abonnement Unibet Coolblue
pi_171044779
'Bij passagiers die langer dan 35 minuten op een station vertoeven wordt nog een keer het instaptarief afgeschreven.'
http://www.telegraaf.nl/b(...)ijd_stations___.html

Ik heb dit nooit geweten. Hoe werkt dit precies? Ben je extra geld kwijt alleen omdat je te vroeg hebt ingecheckt?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 06:55:07 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171044813
Ik snap het ook niet. 35 minuten is de overstaptijd voor streek- en stadsvervoer. Dus dat je met lijn 7 op Utrecht Centraal komt en na je shoppen (zonder bij NS in te checken) verder reist in lijn 90 dat je dan opnieuw instaptarief betaalt.

De overstaptijd bij NS, waar je incheckt op het station, is langer, ik dacht 2 uur. Dat wil zeggen als je binnen 2 uur het station verlaat en weer uitcheckt er niets wordt afgeschreven. Is die periode nu ook 35 minuten?
Reis je verder NS, dan had je dacht ik 4 uur de tijd om te reizen. Check je niet binnen 4 uur uit, dan wordt je borg afgeschreven als of je bent vergeten uit te checken. Maar de borg is niet hetzelfde als een instaptarief.
pi_171050850
Als je uitcheckt en binnen 35 minuten weer incheckt wordt er géén instaptarief gerekend, omdat men dat ziet als overstappen. Ook blijf je bij NS in hetzelfde piek/daltarief hangen als het gaat om een reis die gedeeltelijk in de tijd van de voordeeluren/daluren valt.
dag
pi_171067364
Dus je betaalt voor een traject maar je mag niet zelf weten hoe lang je over dat traject doet?
Waarom niet? Was er een stoel gereserveerd of zo?
En hoe doen ze dat met dagkaarten dan? Zal wel anders werken neem ik aan maar ik vind dit maar een apart verhaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')