abonnement Unibet Coolblue
pi_170960512
Ik heb thuis een paar van die standaard ('Type 22') plaatradiatoren hangen. Tussen de beide waterhoudende platen zitten metalen schotten die als convector fungeren.
Nou heb je tegenwoordig ook moderne convectoren, bv Jaga, waarbij alleen onderin een warmtewisselaar zit.

Ik heb in de winter veel last van koudeval van de ramen, en vraag mij af of vervangen van die plaatradiatoren door convectoren dit zou kunnen verhelpen, vanwege de sterkere verticale luchtstroom.

Gaarne jullie ervaring/advies
pi_170960774
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 15:40 schreef Eurypylus het volgende:

Ik heb in de winter veel last van koudeval van de ramen, en vraag mij af of vervangen van die plaatradiatoren door convectoren dit zou kunnen verhelpen, vanwege de sterkere verticale luchtstroom.
Hangen de radiatoren wel helemaal onder de ramen? Genoeg vermogen? Isolatie glas in de ramen/kozijnen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 15 mei 2017 @ 16:03:16 #3
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170960941
Ik heb in de loop der tijd een aantal radiatoren vervangen door de Jaga's.
Als je de vermogens van de Jaga's vergelijkt met de normale radiatoren dan zijn de verschillen echt enorm.

De verschillen zijn echt enorm. Mijn huis is veel sneller warm en ik heb de watertemperaruur van mijn cv ook flink verlaagd. In afwachting van een warmtepomp.

Mijn laatste aanschaf was een 'Jaga DBE' dat zijn ventilatoren die automatisch aangaan bij warmtevraag.
Tot nooit .......
pi_170961322
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 15:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Hangen de radiatoren wel helemaal onder de ramen? Genoeg vermogen? Isolatie glas in de ramen/kozijnen?
Mag niet van de Gemeente: 't is een Rijksmonument. Daarom wil ik nu proberen de koudeval op een andere manier op te lossen, en tracht ik uit te vinden of die moderne convectoren effectiever zijn.
pi_170961444
Ik heb een jonge VR ketel (zo'n onverwoestbaar type, wil niet anders), dus niet zo'n laag-temperatuur systeem:
werken die Jaga convectoren wel op die oudere CV systemen ?

THANKS,
E.

quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:03 schreef Speekselklier het volgende:
Ik heb in de loop der tijd een aantal radiatoren vervangen door de Jaga's.
Als je de vermogens van de Jaga's vergelijkt met de normale radiatoren dan zijn de verschillen echt enorm.

De verschillen zijn echt enorm. Mijn huis is veel sneller warm en ik heb de watertemperaruur van mijn cv ook flink verlaagd. In afwachting van een warmtepomp.

Mijn laatste aanschaf was een 'Jaga DBE' dat zijn ventilatoren die automatisch aangaan bij warmtevraag.
  maandag 15 mei 2017 @ 16:27:07 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170961524
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:23 schreef Eurypylus het volgende:
Ik heb een jonge VR ketel (zo'n onverwoestbaar type, wil niet anders), dus niet zo'n laag-temperatuur systeem:
werken die Jaga convectoren wel op die oudere CV systemen ?

THANKS,
E.

[..]

Werkt prima. Als je je huidige radiator opmeet kan je bij Jaga nagaan wat het vermogen is van een Jaga van dezelfde maat. Ook op hoge temperaturen zijn die verschillen enorm.

Tip, zoek een beetje op Marktplaats. Ze worden veel aangeboden vaak in prima staat omdat mensen over gaan op vloerverwarming.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')