abonnement Unibet Coolblue
pi_170946205
Hallo, mijn dochter van 8 heeft het heel moeilijk op school, we hebben al allerlei testen gedaan (IQ test, niveau test & concentratie test), daaruit kwam dat ze voor spelling en rekenen een achterstand heeft van 6 & 7 maanden en dat haar lange concentratie een ramp is. Ze vermoeden dan ook AD(H)D. De praktijk waar we de testen hebben laten doen hebben ons aangeraden om naar een neuroloog te gaan. Hebben we gedaan, die las het verslag van de testen diagonaal door en zei meteen ah das adhd ( ze had net een overactief momentje, was zo'n draaistoel en dat is natuurlijk leuk om daar als een halve wilde rondjes op te draaien :s) . Die dokter wou direct met adhd medicatie beginnen. Niks tegen medicatie, als het nodig is het nodig maar ik had graag toch nog wat meer onderzoeken / testen gehad ipv boem bats medicatie op te starten.
Dus effe doorgebriefd aan haar juf en die begreep dat we nog niet direct met medicatie wilden starten en gaf ons een folder mee over Eye Q supplementen (visolie, omega 3/6).

We hebben nog een afspraak bij een andere neuroloog staan en ze is aangemeld bij het COS (we zijn van België ;) ) omdat we ook wel graag een diagnose zouden krijgen (en niet één die op 10 minuten vastgesteld is).

Op internet vrij moeilijk om er iets wetenschappelijks over te vinden maar wat we wel gevonden hebben is dat krill olie supplementen nog beter zouden zijn voor de concentratie.

Dus nu mijn vraag, wie heeft er ervaring met één van beiden of beiden ? Nu heb ik er van het kruidvat (was 1 + 1 gratis :D ) maar als je die vergelijkt met de hoeveelheden van alles wat er in zit zit er in die van het 'echte' merk alles meer in. In afwachting om eventueel de 'echte' medicatie te starten proberen we dit al eens, wie weet helpt het.
  zondag 14 mei 2017 @ 21:08:54 #2
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170946411
Visolie meuk gaat de achterstand en het concentratieprobleem niet oplossen.

Medicatie misschien wel, maar het werkelijke probleem pak je niet op.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 14 mei 2017 @ 21:28:51 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_170947170
Hier een paper over deze supplementen en hoe ze bijdragen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3509534/

Als je visolie koopt bedenk je dan dat het niet langer dan een maand meegaat en dat je GEEN visolie koopt met ALA vetten maar EPA en DHA

quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 21:08 schreef Ticootje het volgende:
Visolie meuk gaat de achterstand en het concentratieprobleem niet oplossen.

Medicatie misschien wel, maar het werkelijke probleem pak je niet op.
Dit ligt dus genuanceerder en er zijn wel degelijk wetenschappelijke onderbouwingen hiervoor.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_170947701
Voor de achterstand gaan we naar de logopedie en kinesitherapie dus we zijn ermee bezig.
We zijn al van september bezig om een diagnose te krijgen ...
de visolie van kruidvat heeft EPA en DHA, het zal uiteindelijk wel op 'echte' medicatie uitdraaien maar niet op de manier hoe het bij neuroloog 1 is gegaan.
Als de visolie voorlopig al een beetje helpt haar chaos te organiseren zou geweldig zijn :). Ik heb een overzicht van de verhoudingen Eye q en kruidvat, ik probeer het te posten.



Morgen eens zien of ik de verhoudingen van krill olie vind.
  maandag 15 mei 2017 @ 10:29:35 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170954933
quote:
2s.gif Op zondag 14 mei 2017 21:28 schreef leeell het volgende:
Hier een paper over deze supplementen en hoe ze bijdragen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3509534/

Als je visolie koopt bedenk je dan dat het niet langer dan een maand meegaat en dat je GEEN visolie koopt met ALA vetten maar EPA en DHA

[..]

Dit ligt dus genuanceerder en er zijn wel degelijk wetenschappelijke onderbouwingen hiervoor.
Is dat zo? Gooien alle winkels/producenten die potten dan ook na een maand weg? Ik heb juist megapotten staan thuis. Met zijn vieren elke dag wil dat er best doorheen.
***
  maandag 15 mei 2017 @ 18:33:22 #6
256666 leeell
I know you're lonely
pi_170963898
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is dat zo? Gooien alle winkels/producenten die potten dan ook na een maand weg? Ik heb juist megapotten staan thuis. Met zijn vieren elke dag wil dat er best doorheen.
Zoek maar eens op "ADD"+"Rancid fish oil" , blijkt dat als je al een vissmaakt opboert dat het al niet meer goed is en dat heel veel mensen visolie die al ranzig is blijven nemen.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 15 mei 2017 @ 19:21:38 #7
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170965246
Ik zou krill nemen, dat is rijk aan fosfolipiden en daarom goed voor de hersenen. Die van Golden Naturals is van goede kwaliteit. Krill is eigenlijk ook de basis van visolie (krill is rijk aan olie, wordt gegeten door vis, daar krijgen zij hun olie dus eigenlijk van). Verder is het minder vervuild en niet overbevist. ;)
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:59:32 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_170976018
Tx, ik heb weer wat geleerd. :s)
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')