Wat ik wilde zeggen is dat er dus blijkbaar nog steeds wordt gewerkt aan het schoner en efficienter maken van 2takt-krachtbronnen. Als dit goed blijkt te werken, kan een of andere chinees de technologie misschien kopieeren en veel goedkoper in de markt zetten.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Met een heleboel aanpassingen bedoel je...
Enne.. dat komt dus nog bovenop de prijs van ¤6.750,00
Daarbuiten wil ik wel eens weten wat de onderhoudsinterval is..
En kutherrie maakt een stad toch wel... Je had liever dat je door een stille scooter aangereden word? En dan gaan zeuren dat ze verboden moeten worden omdat je ze niet hoort aan komen?
Scooter/brommerrijders zijn wel genoeg gepest de laatste jaren... Laat ze maar een verbod op zeiken instellen..
Op mijn 2 takt zit gewoon een egr en twee katalysatoren.. Dat je dan als minister alle 2 takts over 1 kam scheert zonder enige kennis van zaken is te zielig voor woorden...quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat ik wilde zeggen is dat er dus blijkbaar nog steeds wordt gewerkt aan het schoner en efficienter maken van 2takt-krachtbronnen. Als dit goed blijkt te werken, kan een of andere chinees de technologie misschien kopieeren en veel goedkoper in de markt zetten.
En een tweetakt maakt nu eenmaal een kutgeluid.
Feit blijft dat jouw tweetakt wel zijn olie verbrandt en dat feit maakt hem 1 van meest vervuilende manieren van personenvervoer.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 11:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Op mijn 2 takt zit gewoon een egr en twee katalysatoren.. Dat je dan als minister alle 2 takts over 1 kam scheert zonder enige kennis van zaken is te zielig voor woorden...
Boetes zijn asociaal hoog, rijbewijzen zijn achterlijk duur (vroeger kocht je een certificaat, net als een visakte op het postkantoor voor 25 gulden) nu kost een rijbewijs minimaal vijfhonderd euro..
(Heb ik het nog niet over kentekens, half wel/niet op de rijbaan. en WOKmeldingen die we allemaal moesten slikken)
In grotere Chinese steden zijn alle scooters verbannen.. ook schone viertakts..
Daarbij wil een Chinees alleen maar op korte termijn veel geld verdienen, dus kwaliteit en ontwikkeling is daarop gebaseerd..
Betekend dat ik iedere 2 jaar een nieuwe "schone" scooter moet kopen.. omdat de vorige versleten of niet meer de moeite is..
Dat die scooter ook gemaakt moet worden, en er een enorme berg afval ontstaat.. maakt dat mijn huidige 2 takt gewoon schoner is...
Sterker.. ik heb hier eentje uit 1970 staan die nog jaren meegaat.. die is dus schoon..
Zeikende mensen maken ook een kutgeluid...
Feit blijft dat het ding er staat.. en vervangen het hele beginsel zo hard onderuit haalt... dat het om te huilen is dat mensen dat alleen al bedenken...quote:Op vrijdag 12 mei 2017 11:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Feit blijft dat jouw tweetakt wel zijn olie verbrandt en dat feit maakt hem 1 van meest vervuilende manieren van personenvervoer.
Niet iedere tweetakt maakt een kutgeluid, maar als je hem efficienter wil laten functioneren kan je hem niet te ver dempen. En dan kan je met technologie misschien het schadelijke deel van het geluid met een soort van anti-geluid neutraliseren.
Je hoeft er mij niet op aan te vallen. Ik maak de wet niet.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 11:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Feit blijft dat het ding er staat.. en vervangen het hele beginsel zo hard onderuit haalt... dat het om te huilen is dat mensen dat alleen al bedenken...
"ja maar de productie en verwerking is buiten de stad, dus dat rekenen we niet mee"
Maar dat het 1 van de meest vervuilende vormen van vervoer zou zijn past dan toch ook prima in het plaatje dat de stad de meest vervuilende plek om te wonen en te werken is?
