En de nodige vervolgplannen. Het is duidelijk maestro.quote:Op zondag 14 mei 2017 19:47 schreef Glazenmaker het volgende:
Imho moeten scooterrijders gewoon opgepakt worden.
Daar mogen ze van mij ook eisen aan stellen.quote:Op zondag 14 mei 2017 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er rijden ook auto's uit het jaar kruik zonder katalysator rond. Auto's voor 1990 hebben een flink hogere uitstootmarge. Je punt?
Ik heb geen rijbewijs. Beetje racistisch van je dat je mensen met een auto normaal noemt. Dat betekend dat de rest abnormaal is. Beetje raar om mij hypocriet te noemen terwijl je praat als een nazi.quote:Op zondag 14 mei 2017 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En de nodige vervolgplannen. Het is duidelijk maestro.
Ik snap het echt niet, die haat. Behalve dan: een normaal mens verplaats zich per automobiel. En dat vind je wel helemaal goed w.s. Daar is niets mis mee. Het is hypocrisie tot in de vierde macht. Denk daarover na.
Zo komen we ergens. Ik had de indruk dat jij praat als waar jij mij als een aanhanger van het gedachtegoed van die oeroude stroming beticht. Het ging mij vooral om die onverdraagzaamheid: je wijst naar een groep die helemaal fout zit volgens jou. Daar begint het mee.quote:Op zondag 14 mei 2017 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs. Beetje racistisch van je dat je mensen met een auto normaal noemt. Dat betekend dat de rest abnormaal is. Beetje raar om mij hypocriet te noemen terwijl je praat als een nazi.
Ik vind tuningtokkies met herrieuitlaten ook zeer asociaal. Net als mensen die van die tyfus herrie Harleys hebben of zo'n enorm oude Mercedes 190 stinkdiesel te denken moeten rijden. Of die motorrijders die in clubjes zo hard mogelijk over een klaverblad racen met hun kruisraketten (en ook in de nacht racen).quote:Op zondag 14 mei 2017 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En de nodige vervolgplannen. Het is duidelijk maestro.
Ik snap het echt niet, die haat. Behalve dan: een normaal mens verplaats zich per automobiel. En dat vind je wel helemaal goed w.s. Daar is niets mis mee. Het is hypocrisie tot in de vierde macht. Denk daarover na.
Welke herrie? Een scooter die van de dealer afkomt, zelfs tweetakt, maken niet meer zoveel herrie als vroeger. Het zijn de kneuzen met expansiepijpjes met versleten demperwol (of gewoon geen want super vet geluid) die irritant zijn. Handhaaf daar dan op. Net zoals bij motoren en auto's.quote:Op zondag 14 mei 2017 19:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Daar mogen ze van mij ook eisen aan stellen.
Het ergste vind ik zelf de herrie. Daar zouden ook wel eens wat strenger op mogen zijn.
En dat jongeren scooters leuk vinden, prima. Maar verkoop dan gewoon alleen nog elektrische.
Helemaal mee eens. Jij vertegenwoordigt toch meestal het redelijke verhaal.quote:
Maar ze mogen niet meer nieuw verkocht worden. Waarom scooters dan wel?quote:Op zondag 14 mei 2017 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Er rijden ook auto's uit het jaar kruik zonder katalysator rond. Auto's voor 1990 hebben een flink hogere uitstootmarge. Je punt?
Dus we zijn het eens. Alleen fatsoenlijke waar mogen verkopen en aso's dmv serieuze handhaving aanpakken.quote:Op zondag 14 mei 2017 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Welke herrie? Een scooter die van de dealer afkomt, zelfs tweetakt, maken niet meer zoveel herrie als vroeger. Het zijn de kneuzen met expansiepijpjes met versleten demperwol (of gewoon geen want super vet geluid) die irritant zijn. Handhaaf daar dan op. Net zoals bij motoren en auto's.
Scootertuig heb je nog steeds, maar ook motor en autotuig. Sinds het invoeren van het rijbewijs en het aanscherpen van de regels en bekeuringen is dat al bijna niet meer bestaand. Vroeger had je grote scooter meetings, een hele tuningscene. Allemaal weg en dat is juist goed , maar we moeten de problemen niet groter maken dan ze zijn.
Voor veel mensen is get gewoon een goedkoop vervoermiddel. En het leeuwendeel daarvan rijdt gewoon rond op 4 takt brommertjes
Een e-scoot heeft een accu-pakket wat een stuk groter is. Een goed accu-pakket met BMS kost nog gewoon geld.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 16:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Verbazingwekkend. Heb het even opgezocht en ze beginnen rond de 4000. Best wel bijzonder want goedkope elektrische fietsen met motor en accu beginnen rond de 800 euro. Verreweg de meest dure elektrische fiets die ik op de eerste de beste website tegen kwam is 3000 euro en kan ook 45 per uur.
De E-Vivacity kost 5.600 euro. Dat is een behoorlijk verschil. Dat is dus verre van "rond" 4000 euro. Het is daarom dat het geen redelijk alternatief is voor velen. Ook zijn die dingen nog niet uitontwikkeld. Zie het Govecs drama. En 4.000 euro is welbeschouwd ook een absurd bedrag voor een scooter. Daar komt ook nog een procent of 15 bij compleet in huis. Dat zijn aanzienlijke bedragen.quote:Op zondag 14 mei 2017 21:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een e-scoot heeft een accu-pakket wat een stuk groter is. Een goed accu-pakket met BMS kost nog gewoon geld.
Een Peugeot E-Vivacity of de Qwic Emoto 87 is nieuw rond de 4000 euro maar dan heb je wel gewoon kwaliteit
Ze willen gewoon dat we in de toekomst weer alles met paard en wagen gaan doen.quote:Op donderdag 11 mei 2017 22:26 schreef AchJa het volgende:
Als het autorijden je bijna onmogelijk gemaakt wordt hetzij door milieu zones hetzij door het parkeren schandalig duur te maken of de benzineprijs tot ongekende hoogten te belasten is het heel gek dat mensen alternatieven gaan zoeken ja...
En waarom zou een 4takt scooter vervuilend zijn?
Whut? 5600 euri voor een e-scooter? Heel raar dat die dingen amper verkocht worden ja...quote:Op zondag 14 mei 2017 21:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De E-Vivacity kost 5.600 euro. Dat is een behoorlijk verschil. Dat is dus verre van "rond" 4000 euro. Het is daarom dat het geen redelijk alternatief is voor velen. Ook zijn die dingen nog niet uitontwikkeld. Zie het Govecs drama. En 4.000 euro is welbeschouwd ook een absurd bedrag voor een scooter. Daar komt ook nog een procent of 15 bij compleet in huis. Dat zijn aanzienlijke bedragen.
Waarom kunnen al die klimaatfanaten vaak niet uit zich zelf het goede voorbeeld geven? Waarom wachten ze eerst op wetgeving die alle Nederlanders verplicht voordat ze zelf actie ondernemen?quote:Op zondag 14 mei 2017 20:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Heel goed dat ze de verkoop van nieuwe voertuigen met vervuilende motorisering verbieden als er aanzienlijke schonere alternatieven op de markt zijn.
Voor de scooters is een 2 takt verbod een mooi begin. Ik wacht met smart op een dieselverbod voor nieuwe voertuigen.
Weg met die smerige sjoemel roetbakken
Nimby's... niks meer niks minder.quote:Op zondag 14 mei 2017 22:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom kunnen al die klimaatfanaten vaak niet uit zich zelf het goede voorbeeld geven? Waarom wachten ze eerst op wetgeving die alle Nederlanders verplicht voordat ze zelf actie ondernemen?
Als iedereen die zegt dat het klimaat ontzettend belangrijk voor hem is elektrisch zou rijden dan had schat ik 35% van het wagenpark elektrisch moeten zijn. Waarom rijden dan zo weinig mensen elektrisch?
Geld... niks meer niks minder. Als wij (Nederlanders) ergens gevoelig voor zijn, is het wel voor gratis, goedkoop en subsidies.quote:
Zeker een goed idee voor hier, alleen zul je dan wel de kan-niet-wil-niet tokkies moeten negeren.quote:Op maandag 15 mei 2017 10:32 schreef DustPuppy het volgende:
Ik was vorig jaar in Taiwan en daar rijden gigantisch veel scooters rond, maar allemaal elektrisch.
De tankstations hebben grote 'laadblokken' waar scooterrijders hun lege accu in kunnen drukken en een volle meteen weer meenemen. Dit systeem werkt erg goed.
Ideetje voor hier?
Als je niet zomaar een volle mee kan nemen zonder eerst een lege achter te laten lijkt me dit wel een prima idee.quote:Op maandag 15 mei 2017 10:32 schreef DustPuppy het volgende:
Ik was vorig jaar in Taiwan en daar rijden gigantisch veel scooters rond, maar allemaal elektrisch.
De tankstations hebben grote 'laadblokken' waar scooterrijders hun lege accu in kunnen drukken en een volle meteen weer meenemen. Dit systeem werkt erg goed.
Ideetje voor hier?
Mensen met drie hersencellen op een geruisloze speedpedelec over drukke fietspaden, ik hoop dat ze bij de SEH al die duizenden extra verkeersslachtoffers aan kunnen.quote:Op maandag 15 mei 2017 16:28 schreef MakkieR het volgende:
Dit is weer zo'n typisch geval van het probleem verkeerd aanpakken. Nee we gaan ze verbieden in plaats van we investeren in de technologie om scooters schoner te krijgen. Zelf ben ik namelijk groot voorstander van speedpedelecs, deze zijn in mijn ogen de toekomst, probeer nu juist dit product de vervanger te maken door deze zwaar te subsidiėren. Als de speedpedelec goedkoper is dan de bromscooter dan zul je zien dat scooterverkopers automatisch over gaan naar de verkoop van deze elektrische fietsen.
Als een gesubsidieerde speedpedelec maar 500 euro kost en een nieuwe scooter 5000 euro dan is het snel over met de verkoop van scooters. Want zelfs tokkies gaan dan over op de elektrische fiets.
op een racefiets rij je net zo snel hoor " 35 tot 40km/uur "quote:Op maandag 15 mei 2017 17:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mensen met drie hersencellen op een geruisloze speedpedelec over drukke fietspaden, ik hoop dat ze bij de SEH al die duizenden extra verkeersslachtoffers aan kunnen.
Hoeveel Tokkies en bontkraagjes zie jij volle bak op een racefiets door de stad knallen?quote:Op maandag 15 mei 2017 17:07 schreef MakkieR het volgende:
[..]
op een racefiets rij je net zo snel hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |