abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:14:04 #1
467809 Ovid123
Student Bsc.
pi_171013320
Hey iedereen! :)

Ik ben momenteel mijn Bachelor in Gezondheidswetenschappen aan het afronden. Nu moet ik de juiste Master kiezen. Op zich dacht ik dat de Master Bewegingswetenschappen aan de UM de beste keuze zou zijn, omdat ik zelf Duits ben en daardoor ook soms aan het weekend mijn familie kan bezoeken. Maar inmiddels ben ik niet mer zeker of dit de beste keuze zou zijn. Ik hoor heel vaak dat de mogelijkheiden om een baan te vinden na de Master super slecht zijn. Echter, zijn heel veel mensen niet tevreden met hun keuze omdat zij geen onderzoek willen doen. Ik zelf zou heel graag na deze Master aan een Universiteit willen werken en een Phd doen. Ik vind onderzoek doen heel leuk, de aarbeidsvoorwarden aan de Universiteiten zijn ook best leuk en het salaris is ook niet super slecht als jij opstijgt (Tenure track of zo). Maar hoe ziet het eruit met de mogelijkheiden binnen het onderzoek? Heeft iemand daarmee ervaring? Als ik naar recente vacatures online ga kijken, zijn niet echt vele vacatures online, ook niet aan universiteiten....

Ik ben gewoon bang een Master en eventueel nog een Phd te doen en later dan geen baan te krijgen en dan in plaats daarvan trainer of helemaal nieks te worden... Nu heb ik wel nog de mogelijkheid desnoods een nieuwe bachelor te doen of me zelf tot eind van deze maand voor een andere Master in te schrijven,

Thanks for every answer! :) :)
pi_171013352
Het enige argument dat je geeft vóór die master, is dat het lekker dicht bij huis is. Dat lijkt me geen goede reden om een studie te kiezen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 21:27:57 #3
467809 Ovid123
Student Bsc.
pi_171013753
Haha, nee dat is gewoon een klein voordeel. Is zou evengoed het Master in Amsterdam of Groningen doen *) Nee ik vind bewegingswetenschapppen inhoudelijk aan het leukst, ook later om in dit veld onderzoek te doen. Ik doe momenteel mijn thesis ook in bewegingswetenschappen en heb mijn minor ook in bewegingswetenschappen gedaan...

Het gaat meer om de mogelijkheiden in het toekomst ^O^ Als ik geen baan na mijn Phd krijg heb ik niet veel daarvan dat ik het leuk vond...
pi_171028896
En wat kun je met een master "bewegingswetenschappen"?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171034934
Wat is je GPA? Als je gemiddeld een 7.5+ zit, is een Phd te doen. Zit je lager dan een 7, vergeet een PhD dan maar.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:41:52 #6
441747 Surowa94
Business entrepreneur
pi_171049853
misschien kun je nog iets van bedrijfskunde ofzo erbij pakken en advies gaan geven over ergonomie
Business is love, business is life
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:19:14 #7
467809 Ovid123
Student Bsc.
pi_171058247
Mh ja wat kan je met bewegingswetenschappen? Op zich vooral onderzoek doen dacht ik...
Volgens me gaat een groot aandeel aan studenten na deze studie fysiotherapie doen, maar omdat zij het niet praktisch genoeg vonden... Ik zelf wil juist onderzoek doen :D

Ja dat jij een gemiddelde van 7,5 of beter moet hebben wist ik al. Heb nu in mijn Bachelor 7,1 maar ik denk dat ik mijn master in iedere geval met 7.5 of beter zou kunnen halen.

Het llijkt dat helaas niet vele mensen deze studie hebben gedaan en nu onderzoek doen... :{
pi_171064419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:19 schreef Ovid123 het volgende:
Mh ja wat kan je met bewegingswetenschappen? Op zich vooral onderzoek doen dacht ik...
Volgens me gaat een groot aandeel aan studenten na deze studie fysiotherapie doen, maar omdat zij het niet praktisch genoeg vonden... Ik zelf wil juist onderzoek doen :D

Ja dat jij een gemiddelde van 7,5 of beter moet hebben wist ik al. Heb nu in mijn Bachelor 7,1 maar ik denk dat ik mijn master in iedere geval met 7.5 of beter zou kunnen halen.

Het llijkt dat helaas niet vele mensen deze studie hebben gedaan en nu onderzoek doen... :{
Is een master epidemiologie niks voor je? Dat gaat de komende jaren heel erg aantrekken aangezien er steeds innovatievere ziektes komen, in combinatie met de steeds groeiende wereldbevolking (en de migratie deze kant op).

Heb je sterke kwantitatieve vaardigheden? Dit is belangrijk, erg belangrijk voor een onderzoeker in bijna alle gebieden (er bestaat zelfs iets als empirisch recht).
pi_171067491
Ik heb ervaring met biomedisch onderzoek en zie bij Nederlandse collega's dat studenten bewegingswetenschappen gewild zijn voor een PhD/postdoc. Zelf heb in er een hard hoofd in. Je hebt een voordeel dat je gewend bent om met mensen om te gaan, dat je geen super nerd bent, en dat je bekend bent met de medische/fysiologische kant van de zaak.

Allemaal voordelen tov studenten met een harde beta achtergrond.

Vanuit mijn eigen perspectief heb ik juist liever nerds/hobbyisten in hef lab, die kunnen programmeren. Ja, die hebben vaak weinig met mensen, maar dat is maar een klein aspect van het werk.

Kortom, er liggen zeker kansen, maar ik heb mijn twijfels. Wat ik graag zie bij iemand met jouw toekomstplannen is bijv dat je een pro in Matlab bent. Dat je goed met grote hoeveelheden data om kunt gaan. Dat je een brug kunt slaan met onderzoekers die wel een harde beta achtergrond hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_171182255
Fysiotherapie student hier. Veel medestudenten kiezen voor een master richting bewegingswetenschappen. Dit om zich te verbreden/verdiepen als fysiotherapeut of juist een andere weg in te slaan. Bij mij was het inderdaad ook andersom..

Naast onderzoek doen is het natuurlijk mogelijk docent te worden, te werken met topsporters en zeker ook onderzoek doen naar revalidatie, gezond en pathologisch bewegen van de mens, bewegingssystemen (denk aan de klapschaats, ontwikkeld door een bewegingswetenschapper), etc. Ik zou dus meer denken aan research in dat vak of direct te werken met mensen of studenten..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')