abonnement Unibet Coolblue
pi_170742446
Tyfus beest heeft een nieuwe methode om mij te vervelen.
Dat is lekker het huis onderpissen.
Gisteren na het uitlaten in de keuken en nu net ook tegen de bank.
Net zag ik het en pak ik hem bij zijn nek vel en stopte hem in de bench.

Volgende week gaat die maar naar de dierenarts en hakt die zijn ballen ermaar af.

Wat kan ik doen tegen dit gedrag?
  zondag 7 mei 2017 @ 13:17:02 #2
369251 Geralt
of Rivia
pi_170742469
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
Wat kan ik doen tegen dit gedrag?
Ik zou beginnen met eens normaal doen tegen je hond, want als je er zo over praat dan schort het daar nogal aan lijkt me.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170742512
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met eens normaal doen tegen je hond, want als je er zo over praat dan schort het daar nogal aan lijkt me.
mijn hond niet. Ik ben de enige die er voor zorgt en als het aanmij ligt verkoop ik hem.

Dus nee ik verzorg hem want vind zielig.
Is zo een tasjes rat die mijn zusjes te graag wilden hebben
pi_170742513
Zorg dat je steeds zelfde tijdstip buiten uitlaten. dus ochtend 8 uur, middags, 17 middags en avond voor je bed gaat.

Als pup buiten pist en schijt, beloon je daarmee met lekkers of compliment.

Of ga naar de pup/hond training school.

Trouwens als je dat hond niet wilde, waarom nam je toch in huis?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_170742531
Dus normaal doen? Ik pak hem een keer in zijn nek overdreven gedoe.
  zondag 7 mei 2017 @ 13:26:01 #6
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170742609
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
Tyfus beest heeft een nieuwe methode om mij te vervelen.
Dat is lekker het huis onderpissen.
Gisteren na het uitlaten in de keuken en nu net ook tegen de bank.
Net zag ik het en pak ik hem bij zijn nek vel en stopte hem in de bench.

Volgende week gaat die maar naar de dierenarts en hakt die zijn ballen ermaar af.

Wat kan ik doen tegen dit gedrag?
ik heb heel veel medelijden met je hond.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  zondag 7 mei 2017 @ 13:26:13 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170742612
Geef 'm stompen dan. Is hij nou helemaal besodemieterd
  zondag 7 mei 2017 @ 13:26:42 #8
37769 erodome
Zweefteef
pi_170742620
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:20 schreef tailfox het volgende:
Dus normaal doen? Ik pak hem een keer in zijn nek overdreven gedoe.
Daar wordt hij onzeker van en dat vergroot je probleem (pist hij de boel onder uit onzekerheid/angst). Het lost iig niets op behalve dat je je frustratie even uit kan leven. Niet constructief.

Ophouden met de hond straffen voor binnen plassen, dat levert niets op. Ga hem belonen voor buiten plassen.
Ruim de plas binnen goed op, met spullen die ervoor zorgen dat die luchtjes echt weg zijn (voor een honden neus).
Zorg dat de hond buiten rust genoeg heeft om te kunnen plassen, vaak gaat het over te opgewonden zijn buiten/zich niet geheel veilig voelen buiten waardoor er niet echt uitgeplast wordt buiten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170742637
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:20 schreef tailfox het volgende:
Dus normaal doen? Ik pak hem een keer in zijn nek overdreven gedoe.
Dat lost het probleem helaas niet op :) en geeft uitsluitend onnodige stress.

Het is een dier en dieren denken doorgaans niet zoals mensen doen :P

Mankeert ie niks, bijv. blaasontsteking? Dat zou ik eerst eens laten nakijken als ik jou was.
Jammer dat het een impulsaankoop lijkt te zijn geweest... wel top dat jij je dan in elk geval om het dier bekommert ^O^
  zondag 7 mei 2017 @ 13:30:04 #10
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170742676
quote:
8s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:26 schreef hugecooll het volgende:
Geef 'm stompen dan. Is hij nou helemaal besodemieterd
dat is hartstikke zielig hoor.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  zondag 7 mei 2017 @ 13:32:46 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170742723
En geef Anthonie24 ook gelijk een paar stompen als je dan toch bezig bent
  zondag 7 mei 2017 @ 13:34:21 #12
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170742749
quote:
8s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:32 schreef hugecooll het volgende:
En geef Anthonie24 ook gelijk een paar stompen als je dan toch bezig bent
dat is nog veel zieliger. ;(
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_170742810
Wellicht moeten we TS ook meppen, stompen.. en of straffen bij laten van scheetje, bier drinken op bank.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 7 mei 2017 @ 13:41:01 #14
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170742890
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
Wat kan ik doen tegen dit gedrag?
Honden hebben belang bij regelmaat. Zoals eerder ook is genoemd; op regelmatige tijden uitlaten, lieft minimaal 4x per dag. Daarnaast hebben ze ook aandacht nodig. Kan ook zin dat 'ie te weinig (positieve) aandacht krijgt. Belonen helpt en volg vooral een hondentraining. Goed voor hond èn baas ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_170743503
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:41 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Honden hebben belang bij regelmaat. Zoals eerder ook is genoemd; op regelmatige tijden uitlaten, lieft minimaal 4x per dag. Daarnaast hebben ze ook aandacht nodig. Kan ook zin dat 'ie te weinig (positieve) aandacht krijgt. Belonen helpt en volg vooral een hondentraining. Goed voor hond èn baas ;)
ik zal het doorgeven aan de mensen die dat beest zo nodig wilde hebben.
Laat hem eens 4 keer zoveel uit per dag als jullie nu doen. En dan dagelijks inplaats van jaarlijks
pi_170743566
Het is dan ook een hond, geen persoon waar je mee te maken hebt :')
  zondag 7 mei 2017 @ 14:09:23 #17
37769 erodome
Zweefteef
pi_170743660
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 14:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik zal het doorgeven aan de mensen die dat beest zo nodig wilde hebben.
Laat hem eens 4 keer zoveel uit per dag als jullie nu doen. En dan dagelijks inplaats van jaarlijks
Maar dan heb je je antwoord toch al waarom dat beest in huis pist? Het arme dier wordt verwaarloost en moet het hebben van jij die dan af en toe uit ellende dat beest toch maar uitlaat.
Zet dat beest na het wandelen of als je thuis bent gewoon even op de slaapkamer van de eigenlijke eigenaar. Laat hem daar maar pissen en ruim het niet op. Jij er geen last van, hun er wel last van. Verder gewoon lief zijn tegen dat beest, die kan hier ook niets aan doen. Richt je frustratie daar waar het hoort, bij degene die zijn eigen beest niet goed verzorgt.

Als jij maar af en toe uit ellende dat beest uitlaat ga je dit probleem niet op kunnen lossen. Het dier moet gewoon voldoende uitgelaten worden. Nu is dat beest waarschijnlijk helemaal door het dolle heen dat hij eindelijk eens buiten komt en denkt er daardoor niet meer aan goed uit te plassen buiten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170798306
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 14:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dan heb je je antwoord toch al waarom dat beest in huis pist? Het arme dier wordt verwaarloost en moet het hebben van jij die dan af en toe uit ellende dat beest toch maar uitlaat.
Zet dat beest na het wandelen of als je thuis bent gewoon even op de slaapkamer van de eigenlijke eigenaar. Laat hem daar maar pissen en ruim het niet op. Jij er geen last van, hun er wel last van. Verder gewoon lief zijn tegen dat beest, die kan hier ook niets aan doen. Richt je frustratie daar waar het hoort, bij degene die zijn eigen beest niet goed verzorgt.

