jogy | maandag 8 mei 2017 @ 11:24 |
https://prey.bethesda.net/
http://www.metacritic.com/game/pc/prey (score: 88, erg goed voor de nogal ziltige metacritic) | |
jogy | maandag 8 mei 2017 @ 11:26 |
Gisteren impulsief gekocht via Steam, alle signalen lijken nog richting 'goede game!' te wijzen. ook de steam recensies zijn 'very positive' na 1500+ reacties. Nog niet aangeraakt verder want de download duurde ff maar ga er vanavond zeker in duiken. | |
2dope | maandag 8 mei 2017 @ 16:03 |
Goed topic. Vrijdag gekocht, inmiddels al tegen de 20 uur in zitten. Even mezelf quoten uit crewtoppa (hele milde spoilers):
| |
jogy | maandag 8 mei 2017 @ 16:06 |
. klinkt alsof ik een goede keuze gemaakt heb. Bioshock vond ik ook geweldig. | |
jogy | dinsdag 9 mei 2017 @ 00:07 |
Spel is moeilijk, zelfs op normal. | |
2dope | dinsdag 9 mei 2017 @ 09:01 |
Combineren is key! Net als in Bioshock | |
jogy | dinsdag 9 mei 2017 @ 09:16 |
Ja, die goo gun in combinatie met een wrench werkt wel handig! Nu alleen nog even goed zoeken naar die upgrades. | |
2dope | dinsdag 9 mei 2017 @ 09:20 |
Leverage-skill is ook wel aan te raden als je bijv. moeite hebt met ammo management, lekker met objecten smijten. Doet al vanaf het eerste niveau 'redelijke' schade. Op niveau 3 kun je met frisdrankmachines en boekenkasten gooien. Telekenesis in BioShock was ook altijd één van m'n favoriete plasmids. | |
2dope | dinsdag 9 mei 2017 @ 09:21 |
Gisteren een WTF-momentje trouwens. Mogelijk spoilerig voor early game:
| |
jogy | dinsdag 9 mei 2017 @ 09:25 |
Oke, ik heb mezelf wel gespoilered maar het was het waard . Maar leverage skill, check. Ik zag het eigenlijk als een beetje een nutteloos klinkende kracht maar als je het zo brengt is het wel handig. | |
2dope | dinsdag 9 mei 2017 @ 10:07 |
Hoe ver/waar ben je? | |
jogy | dinsdag 9 mei 2017 @ 10:09 |
Onderweg naar kantoor. Maar ik moet ook nog even aanleren niet alles aan te vliegen wat er rondloopt als ik maar één karig medikit heb en geen wapens. | |
2dope | dinsdag 9 mei 2017 @ 10:18 |
Nee, wegrennen of schuilen zijn vaak ook prima tactieken. | |
jogy | dinsdag 9 mei 2017 @ 14:01 |
Hm, toch maar ff opnieuw beginnen dan. in het begin zat ik ook die goo gun of wat het ook is overal heen te spammen zonder te weten waar ik mee bezig was Beter nu dan halverwege het spel oid. | |
Skull-splitter | dinsdag 9 mei 2017 @ 18:35 |
Ik wil wel kopen maar moet van mezelf eerst Dishonored nog doorspelen... | |
2dope | dinsdag 9 mei 2017 @ 22:02 |
Dat is waar. Ik heb behoorlijk economisch gespeeld in het begin waardoor ik nu eigenlijk voortdurend overvol zit qua resources. Munitie hoef ik bijna alleen te brouwen voor m'n meest effectieve wapen, de rest pak ik op of zijn vaardigheden waar geen munitie voor vereist is (naja, psi).
