quote:
Niet eens zozeer dat maar er zijn tal van subreddits. Ik doelde vooral op die wetenschap en techniek discussies bijvoorbeeld. Maakt ook weinig uit of die in het Nederlands of Engels zijn.
Ja, over het algemeen is Reddit vrij links (hoewel je net zo goed op /r/The_Donald kan gaan hangen, of een van de vele extreem rechtse subreddits), maar dat is is dus sowieso een kenmerk van jongeren. Jongeren zijn zelden rechts. FOK! is is de afgelopen jaren juist rechtser geworden heb ik het idee, wellicht ook omdat de populatie ouder is geworden zonder die nieuwe aanwas.
Facebook is volgens mij ook niet de oorzaak trouwens, want veel jongeren zitten niet op FB. Ook de bevolking van FB is meegegroeid. Ook hier kijk ik weer naar m'n 16 jarige halfbroer die laatst nog zei ''Facebook is voor oude mensen". En hij heeft gelijk. Ik zie vooral ouders op Facebook posten. (wat een van de redenen is dat ie daar ver uit de buurt van blijft)
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat tieners van nu helemaal niet zo'n 'discussie' generatie is. Heb het idee dat er juist weer een beweging gaande is naar persoonlijke 1 op 1 of kleine groeps gesprekken.
[ Bericht 8% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 11-05-2017 18:54:30 ]