Hetgeen nauwelijks gebeurt in Nederland, want te veel rijtjeshuizen en (nog) te weinig bedwantsproblematiek.quote:
Klinkt lekkerquote:Op donderdag 18 mei 2017 16:33 schreef gekkewiebel het volgende:
Toch maar even hier omdat je volgens mij nog geen pm/dm kunt lezen/ontvangen.
Ik spreek uit ervaring (helaas).
Lang pm verhaal kort: Bij ons waren alleen hittebehandelingen succesvol.
Gif kan overigens wel werken, maar het vergt een erg kundige toepassing ervan: alle plekjes moeten worden bereikt, niet te weinig maar zeker ook niet te veel gif (ivm resistentie / ontwijken), het moet een aantal keer herhaald worden, soms moet afgewisseld worden met soorten gif enz enz.
Afhankelijk van je type huis (heel oud of kieren en scheuren?) is een hitte behandeling denk ik de meest snelle en effectieve oplossing.
PAS OP met het verplaatsen van goederen. Je hebt al zaken naar de vrieskist gebracht, hoe heb je dat gedaan? In de auto los vervoerd? Heb je de spullen door je huis gesleept? Tijdens het vervoer kunnen er bedbugs uit zijn gevallen (dat gebeurde bij ons ook in de eerste paniek toen we er niks van snapten wat bedbugs waren). Dan heb je ze dus door het huis zitten.
Mijn tip is in ieder geval om verder NIETS te verbouwen of te doen voordat je je erg goed hebt ingelezen. In de VS zijn er mensen die er op eigen kracht van af zijn gekomen, maar dat is vrijwel nooit een optie als je ook kinderen hebt. Dan zou je maandenlang uit plastic zakken moeten leven, bedden op pootjes moeten hebben, enz enz. En elke fout die je dan maakt wordt direct afgestraft, is dus niet te doen met kinderen.
Wij hebben, alvorens de hittebehandelingen, een soort speurhonden ingeschakeld (check eurodogs (duur) of abaardman.nl (weet niet hoe duur)). Die hondjes kunnen nagenoeg perfect "ruiken" in welke kamers de bedwantsen zitten. Dat helpt als je een hittebehandeling wilt doen, want dan hoef je niet alle kamers te verhitten. Sommige bedrijven verhitten alleen complete huizen/verdiepingen, anderen losse kamers met garantie.
Het hangt een beetje van je financiën af welke weg je in slaat. Voor mijn plek was hittebehandeling + geurhonden vooraf en achteraf (ter controle / geruststelling) zo'n ¤2.500-3.000 als ik me niet vergis. Gif is veel goedkoper, maar ik heb gezien hoe erg dat mis kan gaan. Misschien lag het aan de behandelaar, maar uiteindelijk gingen de bedbugs gewoon zitten op de plekken waar geen gif was (d.w.z.: achter de schilderijen, in de stopcontacten etc). Ook gingen ze naar andere slaapkamers toe, dat wil je ook niet, want dan moet je nog meer kamers behandelen.
BELANGRIJKSTE TIP is misschien nog wel om gewoon te blijven slapen zoals jullie gewend zijn. Ga NIET met z'n allen in de woonkamer slapen. Het enige dat je dan bereikt is dat de bedbugs naar beneden verhuizen en je straks twee verdiepingen moet gaan behandelen.
Bedbugs zijn ontzettend vervelend en hebben mij/ons veel stress opgeleverd. Beste advies dat ik kan geven is om er serieus mee aan de slag te gaan en niets zelf te bedenken qua oplossingen: dat verergert de boel vrijwel alleen maar.
Succes in ieder geval.
Bedbugs zul je moeilijk zien lopen. Niet alleen zijn ze klein, ze zijn schuw voor licht. Je zal ze eerder dood in of op je bed treffen, of kleine bloedvlekjes op jouw lakens,of hun poep ruiken.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 01:48 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Wel eens een reportage over gezien op tv. Pfff, je zou dat maar hebben!![]()
Heb jij er ook duizenden in je huis of zie je er gewoon af en toe eens één lopen?
Als je snel je laken van je bed trekt en ze zitten daar onder, dan lopen ze toch snel weg lijkt me?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 01:54 schreef Hdero het volgende:
[..]
Bedbugs zul je moeilijk zien lopen. Niet alleen zijn ze klein, ze zijn schuw voor licht. Je zal ze eerder dood in of op je bed treffen, of kleine bloedvlekjes op jouw lakens,of hun poep ruiken.
Blijkbaar heb je de mazzel volkomen onbekend te zijn met het fenomeen (ik benijd je):quote:Op vrijdag 19 mei 2017 01:58 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
[..]
Als je snel je laken van je bed trekt en ze zitten daar onder, dan lopen ze toch snel weg lijkt me?
Ja nou, naar een hotel etc gaan is wel een ander verhaal geworden sinds dit drama. Bedenk ook dat er meerdere adressen besmet waren ivm relatie en alles, dus je hebt niet alleen jezelf ermee als je maar wat aanmoddert met bedbugsquote:Op vrijdag 19 mei 2017 01:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Klinkt lekker
* naar clean room verhuist
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |