abonnement Unibet Coolblue
pi_170724171
Hallo,

Ik heb een Mazda 3 uit 2003 en bij bochten naar links rijdt de auto superstrak.

Echter, bij lange snelle bochten (zeg een snelweg overgang bijv A27 --> A2 bij everdingen, klik voor maps)
Dan stuur ik naar links, dan gaat de auto een beetje naar links. Dan stuur ik verder maar gebeurt er weinig (dus de auto gaat niet méér naar links), totdat ik een soort van 'kantelpunt' bereik, waarbij de auto opeens vrij scherp naar links stuurt. Dit zorgt voor een behoorlijk zwalkend gedrag, aangezien het 'beetje naar links' niet genoeg is om de bocht te halen. Dus ik ga telkens door dat kantelpunt heen waarbij de auto opeens scherp instuurt. Dat kantelpunt kan ik trouwens goed aanvoelen.

Bij de garage hebben ze er kort naar gekeken maar er was qua homokineet, wiellager en veerpootlager niks te zien.
Geen rare bijgeluiden qua bonken of zoemen bij het insturen.
Ik heb een beetje stuurspeling, maar valt volgens mij nog in de marge.

Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken om dit op te lossen? Zou dit kunnen komen door de banden? Stabilisatorstang? Ik vind het lastig om vergelijkbare problemen te vinden op google, vandaar even hier. :)
pi_170724276
Hydraulische problemen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_170724314
Goed uitgelijnd?
pi_170724713
De auto is uitgelijnd in begin 2016, wellicht het overwegen waard dat opnieuw te doen.
Met hydraulische problemen bedoel je de veerpoot die lek zou zijn? Daar kan ik wel even naar kijken, maar volgens mij veert deze normaal terug.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 15:53:28 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170726916
Uitlijnen.

Hangt geen verloopdatum aan ofzo.. Als je hem nu laat uitlijnen en je kachelt een kwartier later ergens een beetje lomp de stoep op ben je meteen weer terug bij af als je pech hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 6 mei 2017 @ 15:58:47 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170727017
En de stuur- en fuseekogels en draagarmrubbers dan?
Een beetje stuurspeling.. en een beetje andere speling.. etc.. kan ook een rekensommetje zijn he..

Dat "kantelpunt" doet aan een slechte kogel denken..
pi_170756503
ervan uitgaande dat de mechanica in orde is (dus geen speling of kromme bende ergens) klinkt het alsof je camber niet goed staat, vaak bij uitlijnen kijkt men naar je sporing en voor de rest niks, en camber is vaak wel "iets" af te stellen.

had zelf last van vaag weggedrag, na 3x uitlijnen nog steeds gezeik, ik naar een maatje omdat ik het zelf wilde proberen, sporing stond goed maar camber niet, na wat kutten goed gekregen en had gelijk weer een solid ride.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_170758701
kan ook zomaar een gebroken voorveer zijn .
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 8 mei 2017 @ 04:13:26 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170766225
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:31 schreef eXplorer1 het volgende:
ervan uitgaande dat de mechanica in orde is (dus geen speling of kromme bende ergens) klinkt het alsof je camber niet goed staat, vaak bij uitlijnen kijkt men naar je sporing en voor de rest niks, en camber is vaak wel "iets" af te stellen.

had zelf last van vaag weggedrag, na 3x uitlijnen nog steeds gezeik, ik naar een maatje omdat ik het zelf wilde proberen, sporing stond goed maar camber niet, na wat kutten goed gekregen en had gelijk weer een solid ride.
Komt ook omdat er maar aan weinig auto's ''echte'' camberafstelling mogelijk. Zoals je zelf aangeeft is er nog wel eens wat speelruimte, maar echt veel is het niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')