abonnement Unibet Coolblue
pi_171047160
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit asbest of iets anders?
Het is een oud schuurtje van een familielid vriendin, ik denk zelf van niet maar ik heb er niet heel veel verstand van.
Het zijn, zoals hopelijk te zien is, een beetje raar pluizige plakken/platen die boven op hout liggen.
Tenminste binnenkant schuurtje plafond zijn gewoon houten latten/planken.
Daar ligt dat lichtgrijzige materiaal op vastgebrand met.. teer?

Anyway, is dat asbest of iets anders is dus de vraag, omdat ze het af willen breken en anders gaat dat een hoop geld kosten lijkt mij.
pi_171047360
Geen idee maar misschien helt dit
https://www.rijksoverheid(...)oud/asbest-herkennen
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171047373
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:45 schreef Karstman het volgende:
Geen idee maar misschien helt dit
https://www.rijksoverheid(...)oud/asbest-herkennen
Was t al tegengekomen maar nee niet echt behulpzaam helaas.
pi_171047485
Als het een asbestplaat is dan is het in elk geval hechtgebonden en kan het geen kwaad zolang je niet in de plaat gaat hakken en breken. Als je het schuurtje sloopt moet je het dak dus in 1 stuk houden. Maar ja dan moet je het nog afvoeren en volgens mij accepteert niet elke mileustraat zomaar asbest. Check de site van je gemeente en als je echt zeker wil weten of het asbest is moet je denk ik hier een bureau vandaan halen om het te onderzoeken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:01:45 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171047629
Het is denk ik bitumen. Geen asbest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 11:02:44 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171047640
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:52 schreef Karstman het volgende:
Als het een asbestplaat is dan is het in elk geval hechtgebonden en kan het geen kwaad zolang je niet in de plaat gaat hakken en breken. Als je het schuurtje sloopt moet je het dak dus in 1 stuk houden. Maar ja dan moet je het nog afvoeren en volgens mij accepteert niet elke mileustraat zomaar asbest. Check de site van je gemeente en als je echt zeker wil weten of het asbest is moet je denk ik hier een bureau vandaan halen om het te onderzoeken.
Asbest kun je meestal gratis en zonder problemen inleveren. Wat dat betreft kun je beter asbest aantreffen dan ander materiaal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171047916
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Asbest kun je meestal gratis en zonder problemen inleveren. Wat dat betreft kun je beter asbest aantreffen dan ander materiaal.
Oh ik dacht altijd dat ze daar heel moeilijk over deden want gevaarlijk maar als ik nu bij mijn gemeente op de site kijk kun je dat inderdaad gewoon naar de milieustraat brengen. Lees wel dat je een sloopmelding moet doen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171047934
Waar het spul op ligt is van zink, dat metalen zeg maar.
Van een afstand lijken het 3 plakken die beetje over elkaar heen geplakt zitten langs de randen.

Denk eigenlijk zelf ook geen asbest, maar goed zal wel zeggen dat ze gewoon een bedrijf moeten vragen voor de sloop, die zien het zelf ook snel genoeg lijkt mij. :P
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:34:21 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171049652
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:19 schreef Karstman het volgende:

[..]

Oh ik dacht altijd dat ze daar heel moeilijk over deden want gevaarlijk maar als ik nu bij mijn gemeente op de site kijk kun je dat inderdaad gewoon naar de milieustraat brengen. Lees wel dat je een sloopmelding moet doen.
Ik dacht dat ook. Ik verwachtte dat ik bij de milieustraat die vergunning moest laten zien, maar kon zo doorrijden. Het is ook véél minder gevaarljk dan veel mensen denken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171049952
Yup, zeker in hechtgebonden, zolang je niet gaat lopen hakken en breken, kan het geen kwaad om het gewoon te laten zitten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171052984
Dit is een Derbigum van tig jaar oud. Wat je ziet is de glasvliescachering aan de bovenzijde die bloot komt te liggen door slijtage. Hoef je niets aan te doen Derbigum dakbedekking heeft een bewezen levensduur van 35 jaar.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_171055805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 14:48 schreef RoofingBurner het volgende:
Dit is een Derbigum van tig jaar oud. Wat je ziet is de glasvliescachering aan de bovenzijde die bloot komt te liggen door slijtage. Hoef je niets aan te doen Derbigum dakbedekking heeft een bewezen levensduur van 35 jaar.
Okay dat is goed om te weten. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')