[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 12-12-2002 20:15]
quote:Lijkt me wel flex als er 1 van is/zou komen
Op donderdag 12 december 2002 20:10 schreef MSXUser het volgende:
Volgens mij niet. Het lijkt me ook geen makkie om daar een GOEDE tranceversie van te maken.
quote:Ik heb ook al wel eens geprobeerd om van een nummer wat oorspronkelijk een 3/4 maat was een houseversie te maken. Eén ding is zeker, het is mogelijk, mits je het complete nummer onherkenbaar verbouwd of een extreem cheesy produkt in elkaar flanst.
Op donderdag 12 december 2002 20:14 schreef EggsTC het volgende:
Lijkt me wel flex als er 1 van is/zou komen
Ik heb die single hier thuis liggen : nog helemaal vinyl
quote:Tuurlijk, maar het nummer zelf veranderd niet
Op donderdag 12 december 2002 20:20 schreef Kptelmo het volgende:
Gewoonweg niet doen
Het is een mooi nummer zoals het nu is
Ik heb die single hier thuis liggen : nog helemaal vinyl
quote:Het nummer moet je juist veranderen, omdat je er anders nooit een house/trance/hardcore/techno versie van kunt maken... helaas.
Op donderdag 12 december 2002 20:22 schreef EggsTC het volgende:Tuurlijk, maar het nummer zelf veranderd niet
zag van de week dat Belle Perez het nummer opnieuw heeft opgenomen
dan loopt een nummer niet lekker
quote:Je kan het heel experimenteel doen natuurlijk, alleen vraag ik me af of het mogelijk is. House en dergelijke zijn helemaal gericht op een pure 4/4 maat. Gisteravond ben ik er nog wel even mee bezig geweest en wil ik het voor elkaar krijgen dan moet ik heel wat kunstgrepen uithalen om het een beetje fatsoenlijk te laten klinken. Natuurlijk kun je het net zo doen als de radioversies van Mauro Picotto - Komodo/Proximus, maar dat vind ik zelf nogal flauw (nummer 'afkappen', stukje van het andere nummer erdoor en vervolgens weer verder met je eigen compositie).
Op vrijdag 13 december 2002 08:48 schreef Gellarboy het volgende:
Waarom kan een housenummer geen driekwartsmaat zijn?
Mijn hersenen kraken, maar ik heb werkelijk geen idee waarom dat niet zou kunnen.
quote:Check eens het album Bytes van The Black Dog (engelse techno)
Op vrijdag 13 december 2002 08:51 schreef Cybart het volgende:
de standaard voor dance bestaat uit vierkwartsmaten
walsen (waarop Hijo De La Luna gebasseerd is) bestaan uit driekwarts maten... nou probeer dat maar een te combinerendan loopt een nummer niet lekker
Squarepusher heeft volgens mij ook zo'n nummer...
quote:Dat is geen cover
Op vrijdag 13 december 2002 11:26 schreef ric0 het volgende:
Check eens het album Bytes van The Black Dog (engelse techno)
Daar staat een nummer op waar het wel gelukt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |