abonnement Unibet Coolblue
pi_171029579
Hey forummers,

Ik zit volgend jaar in mijn examenjaar en ik moet dus kiezen waar ik heen ga om te studeren. Ik weet al best zeker dat ik diergeneeskunde ga studeren, maar toch wil ik nog graag een paar vraagjes stellen aan enig diergeneeskundestudent die op dit forum zit :P

1. Hoe ziet een gemiddelde studiedag eruit? Dat wil zeggen: colleges, stages, alles wat je op een dag doet dat enigszins verbonden is met de studie. Ook als dit per jaar anders is, graag een indicatie (per jaar een indicatie misschien?).

2. Hoeveel uur besteed je aan zelf thuis studeren en/of wat wordt er van je verwacht dat je thuis allemaal doet?

3. Zijn er verder dingen die ik moet weten?

Het kan zijn dat ik later nog wat vraagjes toevoeg. Bij voorbaat dank voor de antwoorden!
pi_171032533
Je weet dat er een toelatingsselectie voor de studie in Utrecht is? (Gent en Antwerpen overigens niet.)

(Nog) geen diergeneeskundestudent hier, dus verder kan ik je niet echt helpen.
pi_171033461
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:39 schreef Candaasje het volgende:
Je weet dat er een toelatingsselectie voor de studie in Utrecht is? (Gent en Antwerpen overigens niet.)

(Nog) geen diergeneeskundestudent hier, dus verder kan ik je niet echt helpen.
Dat weet ik inderdaad. Je wordt uitgenodigd voor een selectiedag, waarop je twee testen maakt. Aan de hand daarvan selecteren ze met de hand een aantal studenten (dit jaar 225, maar komende jaren kan dat natuurlijk veranderen).
pi_171036496
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:36 schreef Sessa107 het volgende:

[..]

Dat weet ik inderdaad. Je wordt uitgenodigd voor een selectiedag, waarop je twee testen maakt. Aan de hand daarvan selecteren ze met de hand een aantal studenten (dit jaar 225, maar komende jaren kan dat natuurlijk veranderen).
3 testen. En je cijfers tellen ook (zwaar) mee. Mogelijk is er v volgend jaar ook sprake van een essay, dat was dit jaar op proef. (ik had overigens niet het idee dat het selecteren met de hand ging dit jaar),
Ik verwacht niet dat het aantal opleidingsplekken sterk zal verschillen volgend jaar, maar je weer nooit.

Succes in elk geval!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')