quote:De zelfrijdende auto komt er, daarover is eigenlijk iedereen het wel eens.
Of dat over 5, 10 of 20 jaar is, is nog onduidelijk, maar het gaat gebeuren. En het gaat veel impact hebben. Natuurlijk op de auto-industrie zelf.
Maar de gevolgen van de zelfrijdende auto strekken zich veel verder uit. En ook beleggers krijgen er mee te maken.
je kan straks je eigen zelfreidende auto kopen. Het is geen ov ofzoquote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:34 schreef Jordy-B het volgende:
Het bezit van een auto is nog steeds voor veel mensen een statussymbool.
Een bus of taxi wordt tussen de diensten door schoongemaakt. Hoe zit dat bij een zelfrijdende auto? Beland je in een zwijnenstal als je toevallig net een Tokkie voor je aan hebt gehad? En kunnen die dingen zichzelf tanken/opladen?
En hoe zit het met het aanbod in de spits? Want je kan wel zeggen dat een auto het grootste deel van de tijd stilstaat en dat je dus wel even 80% in het wagenpark kan snijden, maar als iedereen tegelijk op z'n werk wil komen, gaat die vlieger mooi niet op.
kan wel maar waarom zou je dat doenquote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
Uh, waar haal je vandaan dat die zelf rijdende auto's geen prive bezit zijn zoals auto's dat nu ook zijn?
files zijn er dan dus niet meer hequote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:34 schreef Jordy-B het volgende:
En hoe zit het met het aanbod in de spits?
Want je kan wel zeggen dat een auto het grootste deel van de tijd stilstaat en dat je dus wel even 80% in het wagenpark kan snijden, maar als iedereen tegelijk op z'n werk wil komen, gaat die vlieger mooi niet op.
Omdat een gedeelde auto mij niet brengt waar ik heen wil op het moment dat ik er heen wil? Dat is precies de reden dat ik nu ook geen gedeelde auto heb. Of die auto dan wel of geen actieve bestuurder heeft is totaal niet relevant, lijkt mij, het veranderd geen ruk aan het principe, gedeelde auto's zijn er nu ook al in flinke aantallen.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan wel maar waarom zou je dat doen
als een gedeelde auto veel efficiënter is, geen stalling geen onderhoud en verzekering
als je naar Amsterdam of Utrecht gaat dan laat je jezelf in de stad afzetten en kun je met een andere of met het OV weer terug
Het idee van het artikel is dat je geen auto meer bezit, maar een auto laat voorrijden op bestelling als je hem nodig hebt. En dus alleen nog maar betaalt voor het gebruik. En dat zou dan dus betekenen dat er enorm in het landelijke wagenpark gesneden kan worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:40 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je kan straks je eigen zelfreidende auto kopen. Het is geen ov ofzo
Waarom niet?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat een gedeelde auto mij niet brengt waar ik heen wil op het moment dat ik er heen wil?
klopt maar nu moet je die gedeelde auto stallen en terugbrengen, terwijl je dan uitstapt en betaaldquote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat een gedeelde auto mij niet brengt waar ik heen wil op het moment dat ik er heen wil?
Dat is precies de reden dat ik nu ook geen gedeelde auto heb.
Of die auto dan wel of geen actieve bestuurder heeft is totaal niet relevant, lijkt mij, het veranderd geen ruk aan het principe, gedeelde auto's zijn er nu ook al in flinke aantallen.
Nee, omdat je volgens de schrijver van het artikel 80% minder auto's op de weg krijgt, maar de schrijver gaat er aan voorbij dat mensen nog altijd graag tegelijkertijd op de plaats van bestemming willen zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
files zijn er dan dus niet meer he
En een zelf rijdende auto lost in lucht op?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt maar nu moet je die gedeelde auto stallen en terugbrengen
jaquote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En een zelf rijdende auto lost in lucht op?
Je stapt uit en die auto gaat direct nieuwe klanten zoeken. Of in geval van zelfbezit gaat je auto zichzelf ergens parkeren.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En een zelf rijdende auto lost in lucht op?
Ik denk dat de meeste auto bezitters daar niet veel voor zullen voelen, eigenlijk. Maar, wat ik hier in mis is hoe dat anders is dan vandaag, of een auto zelf rijd of niet is helemaal niet relevant, het mechanisme is er nu al, al heel lang zelfs, dat noemen we taxi's.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je stapt uit en die auto gaat direct nieuwe klanten zoeken. Of in geval van zelfbezit gaat je auto zichzelf ergens parkeren.
Ik wel , ik weet nu al zeker dat ik geen eigen auto meer wil, nooit meeer , ( ben 63) hequote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste auto bezitters daar niet veel voor zullen voelen, eigenlijk.
Maar, wat ik hier in mis is hoe dat anders is dan vandaag, of een auto zelf rijd of niet is helemaal niet relevant, het mechanisme is er nu al, al heel lang zelfs, dat noemen we taxi's.
Oh, en zelf rijdende auto's gaan gratis gemaakt worden, ja...natuurlijk...en wat gebeurt er op het moment dat de zelf rijdende auto een mankement heeft aan zijn besturing? Vliegtuigen hebben al decennia automatische piloten en toch zitten er altijd 2 piloten in, waarom denk je dat dat is?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar die zijn duur
en hebben een grote bek
Oh..maar als het niet duurder is WAAROM ZOU IK DAN DELEN?quote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik wel , ik weet nu al zeker dat ik geen eigen auto meer wil, nooit meeer
maar die zijn duur
en hebben een grote bek
een zelfrijdende deelauto zal niet duurder zijn dan een eigen auto per km met een duidelijke meter en een afschrijving van je creditcard
dan zal ie gaan parkeren en een broertje oproepen hequote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, en zelf rijdende auto's gaan gratis gemaakt worden, ja...natuurlijk...en wat gebeurt er op het moment dat de zelf rijdende auto een mankement heeft aan zijn besturing? Vliegtuigen hebben al decennia automatische piloten en toch zitten er altijd 2 piloten in, waarom denk je dat dat is?
niet duurder per KMquote:Op dinsdag 16 mei 2017 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh..maar als het niet duurder is WAAROM ZOU IK DAN DELEN?
Uber heeft zelf geen auto's in bezit, hè. En ik verwacht niet dat je de komende tien jaar zonder rijbewijs kan. Voor alle zelfrijdende auto's geldt nu nog dat je je handjes aan het stuur moet hebben. Voordat die wetgeving een keer is aangepast, ben je wel een decennium verder.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 13:07 schreef michaelmoore het volgende:
Maar heb je nu een rijschool , een (parkeer) garage, of taxi bedrijf , dan ging ik toch wat anders doen
Uber gaat dan echt alle auto's en bussen aansturen
Uber hoeft geen auto's in bezit te hebben, die zullen ze leasen van de fabricant danquote:Op dinsdag 16 mei 2017 13:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Uber heeft zelf geen auto's in bezit, hè.
En ik verwacht niet dat je de komende tien jaar zonder rijbewijs kan. Voor alle zelfrijdende auto's geldt nu nog dat je je handjes aan het stuur moet hebben. Voordat die wetgeving een keer is aangepast, ben je wel een decennium verder.
Uber least helemaal niks. Uber zorgt er alleen maar voor dat mensen die taxichauffeurtje willen spelen, in contact komen met klanten.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 13:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Uber hoeft geen auto's in bezit te hebben, die zullen ze leasen van de fabricant dan
Daar wil ik wel een bron van zien, eigenlijk.quote:nu moet je nog de handjes aan het stuur hebben. klopt
in 1905 moest er in Engeland voor iedere auto een paard voorop rijden ,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |