abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171010279
Je kan ook kijken of hij iemand kent die Ziggo heeft en zijn Ziggo GO account laten delen, ik geloof dat je namelijk met 3 personen tegelijk ingelogd kan zijn daarop, maar kan er naast zitten. Dan zou je het naar een chromecast kunnen streamen..
pi_171013305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:39 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Misschien dat het aan het interlaced signaal ligt? Geen idee hoor, maar ik kan me voorstellen dat een monitor niet met een 1080i-signaal om kan gaan. 1080p is natuurlijk geen probleem, maar dat wordt niet doorgegeven.
Daar vergis je je dan in, want TV in Europa werkt met 25 Hz beeldfrequentie resp. 50 Hz fieldfrequentie interlaced (uitgezonderd 720p HD uitzendingen, die werken wel met 50 Hz beeldfrequentie) terwijl een computermonitor een progressief signaal met een frequentie van 60 Hz verwacht. De kans is groot dat de monitor niet eens wil synchroniseren bij 50 Hz, laat staan bij 25 Hz. Je kunt Humax decoders (en PVR's) wel zo instellen dat ze standaard 576p 25 Hz of 720p 50 Hz output leveren via HDMI ongeacht hetgeen de zender uitzendt, maar dat zal ook niet werken, tenzij de monitor specifiek geschikt is voor de weergave van TV-signalen. Ik ga ervan uit dat de monitor van TS dat niet is, maar dat moet hij zelf nakijken in de handleiding.
pi_171018628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:13 schreef Riparius het volgende:

[..]

Daar vergis je je dan in, want TV in Europa werkt met 25 Hz beeldfrequentie resp. 50 Hz fieldfrequentie interlaced (uitgezonderd 720p HD uitzendingen, die werken wel met 50 Hz beeldfrequentie) terwijl een computermonitor een progressief signaal met een frequentie van 60 Hz verwacht. De kans is groot dat de monitor niet eens wil synchroniseren bij 50 Hz, laat staan bij 25 Hz. Je kunt Humax decoders (en PVR's) wel zo instellen dat ze standaard 576p 25 Hz of 720p 50 Hz output leveren via HDMI ongeacht hetgeen de zender uitzendt, maar dat zal ook niet werken, tenzij de monitor specifiek geschikt is voor de weergave van TV-signalen. Ik ga ervan uit dat de monitor van TS dat niet is, maar dat moet hij zelf nakijken in de handleiding.
Voordat ik m'n TV kocht had ik even een Dell 2709W met soundbar aan m'n UPC mediabox hangen, werkte prima. Dat is gewoon een standaard 60 Hz VA monitor. Wellicht deed die mediabox dan wel iets speciaals ofzo.
pi_171019099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 00:05 schreef Henno het volgende:

[..]

Voordat ik m'n TV kocht had ik even een Dell 2709W met soundbar aan m'n UPC mediabox hangen, werkte prima. Dat is gewoon een standaard 60 Hz VA monitor. Wellicht deed die mediabox dan wel iets speciaals ofzo.
Je mediabox deed niets speciaals, maar die monitor is volgens de handleiding inderdaad geschikt voor weergave van TV-signalen, zowel via de composiet en component ingangen als via de DVI en HDMI ingangen. De DVI ingang is wel beperkt tot progressieve signalen (480p/576p/720p/1080p), maar de HDMI ingang ondersteunt daarnaast ook interlaced signalen (576i/1080i). Geen wonder dat dat prima werkte.
pi_171025368
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:34 schreef Rezania het volgende:

Die heeft speakers ja.
En weet je zeker dat dan het geluid wel via de HDMI gaat. Je hebt namelijk ook monitoren die dan geluid niet via de HDMI doen, maar via een analoog kabeltje.

Anyhoo.. je dient te weten welke HDMI standaarden en input vormen je monitor ondersteund. Dat dan vergelijken met de HDMI out standaarden van het kastje dat je er op gaat aansluiten en een passende hdmi kabel kopen (maar die heb je bij de Action al lekker goedkoop liggen).
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:35:10 #31
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_171025566
Ouderwets zeg.. TV kijken.. Chromecast in dat ding, en lekker online content kijken via tel op de monitor!
-- ViPeRII --
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:51:02 #32
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_171027440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 21:13 schreef Riparius het volgende:

[..]

Daar vergis je je dan in, want TV in Europa werkt met 25 Hz beeldfrequentie resp. 50 Hz fieldfrequentie interlaced (uitgezonderd 720p HD uitzendingen, die werken wel met 50 Hz beeldfrequentie) terwijl een computermonitor een progressief signaal met een frequentie van 60 Hz verwacht. De kans is groot dat de monitor niet eens wil synchroniseren bij 50 Hz, laat staan bij 25 Hz.
Welk jaar leef jij ? Je haalt hier analoge en digitale technologie door elkaar. De monitor hoeft niks te 'synchroniseren', tenzij het nog een CRT is maar die heb ik nog nooit gezien met een HDMI input.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_171029546
wat een discusie
20 euro koop je al een gebruikte digitalen tv

gebruik de app letgo en die wat in de buurt tekoop is
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:07:05 #34
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_171030351
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:51 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Welk jaar leef jij ? Je haalt hier analoge en digitale technologie door elkaar. De monitor hoeft niks te 'synchroniseren', tenzij het nog een CRT is maar die heb ik nog nooit gezien met een HDMI input.
Dat is niet helemaal waar.
Over het algemeen zal het gewoon goed gaan, maar denk bijvoorbeeld eens aan een HDMI-CEC handshake die plaats moet vinden voordat signalen doorgestuurd worden.

"HDMI handshake = The exchange of encrypted keys between the source / player and the LCD and HDMI Distribution equipment. Each device features a unique set of keys which need to be accepted by the display and source before video/audio is displayed. HDMI Handshake issues occur when the LCD or source does not accept the keys from HDMI Distribution equipment.

HDMI / HDCP Handshaking issues = Problems with Video or Audio on your display (Mostly caused by an encryption named High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP). HDCP handshake issues rarely occur when all sources, hdmi distribution equipment and displays are always powered on 24x7. Since we do power-off displays and source devices most issues occur when these devices are powered on again to re-negotiate the HDCP handshake between source and display. There is a recommended power-on sequence below if you regularly power cycle your equipment. There are often handshake issues simply due to a poor connection. Even if the HDMI cable fits securely please ensure that there are no sharp bends of the cable or the cable is causing the hdmi port to bend. "

Dus dat kan wel. Het heeft alleen niks te maken met hoeveel Hz het is of of het 720i/p 1080 whatever is
-- ViPeRII --
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:39:17 #35
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_171031068
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:07 schreef ViPeRII het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.
Over het algemeen zal het gewoon goed gaan, maar denk bijvoorbeeld eens aan een HDMI-CEC handshake die plaats moet vinden voordat signalen doorgestuurd worden.
Maar dat is geen synchronisatie in de vorm waar Riparius het overhad.

Uiteraard moet de monitor HDCP ondersteunen als de STB dit vereist.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_171035585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:51 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Welk jaar leef jij ? Je haalt hier analoge en digitale technologie door elkaar. De monitor hoeft niks te 'synchroniseren', tenzij het nog een CRT is maar die heb ik nog nooit gezien met een HDMI input.
Kijk maar eens wat handleidingen na van actuele monitoren. Dan zul je bij de specificaties zien dat de inputfrequentie tussen bepaalde grenzen moet liggen, en zo niet, dan geen beeld.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 09:00:43 #37
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_171045622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:02 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kijk maar eens wat handleidingen na van actuele monitoren. Dan zul je bij de specificaties zien dat de inputfrequentie tussen bepaalde grenzen moet liggen, en zo niet, dan geen beeld.
En heb jij nog ooit een digitale setop-box gezien die maar 25hz doorgeeft?
En daarnaast is het gewoon onzin wat je verteld. TS heeft genoeg opties.
Bijvoorbeeld:
https://www.conrad.nl/nl/(...)1326046.html#ratings
Zet netjes het DVB-C signaal om naar een HDMI signaal.
-- ViPeRII --
pi_171046497
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 19:10 schreef Rezania het volgende:
Ik heb nog een oude monitor over, die ik graag aan mijn vriend wil geven omdat hij nu geen TV heeft. Wat is de makkelijkste manier om er een TV van te maken? Een digitale tuner aansluiten? Hij heeft Ziggo, zit inbegrepen bij de servicekosten, maar geen kaart. Makkelijkste is een tuner met een normale ingang en dan een HDMI uitgang lijkt me? Iemand nog goeie opties?
voor het basis pakket van ziggo heb je volgens mij geen smartcard nodig ;)
dus kastje aansluit en coaxkabel er op en je bent klaar. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_171047150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 09:00 schreef ViPeRII het volgende:

[..]

En heb jij nog ooit een digitale setop-box gezien die maar 25 Hz doorgeeft?
Jazeker, ik heb er hier twee, beide van Humax. De output via HDMI kan op verschillende modi worden ingesteld, en één daarvan is 576p 25 Hz. De aangesloten TV geeft dan ook inderdaad aan dat de beeldfrequentie 25 Hz bedraagt. Dat is ook niet vreemd, want TV werkt in Europa met 25 beelden per seconde, uitgezonderd bij 720p HD uitzendingen, waarbij de beeldfrequentie 50 Hz bedraagt. Afgezien van 720p uitzendingen wordt echter steeds gebruik gemaakt van interliniëring (interlacing), wat inhoudt dat om beurten telkens eerst de oneven horizontale beeldlijnen en daarna de even horizontale beeldlijnen van elk frame worden uitgezonden. Elk van die beide deelbeelden heet een field. En omdat er 25 complete beelden per seconde worden uitgezonden ontstaat zo dus een fieldfrequentie van 50 Hz. De beeldfrequentie blijft echter 25 Hz als de output van de settopbox op 576i of 1080i is ingesteld. Alleen wanneer de output op 720p is ingesteld levert de settopbox daadwerkelijk een beeldfrequentie van 50 Hz. De HDMI ingang van een 'gewone' computermonitor kan echter geen van deze signalen verwerken.
quote:
En daarnaast is het gewoon onzin wat je vertelt.
Waarom denk je dat?
quote:
TS heeft genoeg opties.
Bijvoorbeeld:
https://www.conrad.nl/nl/(...)1326046.html#ratings
Zet netjes het DVB-C signaal om naar een HDMI signaal.
Ja, dat klopt. Maar dat garandeert niet dat de vriend van TS ook iets aan kan vangen met de oude computermonitor van TS, zoals ik hier al eerder heb uitgelegd. TS zou er verstandig aan doen het exacte typenummer te posten van de monitor die hij aan zijn vriend wil schenken, zodat is na te gaan of de monitor in kwestie nu wel of niet overweg kan met TV-signalen.
pi_171049051
Oh ja, sorry. Het is een iiyama ProLite E2473HDS. Uit de handleiding:

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171051842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:09 schreef Rezania het volgende:
Oh ja, sorry. Het is een iiyama ProLite E2473HDS. Uit de handleiding:

[ afbeelding ]
OK. De handleiding is hier te vinden. Zoals je ziet staan de resoluties die TV gebruikt (uitgezonderd 1920 × 1080) er niet bij en in de handleiding staat ook nog dat het ding alleen kan synchroniseren bij een verticale frequentie (beeldfrequentie) tussen 55 en 75 Hz en daarmee is alles gezegd: een settopbox via HDMI aansluiten gaat geen beeld opleveren.
pi_171093384
Scoor een simpele settopbox en hang die op de coax.

Werkt prima. Bij Ziggo heb je gewoon het basispakket digitaal zonder smartcards.

Alleen is NED1/2/3 HD en de rest SD, maar het kan prima. Ik heb dat in mn hobbyruimte ook, en op mn kantoor @ werk.

Resoluties enz heb je weinig mee te maken. Je settopbox kan het upscalen. SD is zoiezo maar 720x576. Ik heb nog nooit problemen gezien met Humax settopboxen voor DVB-C op diverse HDMI schermen/projectoren.

Een Humax 5100 koop je voor 20eur ofzo.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')