FC Utrecht bij nederlaag 750.000 euro rijkerquote:FC Utrecht is voor de laatste speelronde van de Eredivisie in een bizarre situatie terechtgekomen. De club heeft er baat bij dat AZ vijfde wordt.
Utrecht sluit het seizoen af met een uitwedstrijd tegen AZ, dat vijfde staat en één punt voorsprong heeft op Vitesse. Volgens De Gelderlander mag de club uit de Domstad 750.000 euro bijschrijven als de Alkmaarders hun positie vasthouden. Dat heeft te maken met de televisiegelden.
De verdeling van die gelden is gebaseerd op prestaties van de clubs in de afgelopen tien jaar. Vitesse speelt zondag zelf overigens voor eigen publiek tegen Roda JC. Bij een nederlaag van Utrecht tegen AZ kunnen de Arnhemmers dus niet meer op de vijfde plek eindigen.
FC Utrecht versloeg Vitesse afgelopen weekend met 1-0 door een late treffer van Willem Janssen in blessuretijd. Het elftal van coach Erik ten Hag was al verzekerd van de vierde plaats. Het gat met de bekerwinnaar is nu tien punten.
En dan staat het bij rust nog 0-0 en blijkt Vitesse met 3-0 achter te staan of zo. Gaat Utrecht gewoon weer voetballen.quote:
0-3 in de feestwedstrijd tegen Roda? Eerder 3-0...quote:Op dinsdag 9 mei 2017 18:53 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
En dan staat het bij rust nog 0-0 en blijkt Vitesse met 3-0 achter te staan of zo. Gaat Utrecht gewoon weer voetballen.
Deze klopt wel gewoon hoorquote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:34 schreef AnanYaw het volgende:
Ik vind "dat heeft te maken met de televisiegelden" geen bevredigende toelichting. Er gaan wel vaker verhalen rond die niet kloppen, dus voorlopig hou ik een slag om de arm.
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Bedankt voor jullie bijdrage, maar komt er nog een toelichting bij jullie post?? Dat wordt wel gewaardeerd op een forum. Ik wil niet veel zeggen hoor..quote:
dat is inderdaad een leuke hedgequote:Op dinsdag 9 mei 2017 19:16 schreef yats het volgende:
[..]
0-3 in de feestwedstrijd tegen Roda? Eerder 3-0...
Als Vitesse slim is zetten ze 2 ton op Az. Wint az wint Vitesse een paar ton. Wint az niet en eindigt Vitesse 5e winnen ze sowieso 7,5 ton...
Joey Barton, ben jij het?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 19:16 schreef yats het volgende:
[..]
0-3 in de feestwedstrijd tegen Roda? Eerder 3-0...
Als Vitesse slim is zetten ze 2 ton op Az. Wint az wint Vitesse een paar ton. Wint az niet en eindigt Vitesse 5e winnen ze sowieso 7,5 ton...
Wanneer moeten ze dan de regels van de supercup veranderenquote:Op dinsdag 9 mei 2017 23:23 schreef yats het volgende:
Ach, in een land waar de technisch directeur van de bond aan twee verschillende trainers beloofd dat ze bondscoach mogen worden, de een na de andere manager elkaars wanbeleid overtreft, waar de bond structureel alleen aan de topclubs denkt en regels omtrent de supercup tijdens het seizoen gewoon veranderd verbaasd een verhaa l als dit me eigenlijk niets...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |