abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:39:57 #1
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_171014149
Plan is deze zomer ongeveer een midweek naar Zuid-Schotland te gaan, Edinburgh te bezoeken, en nog wat andere dingen. In eerste instantie met de auto en dan met DFDS van IJmuiden naar Newcastle, maar goedkoop is dat niet. Sterker nog, voor de ~400 euro die dat kost kan je ook vliegen + een week daar een auto huren.. :/
Zie ik iets over het hoofd, zijn er nog andere opties om in Schotland te kopen of manieren de reis wat goedkoper te krijgen?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_171014656
Waarschijnlijk ben je met zijn 2en, met 4 en ditto auto kost de boot amper meer, terwijl 4 tickets en grotere auto huren fors meer kost.

Daarnaast kost alles veel tijd met een ferry, daar betaal je uiteindelijk de personeelskosten voor.
.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 17 mei 2017 @ 22:04:35 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171015072
TRV / [REISVERSLAG] Weekendje Schotland

Ik denk dat je wat over het hoofd ziet :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 17 mei 2017 @ 23:09:53 #4
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_171017196
Ik heb beide gedaan en het is maar wat je liever hebt. Het scheelt als je met de boot gaat dat je meer bagage kan meenemen zonder te moeten weten of je wel op de kilo's zit e.d.
Aan de andere kant is het minder dan 2 uur vliegen en kan je daarna gelijk gaan. Met de boot ben je anderhalve dag kwijt, het is maar wat je liever hebt. Qua prijs zit er weinig verschil (tenzij je ergens een aanbieding hebt)

Het hangt er ook van af of je links of rechts wil schakelen.

Overigens vond ik Edinburgh dramatisch om in te rijden :')
pi_171022396
Als het prijsverschil tussen nachtboot + eigen auto of vliegen+auto huren minimaal is dan zou ik zeker weten voor de nachtboot+eigen auto gaan. Je kan gelijk vanuit de boot wegrijden en je hebt geen gezeur over je huurauto.

Is DFDS trouwens niet ook gewoon een nachtboot? zo nee, kijk dan eens naar P&o in Rotterdam, die komen in Hull aan. Is iets verder rijden, maar je hebt dan wel een nachtvaart en bent dus geen volle dag kwijt aan varen/vliegen
Voor wat foto's, kijk hier
pi_171025554
Vorig jaar met de boot geweest, maar toen waren we 2 weken weg incl alle kampeerspullen en andere zooi met een afgeladen kofferbak. Dus vliegen was geen optie.

's avonds tegen 5 weg uit Ijmuiden, volgende ochtend 9 uur in Newcastle. Dan moet je nog 4 uur rijden voordat je in Schotland bent trouwens!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_171248451
Aan welke kant heb je het liefst het stuur? Dat speelt ook mee.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 19:38:51 #8
357044 Budapestenaar
pi_171253301
Ja, er is een manier om goedkoper in Schotland te komen, maar daar ben je nu te laat voor: eerder boeken. Verder zou je, zoals eerder aangegeven, kunnen proberen of P&O (Europoort-Hull) of Stena (Hoek van Holland-Harwich) goedkoper zijn. Overigens heb ik zelf gebruik gemaakt van het ov om door Schotland te reizen. Ging ook prima en was relatief voordelig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')