abonnement Unibet Coolblue
pi_170853101
Voor al een paar jaar heb ik elke zomer (echt alleen 's zomers met warm weer) op mijn zolderkamer heel vele kleine zwarte beestjes in mijn kamer. Ik heb bijna altijd mijn raam open staan met een hor ervoor en ze zitten massaal met z'n allen op mijn hor, en "vliegen" en kruipen door mijn kamer heen.

Ik heb ook geprobeerd een tijdje mijn raam dicht te houden, maar ze lijken nog steeds ergens binnen te komen.

Ze lijken een beetje op lieveheersbeestjes, en kruipen grotendeels van de tijd een beetje rond op de muren en komen ook in mijn bed, deken en kussens.
Soms vliegen ze ergens heen en gaan ze daar verder kruipen.

Ik heb hier een paar foto's van deze beestjes, heeft iemand enig idee wat het zijn en wat ik eraan kan doen ?
pi_170853565
bedwants? Mijn moeders huis heeft er ook last van, tvp dus..
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:04:01 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170853642
Zo op het zicht zou ik zeggen wantsen. Als dit al jaren zo is zou ik toch overwegen om een ongediertebestrijder in te schakelen ipv zelf met chemische zooi aan te gang te gaan.
And so is the past
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:04:41 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170853663
quote:
7s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:01 schreef Xetran het volgende:
bedwants? Mijn moeders huis heeft er ook last van, tvp dus..
Bedwantsen zijn rood/bruin. Maar wantsen zijn het volgens mij dus ook.
And so is the past
pi_170854140
Dat wordt een nieuw huis kopen en dit huis in de fik steken :'(
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:54:34 #6
467590 beugelbekkie16
Ik heb slotjes...
pi_170854967
nou ik vind het meer op lieveheersbeestjes lijken hoor.. heb je al gezocht op plaatjes van bedwants? En bedwantsen die zitten ook bij je bed (meestal...) maar als ze bij het raam zitten? Wij hadden laatst wel ook heel veel lieveheersbeestjes, ze zaten bij het raam, hadden ze een soort nestje. Zegmaar als je het raam open doet, dan waar die pin de muur in gaat of nouja een soort holletje in dat vierkante raamgat. Kijk daar eens in, misschien zie je daar wel heel veel lieheersbeestjes zitten
pi_170855123
quote:
9s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:20 schreef Franknfurter het volgende:
Dat wordt een nieuw huis kopen en dit huis in de fik steken :'(
Dit leek mij ook een goeie ja

quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:54 schreef beugelbekkie16 het volgende:
nou ik vind het meer op lieveheersbeestjes lijken hoor.. heb je al gezocht op plaatjes van bedwants? En bedwantsen die zitten ook bij je bed (meestal...) maar als ze bij het raam zitten? Wij hadden laatst wel ook heel veel lieveheersbeestjes, ze zaten bij het raam, hadden ze een soort nestje. Zegmaar als je het raam open doet, dan waar die pin de muur in gaat of nouja een soort holletje in dat vierkante raamgat. Kijk daar eens in, misschien zie je daar wel heel veel lieheersbeestjes zitten
Dat dacht ik dus ook, ik heb al een beetje rondgekeken en veel mensen zeggen dat het wantsen of bedwantsen zijn, maar ze lijken daar helemaal niet op aangezien die wantsen allemaal andere kleuren zijn (volgens google images) dan de beestjes die ik hier heb.

Ik heb geen idee waar ze naar binnen komen, ik vermoed dat ze ergens een nestje tussen de dakpannen hebben ofzo, want er zitten er nu echt wel een stuk of 20 op mijn hor geplakt.

Ze komen ook wel op mijn bed, maar ze zitten voornamelijk rond het raam
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:04:22 #8
467590 beugelbekkie16
Ik heb slotjes...
pi_170855198
Ja ik denk gewoon soort lieveheersbeestjes.. bedwantsen nee maar de fotos zijn wel een beetje wazig. Bedwantsen hebben ook een soort streepjes over hun rug lopen.. deze hebben meer vlekjes lijkt het wel. Je kunt je matras eens optillen en heel goed alles bekijken? Randjes en ook lattenbodem, achter nachtkastje enzo.. Kijken of je zwarte stipjes ziet (soort uitwerpsels) en of je daar ook de beestjes ziet, ze zitten dan ook vaak bij elkaar enzo. Ik denk toch lieveheersbeestjes maar misschien betere foto maken dat helpt wel
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:55:18 #9
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_170856370
Waarschijnlijk tapijt- of museumkevertjes
pi_170857781
Hier ging bij mij een heleboel gif overheen.
pi_170857953
Weet je wat ik zie als ik gedronken heb zie tt :+
Ik zwaai naar dieren.
pi_170860128
Ze doen mij denken aan pelskevers.
http://www.rentokil.be/insecten/ Hier kun je een heleboel plaagdieren vinden.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 20:35:15 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_170860950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:55 schreef MsMessy het volgende:
Waarschijnlijk tapijt- of museumkevertjes
Je bent me voor, google eens op tapijtkevels TS?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_170877574
Waarom wil je weten wat het zijn? Je moet ervan af en dan helpt tegen elk ongedierte wat erop lijkt een heleboel gif.

Bedwantsen verstoppen zich overdag in kieren. In de nacht komen ze te voorschijnen kruipen in je bed, kussen en lakens. Je kan er jeuk van krijgen in de nacht en huidirritatie, tot extreme irritatie in zeldzame gevallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')