Het is hetzelfde als op het platteland gaan wonen en dan zeiken dat je een haan hoort en mest ruikt..
Mensen moeten niet zo hard zeiken.. in 1950 reed heel Nederland op 2 takts.. Net zo veel als dat er nu auto's rijden...
Kan ik wel gaan zeuren over hoeveel stilstaande files uitstoten.. maarja daar wil niemand aan want de uitstoot staat in de boekjes..
Ik val je toch ook nergens aan?quote:Op vrijdag 12 mei 2017 12:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je hoeft er mij niet op aan te vallen. Ik maak de wet niet.
Eerst jaren onderhandelen terwijl het aantal sterke vervuilers enorm groeit? De overheid onderhandelt niet, de overheid stelt een norm en overlegt met de sector of het misschien handiger kan.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:21 schreef Kaas- het volgende:
Uitstekend beleid van Dijksma. Niets mis mee.
Wacht even: je koopt nu nog een niet-elektrische scooter?quote:Op donderdag 11 mei 2017 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb 2 weken geleden toevallig een nieuwe scooter gekocht. Levering werd ineens uitgesteld omdat er nieuwe motorblokken onder gaan. Zuiniger en schoner kreeg ik te horen :p
Je dacht dat die op hetzelfde niveau zaten ofzo?quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:41 schreef Eleiko het volgende:
Wacht even: je koopt nu nog een niet-elektrische scooter?
Altijd fijn om weer een reden te hebben om iets niet te doen...quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:51 schreef suijkerbuijk het volgende:
zo lang de fabrieken alles de lucht in mag branden (pernis) (maasvlakte)
moeten ze niet zo zijken.
wat een geur en smurrie komt daar van daan.
je moet af en toe je ruitenwissers aan zetten zodat je ruit weer schoon is.
als je ook de sateliet foto bekijkt zie je daar ook de grootste probleem.
maar dat mag ze betalen de overheid
Nou, omdat je dat kunt meten, misschien?quote:Op donderdag 11 mei 2017 22:26 schreef AchJa het volgende:
Als het autorijden je bijna onmogelijk gemaakt wordt hetzij door milieu zones hetzij door het parkeren schandalig duur te maken of de benzineprijs tot ongekende hoogten te belasten is het heel gek dat mensen alternatieven gaan zoeken ja...
En waarom zou een 4takt scooter vervuilend zijn?
ik heb niet echt de mogelijkheid om em op te laden en sowieso hoef ik er ook geen een.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:41 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Wacht even: je koopt nu nog een niet-elektrische scooter?
Verder: ga toch fietsen: beter voor je conditie en minder kans om een dik te worden.
quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:45 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Nou, omdat je dat kunt meten, misschien?
Voor scooters met uitlaat zijn er prima alternatieven:
1. fietsen
2. elektrische scooters
Gewoon a.s.a.p. alle uitlaat-scooters verbieden.
Mensen die daar huilie-huilie over doen hebben decennia onder een steen gelegen.
Daar kun je ook niets mee vanwege het gewichtquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
ik heb niet echt de mogelijkheid om em op te laden en sowieso hoef ik er ook geen een.
Hoe bedoel je :pquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Daar kun je ook ets mee vanwege het gewicht
Sta je daar te sjorren aan je scooter...
Die dingen zijn nogal zwaar vanwege hun accu..quote:
quote:
Ja ik woon op 1 hoog dus allemaal niet zo handig. :pquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die dingen zijn nogal zwaar vanwege hun accu..
Je hebt geen elektriciteitsaansluiting??quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
ik heb niet echt de mogelijkheid om em op te laden en sowieso hoef ik er ook geen een.
Te weinig.. maar nog minder als het erg koud is en de accus ouder zijn...quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoeveel kilometer kan je trouwens rijden met een opgeladen accu?
Ja natuurlijk wel maar woon op 1 hoog. En zei het al eerder, vind die dingen best eng.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:50 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Je hebt geen elektriciteitsaansluiting??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |