abonnement Unibet Coolblue
pi_170944135
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:47 schreef Glazenmaker het volgende:
Imho moeten scooterrijders gewoon opgepakt worden.
En de nodige vervolgplannen. Het is duidelijk maestro.

Ik snap het echt niet, die haat. Behalve dan: een normaal mens verplaats zich per automobiel. En dat vind je wel helemaal goed w.s. Daar is niets mis mee. Het is hypocrisie tot in de vierde macht. Denk daarover na.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170944207
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er rijden ook auto's uit het jaar kruik zonder katalysator rond. Auto's voor 1990 hebben een flink hogere uitstootmarge. Je punt?
Daar mogen ze van mij ook eisen aan stellen.

Het ergste vind ik zelf de herrie. Daar zouden ook wel eens wat strenger op mogen zijn.

En dat jongeren scooters leuk vinden, prima. Maar verkoop dan gewoon alleen nog elektrische.
Whatever...
pi_170944214
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En de nodige vervolgplannen. Het is duidelijk maestro.

Ik snap het echt niet, die haat. Behalve dan: een normaal mens verplaats zich per automobiel. En dat vind je wel helemaal goed w.s. Daar is niets mis mee. Het is hypocrisie tot in de vierde macht. Denk daarover na.
Ik heb geen rijbewijs. Beetje racistisch van je dat je mensen met een auto normaal noemt. Dat betekend dat de rest abnormaal is. Beetje raar om mij hypocriet te noemen terwijl je praat als een nazi.
pi_170944412
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb geen rijbewijs. Beetje racistisch van je dat je mensen met een auto normaal noemt. Dat betekend dat de rest abnormaal is. Beetje raar om mij hypocriet te noemen terwijl je praat als een nazi.
Zo komen we ergens. :) Ik had de indruk dat jij praat als waar jij mij als een aanhanger van het gedachtegoed van die oeroude stroming beticht. Het ging mij vooral om die onverdraagzaamheid: je wijst naar een groep die helemaal fout zit volgens jou. Daar begint het mee.

M.a.w. het wij zijn goed en hunnie zijn fout idee. Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt met je "Imho moeten scooterrijders gewoon opgepakt worden."... En dan afvoeren naar een plek waar er voor gezorgd wordt dat je nooit meer last hebt van hen.

Of is het toch ietsje genuanceerder? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170944753
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En de nodige vervolgplannen. Het is duidelijk maestro.

Ik snap het echt niet, die haat. Behalve dan: een normaal mens verplaats zich per automobiel. En dat vind je wel helemaal goed w.s. Daar is niets mis mee. Het is hypocrisie tot in de vierde macht. Denk daarover na.
Ik vind tuningtokkies met herrieuitlaten ook zeer asociaal. Net als mensen die van die tyfus herrie Harleys hebben of zo'n enorm oude Mercedes 190 stinkdiesel te denken moeten rijden. Of die motorrijders die in clubjes zo hard mogelijk over een klaverblad racen met hun kruisraketten (en ook in de nacht racen).

Ja, mensen willen en moeten zich vervoeren en veel doen dat per auto. Dat is bij gebrek aan beter vaak niet anders.

Er zijn daarbij alleen groepen die exorbitant veel overlast veroorzaken. Scooterttuig is daar een belangrijke groep van omdat ze vaak extreem hard, met veel geluid en meestal ook nog op tijden waarop anderen slapen met hun herriemachientjea langsrijden.

Prima dat ze willen rijden. Maar dwing de industrie dan wel. Tot de verkoop van fatsoenlijke apparaten. Bijvoorbeeld alleen elektrische scooters of euro 5/6 achtig normen.

Dat gaat niet eens over Co2, maar over fijnstof en nox per gereden kilometer. Daarin is tweetakt echt extreem slecht. Als ze dan opgevoerde en asociaal rijdende scootertjes wat harder aanpakken is dat prima.

Dan kan iedereen lekker rijden en heeft niemand verder te veel last van die dingen.
Whatever...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 14 mei 2017 @ 20:17:09 #256
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170944882
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Daar mogen ze van mij ook eisen aan stellen.

Het ergste vind ik zelf de herrie. Daar zouden ook wel eens wat strenger op mogen zijn.

En dat jongeren scooters leuk vinden, prima. Maar verkoop dan gewoon alleen nog elektrische.
Welke herrie? Een scooter die van de dealer afkomt, zelfs tweetakt, maken niet meer zoveel herrie als vroeger. Het zijn de kneuzen met expansiepijpjes met versleten demperwol (of gewoon geen want super vet geluid) die irritant zijn. Handhaaf daar dan op. Net zoals bij motoren en auto's.

Scootertuig heb je nog steeds, maar ook motor en autotuig. Sinds het invoeren van het rijbewijs en het aanscherpen van de regels en bekeuringen is dat al bijna niet meer bestaand. Vroeger had je grote scooter meetings, een hele tuningscene. Allemaal weg en dat is juist goed , maar we moeten de problemen niet groter maken dan ze zijn.

Voor veel mensen is get gewoon een goedkoop vervoermiddel. En het leeuwendeel daarvan rijdt gewoon rond op 4 takt brommertjes

[ Bericht 8% gewijzigd door Straatcommando. op 14-05-2017 20:29:08 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170944920
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:12 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind
Helemaal mee eens. Jij vertegenwoordigt toch meestal het redelijke verhaal.

Verder is de berichtgeving over die scooters, in het bijzonder de 4-takt met katalysator die bewezen 1 op 55 rijdt (Honda Vision) zeer overtrokken. Er lijkt haast wel sprake van een ons onbekende verborgen agenda. Door het reeds 30 jaar durende neoliberale klimaat wordt men vaak gedwongen tot een goedkoop vervoermiddel om op tijd op het werk te geraken. Als men daarvoor de Honda Vision verkiest is daar m.i. helemaal niets mis mee.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 14 mei 2017 @ 20:43:19 #258
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170945611
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:

Er rijden ook auto's uit het jaar kruik zonder katalysator rond. Auto's voor 1990 hebben een flink hogere uitstootmarge. Je punt?
Maar ze mogen niet meer nieuw verkocht worden. Waarom scooters dan wel?
En trouwens, wat kan het jou boeien dat je nieuwe scooter een de Euro-6 emissie eisen moet voldoen? Het zijn de fabrikanten en de handelaren die zich er nu makkelijk vanaf maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170945899
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Welke herrie? Een scooter die van de dealer afkomt, zelfs tweetakt, maken niet meer zoveel herrie als vroeger. Het zijn de kneuzen met expansiepijpjes met versleten demperwol (of gewoon geen want super vet geluid) die irritant zijn. Handhaaf daar dan op. Net zoals bij motoren en auto's.

Scootertuig heb je nog steeds, maar ook motor en autotuig. Sinds het invoeren van het rijbewijs en het aanscherpen van de regels en bekeuringen is dat al bijna niet meer bestaand. Vroeger had je grote scooter meetings, een hele tuningscene. Allemaal weg en dat is juist goed , maar we moeten de problemen niet groter maken dan ze zijn.

Voor veel mensen is get gewoon een goedkoop vervoermiddel. En het leeuwendeel daarvan rijdt gewoon rond op 4 takt brommertjes
Dus we zijn het eens. Alleen fatsoenlijke waar mogen verkopen en aso's dmv serieuze handhaving aanpakken.
Whatever...
  zondag 14 mei 2017 @ 20:56:48 #260
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_170945990
Heel goed dat ze de verkoop van nieuwe voertuigen met vervuilende motorisering verbieden als er aanzienlijke schonere alternatieven op de markt zijn.

Voor de scooters is een 2 takt verbod een mooi begin. Ik wacht met smart op een dieselverbod voor nieuwe voertuigen.

Weg met die smerige sjoemel roetbakken :r
  zondag 14 mei 2017 @ 21:11:06 #261
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_170946468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verbazingwekkend. Heb het even opgezocht en ze beginnen rond de 4000. Best wel bijzonder want goedkope elektrische fietsen met motor en accu beginnen rond de 800 euro. Verreweg de meest dure elektrische fiets die ik op de eerste de beste website tegen kwam is 3000 euro en kan ook 45 per uur.
Een e-scoot heeft een accu-pakket wat een stuk groter is. Een goed accu-pakket met BMS kost nog gewoon geld.

Een Peugeot E-Vivacity of de Qwic Emoto 87 is nieuw rond de 4000 euro maar dan heb je wel gewoon kwaliteit :)
pi_170947544
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 21:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een e-scoot heeft een accu-pakket wat een stuk groter is. Een goed accu-pakket met BMS kost nog gewoon geld.

Een Peugeot E-Vivacity of de Qwic Emoto 87 is nieuw rond de 4000 euro maar dan heb je wel gewoon kwaliteit :)
De E-Vivacity kost 5.600 euro. Dat is een behoorlijk verschil. Dat is dus verre van "rond" 4000 euro. Het is daarom dat het geen redelijk alternatief is voor velen. Ook zijn die dingen nog niet uitontwikkeld. Zie het Govecs drama. En 4.000 euro is welbeschouwd ook een absurd bedrag voor een scooter. Daar komt ook nog een procent of 15 bij compleet in huis. Dat zijn aanzienlijke bedragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 14-05-2017 21:50:23 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 14 mei 2017 @ 21:51:10 #263
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170947944
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 22:26 schreef AchJa het volgende:
Als het autorijden je bijna onmogelijk gemaakt wordt hetzij door milieu zones hetzij door het parkeren schandalig duur te maken of de benzineprijs tot ongekende hoogten te belasten is het heel gek dat mensen alternatieven gaan zoeken ja... :')

En waarom zou een 4takt scooter vervuilend zijn?
Ze willen gewoon dat we in de toekomst weer alles met paard en wagen gaan doen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neźrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zondag 14 mei 2017 @ 22:07:23 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170948448
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 21:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De E-Vivacity kost 5.600 euro. Dat is een behoorlijk verschil. Dat is dus verre van "rond" 4000 euro. Het is daarom dat het geen redelijk alternatief is voor velen. Ook zijn die dingen nog niet uitontwikkeld. Zie het Govecs drama. En 4.000 euro is welbeschouwd ook een absurd bedrag voor een scooter. Daar komt ook nog een procent of 15 bij compleet in huis. Dat zijn aanzienlijke bedragen.
Whut? 5600 euri voor een e-scooter? Heel raar dat die dingen amper verkocht worden ja... :')

Als 16 jarige wil je gewoon een overbrugging hebben tot je rijbewijs... En daar hoort geen 5600 euro budget bij...

Edit: 60km en vervolgens 8 uur laden... gvd... _O- :')

https://www.fastfurioussc(...)r/peugeot-e-vivacity

Wordt dat echt als een serieus alternatief gezien? Ik zou een retourtje niet eens gehaald hebben toen ik nog op de MTS zat... :')

[ Bericht 22% gewijzigd door AchJa op 14-05-2017 22:12:40 ]
  zondag 14 mei 2017 @ 22:25:30 #265
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_170949080
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 20:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Heel goed dat ze de verkoop van nieuwe voertuigen met vervuilende motorisering verbieden als er aanzienlijke schonere alternatieven op de markt zijn.

Voor de scooters is een 2 takt verbod een mooi begin. Ik wacht met smart op een dieselverbod voor nieuwe voertuigen.

Weg met die smerige sjoemel roetbakken :r
Waarom kunnen al die klimaatfanaten vaak niet uit zich zelf het goede voorbeeld geven? Waarom wachten ze eerst op wetgeving die alle Nederlanders verplicht voordat ze zelf actie ondernemen?
Als iedereen die zegt dat het klimaat ontzettend belangrijk voor hem is elektrisch zou rijden dan had schat ik 35% van het wagenpark elektrisch moeten zijn. Waarom rijden dan zo weinig mensen elektrisch?
  zondag 14 mei 2017 @ 22:35:03 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170949402
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 22:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom kunnen al die klimaatfanaten vaak niet uit zich zelf het goede voorbeeld geven? Waarom wachten ze eerst op wetgeving die alle Nederlanders verplicht voordat ze zelf actie ondernemen?
Als iedereen die zegt dat het klimaat ontzettend belangrijk voor hem is elektrisch zou rijden dan had schat ik 35% van het wagenpark elektrisch moeten zijn. Waarom rijden dan zo weinig mensen elektrisch?
Nimby's... niks meer niks minder.
  maandag 15 mei 2017 @ 10:09:12 #267
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_170954621
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 22:35 schreef AchJa het volgende:
Nimby's... niks meer niks minder.
Geld... niks meer niks minder. :) Als wij (Nederlanders) ergens gevoelig voor zijn, is het wel voor gratis, goedkoop en subsidies. _O-

Maar ontopic; de scooterbranche is zo slim als de doelgroep wanneer dit als een verrassing kwam :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 15 mei 2017 @ 10:32:18 #268
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170954965
Ik was vorig jaar in Taiwan en daar rijden gigantisch veel scooters rond, maar allemaal elektrisch.

De tankstations hebben grote 'laadblokken' waar scooterrijders hun lege accu in kunnen drukken en een volle meteen weer meenemen. Dit systeem werkt erg goed.

Ideetje voor hier?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 15 mei 2017 @ 11:07:07 #269
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_170955455
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:32 schreef DustPuppy het volgende:
Ik was vorig jaar in Taiwan en daar rijden gigantisch veel scooters rond, maar allemaal elektrisch.

De tankstations hebben grote 'laadblokken' waar scooterrijders hun lege accu in kunnen drukken en een volle meteen weer meenemen. Dit systeem werkt erg goed.

Ideetje voor hier?
Zeker een goed idee voor hier, alleen zul je dan wel de kan-niet-wil-niet tokkies moeten negeren.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 15 mei 2017 @ 11:12:40 #270
369251 Geralt
of Rivia
pi_170955549
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 10:32 schreef DustPuppy het volgende:
Ik was vorig jaar in Taiwan en daar rijden gigantisch veel scooters rond, maar allemaal elektrisch.

De tankstations hebben grote 'laadblokken' waar scooterrijders hun lege accu in kunnen drukken en een volle meteen weer meenemen. Dit systeem werkt erg goed.

Ideetje voor hier?
Als je niet zomaar een volle mee kan nemen zonder eerst een lege achter te laten lijkt me dit wel een prima idee.

Enige nadeel is dan natuurlijk wel dat je er totaal geen kijk op hebt hoe goed die accu's nog zijn, dus de actieradius kan dan ineens een stuk minder zijn denk ik als je een exemplaar hebt wat al tigmiljoenmiljard keer is opgeladen.

Maargoed, als je op elke hoek van de straat zo een ding hebt staan bij wijze van dan werkt dat natuurlijk prima :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170961560
Dit is weer zo'n typisch geval van het probleem verkeerd aanpakken. Nee we gaan ze verbieden in plaats van we investeren in de technologie om scooters schoner te krijgen. Zelf ben ik namelijk groot voorstander van speedpedelecs, deze zijn in mijn ogen de toekomst, probeer nu juist dit product de vervanger te maken door deze zwaar te subsidiėren. Als de speedpedelec goedkoper is dan de bromscooter dan zul je zien dat scooterverkopers automatisch over gaan naar de verkoop van deze elektrische fietsen.

Als een gesubsidieerde speedpedelec maar 500 euro kost en een nieuwe scooter 5000 euro dan is het snel over met de verkoop van scooters. Want zelfs tokkies gaan dan over op de elektrische fiets.

[ Bericht 9% gewijzigd door MakkieR op 15-05-2017 16:34:40 ]
pi_170961839
Ja goed idee, moet heel nederland meebetalen voor die 10% die brommer of speedpedelec wil rijden.....
  maandag 15 mei 2017 @ 17:05:05 #273
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170962315
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 16:28 schreef MakkieR het volgende:
Dit is weer zo'n typisch geval van het probleem verkeerd aanpakken. Nee we gaan ze verbieden in plaats van we investeren in de technologie om scooters schoner te krijgen. Zelf ben ik namelijk groot voorstander van speedpedelecs, deze zijn in mijn ogen de toekomst, probeer nu juist dit product de vervanger te maken door deze zwaar te subsidiėren. Als de speedpedelec goedkoper is dan de bromscooter dan zul je zien dat scooterverkopers automatisch over gaan naar de verkoop van deze elektrische fietsen.

Als een gesubsidieerde speedpedelec maar 500 euro kost en een nieuwe scooter 5000 euro dan is het snel over met de verkoop van scooters. Want zelfs tokkies gaan dan over op de elektrische fiets.
Mensen met drie hersencellen op een geruisloze speedpedelec over drukke fietspaden, ik hoop dat ze bij de SEH al die duizenden extra verkeersslachtoffers aan kunnen.
pi_170962365
quote:
15s.gif Op maandag 15 mei 2017 17:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Mensen met drie hersencellen op een geruisloze speedpedelec over drukke fietspaden, ik hoop dat ze bij de SEH al die duizenden extra verkeersslachtoffers aan kunnen.
op een racefiets rij je net zo snel hoor " 35 tot 40km/uur "
  maandag 15 mei 2017 @ 17:08:39 #275
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170962396
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 17:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

op een racefiets rij je net zo snel hoor
Hoeveel Tokkies en bontkraagjes zie jij volle bak op een racefiets door de stad knallen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')