abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170975449
Hallo iedereen,

Na 5 jaar een relatie te hebben begint mijn vriendin openlijk te twijfelen omdat ze nog nooit met iemand anders is geweest. Niet alleen qua intimiteit maar ook geen serieuze relatie.

We kregen een relatie toen ze 16 was, ikzelf ben een stukje ouder en heb wel meerdere relaties/bedpartners gehad. Na 2 jaar zijn we gaan samenwonen na 4 jaar hebben we ons huis gekocht. En nu na 5 jaar zijn er de twijfels.

Ze zegt dat ze van me houd en me niet kwijt wilt. Tegelijk zegt ze dat ze niet geleefd heeft en niet weet wat ze kan voelen voor een ander of hoe intimiteit met iemand anders is. Ze kan goed een toekomst met mij voorstellen ze is alleen bang dat dat andere gevoel nooit weg gaat en alleen maar erger wordt.

Ik wil haar echt niet kwijt en weet echt niet wat te doen. Iemand ervaring met een dergelijke situatie?
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 09:27:52 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170975495
Relatie op dr 16, 5 jaar latwr is ze 21,dus jullie hebben op haar 18e een huis gekocht. Dit is standaard wat ze voelt, ze is te jongin een serieuze relatie gekomen en wil nu ervaringen op doen. Je relatie gaat voorbij.

Kun jij dat huis alleen betalen? Ik neem even aan van wel, dan begin maar te regelen dat jij in dat huis blijft maar wellicht dat je haar moet uitkopen.

Sorry man, dit soort dingen lopen eigenlijk nooit goed af.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170975541
Ons eerste huis was mijn huurhuis. Ze was 20 toen we samen een huis hebben gekocht.

Niet wat ik wilde horen maar bedankt voor je eerlijkheid.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:30:33 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170975542
21 en twijfels, die vogel is dadelijk gevlogen. Ze noemen het niet voor niets kalverliefde.
pi_170975565
Ach, niet zo heftig doen. Zat manieren om hier mee om te gaan. Ben je heel jaloers aangelegd?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2017 09:32:31 ]
pi_170975574
Gaan jullie op vakantie? Hoe is de seks? Doen jullie verder nog leuke dingen anders dan werken en huishouden? Hebben jullie eigen vriendengroepen?
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 09:35:06 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170975598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:33 schreef Myrr het volgende:
Gaan jullie op vakantie? Hoe is de seks? Doen jullie verder nog leuke dingen anders dan werken en huishouden? Hebben jullie eigen vriendengroepen?
Wat maakt dat nou uit? Die meid wil meer ervaringen opdoen. Ze kent alleen TS, en wil bot gezegd andere piemels uitproberen. Dat ga je niet weg geredeneerd krijgen ben ik bang. Sure, dr leven is prima nu, maar dat knagende gevoel wat ze heeft gaat niet weg.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170975612
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit? Die meid wil meer ervaringen opdoen. Ze kent alleen TS, en wil bot gezegd andere piemels uitproberen. Dat ga je niet weg geredeneerd krijgen ben ik bang. Sure, dr leven is prima nu, maar dat knagende gevoel wat ze heeft gaat niet weg.
En daar zijn prima oplossingen op te vinden binnen een relatie.
pi_170975615
Nee maar dat is omdat ik haar vertrouw (alle reden toe).
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:32 schreef Myrr het volgende:
Ach, niet zo heftig doen. Zat manieren om hier mee om te gaan. Ben je heel jaloers aangelegd?
Nee, ik vertrouw haar altijd. Maar is zoiets dan echt een optie?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:36:14 #10
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_170975619
Ah ik had exact hetzelfde met mijn ex. 16 jaar relatie, tm 23e. Daarna wilde ze een open relatie, om met anderen te experimenteren en om veel te gaan feesten.

Omdat ik van haar hield, had ik dit geprobeerd, maar uiteindelijk ging ik er kapot aan en heb ik het afgekapt.

Sterkte, ik denk dat het lastig gaat worden voor je
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:36:41 #11
395200 deadprez
One more rail
pi_170975625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:35 schreef terrorize het volgende:
Nee, ik vertrouw haar altijd. Maar is zoiets dan echt een optie?
Dat kun jij beter inschatten dan wij lijkt me
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_170975641
Ik zit nu ook in een relatie van vijf jaar, en al die dingen eromheen hebben er alles mee te maken.
pi_170975651
seks is minder als in het begin maar dat lijkt me niet gek in een relatie. Ze staat open voor nieuwe dingen en dat doen we dan ook.

Vakantie geboekt voor over 4 weken....
pi_170975666
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:36 schreef Steef121 het volgende:
Ah ik had exact hetzelfde met mijn ex. 16 jaar relatie, tm 23e. Daarna wilde ze een open relatie, om met anderen te experimenteren en om veel te gaan feesten.

Omdat ik van haar hield, had ik dit geprobeerd, maar uiteindelijk ging ik er kapot aan en heb ik het afgekapt.

Sterkte, ik denk dat het lastig gaat worden voor je
Hoe weet je dat nou? Niet iedereen gaat daar aan onder door. Dat zij veel is gaan feesten is gewoon fout van haar geweest. Anderen in je seksleven betrekken kan prima als je er beide goed mee om gaat.
pi_170975669
Ik ben bang dat ik het niet over mn hart kan krijgen als ze tijdens onze relatie een "uitstapje" zou maken
pi_170975678
Ik zou het uitmaken wegens al je spelfouten, TS. Niet omdat ik nog nooit een andere piemel had gevoeld.
pi_170975680
maar aan de andere kant snap ik dat dat oneerlijk is naar haar toe...
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 09:40:47 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170975690
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:35 schreef Myrr het volgende:

[..]

En daar zijn prima oplossingen op te vinden binnen een relatie.
Wat dan? Dat je zegt 'joh, je mag met jan en alle man neuken als je maar niet bij me weg gaat'? Of wat zie jij precies voor oplossingen dan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170975709
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:39 schreef terrorize het volgende:
Ik ben bang dat ik het niet over mn hart kan krijgen als ze tijdens onze relatie een "uitstapje" zou maken
Zulke dingen kunnen ook samen hé... Zonder mij erbij zou ik mijn vriend noooooooiiittttt iets laten doen haha, maar samen hebben we wel hele leuke dingen gedaan en daar kijk ik alleen maar positief op terug (terwijl ik voor de rest vrij territoriaal kan zijn).
pi_170975717
jaa is ook wanhopig dit... is gewoon kut als je hart breekt
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:42:38 #21
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_170975723
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:39 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou? Niet iedereen gaat daar aan onder door. Dat zij veel is gaan feesten is gewoon fout van haar geweest. Anderen in je seksleven betrekken kan prima als je er beide goed mee om gaat.
Dat zeg ik ook niet, dat iedereen eraan onderdoor gaat. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik denk wel dat je er stevig voor je in je schoenen moet staan, en dat dat niet voor iedereen is weggelegd.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_170975752
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat dan? Dat je zegt 'joh, je mag met jan en alle man neuken als je maar niet bij me weg gaat'? Of wat zie jij precies voor oplossingen dan?
Je klinkt aardig beschadigd en zwartwit. Tussen monogamie en wat jou is overkomen, zit zoveel meer.

Ze zou als ze daar zelf voor open staat, eens iets met een meisje kunnen proberen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:45:36 #23
33189 RM-rf
1/998001
pi_170975779
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:24 schreef terrorize het volgende:

Ik wil haar echt niet kwijt
Is je wens enkel dat ze bij je blijft en dat 'alles bij het oude blijft'....

Of ben je ook zelf bereid te kijken naar op welke wijze jullie beiden gelukkig zijn n eventueel jullie relatie ook zal veranderen in de tijd?

Uiteindelijk blijft een relatie nooit altijd hetzelfde, ik heb de indruk dat ze, gezien haar uitspraak "Ze kan goed een toekomst met mij voorstellen" nu heel erg (en veel meer dan vroeger) bezig is met een toekomst samen en misschien zich ook afvraagt of die toekomst heel voorspelbaar en altijd hetzelfde is, of dat julie relatie misschien ook zich verder kan ontwikkelen, of jullie misschien ook in staat zijn te experimenteren of iig jullie verhouding ten opzichtte van elkaar zich ook kaan aanpassen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170975810
Tussen een volledig open relatie (eenzijdig blijkbaar) en monogamie heb je ook nog 'gezellige avonden' van tijd tot tijd (dus niet ieder weekend in je eentje op pad) waarbij je bijvoorbeeld een ander meisje/ man of stel erbij hebt. Gewoon thuis in de huiskamer. Drankje erbij en je ziet wel waar het schip strandt. Kan ook gewoon bij wat zoenen en voelen blijven. Hier is het nooit verder gegaan dan oraal.

Dan heb je ook nog een parenclub, wel de spanning maar niet direct seks met anderen. Kan ook gewoon gezellig zijn en het is minder awkward dan met iemand anders in je woonkamer zitten.

En dat kan ook gewoon voor een keer, en dan een jaar later ofzo weer een keer. Je hoeft niet direct je relatie helemaal open te gooien en je wijf de hort op zien gaan, het kan ook samen. Met respect naar elkaar toe.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2017 09:49:19 ]
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 09:47:45 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170975814
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:44 schreef Myrr het volgende:

[..]

Je klinkt aardig beschadigd en zwartwit. Tussen monogamie en wat jou is overkomen, zit zoveel meer.

Ze zou als ze daar zelf voor open staat, eens iets met een meisje kunnen proberen.
Oh alsjeblieft zeg, bespaar me de pseudopsychologische oneliners :D die meid wil allerlei andere ervaringen op doen, die dus niet TS zijn. TS geeft aan dat niet prettig te vinden. Dat mag ie vinden. Of moet hij zich nou in allerlei bochten gaan wringen om dingrn te doen die hij niet prettig vindt alleen maar zodat die meid niet bij m weg gaat?

Ze was 16 toen ze wat kregen, ze is nu 21,ze heeft een hele fase gemist. Het issue waar die meid mee worstelt is begrijpelijk, maar het is ook begrijpelijk dat TS geen zin heeft in trio's etc, uit angst dat het alternatief is dat zijn vriendin klaar is met hun relatie.

Als ie t zelf prachtig vindt, hey, more power to him, maar dat gevoel krijg ik niet echt van TS.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')