abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:25:36 #26
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170898047
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb al wat gekocht van de week. Ik net in de auto een bonnetje liggen van hetzelfde bedrag bij dezelfde winkel, dus m'n pa geeft hetzelfde.

Geen ramp overigens, m'n ma vindt [url=https://www.google.nl/search?q=ceramika+boleslawiec&client=ms-android-motorola&prmd=imsvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiy6bzInOzTAhVMLMAKHeBED2IQ_AUICSgB&biw=360&bih=511]Pools aardewerk[/b] mooi. Met deze cadeautjes erbij heeft ze dan nu zes koffie kopjes.

Zag in de winkel ook al botervloten, melkkannen en gebaksbordjes van dezelfde serie, dus voorlopig zijn de cadeaus lekker makkelijk :D

Ben benieuwd wat dat spul in Polen kost, hier ¤14,50 voor één kopje 8)7 Wellicht kan een tripje Polen lucratief worden, vuurwerk en keramiek kopen combineren met vakantie.
Hoef met aardewerk niet bij mijn moeke aan te komen,dat maakt ze allemaal zelf,incl. glaswerk ondanks haar handicap.
Zou een draai om m'n oren riskeren ondanks mijn 40+ jaren.
Graag verwijderen.
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 08:29:31 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170898065
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:25 schreef Charged het volgende:

[..]

Hoef met aardewerk niet bij mijn moeke aan te komen,dat maakt ze allemaal zelf,incl. glaswerk ondanks haar handicap.
Zou een draai om m'n oren riskeren ondanks mijn 40+ jaren.
Kan ze dat spul wat ik laat zien ook maken/schilderen? Is ook handgemaakt, dus alles is uniek.

Zoja, kan ik een bestelling doorgeven? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:34:43 #28
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170898088
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan ze dat spul wat ik laat zien ook maken/schilderen? Is ook handgemaakt, dus alles is uniek.

Zoja, kan ik een bestelling doorgeven? :+
Ik kan het morgen altijd vragen,als ze het kan reageer ik via dm.
Graag verwijderen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:38:36 #29
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170898108
Ben zowiezo benieuwd want morgen dus ook een cadeautje voor m'n vriendin mee terug nemen,een glas in lood yggdrasil naar haar eigen inzicht.
Graag verwijderen.
pi_170898111
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:21 schreef Charged het volgende:

[..]

Ik neem ze juist alledrie,moederdag cadeau is een ontbijtje wat ik haar ga brengen..kan ik gelijk de S70 weer even uitlaten.
Mijn vader maakt standaard elke dag ontbijt (en in het weekend krijgt ze het op bed). Als ik dat wil overtreffen of voor zijn moet ik om 6 uur opstaan :').

Ze wilde graag een doek voor in de tuin. Dus dat ga ik zo maar eens zoeken. Als dat niks wordt koop ik wel een boel bloemies voor in de tuin.
pi_170898115
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:38 schreef Charged het volgende:
Ben zowiezo benieuwd want morgen dus ook een cadeautje voor m'n vriendin mee terug nemen,een glas in lood yggdrasil naar haar eigen inzicht.
Is ze jarig of gewoon zomaar?
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:45:29 #32
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170898151
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Is ze jarig of gewoon zomaar?
Laten maken voor haar verjaardag,ligt al een tijdje klaar.

En Pa is al een tijdje niet meer onder ons dus mja,het kan nooit geen kwaad,ik zie haar al te weinig om eerlijk te zijn :@
Graag verwijderen.
pi_170898193
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:45 schreef Charged het volgende:

[..]

Laten maken voor haar verjaardag,ligt al een tijdje klaar.

En Pa is al een tijdje niet meer onder ons dus mja,het kan nooit geen kwaad,ik zie haar al te weinig om eerlijk te zijn :@
Cool. Is ze veel van het mythische?

En, foei!
Ik zie mijn ouders elke week. Maar die wonen dan ook 1 wijkje verderop!
pi_170898255
Paladijn kun je mij in lekentaal vertellen hoe een NAS werkt?

We hebben een 'ouderwetse' TV zonder digitale dingetjes. We hebben wel een (simpel, geen horizon) Ziggo kastje en een Raspberry Pi. En dus twee Windows laptops, een Windows PC, een MacBook, een iPhone en een smartphone op Android.

Wat kan ik er dan allemaal mee?
En is dit bijvoorbeeld een goede?

https://www.nascenter.nl/product/714371/synology-ds216j-4-tb.html

Geeft zoiets ook aan dat de hdd aan vervanging toe is, voordat ie daadwerkelijk de geest geeft?
pi_170898288
Als we trouwens een wat nieuwere tv kopen, wat kan ik dáár dan nog mee?

Staat namelijk wel nog op de planning een keer.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 09:30:17 #36
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170898461
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Cool. Is ze veel van het mythische?

En, foei!
Ik zie mijn ouders elke week. Maar die wonen dan ook 1 wijkje verderop!
Toen ik haar leerde kennen wel,ik ook wat meer. Tegenwoordig iets meer down to earth maar we vinden de noorse mythologie nog steeds boeiend,onze honden krijgen ook steevast namen die daar aan verbonden zijn (Yuno,Yumo,Wodan,Taran,Fayen enz..)

Moeders woont een klein uurtje rijden richting zuiden,moet er inderdaad eens iets meer werk van gaan maken,ze wordt er ook niet jonger op maar we houden allemaal (van wat er nog van de familie over is) ook van onze rust.
Paar maal per jaar is voldoende.
Graag verwijderen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 09:39:51 #37
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170898546
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bestaat dat serieus? :o
ja bij de tuinders ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 13 mei 2017 @ 09:58:01 #38
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170898805
Moederdags ontbijtje bij elkaar gesprokkeld. Ga zo eens de airbrush aanslingeren,het weer is wat twijfelachtig hier dus ik blijf als een Fok!-er lekker binnen.
Graag verwijderen.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 10:14:05 #39
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170899048
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:59 schreef Anne het volgende:
Paladijn kun je mij in lekentaal vertellen hoe een NAS werkt?

We hebben een 'ouderwetse' TV zonder digitale dingetjes. We hebben wel een (simpel, geen horizon) Ziggo kastje en een Raspberry Pi. En dus twee Windows laptops, een Windows PC, een MacBook, een iPhone en een smartphone op Android.

Wat kan ik er dan allemaal mee?
En is dit bijvoorbeeld een goede?

https://www.nascenter.nl/product/714371/synology-ds216j-4-tb.html

Geeft zoiets ook aan dat de hdd aan vervanging toe is, voordat ie daadwerkelijk de geest geeft?
een nas is een netwerkhardeschijf. Zoals je een USB schijf aan je computer zou hangen zo kan je deze nas bereiken via het netwerk. Nadeel is dat je m met de iPhone niet echt kan benaderen, en met een iBook weet ik het niet (zou wel moeten kunnen). Als je op de tv een losse mediaspeler hebt aangesloten die op het netwerk kan, kan die het lezen van de nas doen voor de tv.

Zou kunnen dat ik mijn nas niet goed genoeg ingesteld hebt, zo staat bij mij de cloud functie uit, en de iTunesserver. Dan heb je er niet veel aan met een mobiele telefoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 13-05-2017 11:24:29 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:47:07 #40
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_170905777
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:59 schreef Anne het volgende:
Paladijn kun je mij in lekentaal vertellen hoe een NAS werkt?

We hebben een 'ouderwetse' TV zonder digitale dingetjes. We hebben wel een (simpel, geen horizon) Ziggo kastje en een Raspberry Pi. En dus twee Windows laptops, een Windows PC, een MacBook, een iPhone en een smartphone op Android.

Wat kan ik er dan allemaal mee?
En is dit bijvoorbeeld een goede?

https://www.nascenter.nl/product/714371/synology-ds216j-4-tb.html

Geeft zoiets ook aan dat de hdd aan vervanging toe is, voordat ie daadwerkelijk de geest geeft?

:P

Maar wat Lipje zegt: het is simpelweg een (zuinigere) minicomputer in je eigen netwerk waar je bestanden opslaat en download. Sommige mensen zetten hem ook open op the internets zodat ze hun eigen prive-cloud hebben. WD biedt volgens mij een reeks externe schijven aan die met 1 schijf een wat simpele NAS oplossing zijn, heet mycloud maar is dus erg, erg simplistisch: https://www.wdc.com/products/personal-cloud-storage/my-cloud.html

Vraag is meer... waar denk je het voor nodig te hebben? De meeste mensen gebruiken een NAS om hun films/foto's te delen binnenshuis zonder dat daarvoor een grote/zware PC hoeft te draaien.

Harde schijven die je erin propt gaan net zo stuk als in een normale PC, dus je moet nog steeds backups maken of RAID 1 (2x dezelfde schijf, 2e is een letterlijke kopie - niet RAID 0 gebruiken!) instellen. Nadeel is dat je dan nog steeds je gegevens kwijt bent bij een brand, vandaar dat ik mijn foto's en andere dingen die ik wil bewaren als backup buitenshuis heb liggen - die vernieuw ik eens in de zoveel tijd.

Synology is goed spul en behoorlijk plug&play, alleen wat meer aan de prijs - goedkopere bieden dus minder opties of een minder handige interface. Bij dat ding wat je linkt heb je 2 HD bays, dus kun je bijvoorbeeld 2x 4TB in RAID1 plaatsen, dan heb je 4TB maar wel de garantie dat als 1 schijf stuk gaat de gegevens nog op de andere staan. Die schijven moet je dan dus wel los bijkopen, maar 5TB is niet zo duur meer tegenwoordig :') Die schijven zitten erbij blijkbaar :P

Voor prijzen kun je het beste even kijken bij de buren -> https://tweakers.net/pricewatch en bijbehorende reviews. Ik haal zelf de meeste onderdelen bij Azerty tegenwoordig, die zijn vrij snel, goedkoop en netjes met garantie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Paladijn op 13-05-2017 15:54:24 ]
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 15:52:26 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170905852
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:47 schreef Paladijn het volgende:

[..]


:P

Maar wat Lipje zegt: het is simpelweg een (zuinigere) minicomputer in je eigen netwerk waar je bestanden opslaat en download. Sommige mensen zetten hem ook open op the internets zodat ze hun eigen prive-cloud hebben. WD biedt volgens mij een reeks externe schijven aan die met 1 schijf een wat simpele NAS oplossing zijn, heet mycloud maar is dus erg, erg simplistisch: https://www.wdc.com/products/personal-cloud-storage/my-cloud.html

Vraag is meer... waar denk je het voor nodig te hebben? De meeste mensen gebruiken een NAS om hun films/foto's te delen binnenshuis zonder dat daarvoor een grote/zware PC hoeft te draaien.

Harde schijven die je erin propt gaan net zo stuk als in een normale PC, dus je moet nog steeds backups maken of RAID 1 (2x dezelfde schijf, 2e is een letterlijke kopie - niet RAID 0 gebruiken!) instellen. Nadeel is dat je dan nog steeds je gegevens kwijt bent bij een brand, vandaar dat ik mijn foto's en andere dingen die ik wil bewaren als backup buitenshuis heb liggen - die vernieuw ik eens in de zoveel tijd.

