abonnement Unibet Coolblue
pi_171029018
quote:
De 15-jarige jongen die woensdagmiddag op de Wilhelminasingel in Roermond aangereden werd, had daarvoor in de Designer Outlet spullen gestolen uit een winkel.

Hij was samen met een handlanger op de vlucht voor een beveiligingsmedewerker die de winkeldiefstal had opgemerkt.

Ernstig gewond
Het tweetal stak in hun vlucht de drukke Wilhelminasingel over en negeerden daarbij het rode verkeerslicht. Eén van de twee, een 15-jarige jongen uit Amsterdam, werd aangereden door een kleine vrachtwagen met een open laadbak. Hij raakte ernstig gewond en is met hoofdletsel naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht.

Winkeldiefstal
De gestolen spullen werden bij het slachtoffer gevonden. Deze goederen zijn inmiddels bij de bewuste winkel terugbezorgd. De tweede winkeldief wist te ontkomen. Van hem ontbreekt vooralsnog ieder spoor.
https://www.1limburg.nl/v(...)-aangereden-roermond

Het hele land doorreizen om te gaan roven. Ik heb het nooit overwogen toen ik 15 was. En wat heb jij nog meer op je kerfstok als jij de risico's van het oversteken van een autoweg verkiest boven een bezoekje aan HALT.

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 23-05-2017 20:59:09 ]
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:59:45 #2
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_171029044
Waar lees jij dat het hel;e land wordt doorgereisd om te gaan roven?

Wat niet wegneemt dat ik op mijn 15e ook wel wat anders deed.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_171029066
Ik heb te doen met de chauffeur van de vrachtwagen die dit stuk schorem heeft aangereden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:04:03 #4
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_171029120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waar lees jij dat het hel;e land wordt doorgereisd om te gaan roven?

Wat niet wegneemt dat ik op mijn 15e ook wel wat anders deed.
"Uit Amsterdam"
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2017 @ 15:06:19 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171029159
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb te doen met de chauffeur van de vrachtwagen die dit stuk schorem heeft aangereden.
Hoezo? Het is een held, geen medelijden met dit soort kansloze medelanders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171029207
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:06 schreef Nattekat het volgende:
Hoezo? Het is een held, geen medelijden met dit soort kansloze medelanders.
Omdat een normaal mens zich helemaal lam schrikt als hij iemand aanrijdt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171029230
Jammer dat die niet dood is.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:10:35 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171029255
Tja, 15 jaar en dan stelen en vervolgens zonder uit kijken proberen weg te te komen.

Hoe dan ook, juridisch zijn het twee situaties.

Ik sluit niet uit dat de beveiligingsmedewerker ook een streep krijgt omdat hij de (minderjarige) jongen mogelijk zo bang heeft gemaakt dat die van schrik de straat overstak om het vege lijf te redden.

Technisch gaat de vrachtwagenchaffeur ws ook voor gaas, een minderjarige te voet aanrijden terwijl je beroepchauffeur bent is snel een nogo. Verzekeringstechnisch is het sws een "wij betalen voor uw stommiteit" zaak.

Die jongen krijgt een HALT gesprek mits die niet als ergens al voor was aangetekend, wat de reden kan zijn dat hij in Roermond was en (kennelijk) niet thuis. Kan mij niet voorstellen dat je op een dag denkt, weet je wat laat ik de trein nemen naar Roermond om daar wat kekke dingen zonder te betalen op te halen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171029316
quote:
8s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:10 schreef Vallon het volgende:
Technisch gaat de vrachtwagenchaffeur ws ook voor gaas, een minderjarige te voet aanrijden terwijl je beroepchauffeur bent is snel een nogo. Verzekeringstechnisch is het sws een "wij betalen voor uw stommiteit" zaak.
Het was "een kleine vrachtwagen met een open laadbak". Waar lees jij dat het een beroepschauffeur was? Verder hoef je natuurlijk niet te verwachten dat iemand een drukke straat te voet op rent.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171029335
Allah straft meteen ~O>
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Spellchecker donderdag 18 mei 2017 @ 15:16:54 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171029383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het was "een kleine vrachtwagen met een open laadbak". Waar lees jij dat het een beroepschauffeur was? Verder hoef je natuurlijk niet te verwachten dat iemand een drukke straat te voet op rent.
Op de fiets ook niet ;)
pi_171029433
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:16 schreef maily het volgende:

[..]

Op de fiets ook niet ;)
Wow, een meer irrelevante post was niet mogelijk?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Spellchecker donderdag 18 mei 2017 @ 15:19:35 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171029445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wow, een meer irrelevante post was niet mogelijk?
Nou vooruit; eigen schuld dikke bult voor de 15-jarige ;)
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:24:14 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171029543
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het was "een kleine vrachtwagen met een open laadbak". Waar lees jij dat het een beroepschauffeur was? Verder hoef je natuurlijk niet te verwachten dat iemand een drukke straat te voet op rent.
Het is/zal haarkloverij worden waarbij de dief zelf een hoop ellende veroorzaakt bij de betrokken mensen

Ik neem idd wat dingen aan dat iemand beroepsmatig de vrachtwagen bestuurde en dan ben je iig chauffeur wat idd dan niet hoeft te betekenen dat dat dan ook je beroep is.

Voor een, ook kleine, vrachtwagen heb je op z'n minst je C nodig wat je echt niet bij een pakje suiker krijgt. En ja, op het moment dat je een vrachtwagen bestuurt kan je niet verschuilen dat je het "grote" ding niet onder controle had.

En ja, je moet altijd verwachten dat er iemand voor je voertuig oversteekt. Een voetganger is een beschermde soort en (FF google , zonder dat ik dat wist) op de WilhelminaSingel kan je volgens mij toch echt voetgangers verwachten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171029600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is/zal haarkloverij worden waarbij de dief zelf een hoop ellende veroorzaakt bij de betrokken mensen

Ik neem idd wat dingen aan dat iemand beroepsmatig de vrachtwagen bestuurde en dan ben je iig chauffeur wat idd dan niet hoeft te betekenen dat dat dan ook je beroep is.

Voor een, ook kleine, vrachtwagen heb je op z'n minst je C nodig wat je echt niet bij een pakje suiker krijgt. En ja, op het moment dat je een vrachtwagen bestuurt kan je niet verschuilen dat je het "grote" ding niet onder controle had.

En ja, je moet altijd verwachten dat er iemand voor je voertuig oversteekt. Een voetganger is een beschermde soort en (FF google , zonder dat ik dat wist) op de WilhelminaSingel kan je volgens mij toch echt voetgangers verwachten.
Met rijbewijs B mag je een kleine vrachtwagen besturen.

Je moet altijd alert zijn, maar je hoeft op vele wegen geen voetgangers te verwachten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171029675
Dan gok ik dat ze terug aan het rennen waren richting station, want dat is in ieder geval de richting waar ze naar aan het vluchten waren.
Hoe treurig moet je dan zijn zeg. Op je 15e spijbelen (althans.....) om 250 KM verderop in fucking Limburg te gaan jatten in het Outlet :') . Een echte vriend ook die er vandoor gaat terwijl z'n maat bijna dood ligt te gaan :')

En hoofdletsel ? Kan weinig beschadigd zijn denk ik zo...

Hoe is het trouwens met de kleine vrachtwagen?

Zo'n gast gaat de maatschappij tonnen met geld kosten. Stekker eruit is de enige oplossing.
U MAD?
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:31:01 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171029684
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Met rijbewijs B mag je een kleine vrachtwagen besturen.

Je moet altijd alert zijn, maar je hoeft op vele wegen geen voetgangers te verwachten.
Wat ik zeg haarkloverij. In de stad moet en kan je die altijd verwachten. Been there.
Wanneer het geen vrachtauto was, heet het bij mij een (bestel)auto met open laadbak.

quote:
Bron: RVV
"Vrachtauto: motorvoertuig, niet ingericht voor het vervoer van personen, waarvan de toegestane maximum massa meer bedraagt dan 3500 kg;"
En die mag je niet besturen met je "B"
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171029746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat ik zeg haarkloverij. In de stad moet en kan je die altijd verwachten. Been there.
Wanneer het geen vrachtauto was, heet het bij mij een (bestel)auto met open laadbak.
Verschil in definitie en opinie.
quote:
[..]

En die mag je niet besturen met je "B"
Want nieuwswebsites controleren eerst of al hun berichten juridisch correct zijn. Uhuh.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171029776
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat een normaal mens zich helemaal lam schrikt als hij iemand aanrijdt.
En zelf de kosten van de schade zal moeten dragen.
pi_171029785
Ik heb als 10 jarige jongen wel eens snoep gestolen bij de Jamin (1 zakje fireballen). Werd gepakt en moest voor straf helpen met schoonmaken eind van de dag, anders zouden ze de politie en de rechtbank bellen (dat maakte verdomde indruk op mij toendertijd).

Als 10 jarige jongen weet je natuurlijk dat het stelen niet mag, maar kan je je moeilijker beseffen wat de gevolgen kunnen zijn van je daden. Wanneer je 15 bent, heb je dit besef natuurlijk veel meer. Toegegeven, je bent nog niet (mentaal) volwassen, maar het maakt de zaak wel kwalijker. Je weet dat je opgepakt kan worden na diefstal, je weet dat je de ondernemer een hoop ellende geeft. Naast het verlies van waren, het invullen van aangifte en eventuele nare/traumatische ervaringen.

In mijn optiek moeten deze jongens dan ook niet de cel in om ze uit de maatschappij te houden. Nee, ze moeten in oranje pak met een ketting en een zware loden bal aan de voet, het schoolplein van hun eigen school vegen. Daarna in dat zelfde pak in de eigen wijk de sigarettenpeuken en blikjes energy opruimen. Daarna rondom hun eigen jeugdhonk/kerk/moskee/wijkcentrum/disco/hangplek hetzelfde doen. Laat iedereen in hun directe omgeving maar zien dat ze gepakt zjin. Dat hun eer wordt aangetast.

Stuur je ze naar de cel voor een laffe 2-3 weken? Dan komen ze als martelaar terug. Is gewoon cultstatus. "Ik heb 2 weken gezeten". Ook daar maken ze meer kans om in aanraking te komen met de wat zwaardere jongens (en dan heb ik het niet over lichaamsgewicht, maar qua gewicht van hun uitgeprinte strafblad).

Wie van jullie moest wel eens op school prullenbakken legen na een opstootje of pubergedrag?
Wie vond het erg, omdat iedereen je zag?

Juist. Dat werkt bij 15 jarige pikkies.

Sorry voor dit epistel. Dit gebeuren irriteerde mij enigzins.
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:39:14 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171029814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Verschil in definitie en opinie.

[..]

Want nieuwswebsites controleren eerst of al hun berichten juridisch correct zijn. Uhuh.
We hadden het al over haarkloverij :* .

Ik ga (de verantwoordelijken voor) die 15 jarige gast aanklagen dat hij zich laat overrijden wat tot oorzaak heeft dat een nieuwssite een Fok!ker verlokt tot het plaatsen van FokeNews.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:40:17 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171029836
Met hoofdletsel naar Maastricht gebracht ? Dan denk ik dat het wel 'ns echt ernstig letsel zou kunnen zijn. Maar eerst ff afwachten hoe dit afloopt voor we een straf gaan bedenken voor deze dief. Mss heeft hij zijn *straf * al binnen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Eindredactie Games donderdag 18 mei 2017 @ 15:41:14 #23
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171029860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:40 schreef deedeetee het volgende:
Met hoofdletsel naar Maastricht gebracht ? Dan denk ik dat het wel 'ns echt ernstig letsel zou kunnen zijn. Maar eerst ff afwachten hoe dit afloopt voor we een straf gaan bedenken voor deze dief. Mss heeft hij zijn *straf * al binnen.
Er was ook een traumahelikopter ter plaatse, dus het zal idd niet al te fraai zijn geweest.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_171029910
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:37 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb als 10 jarige jongen wel eens snoep gestolen bij de Jamin (1 zakje fireballen). Werd gepakt en moest voor straf helpen met schoonmaken eind van de dag, anders zouden ze de politie en de rechtbank bellen (dat maakte verdomde indruk op mij toendertijd).

Als 10 jarige jongen weet je natuurlijk dat het stelen niet mag, maar kan je je moeilijker beseffen wat de gevolgen kunnen zijn van je daden. Wanneer je 15 bent, heb je dit besef natuurlijk veel meer. Toegegeven, je bent nog niet (mentaal) volwassen, maar het maakt de zaak wel kwalijker. Je weet dat je opgepakt kan worden na diefstal, je weet dat je de ondernemer een hoop ellende geeft. Naast het verlies van waren, het invullen van aangifte en eventuele nare/traumatische ervaringen.
Dat zou op mij ook echt veel indruk hebben gemaakt op die leeftijd, zelfs nog als ik nog iets ouder zou zijn geweest. Helaas geldt dat niet voor iedereen. Sommige kinderen hebben op jonge leeftijd echt al "schijt aan de politie en alles wat daar nog onder staat". Dat is al helemaal het geval als de ouders van die kinderen ook nog op het politiebureau verhaal komen halen over waarom hun engeltje is opgepakt. Die ervaring heeft de politie steeds vaker.

Gelukkig zijn er ook nog steeds ouders die met hun kinderen terug naar de winkel gaan als blijkt dat het kind iets gestolen heeft.
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:44:43 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171029946
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:37 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb als 10 jarige jongen wel eens snoep gestolen bij de Jamin (1 zakje fireballen). Werd gepakt en moest voor straf helpen met schoonmaken eind van de dag, anders zouden ze de politie en de rechtbank bellen (dat maakte verdomde indruk op mij toendertijd).

Als 10 jarige jongen weet je natuurlijk dat het stelen niet mag, maar kan je je moeilijker beseffen wat de gevolgen kunnen zijn van je daden. Wanneer je 15 bent, heb je dit besef natuurlijk veel meer. Toegegeven, je bent nog niet (mentaal) volwassen, maar het maakt de zaak wel kwalijker. Je weet dat je opgepakt kan worden na diefstal, je weet dat je de ondernemer een hoop ellende geeft. Naast het verlies van waren, het invullen van aangifte en eventuele nare/traumatische ervaringen.

In mijn optiek moeten deze jongens dan ook niet de cel in om ze uit de maatschappij te houden. Nee, ze moeten in oranje pak met een ketting en een zware loden bal aan de voet, het schoolplein van hun eigen school vegen. Daarna in dat zelfde pak in de eigen wijk de sigarettenpeuken en blikjes energy opruimen. Daarna rondom hun eigen jeugdhonk/kerk/moskee/wijkcentrum/disco/hangplek hetzelfde doen. Laat iedereen in hun directe omgeving maar zien dat ze gepakt zjin. Dat hun eer wordt aangetast.

Stuur je ze naar de cel voor een laffe 2-3 weken? Dan komen ze als martelaar terug. Is gewoon cultstatus. "Ik heb 2 weken gezeten". Ook daar maken ze meer kans om in aanraking te komen met de wat zwaardere jongens (en dan heb ik het niet over lichaamsgewicht, maar qua gewicht van hun uitgeprinte strafblad).

Wie van jullie moest wel eens op school prullenbakken legen na een opstootje of pubergedrag?
Wie vond het erg, omdat iedereen je zag?

Juist. Dat werkt bij 15 jarige pikkies.

Sorry voor dit epistel. Dit gebeuren irriteerde mij enigzins.
Exact, en-publique de rotzooi van hun vriend(inne)jes opruimen.
Dan nog zijn (en waren) er jongelingen die het zinnige verstand ontbeerde om te begrijpen dat hun gedrag ongewenst was.

Diefstal en (hoe te) straffen is van alle tijden. Je moet idd oppassen dat zaken zich niet gaan vermengen. Diefstal hier, zie ik compleet los van de aanrijding.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')