abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 mei 2017 @ 13:18:00 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170771949
In het programma De Nieuwe Garde volgt de KRO-NCRV jonge veelbelovende chefkoks en een sommelier in de keuken en daarbuiten.
Met koken als grootste passie, moeten er andere dingen worden opgeofferd. Valt het runnen van een sterrenrestaurant te combineren met gezinsuitbreiding? Waar is de grens tussen kunnen en willen? En hoe gaan ze om met prestatiedruk? In De Nieuwe Garde worden deze jonge toptalenten 24/7 gevolgd op hun weg om de absolute top in hun vak te bereiken.


Syrco Bakker is één van de chefs die gevolgd wordt. Hij runt als chefkok het sterrestaurant van Sergio Herman Pure C in het Zeeuwse Cadzand. De perfectionistische Bakker bouwt daarbij een nieuw huis met zijn vriendin en ook Pure C en het bijbehorende hotel krijgen een make-over. ‘Ik denk dat je met eten alle zintuigen moet prikkelen. Als je iets ziet moet je denken: ik wil het eten. Zo smakelijk moet het eruit zien. Je kan niet de makkelijke weg kiezen. Dat is een no go. Je moet elke dag alles geven’, aldus Bakker.


Ook volgt het programma Ryan Bahadoer, zoon van tweesterrenchef Soenil Bahadoer, gaat na een mislukt avontuur aan de slag bij sterrenzaak De Karpendonkse Chefs De Nieuwe GardeHoeve. Hier zal hij de zittende chefkok gaan vervangen. Bahadoer: ‘Ik ga net zo lang door tot ik die smaak echt heb.’

Arturo Dalhuisen, protegé van driesterrenchef Jacob Jan Boerma, is gevraagd om Boerma’s restaurant The White Room in het Krasnapolsky-hotel in Amsterdam te leiden. Een prestigieus project wat betekent dat hij geen vrije tijd meer heeft en zijn familie en vrienden nauwelijks ziet. Alles offert hij op voor dit project, zijn grote droom. ‘Ik ben een vakidioot, iemand die er alles voor aan de kant zet. In mijn agenda staan geen verjaardagen meer van mensen die ik ken.’

Estée Strooker,Chefs De Nieuwe Garde TV kok, eigenaresse van restaurant ’t Amusement en saladebar Slaatje Bla in Arnhem, voorvechtster van duurzaam eten, merkt dat ze de afgelopen jaren te veel hooi op haar vork heeft genomen. Ze moet keuzes maken om zich als chef naar een hoger niveau te tillen en inspiratie opdoen bij een gerenommeerd restaurant in New York. ‘Ik wil me meer laten horen nog. Laten zien wat ik kan en wat ik te vertellen heb.’


Jermain de Rozario, stond een paar jaar geleden nog op de vuilniswagen. Nu heeft hij zich opgewerkt tot chef en eigenaar van zijn restaurant De Rozario in Helmond. ‘Als je eenmaal onderaan hebt gelegen, besef je dat je er iets aan moet doen om wat te bereiken. Dat is mijn hoogste prioriteit. En dat is misschien wel eens vervelend voor mijn vrouw, maar samen met mijn zoon komt mijn restaurant op 1.’

Johanneke van Iwaarden, Guillaume de Beer en Freek van Noortwijk zijn rasechte ondernemers die op jonge leeftijd al een imperium hebben opgebouwd in Amsterdam. Naast hun twee restaurants Breda en Guts & Glory, openen ze een Pita tent in de Foodhallen en brengen ze een eigen snack op de markt. Ze zijn altijd bezig met een volgend project. De Beer: ‘We zijn altijd op zoek naar een extra boost in een gerecht, dat je stijl achterover laat slaan. Dat is de bedoeling.’


Lotte Wolf, werkt al heel jong als sommelier bij toprestaurants Oud Sluis en Pure C. Inmiddels gaat ze over de wijn-spijs combinaties bij sterrenrestaurant Bridges in het Amsterdamse hotel The Grand. Daarnaast heeft ze haar eigen wijngaard in Zuid Afrika. ‘Het gevoel om door mijn eigen wijngaard te lopen dan kan ik bijna niet beschrijven hoe gelukkig ik word. Ik denk dat ik Nirvana vind daar.’ Wolf is als wijnexpert verbonden aan Misset Horeca en deelt elke maand haar kennis en ervaringen in de wijnwereld.

De Nieuwe Garde vanaf woensdag 10 mei om 21.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 3
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:23:54 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170841475
Leuk programma over jonge ambitieuze mensen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:42:07 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170841785
Wat een drive heeft die jongen bij Puur C. Daar wil ik ook een keer naartoe.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170859300
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:42 schreef golfer het volgende:
Wat een drive heeft die jongen bij Puur C. Daar wil ik ook een keer naartoe.
Ik heb het begin van de uitzending gemist maar die maakte inderdaad wel de meeste indruk.
Ook wel een mooi verhaal van De Rozario.
  woensdag 17 mei 2017 @ 22:19:36 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171015590
Ik denk bij Estee steeds, och erm, ze wil zo graag en er is weinig mis mee, maar ze is zooo irritant dat het aandoenlijk is.
  woensdag 17 mei 2017 @ 23:29:09 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171017797
Mijn hekel die ik in het verleden aan Jacob Jan Boerma had is alleen maar groter geworden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 17 mei 2017 @ 23:31:41 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171017873
En Estee is inderdaad bloedirritant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 17 mei 2017 @ 23:35:16 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171017966
Wel leuk dat enthousiasme van Lotte. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 18 mei 2017 @ 00:51:20 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171019230
quote:
13s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:29 schreef golfer het volgende:
Mijn hekel die ik in het verleden aan Jacob Jan Boerma had is alleen maar groter geworden.
Bij mij ook. Wat een lul is dat. Gaaaadverdamme.