Synology is goed spul en behoorlijk plug&play, alleen wat meer aan de prijs - goedkopere bieden dus minder opties of een minder handige interface. Bij dat ding wat je linkt heb je 2 HD bays, dus kun je bijvoorbeeld 2x 5TB in RAID1 plaatsen, dan heb je 5TB maar wel de garantie dat als 1 schijf stuk gaat de gegevens nog op de andere staan. Die schijven moet je dan dus wel los bijkopen, maar 5TB is niet zo duur meer tegenwoordig :')

Voor prijzen kun je het beste even kijken bij de buren -> https://tweakers.net/pricewatch en bijbehorende reviews. Ik haal zelf de meeste onderdelen bij Azerty tegenwoordig, die zijn vrij snel, goedkoop en netjes met garantie.
Niet slecht voor een geschiedkundige ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 13 mei 2017 @ 16:01:26 #42
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170905972
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:47 schreef Paladijn het volgende:

Synology is goed spul en behoorlijk plug&play, alleen wat meer aan de prijs -
Q-nap is duurder :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 13 mei 2017 @ 16:02:34 #43
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170905989
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet slecht voor een geschiedkundige ;)
dubbelstudie met ICT :Y)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator zaterdag 13 mei 2017 @ 16:15:04 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170906245
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:02 schreef lipje het volgende:

[..]

dubbelstudie met ICT :Y)
Vandaar ook de opmerking ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 13 mei 2017 @ 17:16:28 #45
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170907834
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vandaar ook de opmerking ;)
moet jij niet opzoek naar een moederdagcadeau of unimogs in nordhorn?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:14:20 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170910007
Nemen we 2 van die NAS dingen; eentje in huis en eentje in de schuur, kan het huis gewoon afbranden :+

Ik zoek nog een manier om via het thuisnetwerk ziggo te kijken zonder dat Ziggo in de peiling heeft dat ik niet in NL zit.. dat 'overal en altijd' ziggo kijken valt namelijk nogal tegen.. in het buitenland werkt dat gewoon niet :(

Kep nou een VPN, maar dat is ook niet helemaal ideaal als je ook nog eens via een mifi router op een kut netwerk zit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:40:14 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170910412
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vergeet ze lekker alle drie :P
Ja, jullie zitten nog in het biertijdperk daar.. geeft niet hoor.. we houden toch wel van je :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:59:57 #48
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_170910814
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:14 schreef Sounddragon het volgende:
Nemen we 2 van die NAS dingen; eentje in huis en eentje in de schuur, kan het huis gewoon afbranden :+
hebben we op de zaak. Het idee was smachten de ene met de ander er synchroniseren en de tweede idd bij iemand thuis zetten. Nooit meer gebeurd :')
quote:
Ik zoek nog een manier om via het thuisnetwerk ziggo te kijken zonder dat Ziggo in de peiling heeft dat ik niet in NL zit.. dat 'overal en altijd' ziggo kijken valt namelijk nogal tegen.. in het buitenland werkt dat gewoon niet :(
bekend, die glasvezeltvboeren hebben daar ook last van.
quote:
Kep nou een VPN, maar dat is ook niet helemaal ideaal als je ook nog eens via een mifi router op een kut netwerk zit.
maar het werkt wel :9
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 13 mei 2017 @ 20:09:41 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170911019
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:59 schreef lipje het volgende:

[..]

hebben we op de zaak. Het idee was smachten de ene met de ander er synchroniseren en de tweede idd bij iemand thuis zetten. Nooit meer gebeurd :')

[..]

bekend, die glasvezeltvboeren hebben daar ook last van.

[..]

maar het werkt wel :9
Als je bandbreedte genoeg hebt wel ja..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170911556
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 19:14 schreef Sounddragon het volgende:
Nemen we 2 van die NAS dingen; eentje in huis en eentje in de schuur, kan het huis gewoon afbranden :+

Ik zoek nog een manier om via het thuisnetwerk ziggo te kijken zonder dat Ziggo in de peiling heeft dat ik niet in NL zit.. dat 'overal en altijd' ziggo kijken valt namelijk nogal tegen.. in het buitenland werkt dat gewoon niet :(

Kep nou een VPN, maar dat is ook niet helemaal ideaal als je ook nog eens via een mifi router op een kut netwerk zit.
Ik heb het geprobeerd via de VPN die ik voor mn werk in Vuren ook moet gebruiken, maar die zitten niet via Ziggo dus helaas.... -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')