Als jij maar af en toe uit ellende dat beest uitlaat ga je dit probleem niet op kunnen lossen. Het dier moet gewoon voldoende uitgelaten worden. Nu is dat beest waarschijnlijk helemaal door het dolle heen dat hij eindelijk eens buiten komt en denkt er daardoor niet meer aan goed uit te plassen buiten.
hele goeie
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:26:49 #19
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_170799772
Tsja vind je het gek als je zo reageert.
pi_170799808
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:26 schreef KingRoland het volgende:
Tsja vind je het gek als je zo reageert.
lees het topic.
ik laat hem 2 keer per dag uit als ik er tijd voor heb.
maar is mijn hond niet.
pi_170813949
Die 'tasjesrat' is een volwaardige hond die beweging nodig heeft en duidelijkheid, als je die niet kan bieden kun je hem beter wegdoen, waarschijnlijk, als je de enige bent die hem verzorgd, zal het niemand opvallen.
pi_170813999
Na 8 maanden is het toch geen pup?
U MAD?
pi_170815612
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:05 schreef LittleLady het volgende:
Die 'tasjesrat' is een volwaardige hond die beweging nodig heeft en duidelijkheid, als je die niet kan bieden kun je hem beter wegdoen, waarschijnlijk, als je de enige bent die hem verzorgd, zal het niemand opvallen.
ik ga afspraken maken dat hun hem ook uit moeten laten.
(2 zusjes)
en anders gaat die gewoon weg
pi_170815637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:06 schreef de_boswachter het volgende:
Na 8 maanden is het toch geen pup?
hoe noem je het dan?
pi_170815650
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:33 schreef tailfox het volgende:

[..]

hoe noem je het dan?
Hont?
U MAD?
pi_170815685
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hont?
moet die dan niet boven je schoen uitkomen?
pi_170818923
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 14:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dan heb je je antwoord toch al waarom dat beest in huis pist? Het arme dier wordt verwaarloost en moet het hebben van jij die dan af en toe uit ellende dat beest toch maar uitlaat.
Zet dat beest na het wandelen of als je thuis bent gewoon even op de slaapkamer van de eigenlijke eigenaar. Laat hem daar maar pissen en ruim het niet op. Jij er geen last van, hun er wel last van. Verder gewoon lief zijn tegen dat beest, die kan hier ook niets aan doen. Richt je frustratie daar waar het hoort, bij degene die zijn eigen beest niet goed verzorgt.

Als jij maar af en toe uit ellende dat beest uitlaat ga je dit probleem niet op kunnen lossen. Het dier moet gewoon voldoende uitgelaten worden. Nu is dat beest waarschijnlijk helemaal door het dolle heen dat hij eindelijk eens buiten komt en denkt er daardoor niet meer aan goed uit te plassen buiten.
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_170819082
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:06 schreef de_boswachter het volgende:
Na 8 maanden is het toch geen pup?
Nog wel ;)
https://www.smolke.nl/ken(...)oot/volwassen-worden
pi_170821616
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:33 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik ga afspraken maken dat hun hem ook uit moeten laten.
(2 zusjes)
en anders gaat die gewoon weg
Maar ze wel duidelijk dat even een rondje op het grasveldje geen uitlaten is, maar een half uurtje stevig doorstappen een stuk intensiever is en hem goed moe zal maken, een hond is gewoon een draver en op die manier worden ze echt moe, ook denk spelletjes zullen hem stimuleren, denk hierbij aan een bal waar zijn brokjes uit komen rollen, of een snuffelkleed met wat lekkers erin. Maar zo'n klein hondje kun je ook leuke dingen leren, kennis van mij had er een die op zijn kont kon zitten en dan hi five kon doen, of speuren achter het huis of zelfs in huis, iets verstoppen en de hond het laten zoeken.

Duidelijke leiderschap is ook belangrijk, duidelijkheid en structuur, dan zal het een stuk makkelijker worden.
  donderdag 11 mei 2017 @ 01:02:10 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_170842571
Volgens mij loop je te trollen met je stoere praatjes hoor.
Maar goed, je moet die hond niet twee keer per dag uitlaten als je tijd hebt. Die hond moet structuur hebben en weten wat ie kan verwachten. Hebben jullie geen ouder(s) die toezicht houdt op wat jij en je zusjes met die hond doen? Als het zo blijft gaan als nu zou ik zeggen dat je hem beter kan herplaatsen, hij is nu nog jong, iemand die er wel moeite en tijd in wil steken heeft hem zo zindelijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')