abonnement Unibet Coolblue
pi_170950056
Is het niet ook zo dat - naast actief EBU lidmaatschap van de uitzendende publieke omroep - een land ook deels binnen een geografisch kader moet vallen?
Ik begreep dat Noord-Afrikaanse landen en enkele landen uit het Midden-Oosten daar binnen vallen en dus mogen deelnemen indien er sprake is van actief EBU lidmaatschap.
Echter landen die buiten het kader vallen mogen niet deelnemen, ook al zijn ze lid van de EBU. Daarom blijf ik de deelname van Australië zo verkeerd vinden: die deelname voldoet helemaal niet aan de eisen die de EBU voor ESF deelname stelt en toch wordt er elk jaar maar weer een uitzondering gemaakt.

Overigens zou Libanon in 2005 al meedoen en er was zelfs al een lied geselecteerd, maar uiteindelijk trokken ze zich terug toen bleek dat ze de Israëlische inzending zouden moeten uitzenden en dat wilden ze niet. De enige deelname van Marokko in 1980 was ook in een jaar dat Israël niet meedeed.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 14 mei 2017 @ 22:58:17 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170950100
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:11 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om met esf
Argentinië verdient dan ook wel een plekje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170950868
Ik snapte de emotie van die puntenteller heel goed ivm het sluiten van de huidige omroep, maar om er dan maar gelijk uit te gooien dat Israel afscheid neemt van het Songfestival was een tikkeltje too much. Ik gok dat ze er met een nieuwe omroep volgend jaar weer bij zijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_170951663
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 23:29 schreef TheVulture het volgende:
Ik snapte de emotie van die puntenteller heel goed ivm het sluiten van de huidige omroep, maar om er dan maar gelijk uit te gooien dat Israel afscheid neemt van het Songfestival was een tikkeltje too much. Ik gok dat ze er met een nieuwe omroep volgend jaar weer bij zijn.
Dit inderdaad. Cornald Maas trok tijdens de uitzending wat voorbarige conclusies. Ik vond het ook vreemd dat hij niet op de hoogte was van het opdoeken van de IBA, zijn Vlaamse collega commentator Peter van de Veire wist dat namelijk al dagen eerder te melden. Het opheffen van de publieke omroep in Israel kwam wel heel onverwacht, zelfs voor de medewerkers van de omroep die het in sommige gevallen maar enkele uren eerder te horen hadden gekregen. Het lijkt erop (zie hier en ook hier) dat Netanyahu, die zich ontpopt als de Trump van Israel, zo de kritiek op zijn beleid het zwijgen op wil leggen, en het is natuurlijk onacceptabel dat zoiets zomaar kan. Vanaf morgen zou er een nieuwe publieke omroep in Israel van start moeten gaan, IPBC, maar zolang deze geen eigen nieuwsredactie heeft kan deze geen lid worden van de EBU, zoals esctoday aangeeft. En gezien de echte reden om IBA op te heffen is het maar de vraag of IPBC tijdig aan de voorwaarden om EBU lid te worden zal kunnen voldoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 15-05-2017 00:26:44 ]
pi_170968441
Er zal vast en zeker wel een uitzondering gemaakt worden voor Israël, zeker als een uitzondering gemaakt kan worden voor Australië.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')