abonnement Unibet Coolblue
pi_170941874
Een IP-cam kan jouw huis extra veiligheid geven. Stel er wordt ingebroken, dan kan deze beelden registreren van de daders.

Maar iemand zei mij pas: ik zou het niet doen, want als ze die IP-cam zien, ben je de lul! Ze kunnen uit wraak nog veel meer spullen vernielen en wie weet word je later bedreigd.

Zit wat in :{

Ik had eerst voor mijn moeder een IP-cam besteld. Er was bij haar een keer ingebroken en ze had er behoorlijk last van. Ik dacht: zo'n ding kan haar wellicht meer gevoel van veiligheid geven.

De IP-cam is wat groot uitgevallen en heeft geen wireless verbinding. Ik hou hem voor mijzelf. Ik woon in klein huis. En ik kan mijn kat in de gaten houden als ik niet thuis ben bijvoorbeeld O+

Maar als je op de ramen een sticker plakt dat je een IP-cam hebt of dat je beschikt over beveiligingsequipments. Schrikt dat inbrekers af?

En wie weet bestaan er voor mijn moeder minder opvallende IP-cam. Ik heb weleens fotos gezien van IP-cams die meer lijken op smoke-detectors.

Of heb je een tip om een IP-cam te camoufleren?

Share your thoughts please! ^O^
pi_170941992
Je cam zelf is wss zo lek als een mandje waardoor het voor andere makkelijk wordt om te zien of je thuis bent.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_170942010
als je er een neerzet moet je wel echt goed weten wat dat ding allemaal doet. vaak maakt zo'n cam zelf verbindingen naar buiten en heb je ook een risico dat derden meekijken. wel handig als die weten dat jij niet thuis bent.
:]
pi_170942060
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:06 schreef wootahH het volgende:
als je er een neerzet moet je wel echt goed weten wat dat ding allemaal doet. vaak maakt zo'n cam zelf verbindingen naar buiten en heb je ook een risico dat derden meekijken. wel handig als die weten dat jij niet thuis bent.
Ik neem aan dat zo een ding buiten aan de muur hangt niet?

In elk geval heb ik er mijn bedenkingen bij. Je hangt niet zomaar een camera op. Kennelijk valt er iets te halen bij jou. Althans het lijkt me dat de inbreker dat dan denkt.

Mij lijkt het beter om fatsoenlijke sloten te plaatsen rondom die bestand zijn tegen kerntrekken en dat je je deuren gewoon op slot doet en je ramen sluit als je niet thuis bent.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170942070
Overigens mocht zo een ding binnen hangen; niemand weet dat zo een ding binnen hangt, dus wie zou er mee moeten kijken? Dat lijkt me een beetje broodje aap verhaal.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170942085
En buiten dat, als men binnen wil komen dan doet men dat toch wel. Ongeacht hoeveel sloten, alarmen en camera;s je op je huis hebt :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170942115
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Ik had eerst voor mijn moeder een IP-cam besteld. Er was bij haar een keer ingebroken en ze had er behoorlijk last van. Ik dacht: zo'n ding kan haar wellicht meer gevoel van veiligheid geven.

De IP-cam is wat groot uitgevallen en heeft geen wireless verbinding. Ik hou hem voor mijzelf. Ik woon in klein huis. En ik kan mijn kat in de gaten houden als ik niet thuis ben bijvoorbeeld O+

Maar als je op de ramen een sticker plakt dat je een IP-cam hebt of dat je beschikt over beveiligingsequipments. Schrikt dat inbrekers af?
Ik heb ook een keer een inbraak + poging daartoe meegemaakt en het is inderdaad een rottige ervaring die ik niemand toewens. Zelf heb ik al 20 jaar een beveiligingsinstallatie en dat bevalt prima in combinatie met stickers op de deuren en ramen en heel goed hang- en sluitwerk alles SKG3 sterren, ik overweeg wel een camera op te hangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 14-05-2017 19:22:03 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 14 mei 2017 @ 18:25:43 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170942371
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar iemand zei mij pas: ik zou het niet doen, want als ze die IP-cam zien, ben je de lul! Ze kunnen uit wraak nog veel meer spullen vernielen en wie weet word je later bedreigd.

Wat is dit dan voor debiele logica? _O-
pi_170942535
Goede beveiliging helpt voornamelijk tegen gelegenheidsdieven. Die kiezen het huis in de straat waar ze denken dat ze het makkelijkst ongezien binnen kunnen komen en kijken dan binnen wel wat er te halen valt.

Hebben ze zich specifiek op een bepaalde buit gericht, dan gaan ze die gewoon halen. Ongeacht de mate van beveiliging.
pi_170942620
Je kan beter je geld in een brandblusser investeren.
pi_170942719
Een draadloze camera kan men zien door Wi-Fi signalen op te zoeken.

Het is dus belangrijk om deze goed te beveiligen d.m.v. een zeer sterk wachtwoord.
Sowieso bekabeld of niet een sterk wachtwoord erop zetten.
Ook de camerasoftware kan niet veilig zijn dus voordat je deze gebruikt met bijvoorbeeld wireshark kijken wat er allemaal verzonden wordt en aan wie.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 14 mei 2017 @ 18:53:10 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_170942967
quote:
7s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:10 schreef Geralt het volgende:
Overigens mocht zo een ding binnen hangen; niemand weet dat zo een ding binnen hangt, dus wie zou er mee moeten kijken? Dat lijkt me een beetje broodje aap verhaal.
Ga zelf maar eens kijken.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-webcams-a1499156
The love you take is equal to the love you make.
pi_170942976
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:05 schreef Chinless het volgende:
Je cam zelf is wss zo lek als een mandje waardoor het voor andere makkelijk wordt om te zien of je thuis bent.
Waar heb jij het over :?
pi_170943138
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat is dit dan voor debiele logica? _O-
Van een collega van me.

Ik ken hem inmiddels wat langer en hoewel hij door anderen erg serieus genomen wordt (hij is hoofd systeembeheer terwijl de meeste mensen de ballen verstand hebben van computers en daarom blind doen wat hij adviseert) merk ik dat ik zijn adviezen wel meer met een korrel zout moet nemen.

Maar ik vroeg mij af of je met een IP-cam juist bepaald gedrag kan provoceren bij inbrekers, zodat het je juist meer schade brengt ipv de kans vergroot dat de daders opgepakt kunnen worden.

Zonder beelden heb je niks. Vingerafdrukken leveren vaak niks op. Een IP-cam met een nachtmodus die beelden maakt van de daders, lijkt mij veel waardevoller.
pi_170943388
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:32 schreef Ivo1985 het volgende:
Goede beveiliging helpt voornamelijk tegen gelegenheidsdieven. Die kiezen het huis in de straat waar ze denken dat ze het makkelijkst ongezien binnen kunnen komen en kijken dan binnen wel wat er te halen valt.

Hebben ze zich specifiek op een bepaalde buit gericht, dan gaan ze die gewoon halen. Ongeacht de mate van beveiliging.
Dat was het geval bij mijn moeder. Die had afgezien van deursloten helemaal geen beveiligingsmaatregelen. Achter haar huis staat een park. De meeste huizen hadden een schutting behalve zij.

In mijn hoofd ging ook "je hebt er zelf om gevraagd". Ik had haar vaak genoeg gezegd dat ze een schutting zou moeten laten plaatsen. Ik kon vanaf het park zo in haar tuin kijken. Maar ze luisterde er niet naar.

Er is pas autisme bij haar geconstateerd en dat verklaart eigenlijk een hoop van dat koppige gedrag. Nu staat er wel een schutting. Ze heeft haar huis opnieuw laten voorzien van beveiligingssloten met een politiekeurmerk. Heeft behoorlijk wat geld gekost, hoewel de schutting de tuin behoorlijk had opgeknapt. Maakt het zelfs somehow ruimtelijker ogend.

Maar die IP-cam wil ik omdat ze zich hopelijk nog wat veiliger voelt. Ze is heel gesloten wat haar gevoel betreft. Maar ik merk dat het nog steeds effect heeft op haar.

Ik heb deze cam via Ali Express besteld.


Ik ging af op de vele positieve reviews en ook dat deze nightvision heeft. Maar hij blijkt wel nogal groot en log te zijn en heeft geen wireless verbinding.

Dus ik orienteer mij op een andere.
  zondag 14 mei 2017 @ 19:12:52 #16
369251 Geralt
of Rivia
pi_170943395
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga zelf maar eens kijken.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-webcams-a1499156
Ik heb het dan uiteraard wel over als je dat ding fatsoenlijk configureert. Dat had ik er wellicht bij moeten zeggen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 14 mei 2017 @ 19:15:11 #17
369251 Geralt
of Rivia
pi_170943442
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Maar ik vroeg mij af of je met een IP-cam juist bepaald gedrag kan provoceren bij inbrekers, zodat het je juist meer schade brengt ipv de kans vergroot dat de daders opgepakt kunnen worden.

Zonder beelden heb je niks. Vingerafdrukken leveren vaak niks op. Een IP-cam met een nachtmodus die beelden maakt van de daders, lijkt mij veel waardevoller.
Als er zo een camera zichtbaar hangt dan denken ze er valt wat te halen. Genoeg lowlife's die het geen hol interesseert of ze met hun porum in beeld staan. En anders doen ze wel even een muts op.

Beste beveiliging is het binnen komen zo moeilijk mogelijk maken lijkt me. Dus met fatsoenlijke sloten etc. Als jij betere sloten hebt dan de buren dan is de kans groot dat ze bij de buren inbreken en niet bij jou :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170943627
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ze heeft haar huis opnieuw laten voorzien van beveiligingssloten met een politiekeurmerk. Heeft behoorlijk wat geld gekost, hoewel de schutting de tuin behoorlijk had opgeknapt.
Dat is een stap in de goede richting! Nou nog een alarm installatie en je hebt een compleet beveiligd huis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 14 mei 2017 @ 20:07:15 #19
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_170944580
Camera's ophangen :')

Dat is een uitnodiging aan elke inbreker dat er wat te halen is. Zijn je spullen weg en heb je nog geen garantie dat je ze ooit nog terugziet.

Beter investeer je in goed hang- en sluitwerk en meer echte inbraakpreventietips.
  zondag 14 mei 2017 @ 20:29:40 #20
4330 PJ
Tja.....
pi_170945222
Bij mij is tijdens de verbouwing ingebroken. De politie adviseerde in de verbouwing gelijk een camera op te hangen. Dat heb ik dus ook gedaan. De camera hangt bij de voordeur en iedereen die naar de voordeur loopt wordt in HD vastgelegd. Beelden worden naar een online drive geschreven en zijn dus altijd weer op te vragen ook als ze de camera en netwerk structuur jatten of vernielen.

Het is overigens geen signaal dat er iets halen valt maar werkt als afschrikmiddel blijkbaar zeer doeltreffend.
pi_170945946
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:29 schreef PJ het volgende:
Het is overigens geen signaal dat er iets halen valt maar werkt als afschrikmiddel blijkbaar zeer doeltreffend.
Was dat de mening van de politie?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170947487
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is een stap in de goede richting! Nou nog een alarm installatie en je hebt een compleet beveiligd huis.
Dat had ze wel overwogen. Echter de buren hebben dat en het geeft ook wel problemen. Dan gaat het alarm af als er een mug door het detectieveld vliegt ofzo.

Er is nu niet echt meer wat bij haar te halen. Helaas bijna al haar sieraden die ze geërfd had van haar moeder zijn gestolen.

Ze had toen geen werkende computer, dus ze leende mijn laptop die was aangesloten op het beeldscherm. Die laptop was verplaatst, maar hadden ze toch niet meegenomen. Elektronica zal wel weinig opleveren. Sieraden zijn waardevast.
pi_170947579
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 21:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Er is nu niet echt meer wat bij haar te halen. Helaas bijna al haar sieraden die ze geërfd had van haar moeder zijn gestolen.

Ze had toen geen werkende computer, dus ze leende mijn laptop die was aangesloten op het beeldscherm. Die laptop was verplaatst, maar hadden ze toch niet meegenomen. Elektronica zal wel weinig opleveren. Sieraden zijn waardevast.
Inbrekers, wat een klootzakken dat toch!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170948960
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:07 schreef Barrah het volgende:
Camera's ophangen :')

Dat is een uitnodiging aan elke inbreker dat er wat te halen is. Zijn je spullen weg en heb je nog geen garantie dat je ze ooit nog terugziet.

Beter investeer je in goed hang- en sluitwerk en meer echte inbraakpreventietips.
Dit dus.
pi_170951744
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 21:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Inbrekers, wat een klootzakken dat toch!
Ze zijn meestal antisociaal. Ze beseffen echt serieus niet waarmee ze de slachtoffers mee opzadelen. Ze zien het als werken: als het hun lukt om binnen te komen en buit mee te nemen, dan vinden ze dat ze het verdiend hebben.

Nog tragischer vind ik het als mensen van 80+ worden overvallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')