Soenil Bahadoer daarentegen. :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9
pi_171026610
Hihi, veel animo voor dezen topic :@
  donderdag 8 juni 2017 @ 00:01:11 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171540190
Vandaag weer bekeken en wat een bewondering heb ik voor die gast bij Pure C en ook voor die Indische jongen in Helmond die zoveel wil leren en mijn antigevoelens bij Arturo en JJ Boerma worden met de aflevering groter.
Die gasten (met Katja) in Japan op die vismarkt en vooral bij die sushitent. :9~
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171612255
Pas net deze serie ontdekt dus nog wat aan het terugkijken, erg leuk. Onder de indruk vooral van eindbaas Syrco, en de gedrevenheid van Arturo. Samen met Jermain maken zij het programma.

Die faalbaas Ryan die alleen maar zit te klagen hoe druk die wel niet is, heeft het ook gewoon niet (en dat weet zijn vader ook) . En die andere hipsters uit Arnhem en Amsterdam voegen voor mij weinig toe.
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:22:16 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171686784
Vanavond weer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171698660
Leuk programma wel! Vooral Syrco en Lotte vind ik leuk, hoewel die laatste volgens mij maar in één aflevering werd gevolgd..
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:00:55 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_171698881
Arturo neemt steeds met de irritante arrogante trekjes van 'meneer' Boerma over. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_171698967
quote:
15s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:00 schreef golfer het volgende:
Arturo neemt steeds met de irritante arrogante trekjes van 'meneer' Boerma over. :{w
Heel sympathiek oogt ie niet nee..
pi_172510876
Blijft het maar bij 6 afleveringen?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:53:46 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172512863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:33 schreef DeProf het volgende:
Blijft het maar bij 6 afleveringen?
Helaas wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172514393
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Helaas wel.
Ik had niet echt het gevoel dat ze het hadden afgesloten, maar dat kan ook wel aan mij liggen :)
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:16:25 #20
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_172519708
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 09:57 schreef danos het volgende:
Pas net deze serie ontdekt dus nog wat aan het terugkijken, erg leuk. Onder de indruk vooral van eindbaas Syrco, en de gedrevenheid van Arturo. Samen met Jermain maken zij het programma.

Die faalbaas Ryan die alleen maar zit te klagen hoe druk die wel niet is, heeft het ook gewoon niet (en dat weet zijn vader ook) . En die andere hipsters uit Arnhem en Amsterdam voegen voor mij weinig toe.
Die "faalbaas" Ryan heeft het wel en komt er ook wel. De gemiddelde fokker hier zal een kantoorbaan hebben en niet weten waar hij/zij over praat. Ik spreek uit ervaring. 12, 13, 14 uur op je poten staan en fysiek zwaar werk doen als een jonge vader/moeder is zwaar. Ik snap zijn gevoel. Of hij er zo zeikerig over moet doen op tv is wat anders. Als die kleine wat ouder is komt hij er weer helemaal bovenop. Respect!
I feel you in the wind, you guide me constantly.
  woensdag 19 juli 2017 @ 11:40:07 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172522700
Je kiest niet voor een huilbaby, wel hoe je daarmee omgaat. En ik vind het mooi dat hij zijn vrouw er niet 100% mee opzadelt.
pi_172548093
quote:
15s.gif Op woensdag 17 mei 2017 23:31 schreef golfer het volgende:
En Estee is inderdaad bloedirritant.
Op TV is ze ook echt niet prettig om naar te kijken, maar aan het werk in het restaurant is ze heel benaderbaar, heel open naar de gasten
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:41:26 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182897514
Er komt een vervolg op Nieuwe Garde. Een programma waarin jonge ambitieuze horecamensen een periode lang door camera’s worden gevolgd.


Deelnemers aan de nieuwe editie zijn Marleen en Jeroen Brouwer van De Loohoeve in Schoonloo, Roy Eijkelkamp van de Bokkedoorns in Overveen en Julien van Loo van Parkheuvel in Rotterdam. Ook Arturo Dalhuisen van The White Room in Amsterdam – ook al te zien in de eerste reeks – is weer op camera vastgelegd.

Een aantal namen van de deelnemers aan de Nieuwe Garde is nog niet openbaar gemaakt, maar in een trailer van Videoland zijn Arturo Dalhuisen, Roy Eijkelkamp en Julien van Loo al te zien.
Niet meer KRO-NCRV zendt de tweede reeks van de serie Nieuwe Garde uit, maar Videoland van RTL. Het programma volgt jonge ambitieuze mensen in het horecavak een jaar lang. De nieuwe afleveringen zijn (voor abonnees) te zien vanaf 23 november 2018.
Er zitten in totaal acht jonge, ambitieuze en zeer gedreven koks in het programma en zij zijn een periode gevolgd en vertellen ieder hun eigen unieke verhaal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')