abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170913340
Zonder liefde kan je toch niet van iemand houden? En hoe meer liefde/ houden van hoe minder lust?
  zaterdag 13 mei 2017 @ 21:18:21 #2
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_170913529
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:15 schreef TheInnocent het volgende:
Zonder liefde kan je toch niet van iemand houden? En hoe meer liefde/ houden van hoe minder lust?
Is er dan, anders dan het element van cultuur ("zo hoort het", "zo doet iedereen het dus moet jij het ook" enz) een fundamenteel verschil in "soorten" houden van?

Is houden van een partner fundamenteel anders dan houden van ieder ander persoon in je levenssfeer, als je de culturele component er bij uitsluit?
Zou dat werkelijk andere biochemica betreffen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_170914137
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

Is er dan, anders dan het element van cultuur ("zo hoort het", "zo doet iedereen het dus moet jij het ook" enz) een fundamenteel verschil in "soorten" houden van?

Is houden van een partner fundamenteel anders dan houden van ieder ander persoon in je levenssfeer, als je de culturele component er bij uitsluit?
Zou dat werkelijk andere biochemica betreffen?
Ik denk dat het een ander niveau is wanneer die drie elementen van mijn TT gepaard gaan en dat gebeurt in "levels" (bepaalde intensiteit van beleving).. dus qua "level" denk ik dat er verschil wordt gemaakt tussen personen en in verschillende fases.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 21:28:36 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_170914233
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:27 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik denk dat het een ander niveau is wanneer die drie elementen van mijn TT gepaard gaan en dat gebeurt in "levels" (bepaalde intensiteit van beleving).. dus qua "level" denk ik dat er verschil wordt gemaakt tussen personen en in verschillende fases.
Mijn gevoel (want ik heb er geen onderzoeken over gelezen oid) is dat het steeds hetzelfde is, alleen met een andere culturele context. Waarbij de lust de situatie is met 0 culturele remmingen, en houden van met maximaal opgevoerde remmingen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_170914440
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn gevoel (want ik heb er geen onderzoeken over gelezen oid) is dat het steeds hetzelfde is, alleen met een andere culturele context. Waarbij de lust de situatie is met 0 culturele remmingen, en houden van met maximaal opgevoerde remmingen...
wat bedoel je met het culturele aspect? hoe kan dat je belemmeren in houden van/ liefde?
pi_170914597
Houden van is toch letterlijk hetzelfde als gevoelens van liefde voelen voor iemand? Is ook vooral iets Nederlands dat het werkwoord en zelfstandig naamwoord niet simpelweg hetzelfde woord zijn.

Lust is gewoon lichamelijk gericht. Waarom er minder lust zou moeten zijn als je van elkaar houdt is me niet duidelijk. Als je van elkaar houdt kan je elkaar toch ook gewoon heerlijk geil vinden? Lekker seksleven hou je over als dat elkaar uitsluit. Dan kan je dus alleen maar goede seks hebben met mensen waar je niet van houdt.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 21:36:37 #7
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_170914780
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:31 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

wat bedoel je met het culturele aspect? hoe kan dat je belemmeren in houden van/ liefde?
Culturele remmingen niet als in Nederlands versus Engels, maar 200.000 jaar doorontwikkeling van primaat tot waar we nu zijn; dat er dus patronen zijn van lust (elkaar te grazen nemen en aan het eind ervan wat beschroomd elkaar aankijken) versus houden van in de familiaire vorm.
Dat daar aan ten grondslag hetzelfde mechanisme ligt (biologie) maar met laagjes "beschaving" erop. En dat die drie begrippen uit jouw TT dan verschillende hoeveelheden van die laagjes zijn.

Just my two cents, wat ik denk. Meer niet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_170915809
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:36 schreef fietsie het volgende:

[..]

Culturele remmingen niet als in Nederlands versus Engels, maar 200.000 jaar doorontwikkeling van primaat tot waar we nu zijn; dat er dus patronen zijn van lust (elkaar te grazen nemen en aan het eind ervan wat beschroomd elkaar aankijken) versus houden van in de familiaire vorm.
Dat daar aan ten grondslag hetzelfde mechanisme ligt (biologie) maar met laagjes "beschaving" erop. En dat die drie begrippen uit jouw TT dan verschillende hoeveelheden van die laagjes zijn.

Just my two cents, wat ik denk. Meer niet.
Ik denk dat mensen door de ontwikkelingen van hun hersenen met de jaren meer zijn gaan nadenken (waarbij EQ is ontwikkeld) en ook meer waarde zijn gaan hechten aan liefde. Ook mannen hebben liefde nodig, dat was vroeger misschien niet makkelijk om te accepteren en ook daar aan toe te geven -> dus namen ze vrouwen te grazen in plaats van het bedrijven van de liefde? Of was dat hun vorm van liefde uiten (en ook acceptabel voor vrouwen)? Ik denk dat het gaat om wat acceptabel is op dat moment door de mensen, dus inderdaad wat bij ons (de beschaving) voorgeprogrammeerd is.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 21:55:21 #9
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_170916018
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:52 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen door de ontwikkelingen van hun hersenen met de jaren meer zijn gaan nadenken (waarbij EQ is ontwikkeld) en ook meer waarde zijn gaan hechten aan liefde. Ook mannen hebben liefde nodig, dat was vroeger misschien niet makkelijk om te accepteren en ook daar aan toe te geven -> dus namen ze vrouwen te grazen in plaats van het bedrijven van de liefde? Of was dat hun vorm van liefde uiten (en ook acceptabel voor vrouwen)? Ik denk dat het gaat om wat acceptabel is op dat moment door de mensen, dus inderdaad wat bij ons (de beschaving) voorgeprogrammeerd is.
Maar is er serieus een fundamenteel verschil naar jouw gevoel tussen "bedrijven van liefde" en "te grazen nemen"?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_170916386
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Maar is er serieus een fundamenteel verschil naar jouw gevoel tussen "bedrijven van liefde" en "te grazen nemen"?
Ik zou geen liefde kunnen bedrijven met iemand die ik niet zo goed ken of die ik niet eens vriendelijk vind (dat andere wel). Ik zou dan bepaalde dingen (die mij binden) niet delen met iemand met wie ik geen liefde bedrijf en ik zou meer nemen dan geven/ moeite doen. Maar omgekeerd kan ik wel te grazen worden genomen door iemand van wie ik houd of waar ik verliefd op ben, naast het bedrijven van liefde.

Zo denk ik.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 22:02:24 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_170916459
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 22:01 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik zou geen liefde kunnen bedrijven met iemand die ik niet zo goed ken of die ik niet eens vriendelijk vind (dat andere wel). Ik zou dan bepaalde dingen (die mij binden) niet delen met iemand met wie ik geen liefde bedrijf en ik zou meer nemen dan geven/ moeite doen. Maar omgekeerd kan ik wel te grazen worden genomen door iemand van wie ik houd of waar ik verliefd op ben, naast het bedrijven van liefde.

Zo denk ik.
Voor jou zou "te grazen genomen worden" dus een verlengstuk zijn van de liefde bedrijven?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_170917739
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 22:02 schreef fietsie het volgende:

[..]

Voor jou zou "te grazen genomen worden" dus een verlengstuk zijn van de liefde bedrijven?
Als ik de liefde bedrijf dan laat ik veel meer toe en doe ik veel meer moeite dan puur te grazen genomen worden.

Net als dat een man de volgende ochtend in lepeltjes houding ligt en ontbijt klaarmaakt voor de ene vrouw, en bij de ander in de ochtend (het liefst) verdwijnt. Zoiets denk ik.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 22:25:15 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170917918
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:15 schreef TheInnocent het volgende:
Zonder liefde kan je toch niet van iemand houden? En hoe meer liefde/ houden van hoe minder lust?
alle 3 houden ze verband. als 1 in waarde stijgt, stijgt de rest ook in waarde.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 13 mei 2017 @ 22:29:56 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_170918169
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 22:22 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Als ik de liefde bedrijf dan laat ik veel meer toe en doe ik veel meer moeite dan puur te grazen genomen worden.

Net als dat een man de volgende ochtend in lepeltjes houding ligt en ontbijt klaarmaakt voor de ene vrouw, en bij de ander in de ochtend (het liefst) verdwijnt. Zoiets denk ik.
Dus het zijn dan twee heel verschillende patronen; in het ene geval seks in combinatie met intens set gevoelens, in het andere geval de honger naar genot, om daarna bij voorkeur met rust gelaten te worden?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_170921944
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 22:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dus het zijn dan twee heel verschillende patronen; in het ene geval seks in combinatie met intens set gevoelens, in het andere geval de honger naar genot, om daarna bij voorkeur met rust gelaten te worden?
Ja, zoiets. Maar ook bij liefde bedrijven is er honger naar genot. Eigenlijk is dat het geweldigst. Dat je alles in 1 persoon kan vinden en de gevoelens wederzijds zijn maakt de ervaring/ seks des te beter denk ik.
  maandag 15 mei 2017 @ 09:59:23 #16
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_170954482
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 23:28 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ja, zoiets. Maar ook bij liefde bedrijven is er honger naar genot. Eigenlijk is dat het geweldigst. Dat je alles in 1 persoon kan vinden en de gevoelens wederzijds zijn maakt de ervaring/ seks des te beter denk ik.
Gaat dan de spanning er nooit af? Op een geven moment wordt het normaal. AL geef ik toe dat dit in de grondslag de beste seks oplevert.
pi_171068690
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:15 schreef TheInnocent het volgende:
En hoe meer liefde/ houden van hoe minder lust?
Dit is wel herkenbaar.

Ben maar op vier meiden in mijn 28 jarige leven echt verliefd geweest, en dan dacht ik vaak aan hen, maar nooit seksueel getint. Ik vond ze wel echt knap, goed lichaam, enorm leuk karakter, zou ze dolgraag trouwen, maar had nooit vunzige seksuele fantasieën over ze ofzo.

Terwijl ik (net zoals elke man) bij elke lekkere vrouw met een lekker lijf in mijn sociale omgeving waar ik niet verliefd op was wel regelmatig fansatietjes heb gehad.

Dus kennelijk is er toch een verschil bij mij : Lust verkleint liefde, en andersom.
pi_171071526
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:13 schreef BoesB het volgende:

[..]

Dit is wel herkenbaar.

Ben maar op vier meiden in mijn 28 jarige leven echt verliefd geweest, en dan dacht ik vaak aan hen, maar nooit seksueel getint. Ik vond ze wel echt knap, goed lichaam, enorm leuk karakter, zou ze dolgraag trouwen, maar had nooit vunzige seksuele fantasieën over ze ofzo.

Terwijl ik (net zoals elke man) bij elke lekkere vrouw met een lekker lijf in mijn sociale omgeving waar ik niet verliefd op was wel regelmatig fansatietjes heb gehad.

Dus kennelijk is er toch een verschil bij mij : Lust verkleint liefde, en andersom.
Hoe komt dat denk je? Soort van respect voor ze en door meer beschermingsgevoel dat je die gedachten niet krijgt/ wilt?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 17:55:08 #19
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_171076926
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 13:14 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Hoe komt dat denk je? Soort van respect voor ze en door meer beschermingsgevoel dat je die gedachten niet krijgt/ wilt?
Misschien krijgt hij het niet voor elkaar om de vrouwen te regelen die hij in zijn fantasie uit elkaar trekt?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_171076992
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 21:15 schreef TheInnocent het volgende:
Zonder liefde kan je toch niet van iemand houden? En hoe meer liefde/ houden van hoe minder lust?
neehoor gewoon standaard geneukt worden.
pi_171077939
Lust: de honger naar een sterk orgasme (daar komt het uiteindelijk op neer, toch? waarbij echte seks in potentie een sterker gevoel/orgasme/nawerking geeft dan masturberen en daarom staat 'echte' seks hoger op de ranglijst...)

Liefde/houden van: dat je om iemand geeft, dat je bereid bent offers te brengen voor iemand, dat je iemand heel speciaal vindt, dat je warme gevoelens krijgt bij diegene, een breed scala aan gevoelens denk ik. Het is in ieder geval het tegenovergestelde van desinteresse in een persoon.

Waarschijnlijk is de beste seks die seks waarbij je allebei verliefd op elkaar bent en als alles nog redelijk 'vers' is. Maar ja, hoe vaak komt dat voor? Ik kijk in ieder geval naar die ervaring uit, want ik heb nooit seks gehad met een meisje waar ik om gaf. Helaas.

Het voordeel van onpersoonlijke seks is dan weer dat er alleen lust overblijft en dat je dus helemaal los kunt gaan zonder ergens rekening mee te houden. Je ziet haar toch niet weer, in principe, dus het maakt niks uit hoe je presteert of als je er vreemde voorkeuren op nahoudt :P

[ Bericht 19% gewijzigd door Libertarisch op 20-05-2017 19:07:03 ]
  zaterdag 20 mei 2017 @ 19:27:24 #22
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_171078729
Lust is bij mij het verlangen naar iemands lichaam en alle fantasieen die daar bij mee komen afhankelijk van de vrouw in kwestie. Ze spookt dan vaak door mn hoofd maar puur seksueel.

Verliefdheid is niet meer dan een fijn intens tijdelijk gevoel waarbij iemand continue door je hoofd spookt en je vaak onzeker maakt.

Liefde/ houden van is dat je zo weg bent van iemand dat je niet meer zelf altijd op de eerste plaats staat maar deze deelt. Je maakt offers, sluit compromissen zonder dat dat als iets ergs voelt en geniet intens van elkaars gezelschap.
pi_171085798
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 13:14 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Hoe komt dat denk je? Soort van respect voor ze en door meer beschermingsgevoel dat je die gedachten niet krijgt/ wilt?
Als ik er bewust over ga nadenken, kan ik er eigenlijk geen reden voor verzinnen. Maar denk dat jouw argumentatie onbewust wel op gaat ja.

Wil niet zeggen dat ik voor die andere vrouwen geen / minder respect heb ofzo, maar misschien is het ook wel een soort voorzichtigheid. Dames waar je verliefd op bent denk je al dan niet onbewust over in lange termijn gedachten, dus dat wil ik dan misschien ook voorzichtiger aanpakken dan gewoon een aantrekkelijke vrouw waar je verder geen verliefde gevoelens voor heb.

En ik denk dat je een vrouw waar je verliefd op bent inderdaad meer op een voetstuk zet in je hoofd, en kennelijk vind ik seks dan toch iets vernederends dat je naar een vrouw doet (al vind ik dit objectief gezien enorme onzin), wat je dus wel met een random lekkere vrouw wil doen maar waar je bij verliefdheid veel terughoudender mee bent.
pi_171089773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:40 schreef BoesB het volgende:

[..]

Als ik er bewust over ga nadenken, kan ik er eigenlijk geen reden voor verzinnen. Maar denk dat jouw argumentatie onbewust wel op gaat ja.

Wil niet zeggen dat ik voor die andere vrouwen geen / minder respect heb ofzo, maar misschien is het ook wel een soort voorzichtigheid. Dames waar je verliefd op bent denk je al dan niet onbewust over in lange termijn gedachten, dus dat wil ik dan misschien ook voorzichtiger aanpakken dan gewoon een aantrekkelijke vrouw waar je verder geen verliefde gevoelens voor heb.

En ik denk dat je een vrouw waar je verliefd op bent inderdaad meer op een voetstuk zet in je hoofd, en kennelijk vind ik seks dan toch iets vernederends dat je naar een vrouw doet (al vind ik dit objectief gezien enorme onzin), wat je dus wel met een random lekkere vrouw wil doen maar waar je bij verliefdheid veel terughoudender mee bent.
Hmm meer onzekerheid en dus meer voorzichtigheid.. maar dat je je gaat schamen aan een seks gedachte (door te denken dat het iets vernederend is) vind ik bijzonder. Als ik verliefd ben, dan gaat dat gecombineerd met lust.. ik neem dat de vrouwen waar je verliefd op bent ook een mate van lust opwekken bij jou, maar dat je ze vooral meer mooi dan lekker vindt?
pi_171089826
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 18:44 schreef Libertarisch het volgende:
Lust: de honger naar een sterk orgasme (daar komt het uiteindelijk op neer, toch? waarbij echte seks in potentie een sterker gevoel/orgasme/nawerking geeft dan masturberen en daarom staat 'echte' seks hoger op de ranglijst...)

Liefde/houden van: dat je om iemand geeft, dat je bereid bent offers te brengen voor iemand, dat je iemand heel speciaal vindt, dat je warme gevoelens krijgt bij diegene, een breed scala aan gevoelens denk ik. Het is in ieder geval het tegenovergestelde van desinteresse in een persoon.

Waarschijnlijk is de beste seks die seks waarbij je allebei verliefd op elkaar bent en als alles nog redelijk 'vers' is. Maar ja, hoe vaak komt dat voor? Ik kijk in ieder geval naar die ervaring uit, want ik heb nooit seks gehad met een meisje waar ik om gaf. Helaas.

Het voordeel van onpersoonlijke seks is dan weer dat er alleen lust overblijft en dat je dus helemaal los kunt gaan zonder ergens rekening mee te houden. Je ziet haar toch niet weer, in principe, dus het maakt niks uit hoe je presteert of als je er vreemde voorkeuren op nahoudt :P
Dus je geeft ook om diegene waar je verliefd op bent, in hoeverre maakt het dat gevoel anders dan houden van? En waarom heb je nooit seks gehad met diegene waarop je verliefd bent geweest/ om gaf? Was dat uit angst om haar te verliezen/ teleur te stellen? (want het is niet zo dat je haar nooit meer zal zien..)
pi_171089862
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:27 schreef oganesson het volgende:
Lust is bij mij het verlangen naar iemands lichaam en alle fantasieen die daar bij mee komen afhankelijk van de vrouw in kwestie. Ze spookt dan vaak door mn hoofd maar puur seksueel.

Verliefdheid is niet meer dan een fijn intens tijdelijk gevoel waarbij iemand continue door je hoofd spookt en je vaak onzeker maakt.

Liefde/ houden van is dat je zo weg bent van iemand dat je niet meer zelf altijd op de eerste plaats staat maar deze deelt. Je maakt offers, sluit compromissen zonder dat dat als iets ergs voelt en geniet intens van elkaars gezelschap.
Denk je dan niet dat er ook een stukje liefde zit in lust en verliefdheid? De vrouw blijft namelijk rondspoken in je hoofd. En ook wel lust bij verliefdheid, wil je dan geen seks met diegene hebben als je bij haar bent? En wanneer je fantaseert, is dat meer een fantasie dat gaat over bij elkaar zijn en knuffelen ipv seksueel getint?
pi_171092276
"copulatie motivatie"
Conscience do cost.
  zondag 21 mei 2017 @ 13:44:03 #28
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_171093933
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 09:30 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Denk je dan niet dat er ook een stukje liefde zit in lust en verliefdheid? De vrouw blijft namelijk rondspoken in je hoofd. En ook wel luv bij verliefdheid, wil je dan geen seks met diegene hebben als je bij haar bent? En wanneer je fantaseert, is dat meer een fantasie dat gaat over bij elkaar zijn en knuffelen ipv seksueel getint?
Nee het is bij mij meer andersom, als ik iemand leuk begin te vinden (ook als ik iemand eerst juist niet fysiek interessant vond) dan kwam dat ineens toch. Ik ben door vrienden wel eens voor gek verklaard waarom ik ineens iemand wel aantrekkelijk en sexy vond die ze niet bepaald knap vonden.
Een vrouw waar ik naar lust spookt niet door mijn hoofd als in "Oh wat is ze leuk" "wat zou ze doen" etc. Ik vrees dat bij lust in die fantasieën ook weinig behoefte naar geknuffel of gezelschap voorkomt. Dat is niet wat lust is bij mij, en in alle eerlijkheid denk ik dat ik daar niet alleen in sta. Lust is iemand willen neuken. Niet iemand met al je kleren willen knuffelen vlak voor het werk.

Wat voor gedachten heb jij dan bij lust en wat bij liefde? En verwar je zelf lust en liefde niet?
pi_171094249
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 09:27 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dus je geeft ook om diegene waar je verliefd op bent, in hoeverre maakt het dat gevoel anders dan houden van?
Geen idee, ik heb er niet zo veel kaas van gegeten.

quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 09:27 schreef TheInnocent het volgende:
En waarom heb je nooit seks gehad met diegene waarop je verliefd bent geweest/ om gaf? Was dat uit angst om haar te verliezen/ teleur te stellen? (want het is niet zo dat je haar nooit meer zal zien..)
Ik heb in mijn volwassen leven 1 crush gehad, dit meisje was een platonische vriendin want ze had een vaste relatie. Maar deze zomer komt het er misschien van, ze heeft me bij haar thuis uitgenodigd ;)

Alleen ben ik nu niet verliefd op haar.

Bottom line is dus als je niet snel emoties ontwikkeld dat het lastig is om seks te krijgen met 'diepere' emoties.
pi_173948882
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:44 schreef oganesson het volgende:

[..]

Nee het is bij mij meer andersom, als ik iemand leuk begin te vinden (ook als ik iemand eerst juist niet fysiek interessant vond) dan kwam dat ineens toch. Ik ben door vrienden wel eens voor gek verklaard waarom ik ineens iemand wel aantrekkelijk en sexy vond die ze niet bepaald knap vonden.
Een vrouw waar ik naar lust spookt niet door mijn hoofd als in "Oh wat is ze leuk" "wat zou ze doen" etc. Ik vrees dat bij lust in die fantasieën ook weinig behoefte naar geknuffel of gezelschap voorkomt. Dat is niet wat lust is bij mij, en in alle eerlijkheid denk ik dat ik daar niet alleen in sta. Lust is iemand willen neuken. Niet iemand met al je kleren willen knuffelen vlak voor het werk.

Wat voor gedachten heb jij dan bij lust en wat bij liefde? En verwar je zelf lust en liefde niet?
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:44 schreef oganesson het volgende:

[..]

Nee het is bij mij meer andersom, als ik iemand leuk begin te vinden (ook als ik iemand eerst juist niet fysiek interessant vond) dan kwam dat ineens toch. Ik ben door vrienden wel eens voor gek verklaard waarom ik ineens iemand wel aantrekkelijk en sexy vond die ze niet bepaald knap vonden.
Een vrouw waar ik naar lust spookt niet door mijn hoofd als in "Oh wat is ze leuk" "wat zou ze doen" etc. Ik vrees dat bij lust in die fantasieën ook weinig behoefte naar geknuffel of gezelschap voorkomt. Dat is niet wat lust is bij mij, en in alle eerlijkheid denk ik dat ik daar niet alleen in sta. Lust is iemand willen neuken. Niet iemand met al je kleren willen knuffelen vlak voor het werk.

Wat voor gedachten heb jij dan bij lust en wat bij liefde? En verwar je zelf lust en liefde niet?
Nee ik verwar deze niet denk ik, het is iets losstaand wat bij mij wel gepaard gaat. Ik kan me geen seks (lust) voorstellen zonder geknuffel (liefde). Twee aparte emoties, toestanden van geluk, waarbij lust een korter geluksgevoel geeft dan liefde en om die reden ook minder voldoening dan liefde. Liefde laat me voelen dat ik er echt mag zijn in de staat hoe ik ben en wie ik ben. Denk dat er om die reden niets mooier bestaat dan liefde en dat dit ook zin geeft aan het leven. Lust, amazing, but a temporary thing... without love, lust and romance will always be short-lived.
pi_173948914
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 13:57 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb er niet zo veel kaas van gegeten.

[..]

Ik heb in mijn volwassen leven 1 crush gehad, dit meisje was een platonische vriendin want ze had een vaste relatie. Maar deze zomer komt het er misschien van, ze heeft me bij haar thuis uitgenodigd ;)

Alleen ben ik nu niet verliefd op haar.

Bottom line is dus als je niet snel emoties ontwikkeld dat het lastig is om seks te krijgen met 'diepere' emoties.
Wat heb je geleerd in je volwassen leven?
pi_174088557
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 23:28 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ja, zoiets. Maar ook bij liefde bedrijven is er honger naar genot. Eigenlijk is dat het geweldigst. Dat je alles in 1 persoon kan vinden en de gevoelens wederzijds zijn maakt de ervaring/ seks des te beter denk ik.
Ik ervaar dat nu, als ik samen met mijn vriend sex heb is dat zoveel meer dan alleen sex.
Het is samensmelten en genieten.
Voorheen was het net een race, snel, leuk en spannend maar echt genieten was er niet bij.
Nu is het een rustigere rit waarbij ik van alles kan genieten met mijn vriend, het voelt vele malen intenser en al doen we het niet dan geniet ik nog van hem.
En lust....ja lust naar elkaar, het gevoel om zo dicht mogelijk bij elkaar te zijn. <3
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 2 oktober 2017 @ 16:44:37 #33
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174141363
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Puzzie op 02-10-2017 16:47:22 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')