abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171029381
Voor iemand die ik ken: Kan het zijn dat Windows 7 updates op laptop blijft hangen op update uit december 2016 en is er een oplossing voor om dat weer up to date te krijgen?
pi_171029451
Ja, dat kan. Beste oplossing: upgrade naar Windows 10.
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:09:38 #3
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_171030396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:19 schreef hpeopjes het volgende:
Ja, dat kan. Beste oplossing: upgrade naar Windows 10.
Dat dus, maar anders had je ook zelf even op google kunnen zoeken:
https://answers.microsoft(...)b4-a57b-39978eea6630
-- ViPeRII --
pi_171030827
Je zou de update los kunnen downloaden bij Microsoft en deze handmatig installeren, te herkennen aan het KB-nummer.
Powered by Janetje®
pi_171031222
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:09 schreef ViPeRII het volgende:

[..]

Dat dus, maar anders had je ook zelf even op google kunnen zoeken:
https://answers.microsoft(...)b4-a57b-39978eea6630
Heb in de vorm van plan B upgrade naar Windows 10. Dank ViPeRII voor de tip. Heb al wat zitten zoeken op Google echter dit niet gelijk gevonden . Dit is wel heel helder bericht. Ga het proberen.
pi_171031756
Je kan ook proberen om het mapje %windir%/SoftwareDistribution te verwijderen, vervolgens te herstarten en opnieuw te zoeken naar updates.
pi_171031770
Kans is groot dat dat tooltje hetzelfde doet.
pi_171038837
Het is misschien een beetje een omweg maar als je http://download.wsusoffline.net/ en opstart dan is je pc weer helemaal bij.

Het tootlje is bedoeld om met één keer downloaden diverse pc's up te daten. Een prettig bijeffect is dat pc's die vast zitten in de update nu vaak alsnog wel gaan updaten.

Als duidelijk is welke updat niet wil kan je die ook gewoon uitvinken, vaak is die naderhand toch al overbodig door vervolg update's.

[ Bericht 1% gewijzigd door qajariaq op 18-05-2017 21:55:57 ]
pi_171039243
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:19 schreef hpeopjes het volgende:
Ja, dat kan. Beste oplossing: upgrade naar Windows 10.
Om dan te ontdekken dat W7 de laatste fatsoenlijke versie van Windows was.

Goed plan!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 02:00:00 #10
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171044535
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:37 schreef VEM2012 het volgende:

Om dan te ontdekken dat W7 de laatste fatsoenlijke versie van Windows was.

Goed plan!
Dat zeiden andere onnozele gebruikers ook van XP.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171046669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 02:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zeiden andere onnozele gebruikers ook van XP.....
en van windows 98 :') second edition althans
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171046713
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 02:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zeiden andere onnozele gebruikers ook van XP.....
W7 krijgt toch nog steeds updates? Of is Microsoft daar nu ook ineens mee opgehouden om klanten te dwingen het slechtste besturingssysteem op de markt te kopen?
pi_171046742
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 02:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zeiden andere onnozele gebruikers ook van XP.....
vooralsnog is het bij windows 7 echt voorlopig de waarheid, die geforceerde updates gooien kennelijk bij veel mensen, ook bedrijven, veel roet in het eten.,.

zelf omzeil ik dat door gewoon updates uit te schakelen tot ik zelf wil updaten..
pi_171046749
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

W7 krijgt toch nog steeds updates? Of is Microsoft daar nu ook ineens mee opgehouden om klanten te dwingen het slechtste besturingssysteem op de markt te kopen?
tot 2020 ofzo krijgt die nog updates..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 10:12:09 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_171046773
Presatiebenchmarks zijn verwaarloosbaar tussen win7 en win10

Blijf lekker bij 7 ^O^
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_171047169
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 02:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zeiden andere onnozele gebruikers ook van XP.....
Nee, ze waren niet onnozel: de meeste gebruikers kochten een kant en klaar systeem met Vista erop en 1GB RAM. En veel bloatware, zodat die krengen niet vooruit te branden waren. Bovendien had Vista over de jaren buitensporig veel problemen met Windows Update.
Vista is wel degelijk soepel te krijgen, maar het vergt wat aanpassing, zoals het uitzetten van de Windows Search functie.

Windows 10 aan de andere kant heeft ieder half jaar een compleet nieuwe versie waarbij het iedere keer de vraag is wat gesloopt, verwijderd, of toegevoegd is. Dat is nog veel erger dan de Windows Service Packs. Voorbeeld: Systeemherstel wordt extreem vaak uitgezet na een upgrade. Het kost ook teveel tijd; mensen willen niet een nieuwe versie van hun OS installeren, ze willen gewoon hun ding kunnen doen op een apparaat, zonder gezeur. Dat is iets wat vrijwel geen enkele software maker begrijpt. Apparaten moeten gewoon hun kop dichthouden en hun ding doen. Updates installeren moet compleet onzichtbaar en onmerkbaar zijn, alleen een melding geven wanneer er een groot probleem is.

Windows 7 krijgt updates tot 11 januari 2020: https://support.microsoft(...)lifecycle-fact-sheet

En in het algemeen bij Windows update problemen: Windows update service uitzetten in services.msc , en dan C:\Windows\SoftwareDistribution\ verwijderen.

/rant off
pi_171047324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:11 schreef mschol het volgende:

[..]

tot 2020 ofzo krijgt die nog updates..
Dus onvergelijkbaar met de XP situatie.
pi_171047776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:33 schreef oheng het volgende:

[..]

Updates installeren moet compleet onzichtbaar en onmerkbaar zijn, alleen een melding geven wanneer er een groot probleem is.
Persoonlijk houd ik helemaal niet van automatische updates omdat die er naar mijn smaak te vaak voor verantwoordelijk zijn dat iets wat eerst probleemloos werkte opeens niet meer werkt, of niet meer werkt zoals je wil of gewend was. Als updates onzichtbaar en onmerkbaar zouden zijn weet je al helemaal niet meer waardoor een bepaald probleem is ontstaan. Voor thuisgebruik zet ik alle updates direct na een verse installatie uit, nog voordat de machine überhaupt aan het net wordt gehangen, ik moet die onzin niet op mijn zorgvuldig geconfigureerde systemen.

En voordat iedereen nu over mij heen valt: spaar je de moeite, ik weet precies wat ik doe. De meeste bedreigingen zijn tegenwoordig sowieso afkomstig van foute mailtjes of van browser kwetsbaarheden. Je browser en eventueel gebruikte plugins en add ons moet je dus uiteraard wél altijd up to date houden, en daarnaast moet je een hardware firewall gebruiken, software firewalls zijn waardeloos. En dan ook geen UPnP in je router of OS aanzetten uiteraard.
quote:
Windows 7 krijgt updates tot 11 januari 2020: https://support.microsoft(...)lifecycle-fact-sheet
Ook even de kleine lettertjes lezen: dit geldt alleen voor SP1. De support voor Windows 7 RTM is al geëindigd op 9 april 2013, meer dan vier jaar geleden dus.
quote:
En in het algemeen bij Windows update problemen: Windows update service uitzetten in services.msc , en dan C:\Windows\SoftwareDistribution\ verwijderen.
Ik vind het een slechte zaak dat Microsoft geen (echte) service packs meer uitbrengt, inclusief iso's waarbij het service pack al is geïntegreerd. Dat laatste mag je tegenwoordig zelf uitzoeken als je een verse up to date installatie wil doen. Er is wel een zogenaamde Convenience Rollup uitgebracht, maar die is allesbehalve convenient. Maar gelukkig staat hier een prima handleiding om zelf een up to date Windows 7 installatieschijf samen te stellen.
pi_171048152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 11:10 schreef Riparius het volgende:

[..]

Persoonlijk houd ik helemaal niet van automatische updates omdat die er naar mijn smaak te vaak voor verantwoordelijk zijn dat iets wat eerst probleemloos werkte opeens niet meer werkt, of niet meer werkt zoals je wil of gewend was.
Ik heb het natuurlijk over gemiddelde thuisgebruiker: die heeft geen enkele clue wat een update uberhaupt is. Dus meldingen dat er een update geinstalleerd is/wordt, is compleet zinloos. Het is hetzelfde als dat je schriftelijk aan je hamster gaat mededelen dat zijn kooi verschoond is.

En minuten lang een apparaat niet kunnen gebruiken vanwege een update, is al even nutteloos. Dat kan en moet echt anders. De methodes van Microsoft, Apple en Google zijn hopeloos ouderwets en klantonvriendelijk.

Voor de rest wel eens met je verhaal.
pi_171095446
Excuses, het was niet de bedoeling met mijn eerdergenoemde oplossing een "welke windows is de beste?"-oorlogje te starten. Het was serieus bedoeld. :)

Ik heb dit probleem ook gehad onder Windows 7. Van alles geprobeerd, maar elke fix werkte maar tijdelijk. Het probleem kwam vroeg of laat steeds weer terug. Uiteindelijk toch maar met grote tegenzin naar Windows 10 gegaan en heb nu nooit problemen met updates meer. Ook geen andere problemen overigens.
  maandag 22 mei 2017 @ 17:36:47 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171121437
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:33 schreef oheng het volgende:

Nee, ze waren niet onnozel: de meeste gebruikers kochten een kant en klaar systeem
Moet je ook nooit doen.

quote:
En veel bloatware, zodat die krengen niet vooruit te branden waren.
Tsja, het moet allemaal goedkoop, goedkoop, goedkoop. Moet je achteraf niet gaan piepen.

quote:
Windows 10 aan de andere kant heeft ieder half jaar een compleet nieuwe versie
Ik heb er geen problemen mee. Draai gewoon updates en daarna doet mijn pc weer wat hij moet doen. Maar, ja, heb gewoon goeie hardware, geen bloatware (dus ook geen virusscanners) en ik download geen dodgy, gratis software.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 22 mei 2017 @ 17:40:14 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171121524
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 10:09 schreef VEM2012 het volgende:

W7 krijgt toch nog steeds updates?
Dat bedoel ik niet. Mensen blijven maar een beetje hangen in het verleden, veelal omdat ze pc's al niet snappen en een OS dat er anders uitziet dan wat ze 25 jaar kennen is echt heul eng. Dus allemaal aan de Windows '95, jongens.... *zucht*
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 22 mei 2017 @ 18:19:16 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171122216
Misschien is deze ook wel relevant voor je. DIG / Windows updates blijft zoeken

Gewoon eerst ff checken of de updates er op staan. ( mijn post daar lezen) en zo niet dan de procedure volgen en kijken of het werkt. Anders eventueel bij aangeboden updates de update die dwars ligt selecteren en verbergen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171122253
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Mensen blijven maar een beetje hangen in het verleden, veelal omdat ze pc's al niet snappen en een OS dat er anders uitziet dan wat ze 25 jaar kennen is echt heul eng. Dus allemaal aan de Windows '95, jongens.... *zucht*
Ik weet niet, maar een laptop die sinds een update van W10 niet meer op het internet wil, zowel met wifi als kabel, vind ik problematisch.

Maar ik zal wel kritisch zijn.
  maandag 22 mei 2017 @ 18:27:56 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171122327
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 18:22 schreef VEM2012 het volgende:

Ik weet niet, maar een laptop die sinds een update van W10 niet meer op het internet wil, zowel met wifi als kabel, vind ik problematisch.

Maar ik zal wel kritisch zijn.
Krakkemikkige hardware, waarschijnlijk. Of zo'n ding wat tot z'n strot toe vol zit met 3rd party software. Om het allemaal lekker goedkoop te houden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')