Dishonored 1 trouwens? Want dan moet wil je sowieso daarna ook Dishonored 2 spelen. | |
2dope | dinsdag 9 mei 2017 @ 22:04 |
By the way, voor lurkende (pc-)twijfelaars: zoals ik al schreef op de FP is Prey echt een technisch wondertje qua systeemeisen. Game draait gruwelijk soepel op de meeste mid-range videokaarten. | |
jogy | dinsdag 9 mei 2017 @ 23:25 |
Dit kan ik bevestigen. | |
Cherna | woensdag 10 mei 2017 @ 14:23 |
Geweldige game. Een mix van half life en system shock. Een perfecte pc port. | |
Skull-splitter | woensdag 10 mei 2017 @ 16:31 |
Deel 1 ongeveer halverwege, deel 2 staat klaar maar heb nieuwe videokaart en monitor nodig. | |
jogy | donderdag 11 mei 2017 @ 22:08 |
Nog ff en ik ga volledig casual op easy hoor, doe je een random deur open staan er opeens vier van die vlammende phantoms voor mijn bakkes. | |
2dope | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:55 |
Alweer een paar dagen niet gespeeld, komend weekend maar ff uitspelen. | |
jogy | vrijdag 12 mei 2017 @ 11:58 |
Na die huil-uitbarsting post van gisteren ging het opeens een stuk(!) soepeler. Mijn speelmethodiek heeft zich een beetje aangepast en begin wat creatiever (3D) te denken. Via het plafond sluipen, die Gloo gun gebruiken om een muur te kunnen beklimmen en dat soort zaken, leuk leuk . | |
jogy | maandag 15 mei 2017 @ 16:55 |
Ik word een beetje bipolair van dit spel. Elke keer denk ik het door te hebben, dan heeft het spel het blijkbaar ook door en fucked ie alles weer op door de vijanden sterker te maken. Ik weet nou niet of het 'adaptability' is van het spel of dat de main story gewoon goed is ontworpen, maar het probleem dat mensen laat in een spel een beetje het 'Godmode' idee krijgen zal hier niet zo snel voorkomen denk ik. | |
2dope | maandag 15 mei 2017 @ 19:00 |
Vrijdag uitgespeeld. Topgamepje hoor. Had ook een wicked endgame, ondanks dat ik 'm wel zag aankomen. Het einde heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar de alternatieve uitkomsten, dus waarschijnlijk over een paar maandjes ofzo ff een nieuwe playthrough op hard.Herken ik wel. Hoe de level-scaling van vijanden precies werkt weet ik niet maar er is zeker een bepaalde mate van aanwezig. Heeft volgens mij (alleen) te maken met hoe ver je qua progressie bent in de main storyline, er wordt ook met regelmaat gehint naar de toename van intensiteit/kracht van Typhons aanwezig op Talos I naarmate je vordert. Daarom is het m.i. ook aan te raden om zoveel mogelijk side-quests af te vinken, niet in de laatste plaats voor de te vinden neuromods. Dat je uiteindelijk echt overpowered wordt is idd minder waarschijnlijk dan bij andere games, maar ik had op den duur wel een zeer effectief 'regime'. Zijn er specifieke onderdelen waar je moeite mee hebt of gewoon combat in algemeen? Misschien kan ik her en der adviseren | |
jogy | maandag 15 mei 2017 @ 19:25 |
Ik heb gewoon last van gamingpanic als er opeens weer iets in mijn gezicht vliegt. . Maar de sidequests oppikken is volgens mij het beste om ff te doen, blijft het spel zoals die is en kan ik spullen verzamelen en mezelf buffen. | |
Skull-splitter | maandag 15 mei 2017 @ 23:22 |
Die mate van frustratie maakt dat Alien Isolation hier nog niet uitgespeeld is... | |
jogy | dinsdag 16 mei 2017 @ 02:04 |
Het spel heeft gewoon een eerlijke en onvergeeflijke moeilijkheidsgraad. Elke vijand heeft weer heel andere zwaktes, best goed in elkaar gezet. | |
2dope | dinsdag 16 mei 2017 @ 09:00 |
Wat ik zelf in het begin veel had is dat ik niet effectief gebruikmaakte van de beschikbare middelen. Allemaal van die weirde granaten waarvan ik dacht laat maar, ik heb een waterpomptang en een pistooltje! Terwijl je met bijv. een recycler charge heel makkelijk 2-3 mimics en 2-3 phantoms tegelijk kunt "recyclen" als je ze op een kluitje weet te treffen - iets waar de typhon lure weer ideaal voor is. Verder veel combineren. Een phantom head-on aanvallen met de silenced pistol is gewoon nooit handig. Kinetic blast bijv. doet veel schade en blaast vijanden omver, waarna je ze met een shotgun kunt afmaken of nog beter, gooi er een boekenkast of pepsi-automaat achteraan. Leverage III-objecten ("everything that's not bolted down") doen brute schade, vooral tegen gestunde/gevloerde enemies. Je moet alleen wel net iets in de buurt hebben staan. Ik gebruikte ook vaak nog die eerste powerup die de tijd iets vertraagt, heb je iets meer gelegenheid om te reageren. Terughoudend spelen werkt ook vaak prima, paar van die gastanks klaarleggen met een superthermal trap ernaast en phantoms hebben geen schijn van kans als je ze lokt met je nerf-kruisboog . Probleem is gewoon dat verrassingsaanvallen verneukeratief blijven tot het einde, daarom ook vaak quicksaven, sowieso vlak voor alle choke points. Vergeet ook niet dat als je de psychoscope eenmaal hebt, je alle vijanden kunt taggen zodat je hun locatie kunt blijven tracken. Ik heb trouwens geen enkele neuromod uit die Mimic-tree gekozen. Heeft vooral betrekking op stealth maar stealth is nooit mijn M-O geweest in Prey. Wel vaak genoeg dat ik weer eens de Talos I Lobby moest doorkruizen en alle vijanden weer gerespawned waren. Er gewoon langsheen rennen volstond dan prima, als je sprint kun je alle aanvallen voor zijn. Dat maakte voor mij dat het hele stealthy aspect nogal overbodig werd (en zodoende dus meer neuromods uit andere skill-trees te kiezen had). | |
jogy | dinsdag 16 mei 2017 @ 09:48 |
Ja, ik heb dus wel de mimic 1 gekozen maar dat zijn gelukkig maar 3 neurosims en ik heb het plan voor het maken van meer neurosims. Van engineer heb ik in ieder geval aardig wat repair ingezet en wel stealth 1 zodat ik minder snel gezien wordt als ik aan het hurken ben. Verder heb ik hacken 2 en speel ik vooral met het verschuiven van de turrets en het repareren ervan, die dingen zijn beetje zwakkig maar wel geweldig met schade aanbrengen. Probleem is wel dat die turrets mij steeds minder leuk gaan vinden, ze weten nu al niet meer wat ze met mij aan moeten dus moet ik voorzichtig zijn met het aanbrengen van nog meer Typhon shizzle voor ze mij aan gaan zien als de vijand . En gewoon hard rennen werkt inderdaad erg goed dus stealth is overrated. Ik ben nu sidemissions aan het doen en dat gaat wel lekker . | |
2dope | dinsdag 16 mei 2017 @ 09:59 |
Die turrets gebruikte ik ook superveel in het begin, heb ook de Kinetic Blast III-upgrade vrij lang uitgesteld om maar zo lang mogelijk vriendjes te blijven met de turrets Wel leuk bedacht dat ze op den duur 'argwanend' worden ("typhon material inconclusive, standing down") | |
Radjan | woensdag 17 mei 2017 @ 09:43 |
Prey is af en toe frustrerend lastig en soms opvallen makkelijk. Ik heb een flinke tijd om de basis in de ruimte gezweefd en alle afgesloten airlocks onderzocht op te gebruiken materiaal. Dat zweven in de ruimte is overigens erg leuk om te doen. Ook een aantal lijken die uit het ruimte station zijn geslingerd hebben nog waardevolle spullen bij zich zo als medkits enzo. Verder veel gebruik maken van sluiproutes en soms vijanden weglokken door een stoel ofzo ergens heen te slingeren. Prey is best een toppertje hoor. | |
jogy | woensdag 17 mei 2017 @ 09:47 |
Gisteren werd ik na een Typhon upgrade opeens wel aangevallen door, door mezelf tactisch neer gezette turrets voor de upgrade. Na de herstart heb ik mijn neuromods maar ergens anders ingezet zodat die turrets nog steeds mijn vriendjes zijn, ik kan toch niet zomaar mijn tactiek gaan veranderen . Ja, dat door de ruimte zweven als 'short cut' voor al bezochte gebieden is fucking briljant en erg tof gedaan. Helemaal eens. | |
2dope | woensdag 17 mei 2017 @ 10:05 |
Zou ik uiteindelijk wel aanraden. Die turrets doen wel redelijke schade en zorgen voor een leuke afleiding, maar uiteindelijk stellen ze, vooral wat verderop in de game, geen reet voor. Ter vergelijking, één kinetic blast III schakelde in één schot met gemak drie turrets uit. Zweven in low grav is inderdaad heerlijk. De stilte, de six degrees of freedom, het uitzicht.. Het is tevens één van de beste 'immersive' ervaringen op mijn curved ultrawide monitor. Zeg maar van het niveau buikkriebels dat je krijgt als je van een glijbaan afgaat ( ). Heb dat alleen eerder gehad met vliegtuigjes besturen in GTA V. | |
jogy | woensdag 17 mei 2017 @ 11:06 |
True, al kan ik best tussen de blasts door snel die zooi weer repareren en weer schuilen als het mietje dat ik ben. Ik heb nu ook de traits dat ik uit alles repair kits kan trekken, ook wapens die ik vind en al heb. En als je repair 3 heb kan je ze ook verstevigen. Dus ik zet het gewoon door . Ik ben benieuwd hoe het zal zijn met een VR helm . | |
2dope | woensdag 17 mei 2017 @ 11:17 |
Ohja dat is waar, die fortify-functie heb ik nooit kunnen proberen. Worden de turrets dan ook wezenlijk anders of krijgen ze alleen meer health? Je kunt ze volgens mij later ook zelf brouwen in de fabricator, dat is wel ideaal. Toch lijkt het me wel lastig met alleen conventionele wapens. Je hele Psi-pool is dan ook een beetje overbodig toch? Ja lijkt me ook wel gruwelijk, maar curved UW is wel de next best thing Of naja voor mij persoonlijk de best thing want fuck gamen met een helm op. | |
jogy | woensdag 17 mei 2017 @ 11:27 |
Oh nee hoor, je hebt die telephatic blast of wat het ook is wat er voor zorgt dat die Typhon's hun special powers niet meer kunnen gebruiken en is een one shot fucker voor die ergerlijke mimic's, kost alleen wel 25 psi per keer. Maar het is een fijne panic button als zo pleuris beest weer richting je gezicht springt . Repair 3 heb ik nog niet maar laat het je weten wanneer ik het weet. In ieder geval heeft het dan 2 keer zoveel hitpoints . Je, wel eens eigenlijk. Ik heb 2 platte schermen en vind het nog steeds jammer dat games niet een beetje a'la photoshop dingen buiten het hoofdscherm kunnen plaatsen. Zodat ik een game scherm heb en een stats- scherm. Lijkt me tof. Fallout 4 ( ) had het wel een beetje met de pip-boy companion die je kon draaien op een tablet, dat was wel kek. | |
The_Substitute | woensdag 17 mei 2017 @ 19:47 |
Nogal een vergelijking. Maar 's in de gaten houden dan. Denk alleen dat mijn 5,5jr oude pc dit niet trekt. Kan me herinneren dat het origineel wel tof was, met de portals, e.d. Dit lijkt me heel wat anders. | |
jogy | donderdag 18 mei 2017 @ 10:59 |
turret Fortify geprobeerd en het scheelt echt een stuk. Echter bij poltergeists etc heeft het weinig nut want die kan het apparaat gewoon omgooien en is het ook klaar . | |
Divje | dinsdag 23 mei 2017 @ 20:03 |
Pittig spelletje. | |
jogy | dinsdag 6 juni 2017 @ 23:06 |
| |
jogy | woensdag 7 juni 2017 @ 01:39 |
Never mind, fixed it. | |
ExTec | donderdag 8 juni 2017 @ 15:11 |
Vond het een .... vage game. Qua scifi horror haalt het het niet bij de Dead Space reeks. Qua gevangen zitten op een ruimte station, wandelen in de ruimte/anti-grav en dingen maken nav blueprints is deze game eigenlijk een slap aftreksel van. Ik vond hem vrij moeilijk, voor een speelronde op normal. Zal zeker de moeite zijn om die Psi powers te checken, heb daar zelf niks mee gedaan, en kwam daarom op het einde bij het punt dat ik complete legers moest verslaan met 6 shotgun shells, 2 9mm's en 1 medkit Afval is in feite je grondstof voor kogels, en heb je net als ik de gewoonte om gebieden extreem grondig te checken, heb je vanzelf een probleem. Want: gebied eenmaal gecleared, geen afval meer te vinden, maar die fuckers komen doodleuk iedere keer weer terug. Overdaad aan dingen te upgraden. Rond gespeeld denk dat ik nog geen 10% van alle upgrades heb. | |
Skull-splitter | donderdag 8 juni 2017 @ 17:37 |
Dus je slaat moedwillig een flink deel van de gameplay over om dan te gaan klagen? | |
ExTec | donderdag 15 juni 2017 @ 13:27 |
Ik kan zo'n neuromod maar 1 keer gebruiken, en gebruik ik die voor upgrade A, kan ik B niet kopen, dus hoe bedoel je dat ik 'moedwillig' een deel oversla? Slaat niet iedereen dan 'moedwillig' een flink deel over? Daarbij ben ik niet de enige in deze topic die het een moeilijke game vind. |