegen niet actief onmogelijk maken. Oftewel, rijdt jij op de hoofdrijbaan en rijdt jij daar een constante snelheid, dan is het de zaak van de invoeger, rijdt jij een gat dicht door te versnellen of vertragen, dan zit je fout. Dus ook als mede invoeger zit je dus fout, want je rijdt een gat dicht.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 18:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij is het geen overtreding.
Bij wegmisbruikers (of een van die programma's) daar werd als ik mij goed herinner de camera auto door de achterligger vastgereden en saar kreeg de bestuurders geen boete (nadat ze wel met hem hadden gesproken over zijn gehele assertieve rijstijl)
Probleem is dat heel veel mensen niet weten dat de invoeger geen voorrang heeft. En dan nog gas los laten om diegene er tussen te laten, wat weer voor gevaarlijke situaties kan zorgen.quote:Op zondag 11 juni 2017 12:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een invoeger heeft geen voorrang, doch mag je hem (M/V) het invoegen niet actief onmogelijk maken. Oftewel, rijdt jij op de hoofdrijbaan en rijdt jij daar een constante snelheid, dan is het de zaak van de invoeger, rijdt jij een gat dicht door te versnellen of vertragen, dan zit je fout. Dus ook als mede invoeger zit je dus fout, want je rijdt een gat dicht.
Hoezo gas loslaten? Beide auto's voegen in. Beide auto's hebben dus dezelfde snelheid. Dan moet 'ie in de eerste plaats niet op het gas stampen.quote:Op zondag 11 juni 2017 12:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Probleem is dat heel veel mensen niet weten dat de invoeger geen voorrang heeft. En dan nog gas los laten om diegene er tussen te laten, wat weer voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
Nog maar eens de vraag:quote:Op zondag 11 juni 2017 11:53 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dat hebben alle foutparkeerders. "Ja maar ik ..."
Maakt het niet minder gevaarlijk of illegaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |